DuckTales op DVD!

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 05, 2007 6:22 pm

Niewsbericht van http://www.donaldduckweb.nl/archives/209 :

Vanaf 29 augustus 2007 verschijnt er een nieuwe serie Disney DVD’s: de Mickey Mouse Clubhuis Serie. In de serie verschijnen twee Ducktales delen: “Hotel von Schnabel” en “Doris Superdoe”. Deel 1 bevat zes afleveringen van Ducktales en deel 2 zeven.

In Nederland is de Clubhuis serie op televisie uitgezonden door de Tros. De serie is eigenlijk gemaakt voor kinderen die nog niet naar school gaan, maar de Ducktales DVD’s uit de serie zijn natuurlijk voor jong en oud.

Stemmen
Voor het uitbrengen van de DVD’s van Ducktales eind augustus zal de stem van Dagobert Duck opnieuw worden ingesproken, en waarschijnlijk ook van de neefjes Kwik, Kwek en Kwak.

Volgens Disney is de stem van Oom Dagobert, die is ingesproken door acteur Sacco van der Made, die in 1997 overleed, verouderd. Bob van der Houven, de stem van de drie neefjes, werd al voor de DuckTalesfilm “Het geheim van de Wonderlamp” vervangen door een actrice.

Er is een petitie gestart om de oude stemmen te behouden. Deze kun je hier vinden.
-----------

Dus géén dvd-box met de complete serie, zoals in de Verenigde Staten. De cover voor de Franse versie is misleidend, met Donald Duck prominent op de voorkant. Dat moet klanten die niet bekend zijn met de serie natuurlijk overhalen om de dvd aan te schaffen, omdat Donald bekend is. Ze zullen op hun neus kijken als ze merken dat Donald amper een rol speelt in de serie. Dagobert staat niet eens op de cover!

Jammer dat de stemmen van Dagobert en de neefjes (en misschien zelfs alle personages) opnieuw worden ingesproken. Ik zie er het nut niet van in. Voor Disney is het weggegooid geld. Ik zal geen dvd kopen met nieuwe stemmen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 05, 2007 6:33 pm

De nieuwe Oom Dagobert klinkt als een verwaande snob. Hier kun je een fragment beluisteren:

http://jeugdnostalgie.net/Jeugdnostalgi ... etitie.php

Past niet bij het personage.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luuuuk » zo aug 05, 2007 9:12 pm

Waarom zouden ze de stemmen eigenlijk opnieuw inspreken?
Kost veel geld en tijd, en de oude stemmen kunnen toch gewoon worden behouden.
Ik snap er niks van! :o
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor H@gar » ma aug 06, 2007 9:24 am

Eerst zien, dan geloven.
De serie bestaat totaal uit 100 afleveringen.
Er is een kleine kans dat als deze dvd's goed lopen, dat ze de rest ook uitzenden.
Zouden ze nou werkelijk al die 100 afleveringen gaan nasynchroniseren?
Terwijl ze films als Alice in Wonderland en Dombo laten zoals ze zijn?
En zelfs films als De Aristokatten, waar ook Sacco van der Made aan meedeed, en die zonder twijfel ouderwetser klinkt dan DuckTales, krijgen geen aanpassing, terwijl Sacco's rol daarin bijzonder klein was, en dus zonder bijzondere kosten aan te passen viel...
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma aug 06, 2007 9:05 pm

Het is zeer belachelijk. Sacco was Dagobert, hij maakte er een levende eend van. Die stem van de snob... snif... snotter...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 06, 2007 9:25 pm

Ik vond het al onbegrijpelijk dat men voor de DuckTales-film andere stemmen regelde voor de neefjes. Exit Bob van der Houven dus.

Maar H@gar: voor de tekenfilm 'Soccer Mania' ('Goofy is knettergek op voetbal') werd de stem van Sacco al vervangen door Wim van Rooij. En in de topic "Mooiste Disney Classic" kun je lezen hoe 'Wind in the willows' voor de dvd-uitgave ook al een nieuwe Nederlandse nasynchronisatie kreeg.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » ma aug 06, 2007 9:27 pm

En H@ager schrijft in dat topic:

H@gar schreef:In Nederland is het bijna gewoonte om eens in de zoveel tijd opnieuw te beginnen met nasynchroniseren.
Voorbeelden: Er zijn video's van Winnie de Poeh die ingesproken zijn met nieuwere stemmen dan de serie, zoals die uitgezonden is. Gek genoeg zijn dan 2 of 3 acteurs vervangen, en de rest zijn dezelfde acteurs, die gewoon opnieuw hun teksten inspraken...
Tweede voorbeeld: Er zijn 2 bekende versies van o.a. Jungle Book, Sneeuwwitje, Pinokkio, Doornroosje en Assepoester. Van sommige zijn er geluidsfragmenten in omloop op de diverse forums. Eerlijk is eerlijk, de eerste versies zijn dan uit de jaren '50 / '60, en ja, die klinken verouderd. Oud-Nederlands, en zo.
MISSCHIEN dat de jeugd van nu ook DuckTales en zo verouderd vind klinken, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo is. Zou het ze opvallen? Ik denk van niet. Valt het ons, de doelgroep toen de serie gemaakt werd, op? Zeker weten! Verbetering? No way!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » di aug 07, 2007 12:04 pm

Jep, maar wederom, dat zijn films. Een film nasynchroniseren blijft nu eenmaal minder werk dan een serie van 100 afleveringen.
Klopt, het voetbalfilmpje werd heringesproken, maar dat is een filmpje van 30 minuten, waarbij zelfs niet alle stemmen werden vervangen. Kleine moeite, zeker als je net op dat moment bezig bent met Mickey's Club (De serie House of Mouse, waarin de vaste Disneycharacters allemaal spelen, waaronder Dagobert, met Wim van Rooij in die rol, werd rond datzelfde moment nagesynchroniseerd. Ik denk dat ze de voetbalvideo direct in die sessies hebben meegenomen. Dat scheelt kosten om een acteur nogmaals langs te laten komen.)
En inderdaad, Wind in the Willows valt (denk ik) ook in de lijst met films die dubbel zijn nagesynchroniseerd.
Aan de andere kant weet ik dat niet zeker. Volgens mij zijn de 'double features' zoals Ichabod & Toad, Fun & Fancy Free, etc. pas heel laat hier nagesynchroniseerd en zijn ze nooit eerder gedaan.
Ik las in de andere discussie ook iets van een sing along song waarbij wind in the willows werd gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat de gehele film is nagesynchroniseerd toen.
Voorbeelden: Er is een sing along song waarbij het liedje "What's This" uit the Nightmare Before Christmas is nagesynchroniseerd. De rest van die film echter niet.
Ander voorbeeld, meer in de lijn van discussie: Ik ken een Sing Along Song waar "A Spoonful of Sugar" uit Mary Poppins op staat. De stem van Mary was van Bernadette Kraakman (Sneeuwwitje) terwijl een paar jaar daarna groots werd aangekondigd dat de film "voor het eerst" werd nagesynchroniseerd met Joke de Kruijff (Belle) als Mary.
Dus als die Sing Along het enige bewijs van Wind in the Willows is dat er een eerdere versie was, dan twijfel ik daar sterk aan.

Let wel op: Ik sluit niet uit dat DuckTales opnieuw wordt ingesproken. Ik verwacht het alleen zelf niet, om redenen die in dit topic, en het andere zijn aangegeven. :)
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » di aug 07, 2007 1:52 pm

H@gar schreef:En inderdaad, Wind in the Willows valt (denk ik) ook in de lijst met films die dubbel zijn nagesynchroniseerd. Aan de andere kant weet ik dat niet zeker. Volgens mij zijn de 'double features' zoals Ichabod & Toad, Fun & Fancy Free, etc. pas heel laat hier nagesynchroniseerd en zijn ze nooit eerder gedaan.
Ik las in de andere discussie ook iets van een sing along song waarbij wind in the willows werd gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat de gehele film is nagesynchroniseerd toen. Dus als die Sing Along het enige bewijs van Wind in the Willows is dat er een eerdere versie was, dan twijfel ik daar sterk aan.

'Wind in the willows' is in 1992 in het Nederlands op videoband uitgebracht, in een prachtige nasynchronisatie, met stemmen die bekend zullen klinken voor mensen die meer Disney-producties in het Nederlands hebben gezien. Het betreft daar neem ik aan dezelfde versie als die op de 'Sing along', want die kwamen ook rond die tijd uit op video. Henrieke stuurde mij ook een dvd-versie, met nieuwe stemmen. Afschuwelijk. Zó jammer. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

H@gar schreef:Let wel op: Ik sluit niet uit dat DuckTales opnieuw wordt ingesproken. Ik verwacht het alleen zelf niet, om redenen die in dit topic, en het andere zijn aangegeven. :)

Maar die geruchten komen toch niet zomaar uit de lucht vallen, denk je wel?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » di aug 07, 2007 2:37 pm

Rockerduck schreef:'Wind in the willows' is in 1992 in het Nederlands op videoband uitgebracht, in een prachtige nasynchronisatie, met stemmen die bekend zullen klinken voor mensen die meer Disney-producties in het Nederlands hebben gezien. Het betreft daar neem ik aan dezelfde versie als die op de 'Sing along', want die kwamen ook rond die tijd uit op video. Henrieke stuurde mij ook een dvd-versie, met nieuwe stemmen. Afschuwelijk. Zó jammer. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Maar is niet die Sing Along alleen opnieuw ingezongen?
Ik heb de film Ichabod & Toad, daar zijn de stemmen van o.a. Hein Boele, Arthur Boni, Carol van Herwijnen, Paul van Gorcum, Reinder van der Naalt, kortom, allemaal mensen die al een aardige tijd in het vak zitten. Maar ook stemmen die nog steeds af en toe werk doen. In mijn optiek is dit de versie van 1992 waar jij het over hebt. En bij mijn weten de enige. Het zou echter best kunnen dat dit een latere versie is, en dat de 1992 versie anders is.
Weet je toevallig enkele acteurs die in jouw versie spelen?
Rockerduck schreef:Maar die geruchten komen toch niet zomaar uit de lucht vallen, denk je wel?

Nee, klopt, die geruchten komen bij Disney zelf vandaan. Toen Sacco werd vervangen voor het voetbalfilmpje, is Joop (of Lagomorph, zoals hij op de meeste forums bekend is) gaan bellen en mailen met Disney Nederland. Alleen zitten daar helaas vaak mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Als het goed is heeft hij drie keer dezelfde vraag gesteld, en kreeg hij drie verschillende antwoorden.
Vind je het gek dat er geruchten komen? :)
Meer info hierover:
http://www.disneyinfo.nl/forum/viewtopi ... &start=105
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor H@gar » di aug 07, 2007 2:39 pm

Maar laten we eerlijk zijn, we weten niets zeker totdat de DVD's arriveren... Misschien moeten we daar maar op wachten voor we verder discussieren! ;)
Hoewel ik het best interessant vind... :P
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Rockerduck » di aug 07, 2007 3:32 pm

H@gar schreef:Nee, klopt, die geruchten komen bij Disney zelf vandaan. Toen Sacco werd vervangen voor het voetbalfilmpje, is Joop (of Lagomorph, zoals hij op de meeste forums bekend is) gaan bellen en mailen met Disney Nederland. Alleen zitten daar helaas vaak mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Als het goed is heeft hij drie keer dezelfde vraag gesteld, en kreeg hij drie verschillende antwoorden.
Vind je het gek dat er geruchten komen? :)
Meer info hierover:
http://www.disneyinfo.nl/forum/viewtopi ... &start=105

Volgens dat forum zijn de stemmen op de dvd de originele, inclusief Sacco van der Made als Dagobert.

Ik stel voor dat we een nieuw topic oprichten voor het nasychroniseren van Disney producties (daar zal ik ook op je andere punten antwoorden):
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 4542#p4542
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor michel2506 » vr aug 31, 2007 4:10 pm

Hallo, ik heb gisteren de dvd's binnengekregen.

Ten eerste: De stem van Dagobert is gewoon insgesproken door Sacco van der Made.

Verder ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van de dvd's. De menu's zijn niet zo mooi vormgegeven als je zou verwachten (heb ooit eens een dvd gemaakt met gedownloade afleveringen met Nero en mijn menu was vrijwel hetzelfde als op de dvd!)

Ook missen er veel audiosporen, op volume 2 mist de nederlandse audio van "Mijn geld spoelt weg" en "een walvis vol goud". Van diverse andere afleveringen missen ook audisporen in andere talen. Het lijkt wel alsof Disney niet de moeite heeft genomen of alles goed op de dvd staat.

Maar op deze minpuntjes na is het weer genieten van de avonturen van Oom Dagobert en de neefjes!!
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor michel2506 » vr aug 31, 2007 4:14 pm

michel2506 schreef:Het lijkt wel alsof Disney niet de moeite heeft genomen of alles goed op de dvd staat.

He bah een schrijffout er mist een stukje in de zin
correctie:

Het lijkt wel alsof Disney niet de moeite heeft genomen in te controleren of alles goed op de dvd staat.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 31, 2007 9:24 pm

michel2506 schreef:Ten eerste: De stem van Dagobert is gewoon insgesproken door Sacco van der Made.

Dat is goed nieuws! Zijn ook de andere stemmen 'intact', dat wil zeggen: Bob van der Houven als Kwik, Kwek en Kwak, en Rudi Falkenhagen als Turbo McKwek?

michel2506 schreef:Ook missen er veel audiosporen, op volume 2 mist de nederlandse audio van "Mijn geld spoelt weg" en "een walvis vol goud".

Bedoel je dat sommige afleveringen niet in het Nederlands te bekijken zijn?

Je spreekt over 'volumes'. Dat doet me denken aan een complete verzamelbox. Die zijn voor zover ik weet in Nederland niet te krijgen. Hebben we het hier wel over hetzelfde? Namelijk losse dvd's zoals die in het nieuwsartikel waarmee dit topic begon, te zien zijn?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron