DD 2012-04

Re: DD 2012-04

Berichtdoor MatroosDuck » za jan 21, 2012 2:16 pm

dat er 4-2012 stond viel me ook op,maar nog geen 6 jaar na publicatie in Nederland alweer dezelfde cover? beetje vreemd.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: DD 2012-04

Berichtdoor McDuck Menu » za jan 21, 2012 2:39 pm

Ik vond het laatste verhaal erg leuk, en ik had een keer niet door wat er aan de hand was vanaf het begin :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: DD 2012-04

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jan 21, 2012 4:42 pm

ja dat was mij idd ook al opgevallen. inspiratietekorten xD
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Ui » za jan 21, 2012 7:12 pm

Ui vindt de Donald op de voorplaat foeilelijk. Donald's houding klopt niet en oogt daardoor ongemakkelijk. Hij hangt als een rubberen, bottenloze dweil tegen dat bord aan. (snik)
Zet een Friese vlag op een Koek en zopie, en tadaaa... een Friese voorplaat! En wat maakt een stapel kaas zo bijzonder aan Friesland? En waar kijkt die schaatser naar? Niet naar die kaas.
http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD2012-04

Ridder ter Geit schreef:Met een brievenbus met alleen brieven over Friesland.

Wat leuk, dat ze toevallig een brievenbus met alleen brieven over Friesland vol kunnen maken. Maar wat zei een redacteur in 2009, over de brievenbus en themanummers?

2009-01-26, Jim schreef:Héél, héél incidenteel komt het voor dat ik iets verzin, maar dat is uit pure noodzaak. Wij werken heel lang vooruit, gemiddeld drie maanden. Dat is in principe geen probleem omdat we niet actueel zijn, maar bij themanummers kom ik soms in de knel. Rond Sinterklaastijd krijg ik Sinterklaasbrieven, rond Kerstmis kerstbrieven et cetera. Het punt is dat ik die post nooit meer kan plaatsen in een betreffend themanummer, omdat die simpelweg al gemáákt zijn. Maar nogmaals, dit is een zeldzaamheid en ik vind het belachelijk en kleingeestig om zoiets als lezersbedrog te bestempelen.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=9824#p9824

Ridder ter Geit schreef:http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2011-236[..]

O, en nog wat kruiken Beerenbubbel, een soort variant op Berenburg.

Sannoma Beerenbubbel? Haha! (snik)

Ridder ter Geit schreef:http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+270-03

De Grote Boze Wolf, 'Wolf in de war', door Paul Murry. Eerder gepubliceerd in Donald Duck 10 van 1964 en 'Kleine Boze Wolf; Lomperds, leperds & lastposten'. Uit 1963. Niet echt een bijzonder verhaal, verder.

Wat heeft Paul Murry te maken met Friesland?

Ridder ter Geit schreef:http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2008-009

Zwarte Magica 'Een muis is de kluis' door Terry LaBan en Jordi Alfonso. Wel vrolijk getekend, verder niet bijzonder.

Wat heeft Denemarken te maken met Friesland?

Ridder ter Geit schreef:http://coa.inducks.org/story.php?c=S+79057

Een S-verhaal, ooit gemaakt in Amerika voor de Europese markt. Uit 1981. Bambi 'Australia Bound' door Ed Nofziger en Jaime Diaz Studio. Beetje een raar verhaaltje over een kangoeroe die weer naar Australia wil en op de vlucht is voor zijn magager, van wie hij op moet treden als bokskangoeroe. Aan het eind vind zijn manager hem en stuurt hem maar terug, omdat het publiek toch toe is aan iets nieuws. Een beetje een rare wending om het verhaal tot een goed einde te brengen.

Wat heeft Australië te maken met Friesland?

Ridder ter Geit schreef:http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2005-287

Donald Duck 'Groot in het kleine' door Per Hedman en José Maria Manrique. Redelijk grappig verhaal, maar ik zag de clue aan het begin al aankomen.

Wat heeft Denemarken te maken met Friesland?

Hidde schreef:Holland is gewoon Nederland. Buitenlanders zeggen ook Holland tegen ons land.
Zal het buitenland ons vertellen, hoe wij onszelf moeten noemen?

Wikipedia schreef:De benaming "Hollander" voor een inwoner van Nederland in het algemeen, is voor veel Nederlanders een doorn in het oog.

Bij Ui is het een traan in het oog. (snotter)
Met name de Friezen zullen het vast fijn vinden te vernemen, dat ze in "Holland" wonen. Men heeft al moeite om te accepteren dat Friesland een Nederlandse provincie is, laat staan dat ze naar twee andere Nederlandse provincies genoemd worden.

De Zwarte Schim schreef:Hier is dan een lijst met de volgorde waarin de provincie's van Nederland zullen bezocht worden! (met dank aan Thom Roep)

Dat is dan wel weer aardig. (snif)

snowmansion schreef:Het hoofdverhaal. Ik kan er niets anders van maken dan niet echt boeiend. Het verhaal met een Donald die van de kaasblokken probeert af te komen.. tsja. Ik had gehoopt op een sterker verhaal. Ik hoop dat de overige 11 verhalen sterker worden.

Blijven hopen, hoe vegeefs het ook is. (huil huil)
[standaardpreek]Gezien de Nederlandse productie van recente jaren, heeft de Roepredactie kennis en vakmanschap verloren. Onder meer door bezuinigingen. Dit begint zich steeds meer te tonen in de verhalen. Hoofdredacteur Roep kan zelf amper een Disney-verhaal schrijven, en door zijn afstompende zwalkbeleid weet geen auteur waar hij/zij aan toe is. Weg zijn de goede Nederlandse verhalen uit eind jaren 70 en begin 80, toen Nederland zich geregeld kon meten met Barks. In 1984 kwam Oom Thom en die flifte de boel tot een toevluchtsoord voor Thombies.[/standaardpreek]

Als Ui de voorplaat ziet, vraagt Ui zich af: is dit nu een Fries themanummer? Is dit een van de nummers die de Roepredactie heeft aangekondigd? Ui vindt dat het jubileum van 60 jaar Weekblad, met zo'n matig uiterlijk weinig feestelijk oogt. Als de research voor de voorplaat even zwak is als het themaverhaal, valt er weinig van dit nummer te verwachten. De voorplaat had minstens een Fries landschap kunnen tonen. Maar nee, prik ergens een Fries vlaggetje neer en dat was het. De voorplaat is dertien in een dozijn. Het logo "Donald Duck in Holland" (sic) is grauw en inhoudelijk fout. Ui ziet geen jubileum, maar een esthetisch drama. Dit is nu 60 jaar Donald Duck Weekblad; zelfs de feestnummers ogen gemakzuchtig.

Het hoofdverhaal toont in de titel een Friese vlag, maar verder is er niets te zien dat wijst op Friesland. Donald zegt dat hij gaat skutsjezeilen, maar dat is alleen in de dialoog te lezen. Wat heeft Donald ineens met Friesland, dat ver weg van Duckstad ligt? Of is iedereen vergeten, dat Duckstad aan de andere kant van de Atlantische oceaan ligt? Och, Donald gaat ineens even meedoen aan een zeilwedstrijd in Nederland. Zomaar, een beslissing uit het niets. Alsof hij even een broodje gaat halen. Zo'n gebrek aan verhaalopbouw is superknullig. En het is geen opbouw van een jonge leerling die het vak moet leren. Nee, het gaat om de veteraan Jan Kruse. Dit is nu, hoe Oom Thom's paradepaardje na tientallen jaren, een verhaal opbouwt. Alsof hij nog nooit van een spanningsboog heeft gehoord. (snik)
Fijn dat verderop in het verhaal wat Friese ingedriënten worden gebruikt. Maar dat had meteen vanaf het begin kunnen gebeuren. Als was er maar een Fries bootje in een fles getoond. Er moet iets zichtbaar zijn waarom Donald naar Friesland wil. De Friese ingrediënten verderop ogen misschien bijzonder, maar iedereen kan gemakkelijk wat ingrediënten uit een boek halen en deze in een verhaal gooien. Dat maakt echter geen goede verhalenverteller, die weet dat er ook opbouw moet zijn.

snowmansion schreef:Maar ik bedoel ook niet alle provincieverhalen in een donald duck, maar gewoon iets totaal anders. Bijvoorbeeld een dik nummer met een herdruk van een verhaal van Carl Barks.

Zo zo zo! Toe maar! Wat een feest! Dat is even spectaculair uitpakken: een dik nummer met (alweer) een Barksherdruk.
Misschien doet Oom Thom het toch zo slecht nog niet. Op McDrake jubelt iedereen altijd "Barksherdruk", als men gevraagd wordt om een betere uitgave te bedenken.

huugducke schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom ze hebben gekozen voor elke maand een verhaal over een provincie als jublieum viering. Doe dan gewoon een dubbeldik nummer in week 42

Die extra bladzijden kosten meer dan het gemakzuchtig opleuken van reguliere nummers die men dan themanummers noemt.
En zoveel extra nederlandse arbeidskracht lijkt men niet kwijt te zijn, want er staan ook verhalen in die niets met Friesland te maken hebben. Mocht er wat extra kracht inzitten, dan bespaart men die wel op andere nummers. Goofy geeft les over grasmaaien, of Goofy geeft les over Friesland; alleen het onderwerp is verschillend.
Dit hele feest lijkt optisch bedrog: hoe kun je voor vrijwel dezelfde kostprijs als die van een gewoon jaargang, een jubileumjaargang maken. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jan 22, 2012 2:56 pm

Ui schreef:En waar kijkt die schaatser naar? Niet naar die kaas.
http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD2012-04


Hij kijkt wel wat hoog, maar hij zou nog net aan het inschatten kunnen zijn hoe hoog de stapel kaas is, door helemaal naar de bovenkant te kijken.

Ui schreef:Wat heeft Paul Murry te maken met Friesland?


Er staan inderdaad een paar verhalen over Friesland in en wat verhalen die er niets mee te maken hebben.

Ui schreef:Het hoofdverhaal toont in de titel een Friese vlag, maar verder is er niets te zien dat wijst op Friesland. Donald zegt dat hij gaat skutsjezeilen, maar dat is alleen in de dialoog te lezen. Wat heeft Donald ineens met Friesland, dat ver weg van Duckstad ligt? Of is iedereen vergeten, dat Duckstad aan de andere kant van de Atlantische oceaan ligt? Och, Donald gaat ineens even meedoen aan een zeilwedstrijd in Nederland. Zomaar, een beslissing uit het niets. Alsof hij even een broodje gaat halen. Zo'n gebrek aan verhaalopbouw is superknullig. En het is geen opbouw van een jonge leerling die het vak moet leren. Nee, het gaat om de veteraan Jan Kruse. Dit is nu, hoe Oom Thom's paradepaardje na tientallen jaren, een verhaal opbouwt. Alsof hij nog nooit van een spanningsboog heeft gehoord. (snik)
Fijn dat verderop in het verhaal wat Friese ingedriënten worden gebruikt. Maar dat had meteen vanaf het begin kunnen gebeuren. Als was er maar een Fries bootje in een fles getoond. Er moet iets zichtbaar zijn waarom Donald naar Friesland wil. De Friese ingrediënten verderop ogen misschien bijzonder, maar iedereen kan gemakkelijk wat ingrediënten uit een boek halen en deze in een verhaal gooien. Dat maakt echter geen goede verhalenverteller, die weet dat er ook opbouw moet zijn.


Eerlijk gezegd dat ik toch al geen hoge verwachtingen van de jubileumverhalen, omdat Jan Kruse ze allemaal ging doen. Eerlijk gezegd vond ik de laatste leuke verhalen van Jan Kruse uit de jaren '80 komen. Nu zijn ze vaak te slapjes en ongeinspireerd.
Op zich is het niet per see zo dat Donald Duck in Amerika woont, toch? Dat wordt vaak in het midden gelaten, waar Duckstad precies ligt. Nederlandse lezertjes kunnen het dus ook als deel van Nederland zien. Dat vind ik dus op zich niet fout. Je ziet ook later dat hij per auto weer naar Friesland rijdt, dus in dit verhaal ligt Duckstad blijkbaar in Nederland.
Over de knulligheid in de rest van het verhaal ben ik het wel met Ui eens.

Ui schreef:Zo zo zo! Toe maar! Wat een feest! Dat is even spectaculair uitpakken: een dik nummer met (alweer) een Barksherdruk.
Misschien doet Oom Thom het toch zo slecht nog niet. Op McDrake jubelt iedereen altijd "Barksherdruk", als men gevraagd wordt om een betere uitgave te bedenken.


Barks haalt het niveau van het blad wel omhoog. Al is alleen een herdruk wat jammer voor de lezertjes die het verhaal al kennen, dus moeten er ook mooie nieuwe verhalen zijn.

Ui schreef:Dit hele feest lijkt optisch bedrog: hoe kun je voor vrijwel dezelfde kostprijs als die van een gewoon jaargang, een jubileumjaargang maken. (snotter)


Hmjah, maar je moet toch iets om zo'n jubileum te vieren. Nu hebben ze tenminste een thema bedacht en uitgewerkt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Ui » zo jan 22, 2012 5:19 pm

Ridder ter Geit schreef:
Ui schreef:En waar kijkt die schaatser naar? Niet naar die kaas.
http://coa.inducks.org/story.php?c=HC+DD2012-04

Hij kijkt wel wat hoog, maar hij zou nog net aan het inschatten kunnen zijn hoe hoog de stapel kaas is, door helemaal naar de bovenkant te kijken.

Hoog ontzaglijk groot en hoog moet die kaasberg dan zijn? (snotter)

Ridder ter Geit schreef:Er staan inderdaad een paar verhalen over Friesland in en wat verhalen die er niets mee te maken hebben.

Eigenlijk is alleen het Nederlandse deel van de verhalen anders. Nederlandse verhalen staan er elke week in, maar nu gaan ze over Friese thema's.

Ridder ter Geit schreef:Eerlijk gezegd dat ik toch al geen hoge verwachtingen van de jubileumverhalen, omdat Jan Kruse ze allemaal ging doen. Eerlijk gezegd vond ik de laatste leuke verhalen van Jan Kruse uit de jaren '80 komen. Nu zijn ze vaak te slapjes en ongeinspireerd.

En geef een auteur eens ongelijk. Waarom zou je voor een eenmalige, magere betaling je ziel en zaligheid steken in een mooi, Barksiaans verhaal dat de Thomme hoofdredacteur toch niet begrijpt, maar waarop hij wel zijn naam afdrukt en die van jou doelbewust weglaat. (snik)

Een schrale troost is misschien, dat de Nederlandse auteurs toch niet helemaal achterlijk zijn en dus hun Oom Thom de pulp geven waar hij vol van is. Hij zet vervolgens, zo Thom als hij is, egoïstisch zijn eigen naam op die troep en maakt zodoende zichzelf al jaren ten schande bij de ware Duckliefhebbers.
Misschien leveren de Nederlandse artiesten van tegenwoordig, opzettelijk die troep. Ze zijn er minder tijd en moeite aan kwijt; ze maken Oom Thom blij met de bagger waar hij zich graag in wentelt; en ze leveren Ui bakken inspiratie om Oom Thom een lesje te laten lezen.

Ridder ter Geit schreef:Op zich is het niet per see zo dat Donald Duck in Amerika woont, toch? Dat wordt vaak in het midden gelaten, waar Duckstad precies ligt. Nederlandse lezertjes kunnen het dus ook als deel van Nederland zien. Dat vind ik dus op zich niet fout. Je ziet ook later dat hij per auto weer naar Friesland rijdt, dus in dit verhaal ligt Duckstad blijkbaar in Nederland.

Donald per auto naar Friesland? Duckstad ligt in Amerika. Men kan wel de indruk geven dat het ook om Nederland gaat, maar dan kan men in de knoei komen als er echt naar Nederland wordt verwezen. (snik)
In het Friesland-hoofdverhaal lost men het probleem blijkbaar op, door te doen alsof men achterlijk is. Donald doet even mee aan een Friese zeilwedstrijd. Wie weet gaat Donald volgende week even een cursus oregami volgen in Japan, alsof het om de hoek van de straat is. Als Donald in Nederland kan wonen, waarom dan niet in Japan?

Ridder ter Geit schreef:Over de knulligheid in de rest van het verhaal ben ik het wel met Ui eens.

Eindelijk is iemand het eens met Ui eens. (huil huil)
Opmerkelijk is, dat Ui slechts heeft geoordeeld over de openingspagina. Ineens zag Ui waarom Ui geen plezier meer heeft in die troep. De lezer zit meteen een openingspagina lang, zeven plaatjes lang, te kijken naar een huiskamer met daarin een druk pratende man en vrouw. Er is niet eens een cliffhanger. Plaatje 1.7 wekt de vrees, terecht of niet, dat het gezanik nog wel even doorgaat op pagina 2. Kortom, Ui voelt geen behoefte om de bladzijde om te slaan.

Om het verhaal op gang te krijgen, verzint de auteur geen Friese oom. Stel je voor, dat Oom Thom dan het verhaal afkeurt wegens vreemde eenden in zijn bijt. Dus wat doen we dan, als auteur? We maken gebruiken van een slap cliché zoals een "wedstrijd". En, ja hoor, Oom Thom keurt het goed.

Vergelijk de verhaalstijl met een recent, kort Disney-verhaaltje van Thom Roep himself, in Donald Duck Weekblad 2011-40:
http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2011-203
Ui ziet "stijl"-overeenkomsten. Beide verhalen beginnen met veel bla-bla, veel dialoog. De lezer heeft op het eerste gezicht geen idee waar het over gaat, omdat bijna alles in de dialoog zit. Vervolgens gaan de eenden naar buiten, waar ineens hetgene verschijnt wat ze nodig hebben, zonder dat hier naartoe gewerkt wordt. Donald had binnenshuis die blikjes moeten geven aan de neefjes. Maar Roep en Kruse hebben zelfs zo'n simpel verhaaltechniekje niet door.

En dan ondertussen in de media roepen, dat Donald Duck Weekblad leerzaam is. Maar wat leren de makers zelf van het blad? In elk geval niet het schrijversvak, terwijl dat vroeger met Barks wel kon. (snif)

Ridder ter Geit schreef:
Ui schreef:Dit hele feest lijkt optisch bedrog: hoe kun je voor vrijwel dezelfde kostprijs als die van een gewoon jaargang, een jubileumjaargang maken. (snotter)

Hmjah, maar je moet toch iets om zo'n jubileum te vieren. Nu hebben ze tenminste een thema bedacht en uitgewerkt.

Misschien staan ze met hun rug tegen de muur. Wat zal het iemand nog kunnen schelen, of Donald Duck Weekblad 60 jaar bestaat. Waarom zou Sanoma daar extra geld voor gaan vrijmaken? In die zin is de Nederlandse toer uitmuntend bedacht. Maar dat men het slecht uitwerkt, heeft alles te maken met een bekrompen creatieve capaciteit. De mensen die echt creatief zijn en weten hoe ze dat moeten verkopen, die gaan niet voor Thom Roep werken. De betaling is er slecht en je krijgt ook geen eer van je werk. Welke Dombo vliegt daarin?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor snowmansion » zo jan 22, 2012 11:18 pm

Ui schreef:Blijven hopen, hoe vegeefs het ook is. (huil huil)
[standaardpreek]Gezien de Nederlandse productie van recente jaren, heeft de Roepredactie kennis en vakmanschap verloren. Onder meer door bezuinigingen. Dit begint zich steeds meer te tonen in de verhalen. Hoofdredacteur Roep kan zelf amper een Disney-verhaal schrijven, en door zijn afstompende zwalkbeleid weet geen auteur waar hij/zij aan toe is. Weg zijn de goede Nederlandse verhalen uit eind jaren 70 en begin 80, toen Nederland zich geregeld kon meten met Barks. In 1984 kwam Oom Thom en die flifte de boel tot een toevluchtsoord voor Thombies.[/standaardpreek]


Dat durf ik niet te zeggen. Ik zou dan eerst weer eens de weekbladen uit die tijd er bij moeten pakken (jaren 80). Stonden er toen geen goede verhalen in van o.a Ben Verhagen en Jippes et cetera? Qua Nederlandse verhalen is het niet allemaal rommel sinds de komst van Roep als hoofdredacteur. Ik meen mij best goede verhalen van Mau Heymans te hebben gelezen o.a.

Ui schreef:Zo zo zo! Toe maar! Wat een feest! Dat is even spectaculair uitpakken: een dik nummer met (alweer) een Barksherdruk.
Misschien doet Oom Thom het toch zo slecht nog niet. Op McDrake jubelt iedereen altijd "Barksherdruk", als men gevraagd wordt om een betere uitgave te bedenken.


Alweer een Barksherdruk? Pak eens de top 100 van de verhalen op Inducks. Een lading verhalen die echt lang geleden in het weekblad zijn gepubliceerd. Dat zijn dan nog echt eens goede verhalen ook. Dat is echt wel een opwaardering van het weekblad. Maar goed er mag ook best wel eens een andere leuke goede tekenaar erin komen met een goed verhaal. De vraag blijft hoe je iets kan vieren in een blad. Kwalitatief je blad verhogen met goede strips. Of de kwantiteit en het randgebeuren verhogen.
Wat vind jij dan een goede manier om het te vieren, als je het dan toch viert?

Sanoma besteed trouwens wel degelijk geld aan het jubileum o.a met een reclame op tv voor het jubileum jaar. Net een aardige grote spot gezien om abonnees te werven voor het weekblad met een speciale jubileumactie.

Als je dan geen Barks herdrukken wil Ui. Welke verhalen (niet eerder gepubliceerd) met een hoge kwaliteit moeten of kunnen volgens jouw dan geplaatst worden?

Ui schreef:Wat leuk, dat ze toevallig een brievenbus met alleen brieven over Friesland vol kunnen maken. Maar wat zei een redacteur in 2009, over de brievenbus en themanummers?


2009-01-26, Jim wrote:
Héél, héél incidenteel komt het voor dat ik iets verzin, maar dat is uit pure noodzaak. Wij werken heel lang vooruit, gemiddeld drie maanden. Dat is in principe geen probleem omdat we niet actueel zijn, maar bij themanummers kom ik soms in de knel. Rond Sinterklaastijd krijg ik Sinterklaasbrieven, rond Kerstmis kerstbrieven et cetera. Het punt is dat ik die post nooit meer kan plaatsen in een betreffend themanummer, omdat die simpelweg al gemáákt zijn. Maar nogmaals, dit is een zeldzaamheid en ik vind het belachelijk en kleingeestig om zoiets als lezersbedrog te bestempelen.

bron: viewtopic.php?p=9824#p9824
Trouwens betreffende de ingezonden brieven en themanummers. Het viel mij op dat ze ook expliciet er aandacht voor sturen om voor dit thema brieven naar Oom Donald te sturen. Zo niet, dan krijg je weer het verhaal zoals Ui al aangaf.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 23, 2012 8:38 am

Ui schreef:Hoog ontzaglijk groot en hoog moet die kaasberg dan zijn? (snotter)


Ik kijk nog eens, en hij kijkt inderdaad wel érg hoog.

Ui schreef:Donald per auto naar Friesland? Duckstad ligt in Amerika. Men kan wel de indruk geven dat het ook om Nederland gaat, maar dan kan men in de knoei komen als er echt naar Nederland wordt verwezen. (snik)
In het Friesland-hoofdverhaal lost men het probleem blijkbaar op, door te doen alsof men achterlijk is. Donald doet even mee aan een Friese zeilwedstrijd. Wie weet gaat Donald volgende week even een cursus oregami volgen in Japan, alsof het om de hoek van de straat is. Als Donald in Nederland kan wonen, waarom dan niet in Japan?


Met dat laatste heb je wel een punt. Het idee dat Duckstad in Nederland ligt leeft al heel lang in het blad. Maar Duckstad wordt ook een beetje als apart landje gezien, wat overal buiten valt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 23, 2012 8:40 am

snowmansion schreef:
Alweer een Barksherdruk? Pak eens de top 100 van de verhalen op Inducks. Een lading verhalen die echt lang geleden in het weekblad zijn gepubliceerd. Dat zijn dan nog echt eens goede verhalen ook. Dat is echt wel een opwaardering van het weekblad. Maar goed er mag ook best wel eens een andere leuke goede tekenaar erin komen met een goed verhaal. De vraag blijft hoe je iets kan vieren in een blad. Kwalitatief je blad verhogen met goede strips. Of de kwantiteit en het randgebeuren verhogen.


Bij een jubileum in de traditie van de Donald Duck horen ook klassieke lange Barksverhalen, die horen bij het blad, waar het groot mee is geworden. Dit kan prima naast goede nieuwe verhalen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-04

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jan 23, 2012 10:02 pm

Ik snap niet dat iedereen hier altijd zit te jubelen om Barks herdrukken (net zoals Ui zegt) Als een verhaal 1x a 2x is verschenen in een weekblad, winterboek etc. dan is het toch goed? waarom altijd maar weer die herdrukken? lekker goedkoop drukken kun je dat beter gezegd noemen. En dat hoofdverhaal van Friesland inderdaad ook: Donald gaat kaas verkopen en verkoopt alles! jeuj! En waarom gedraagt Katrien zich zo raar met die ring etc? wat een opbouwing!

Ik heb die Barksverhalen wel een keer gezien. Ze zijn goed: maar je hoeft ze niet tientallen keren te herdrukken
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor snowmansion » ma jan 23, 2012 11:35 pm

@ zwarte schim. Nee zeggen tegen Ideeën is ook makkelijk. Wat stel jij dan concreet voor?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jan 24, 2012 2:26 pm

Een nieuwe wind over de disneywereld?
Er zijn nog genoeg ongepubliceerde verhalen: dus gebruik die eerst eens!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jan 24, 2012 3:37 pm

Het nadeel daarvan is dat veel kinderen nooit de Barksverhalen zullen lezen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2012-04

Berichtdoor snowmansion » di jan 24, 2012 7:05 pm

De Zwarte Schim schreef:Een nieuwe wind over de disneywereld?
Er zijn nog genoeg ongepubliceerde verhalen: dus gebruik die eerst eens!


Waar vind ik een lijst met alle niet eerder gepubliceerde disney verhalen in de Nederlandse Donald Duck?

Maar goed, alsof al die ongepubliceerde verhalen goed zijn. Je zou dan eerst een selectie moeten maken van goede verhalen. Zoiets wat ook in de top 100 gedaan is.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: DD 2012-04

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di jan 24, 2012 7:19 pm

Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten