Direct-to-video vervolgen

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 07, 2007 8:58 pm

Een topic om te praten over de stortvloed aan direct-op-video/dvd vervolgen op Disney Classics, die de laatste jaren is verschenen. Wat vinden jullie daar van? Kopen jullie ze ook allemaal? Wat vind je van de kwaliteit? (etc.)

Ik weet nog dat de eerste direct-op-video sequel verscheen. Dat was De wraak van Jafar, een vervolg op de Classic Aladdin. Omdat het toen nog een nieuw fenomeen was (en omdat ik Aladdin helemaal te gek vond), was ik meteen geïnteresseerd. Ik wilde 'm meteen zien. Daarna heb ik ook het derde deel, Aladdin en de Dievenkoning gezien. Er kwamen langzaam maar zeker meer vervolgen uit. Eerst nog alleen van nieuwere Classics, zoals The Lion King en Pocahontas. Toen vond ik het nog leuk. Maar opeens werd er van iedere Classic een vervolg gemaakt, en ook van die hele oude sprookjes, waar Walt Disney vroeger nog zelf aan meegewerkt had. Het werd me duidelijk dat het hier niet ging om creativiteit of artistieke zaken, maar om louter winstbejag. De vervolgdelen heb ik toen categorisch afgezworen, ook omdat ik toen op een leeftijd kwam dat het kwaliteitsverschil je op gaat vallen.

Binnenkort verschijnt deel 2 van The fox and the hound.
http://www.bcdb.com/bcdb/page.cgi?p=Contest_fox

Ik ben opgegroeid met de klassieke Disney-films. Nu groeien kinderen op met de vervolgdelen. :(
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo jan 07, 2007 9:51 pm

Rockerduck schreef:Een topic om te praten over de stortvloed aan direct-op-video/dvd vervolgen op Disney Classics, die de laatste jaren is verschenen. Wat vinden jullie daar van? Kopen jullie ze ook allemaal? Wat vind je van de kwaliteit? (etc.)

Ik vind het zonde van de originele films. SOms lijken verhaallijnen er wel een beetje door verpest te worden. Ik moet wel eerlijk toegeven dat de beeldkwaliteit er sinds de eerste sequel op vooruit is gegaan, dat zonder meer. Maar het blijft onnodig.

Rockerduck schreef:Binnenkort verschijnt deel 2 van The fox and the hound.
http://www.bcdb.com/bcdb/page.cgi?p=Contest_fox

Een tijdje geleden stond er op Animated News het volgende:

"Following are six screen shots from the direct-to-video premiere of Disney’s The Fox and the Hound 2. This could be one of the final direct-to-video sequel titles produced by Disney’s home entertainment division."

Volgens mij had ik al eens eerder gehoord dat Disney met de vervolgfilms zou willlen stoppen, maar ik vraag me af wat er nu met projecten als Cinderella 3 en The Little Mermaid 3 gebeurd. In ieder geval wil Disney rustiger aan gaan doen met het uitbrengen van films in het algemeen.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Kjell » ma jan 08, 2007 12:43 am

Meestal zijn het moeilijk sequels te noemen. Neem nou Tarzan 2 en Bambi 2, dat speelt zich midden in het origineel af. Vaak zit er ook weinig moraal in zoals bij de originele films. Daardoor vind ik het altijd films voor een veel jongere doelgroep.

Bij The fox and the hound zal het wel niet anders zijn, want er is toch moeilijk een vervolg op te maken, niet? Worden ze ineens weer vrienden?
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jan 08, 2007 3:55 am

WELK EEN GRUWEL!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 08, 2007 7:19 am

Kjell schreef:Bij The fox and the hound zal het wel niet anders zijn, want er is toch moeilijk een vervolg op te maken, niet? Worden ze ineens weer vrienden?

Ze bleven toch al vrienden voor altijd?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Kjell » do jan 11, 2007 11:39 pm

Daniel73 schreef:
Kjell schreef:Bij The fox and the hound zal het wel niet anders zijn, want er is toch moeilijk een vervolg op te maken, niet? Worden ze ineens weer vrienden?

Ze bleven toch al vrienden voor altijd?

Ik meen me te herinneren dat de film vrij droevig eindigde, en dat ze 'uit elakar gingen'. Zit ik nu fout?
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor Kjell » do jan 11, 2007 11:48 pm

elakar is elkaar :) Ik typ nog wel eens te snel, zoals jullie in mijn posts zien.
Kjell
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do jan 04, 2007 12:40 am

Berichtdoor DisneyRemc°o° » do jan 11, 2007 11:51 pm

Kjell schreef:Meestal zijn het moeilijk sequels te noemen. Neem nou Tarzan 2 en Bambi 2, dat speelt zich midden in het origineel af. Vaak zit er ook weinig moraal in zoals bij de originele films. Daardoor vind ik het altijd films voor een veel jongere doelgroep.

Ik vond Tarzan 2 en Bambi 2 overigens wel twee van de betere vervolgfilms. Wat nog niet betekent dat ze het niveau van de hoofdfilm bereiken. Hoewel de beeldkwaliteit in Bambi 2 de eerste film overtreft. Maarja, wat wil je met en film die al heel wat jartjes oud is.
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Luigi » za jan 20, 2007 11:42 am

Er worden bij mij thuis al grapjes gemaakt over het jaar 2020 waarin er aankondigingen komen voor 'Bambi 6'.
Ik vind die vervolgdelen zo'n onzin. Je breekt een afgerond sprookje gewoon open en stort het vol met nieuwe troep om vervolgens te zeggen dat het af is. Het gaat puur om de centjes. Gewoon irritant.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jan 20, 2007 11:43 pm

Luigi schreef:Er worden bij mij thuis al grapjes gemaakt over het jaar 2020 waarin er aankondigingen komen voor 'Bambi 6'.
Ik vind die vervolgdelen zo'n onzin. Je breekt een afgerond sprookje gewoon open en stort het vol met nieuwe troep om vervolgens te zeggen dat het af is. Het gaat puur om de centjes. Gewoon irritant.

Zoals je het nu beschrijft lijkt het wel een Rosa-strip. ;)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luigi » zo jan 21, 2007 10:38 am

Die zit ;).
Ik wens niet geassocieerd te worden met die infantiele loodgieter!
Luigi
Member
 
Berichten: 140
Geregistreerd: vr jan 19, 2007 4:51 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 22, 2007 9:56 pm

Disney To Halt DVD Sequels

The Walt Disney Co. will no longer produce direct-to-video sequels of its animated features, according to Disney watcher Jim Hill. Hill, who has had a hit-and-miss record in reporting on inside decisions at the company, said that Sharon Morrill, president of DisneyToon Studios, has been forced to step down as part of the decision to shut down the group that produces the DVD sequels. Prior to Disney's acquisition of Pixar, Pixar executives Steve Jobs and John Lasseter had publicly complained about the quality of the sequels, maintaining that they undercut the value of the original features. Disney executives had responded that the sequels had proved to be enormously successful for the studio. According to Hill, Lasseter made the decision to halt further production of the DVD sequels and fire Morrill after viewing a "work-in-progress version" of The Tinkerbell Movie, which Hill described as "an awful mess." Hill said that Lasseter complained to Disney chief Robert Iger that the movie was "virtually unwatchable." As a direct result of that meeting, Hill wrote, "some $30 million worth of animation had to be scrapped."

http://www.imdb.com/news/sb/2007-06-21/
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 23, 2007 2:08 pm

Gelukkig grijpt er iemand in. Sommige delen zijn nog best te kijken, maar het idee erachter is afschuwelijk. Lekker goedkopere vervolgen maken en daarmee een klassiek verhaal dat al afverteld is proberen op de een of andere manier door te zetten... echt een idee dat puur kan ontstaan door alleen aan geld te denken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 06, 2008 8:44 pm

Disney-films waar (nog) geen vervolgen op zijn gemaakt:

Snow White and the Seven Dwarfs
Pinnochio
Dumbo
Alice in Wonderland
Sleeping Beauty
The Sword in the Stone
The Aristocats
Robin Hood
The Black Cauldron
The Great Mouse Detective
Oliver & Company
Hercules
Home on the Range
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor H@gar » ma jan 07, 2008 4:18 pm

Ssssst! Straks leest Disney dit, en denken ze bij zichzelf, verhip, die zijn we nog vergeten! :P

Hercules heeft een soort vervolg gekregen in de Hercules serie. The Aristocats 2 was in productie op het moment dat er besloten werd dat er geen DTV films meer gemaakt werden.
Dumbo 2 is ooit in productie geweest, en zou een high-budget film worden. Dus meer zoals Rescuers 2. Er is zelfs lange tijd overwogen de film in CGI te doen. Echter, het verhaal dat ze in gedachten hadden is nooit helemaal goed uit de verf gekomen. Voor zover ik weet ligt de productie ervan al bijna 5 jaar stil. Het zal er (gelukkig) wel niet meer van komen.

Ik mis trouwens Treasure Planet in het bovenstaande lijstje.
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Volgende

Keer terug naar Disney films

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten