Beheer McDrake Nederland

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 20, 2007 3:36 am

Ik vind dat jij me hebt aangeraden topics te starten over die twee verhalen, en dat ze nu onbeantwoord op 'Carl Barks' bengelen. Maar als er informatie over komt op DveGen, kan die gekopiërd worden naar de betreffende topics.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 20, 2007 12:01 pm

Rockerduck schreef:Ik vind dat jij me hebt aangeraden topics te starten over die twee verhalen, en dat ze nu onbeantwoord op 'Carl Barks' bengelen. Maar als er informatie over komt op DveGen, kan die gekopiërd worden naar de betreffende topics.

Er is meer dat ik onbeantwoord vind. Maar als ik eerst alles zou gaan beantwoorden, kom ik nooit toe aan DveGen.
Aan DveGen heb ik nog veel saai, technisch werk te doen. Bedoeling is dat informatie van bijvoorbeeld McDrake-boards in een database kan worden gezet.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Guus Geluk » za aug 25, 2007 10:29 pm

Ik vind dit wel een relaxed forum, je wordt niet meteen verbannen als je een foutje maakt.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 26, 2007 1:30 am

Guus Geluk schreef:Ik vind dit wel een relaxed forum, je wordt niet meteen verbannen als je een foutje maakt.

Daniel en ik zijn ooit één dag verbannen van McDuck!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » zo aug 26, 2007 3:55 pm

ja????:o
Waarom??
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 26, 2007 5:24 pm

Guus Geluk schreef:ja????:o
Waarom??

Dat hele verhaal zal ik hier niet meer oprakelen. We zijn hier tenslotte met een schone lei begonnen.

Maar ik vond het leuk om je nieuwsgierig te maken. ;)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Zwarthart Zware » ma aug 27, 2007 8:22 pm

tot hoe ver moet je gaan om met de politie in contact te komen?
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Zwarthart Zware » ma aug 27, 2007 8:23 pm

Wordt ik nou verbannen???:o
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Zwarthart Zware » ma sep 03, 2007 8:21 pm

GARE STROP AUTOAFBREKER.
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr sep 07, 2007 8:02 pm

Ik heb suggesties voor ondertitels voor de subfora:

Disney algemeen: Algemeen inloopforum. Bespreek hier zaken die je elders op McDrake niet kwijt kunt.
Disney films en TV: Tekenfilms, live-action films, shorts, tv-series en DVD's van Disney kun je hier bespreken.
Disney spellen: Over Disney bordspellen en videogames kun je op dit subforum praten.
Disney sites: Houd elkaar op de hoogte over websites over Disney.
Personages en stambomen: Bediscussiëer tot in detail alle personages die door Disney bedacht zijn.
Fanfictie & -tekeningen: Schrijf je eigen Disney-verhalen of toon je eigen Disney-tekenigen.

Disney strips algemeen: Algemeen forum om te praten over Disney strips.
Donald Duck Weekblad: Nieuwe en oude nummers van het Vrolijk Weekblad wordt hier besproken.
Donald Duck Extra: Geef je mening over dit vierwekelijks verschijnende Duck-blad.
Pockets: Bespreek de populaire Duck Pockets, Dubbelpockets en Mini-pockets.
Albums en boeken: 'De beste verhalen', 'Duck Power', 'Oom Dagobert' en nog veel meer.

Disney medewerkers algemeen: Algemeen forum voor het globaal bespreken van alle soorten Disney medewerkers.
Disney medewerkers Nederland: Bediscussiër Nederlandse schrijvers, tekenaars, redactieleden, stemacteurs etc.
Disney medewerkers Buitenland: Stripauteurs, regisseurs, schrijvers, animators uit het buitenland bespreek je hier.
Carl Barks: Forum voor topics over de beroemdste Donald Duck-auteur allertijden.
Don Rosa: Forum voor topics over de bekende Amerikaanse stripauteur.

Stripwinkels: Waar hebben ze de meeste of beste Duck-strips? Vertel het hier.
Stripbeurzen: Wanneer en waar wordt er een stripbeurs georganiseerd en is Disney vertegenwoordigt?
Gezocht: Vraag hier naar Disney artikelen die je nog in je verzameling mist.
Ruilen: Ruil je Disney-artikelen met mede forum-leden.
Te koop: Bied je Disney-artikelen te koop aan voor mede forum-leden.

Over McDrake Nederland Disney: Voor opmerkingen, vragen en klachten over het forum(beleid).
Oude topics: Blader door reeds gesloten topics.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » wo nov 07, 2007 4:53 am

Ja zeg, doé ik eens wat Daniel vraagt, kóm ik onderhand met suggesties voor ondertitels, komt er geen reactie.

Wakker worden, Daan, werk aan de winkel.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Daniel73 » wo nov 07, 2007 2:28 pm

Rockerduck schreef:Ja zeg, doé ik eens wat Daniel vraagt, kóm ik onderhand met suggesties voor ondertitels, komt er geen reactie.

Ik heb (elders op McDrake) geschreven dat ik daar tijd voor nodig heb. Daaraan kan ik nu toevoegen dat ik door ziekte weinig fut heb voor internet. Bovendien lijkt er een wetmatigheid te zijn dat McDrake leuker en leuker wordt naarmate ik minder aanwezig ben. (Vind ik zelf, tenminste.)

Er is meer dan alleen ondertitels. Wat betreft uiterlijk van McDrake liggen ook nog steeds de voorstellen voor een nieuwe layout (van DisneyRemco) open.
En wellicht wordt het tijd om de PunBB-software te verversen.

Op dit moment lijkt McDrake Nederland me functioneel genoeg om me over deze punten nog even geen zorgen te maken. Gevaar van aanpassen is dat er iets mis kan gaan, of dat het om andere redenen tegenvalt, en dat wil ik nu even vermijden.

Het liefst zou ik een test-board willen hebben waarop ik bv. McDrake Nederland kan simuleren. Dan kan ik eerst voorbeelden tonen van hoe die ondertitels eruit zullen zien. Als ik ze meteen invoer in het huidige, echte board ben ik aan het experimenteren met de echte database en dat wil ik liever vermijden. Ik wil eerst leren en oefenen hoe ik zelf een PunBB-board opzet.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Zwarthart Zware » za nov 24, 2007 2:47 pm

HET IS VERSCHRIKKELIJK DOOD HIER OP MCDRAKE!!!
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Ei » za nov 24, 2007 4:20 pm

Zwarthart Zware schreef:HET IS VERSCHRIKKELIJK DOOD HIER OP MCDRAKE!!!

EI IS HET VOLLEDIG EENS MET WAT ZWARTHARE ZWARE HIER SCHRIJFT!!!

Mensen reageren niet meer op elkaar tegenwoordig. Ze leven langs elkaar heen. Grappen worden opgegooid en vallen dood neer. Afmaakverhalen blijven onvoltooid.

Vroeger, ja toen was er gezelligheid op internet. Mensen die in een wildernis van aliassen mopperden over ene Don Rosa... Ja, dat was leven. Dat waren nog eens tijden.
Tegenwoordig is gezanik van Don Rosa zowat een verademing. Deze Disney-artiest roept al zo'n 14 jaar onder eigen naam heftige meningsverschillen op, en ondanks de vreselijkste kritieken weigert hij internet te verlaten.

Zou Don Rosa dan misschien toch voor leven hebben gezorgd sinds 1987, ondanks zijn dood en verderf? Het uit elkaar klappen van de Nederlandse computerballon die Donald Duck heet én een sterk verminderde kwantiteit van Rosa, zou dat het gebrek aan interesse in discussies kunnen verklaren? Wat valt er nog te discussiëren tegenwoordig? Vroeger had je nog discussies over "kunst vs pulp". Tegenwoordig is vrijwel alles pulp. Heeft iemand zin in een discussie over "pulp vs pulp"? Ei niet.

Het Donald Duck Weekblad van nu houdt in dat je 'm domweg leest en daarna domweg weggooit of domweg bewaart. Veel meer valt er niet over te zeggen. Barks is dood. Wat resteert is herkauwen hoe goed hij wás.
Hoe druk een discussie over Disney-strips ook is, het gaat meestal over vroeger of over verval. En de rest van Disney heeft ook veel weg van vergane glorie.

R.I.P. Disney?

Ei zal de eerste zijn die McDrake en zeker oproerkraaier Daniel73 de schuld wil geven. Maar is dat redelijk? Waar zijn dan die ándere internetplatforms? Ook op de site van Donald Duck zelf ontbreekt, ondanks beloftes, een discussie-platform. De enige hoop zou het zwaar gecensureerde DCF zijn, waar Disney-artiesten zich met behulp van "bevriende" fans kunnen verschuilen tegen schandalen en kritiek. Dus dat is ook geen discussie...
Het was leuk op McDuck. Totdat bleek dat er een prijskaartje aanhing. Zoals Frank Jonker die onder alias Keessie kritiek uitte op Don Rosa, maar zichzelf al verslikte in een beetje soep... Mijnheer Jonker kon geen kritiek hebben op een verhaal van hemzelf, en ondertussen maar lafhartig wijzen naar vogelvrije Rosa. Wat een leven. Of Mau Heymans, die uitverkoren fans liet weten wat een aantal van zijn aliassen waren en zodoende op laffe wijze voor ruzie onder fans zorgde. En dan Sander Gulien die in privé een minderjarige forumbeheerder inzette voor behoud van zijn baan na een schandaaltje... Nee, laat Ei die gruwel maar niet meer ophalen.
Eigenlijk is Ei best tevreden met het dode doch open McDrake. Hier krijg je wat je krijgt. En als er niets is dan krijg je (logischerwijs) niets. Hebben mensen geen zin in discussie dan is er geen discussie.
't Is trouwens toch al van den zotte dat Disney-artiesten en -uitgevers zelf moeten bijdragen om discussies te doen ontstaan. Dat toont al een beetje aan hoe dood de boel al jaren is. Want, als Rosa miljoenen fans heeft, waar is de stormloop van fans op internet dan? Is er ergens een geheime club waar hij die miljoenen mensen van antwoord voorziet? Het kan DCML niet wezen. Ook niet in de hoogtijdagen van weleer, toen de software nog ververst werd...
Lag het maar aan McDrake. Dan zou je McDrake maar op hoeven heffen en -hop!- daar is het leven. Het probleem ligt volgens Ei aan een wereldwijde desinteresse in Disney-strips. Vaak kom je op internet dezelfde informatie tegen die door enkele gekken is samengesteld, waaronder... Don Rosa. Om maar aan te tonen hoe klein het wereldje is en hoe men werk van een ander kopieert en/of manipuleert. Als je eenmaal dat patroon ziet, zoals tenminste Ei dat doet, dan is er weinig meer te beleven aan Disney-strips. Verkeerde hobby gekozen, misschien?

Enfin, bij deze weer een bak geratel die genegeerd kan worden... ;)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo nov 25, 2007 4:14 am

McDrake dood? Welnee! Rustig, ja... Maar dood? Dat weiger ik te geloven! It ain't over 'till the fat lady sings!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron