Welk soort pocket vind je het leukst?

Berichtdoor huugduck » za jul 31, 2010 7:02 pm

De titel zegt het al wat voor soort pocket vind je het leukst dit zijn een paar soorten pockets.
Het gewone pocket
Dubbelpocket
minipocket

Ik denk dat ik het gewone pocket het leukst vindt. daar staan over het algemeen de leukste verhalen in.


De minipocket vind ik irritant lezen veel te klein.
En in de Dubbelpockets staan gewoon minder leuke verhalen, vind ik dan.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » za jul 31, 2010 7:47 pm

En de verhalen in big fun vind ik ook niet zo. Mijn voorkeur is gewone, daarna dubbelpocket
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Appie Aap » ma aug 09, 2010 10:32 pm

De verhalen in de Katrien pockets spreken mij tot nu toe erg aan. Qua inhoud vind ik de Katrien pockets het leukst.
Daar staat wel weer tegenover dat je voor dezelfde prijs (5 euro) bij de Katrien pocket ongeveer 100 bladzijden minder krijgt dan bij de reguliere pockets. In dit opzicht zou ik dan ook de Dubbelpockets leuker moeten vinden dan de normale pockets. :/
Moeilijk...
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor mcDuck King » vr aug 13, 2010 11:07 am

Ik vind DubbelPocket, die vliegen niet in een keer dicht als de de normale pocket en is ook niet zo klein :P
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » vr aug 13, 2010 9:21 pm

Maar omdat ze zo dik zijn, zitten er wel kreuken in de rug!!!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Dubbelduck » za aug 14, 2010 10:48 am

Qua lezen is de gewone pocket het handigst. De Katrien pocket is niet zo makkelijk om te slaan, de dubbelpocket geeft te veel schaduw en de minipocket is te klein. Toch vind ik de dubbelpocket het leukst, daarna de gewone pocket, dan de minipocket, daarna de Katrien pocket en als laatste de Big Fun (die ik eigenlijk helemaal nooit koop).
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Welk soort pocket vind je het leukst?

Berichtdoor admin » ma jul 23, 2012 4:48 pm

Uit het topic 'Hoeveel pockets heb je?':
23 Jul 2012 02:20 pm, Guus Geluk schreef:
Duck schreef:
Guus Geluk schreef:Geen nadat ik ze allemaal heb verkocht aan een kind van 11 die er meer mee kon dan ik als 19 jarige;)

Waarom zou je ze verkopen?


Omdat ik ze amper las en ik me er te oud voor voelde.
Ik vind de kwaliteit van die Pocketverhalen veel te laag, en als je zo'n verhaal een keer gelezen hebt dan ken je hem al bekant uit je hoofd.
De snavels lijken net vuilnisbakken.

Ik weet dat ik op deze opmerking veel opmerking veel reacties ga krijgen maar:

''Vergeleken met de tekenkwaliteit van de pockets is de kwaliteit van Barks ronduit een maistro.'' :P

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=52852#p52852
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Re: Welk soort pocket vind je het leukst?

Berichtdoor Fethry » wo jul 25, 2012 8:26 pm

Gewone pockets. Want rugtekeningen verzamelen, juiste formaat en leuke verhalen. Minipockets zijn wel handig om mee te nemen... Maar ook erg snel uit.
Fethry
New member
 
Berichten: 5
Geregistreerd: wo jul 25, 2012 6:06 pm

Re: Welk soort pocket vind je het leukst?

Berichtdoor Ducksight » ma aug 06, 2012 10:36 pm

De gewone pockets, die bestaan ook het langst en hebben altijd nieuwe verhalen gehad. In de Dubbelpockets komen ook veel leuke verhalen voor, maar vooral de nieuwere zitten vol met oude verhalen (wat wel goed is, want zo komen niet eerder gepubliceerde verhalen er toch nog in).
Maar daarom is de gewone pocket veruit het leukst; het is eigenlijk het 'weekblad' van de pockets (okee maandblad), terwijl de rest eigenlijk albums zijn.
Ducksight
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr jun 01, 2012 1:13 am

Re: Welk soort pocket vind je het leukst?

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma aug 06, 2012 11:15 pm

De minipockets zijn lastig te lezen, maar daar is gelukkig een eind aan gekomen.
De Jone Woudlopers pockets zijn gelukkig ook gestopt. Niet zozeer vanwege de verhalen, maar wel vanwege de te hoge prijs voor te lage kwaliteit.
De dubbelpockets zijn wel leuk, maar jammer dat er herdrukken van oude (gewone) pockets is staan.
De themapockets hoeven van mij niet, wordt allemaal een beetje teveel van het goede.
Katrien pockets zijn wat mij betreft overbodig, de verhalen kunnen ook in de normale pockets.
De Engelse pockets zijn leuk, jammer dat ze weer zo nodig moeten afwijken van de oorspronkelijke Duitse versie die dikker is.
Blijft over de gewone pockets, en die blijven toch het prettigste om te lezen (en dat is uiteindelijk toch waar het eigenlijk om gaat).
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Welk soort pocket vind je het leukst?

Berichtdoor Ducksight » ma aug 06, 2012 11:49 pm

Over die Engelse gesproken, ik ga die niet kopen omdat de humor en beleving van het verhaal vaak uitblijven als de tekst in het Engels is. Vind Engels een geweldige taal, alleen niet voor DD strips. Ik lees het veel liever in het Nederlands. Ook al is het origeel in Engels, de humor en zo vertaalt zoveel beter in het Nederlands (en we hebben gewoon altijd goede letteraars/vertalers gehad), en zelfs in het Duits is het gewoon stukken leuker dan Engels.
Ducksight
Member
 
Berichten: 19
Geregistreerd: vr jun 01, 2012 1:13 am


Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten