8-9 september 2012 Stripfestival Breda

8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor snowmansion » zo aug 12, 2012 11:53 pm

Op zaterdag 8 en zondag 9 september 2012 is er het Stripfestival in Breda.

- tekenaars uit binnen- en buitenland
- presentaties
- exposities
- workshops
- meet and greet
- exclusieve uitgaves (nieuw album van Storm: de Wisselwachters)

Zie: www.stripfestivalbreda.nl

Ik zie dat Gerben Valkema en Carry Brugman er ook zijn. Herman Roozen ook (Scenarist)
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Karel » ma aug 13, 2012 7:38 am

Ik ge er denk wel heen, super leuk! Maar moet je nou tickets kopen of niet?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor snowmansion » wo aug 15, 2012 7:02 pm

Ja, dat klopt inderdaad.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 15, 2012 7:08 pm

Kan dat ook daar of moet dat op internet?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor snowmansion » wo aug 15, 2012 9:19 pm

Ik durf te zeggen dat je ook gewoon daar kaarten kan kopen, maar dat het alleen gedaan is als extra toevoeging om vanuit je luie stoel je toegangsbewijzen veilig te stellen. Zie ook dit:

Kaartverkoop van het Festival via de Website gestart
Uniek voor stripbeurzen in de Lage Landen. Middels de website van het strip festival Breda is het nu mogelijk om thuis vanuit je luie stoel kaarten te bestellen voor het Festival.

Geen lange rijen mensen die voor je staan, nee gewoon lekker direct bestellen en uitprinten. Klik op de link en verzeker je vandaag nog van toegangskaarten voor het grootste stripfestival van de Benelux
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Karel » vr aug 17, 2012 10:18 am

Is er eigenlijk wel Donald Duck te koop? Een soort stripbeurs of niet? Is het dus de moeite waard als Donald Duck verzamelaar/fan?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor snowmansion » zo aug 19, 2012 1:01 am

Dat weet ik niet zeker. Ik neem aan van wel. Ik kan het wel even voor je vragen.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Karel » zo aug 19, 2012 8:28 am

snowmansion schreef:Ik kan het wel even voor je vragen.

Graag!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Hidde » ma aug 20, 2012 11:44 pm

Ik ben er vorig jaar geweest en toen hadden ze aardig veel Donald Duck.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di aug 21, 2012 1:42 pm

Ja klopt, ik ben er toen ook geweest.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor kwuk duck » di aug 21, 2012 11:03 pm

Ja ik ook, maar je kan daar ook gewoon kaarten kopen alleen meen ik dat ze via internet goedkoper zijn.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor snowmansion » wo aug 22, 2012 11:20 pm

Klopt idd Karel. Ze hebben, voorzover ik heb mogen vernemen, genoeg Duck aanbod :)
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor Karel » do aug 23, 2012 9:26 am

Mooi, maar wie gaat er nog meer?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor snowmansion » do aug 23, 2012 5:27 pm

Ik ben er zelf hoogstwaarschijnlijk ook. Maar niet alleen om Strips te kopen, maar ook om te helpen.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: 8-9 september 2012 Stripfestival Breda

Berichtdoor admin » ma sep 03, 2012 1:23 pm

Uit een nieuwsbrief, ontvangen op 31 augustus 2012:

STRIPFESTIVAL BREDA
8-9 SEPT 2012


Op verschillende locaties in en rond het centrum van Breda wordt tijdens het festival het fenomeen strip in al z’n uitingen twee dagen lang in het zonnetje gezet. Stripfestival Breda wordt gehouden in het weekend van 8 en 9 september en het belooft een groot feest te worden.

CHASSÉ THEATER Ook deze keer is de stripbeurs in het Chassé Theater weer het hart van het festival. In diverse zalen tref je daar een groot aantal stripmakers, uitgevers en standhouders. Ook zijn er weer attracties voor het hele gezin, waaronder een springkussen, schminkstand, filmprogramma, knutselhoek, karikatuurtekenaars en nog veel meer.

STRIPMAKERS UIT DE HELE WERELD Hier alvast een selectie uit de lange lijst van signerende stripmakers: Jan Kruis (Jan, Jans en de kinderen), Romano Molenaar en Jorg de Vos (Storm), Henk Kuijpers (Franka), Eric Heuvel (January Jones), Martin Lodewijk (Agent 327), Dick Heins (Junior Suske en Wiske), Gerben Valkema en Eric Hercules (Elsje).

SPECIALE UITGAVEN Tijdens Stripfestival Breda worden tal van nieuwe albums gepresenteerd die speciaal voor het festival zijn gemaakt en daar ook exclusief te koop zijn. Zo verschijnt er een festivaleditie van het nieuwe Storm album De Wisselwachters, dat tegelijkertijd gepresenteerd wordt met de reguliere editie. Het betreft hier een uitgave in een kleine oplage van slechts 500 stuks.

DE AVENGERS Ga op de foto met de Avengers. Een aantal van deze stoere helden zijn aanwezig in Breda en staan opgesteld voor een ultiem fotomoment. Kom je verkleed als een van de Avengers, dan maak je kans op een fraai prijzenpakket.

KUNSTSTRIPBEURS Op zaterdag is er in De Grote Kerk een KunstStripBeurs. Daar verkopen veel striptekenaars zelf hun eigen werk, zoals boeken, buttons, zeefdrukken, originele tekeningen, schilderijen, t-shirts en nog veel meer.

EXPOSITIE VAN JONGE STRIPTEKENAARS Van dinsdag 28 augustus tot en met zaterdag 22 september 2012 exposeren striptekenaars van 9 tot 12 jaar hun strips in de Bibliotheek van Breda aan de Molenstraat 6.

GRATIS STRIPBOEK ELSJE Omdat Elsje de mascotte is van Stripfestival Breda krijgt elke bezoeker gratis het album Elsje - Als beste getest.

CATAWIKI Twee keer per week, op maandag en woensdag, houdt internetsite Catawiki een stripveiling. Op het festival zijn beide dagen hun meest recente veilingkavels te zien. In de vitrines zijn ook de originelen te zien van de stripenveloppen van Franka en Storm, die na het festival geveild zullen worden.

ANIMATIE Geen stripfestival is compleet zonder cosplayers. Op het festival kom je ze allemaal tegen. Superhelden, Startroopers, manga-meisjes en levensgrote knuffeldieren.

GERONIMO STILTON De beroemde schrijver en avonturier Geronimo Stilton geeft twee dagen acte de présence in het Chassé Theater waar hij hoogstpersoonlijk zijn boeken signeert. Tevens kun je op de foto met deze wereldberoemde muis.

ELSJE LOOK-A-LIKE Wie lijkt het meest op stripfiguur Elsje? Wie kan zich het beste verkleden als Elsje? Op Stripfestival Breda vindt de Elsje Look-a-like wedstrijd plaats. De winnaar krijgt een unieke foto van hem/haar samen met de cast uit de strip.

JOOST SWARTE Op zaterdagavond is de uitreiking van de Marten Toonderprijs aan Joost Swarte in De Grote Kerk van Breda. Deze jaarlijkse oeuvreprijs van 25.000 euro is bedoeld voor stripmakers die een bijzondere bijdrage aan het beeldverhaal hebben geleverd.

ROODHAAR In Galerie Jan d’Art is een expositie van de mooiste stripheldin van Nederland en België: Roodhaar. De expositie omvat o.a. schetsen, strippagina’s en grote schilderijen van Don Lawrence, Romano Molenaar en Jorg de Vos.

ELECTRON In dit centrum voor Kunst en Vormgeving worden diverse evenementen georganiseerd, die gerelateerd zijn aan de ‘moderne’ strip. Zoals een ‘portfolio-dag' een heuse Stripshow Live Printing en de tentoonstelling over de actuele wijze waarop uiting wordt gegeven aan protest in de strip, beeldende kunst en vormgeving.

KINDEREN GRATIS De entree voor de stripbeurs in het Chassé Theater is € 7,50. Kinderen tot en met 12 jaar hebben onder begeleiding van een volwassene gratis toegang. De entree voor De Grote Kerk, Galerie Jan d’Art, Electron, De Nieuwe Veste en het Huis voor Beeldcultuur is gratis.

OPENINGSTIJDEN EN INFO

Het Chassé Theater is op beide dagen geopend van 10.00 tot 17.00 uur. De tijden voor de andere programmaonderdelen varieren. Voor het complete overzicht en programma kijk je op:

www.stripfestivalbreda.nlwww.nieuweveste.nl
www.huisvoorbeeldcultuur.nlwww.mezz.nl
www.electronbreda.comwww.butff.nl
www.lijsten.nl (Galerie Jan d’Art)
www.mondriaanfonds.nl
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Beurzen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten