DD 2007-42

Berichtdoor Henrieke » za okt 13, 2007 10:47 am

De Duck vond ik ook leuk deze week, vooral het openingsverhaal. Maar... dat Rakkerverhaal! Lieve help!
Ik zie liever een herdruk van een verhaal dat al tien keer herdrukt is dan dit...
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Ei » za okt 13, 2007 6:08 pm

Afbeelding
DONALD DUCK NR. 42
Deze week ga daag ik oom Dagobert uit! Je zou denken dat deze weddenschap loont, want ik verdien bakken met geld. Toch voel ik me armer dan ooit! Ook Broer Konijn en meneer Beer gaan een weddenschap aan...

Oplossing ZOEK:
De snipper vind je terug op blz. 21 (introplaatje van het weekje)

SPORTSPONSORING
Wil je de foto's zien van de uitreikingen aan korfbalvereniging S.V. Velocitas en fierljepvereniging It Heidenskip? Kijk dan hier.

Afbeelding

http://www.donaldduck.nl/brievenbus/dezeweek/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Donald Duck » za okt 13, 2007 6:12 pm

Wat ik het midnere vind van bepaalde Duck's die in deze tijd uitkomen dat de brieven in de brievenbus zo kort, of alleen maar met een plaatje met tekst beantwoord worden. Dit werkt niet echt stimulerend voor de mensen om een brief te schrijven, ls deze toxh maar op een 'oh..' manier beantwoord worden.

Maar het openingsverhaal was inderdaad goed.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Donald Duck » za okt 13, 2007 6:26 pm

Natuurlijk 'mindere' ipv. 'midnere'.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Caspar » zo okt 14, 2007 8:10 am

Het openingsverhaal was geweldig. De rest was dan wel weer saai jammer genoeg.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Luuuuk » zo okt 14, 2007 11:07 am

Ik vond het openingsverhaal ook erg leuk.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ferry Mangelen » wo okt 17, 2007 3:24 pm

Jeps, ik weet niet wie het heeft geschreven, maar de verhalen die Sander Gulien tekent vind ik vaak erg sterk. Ik vind sowieso dat er weer hoop is gekomen voor de Nederlandse verhalen; het speciale verhaal in de Extra Donald Duck over Nederland vond ik ook erg goed. Nu nog zien wat er volgende week nog komt, in het jubileumnummer...
Ferry Mangelen
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di okt 09, 2007 7:43 am

Berichtdoor Kip » wo okt 17, 2007 4:00 pm

De verhalen met tekeningen van Sander Gulien worden vaak geschreven door Evert Geradts.
Kip
New member
 
Berichten: 8
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 8:45 pm

Berichtdoor mcprul » wo okt 17, 2007 4:02 pm

De langere verhalen tenminste.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Ei » wo okt 17, 2007 8:00 pm

Roddelflop index: Donald Duck 2007-42
http://roddelflop.wordpress.com/2007/10/15/dd2007-42/
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do okt 18, 2007 2:23 am

Donald Duck schreef:Wat ik het midnere vind van bepaalde Duck's die in deze tijd uitkomen dat de brieven in de brievenbus zo kort, of alleen maar met een plaatje met tekst beantwoord worden. Dit werkt niet echt stimulerend voor de mensen om een brief te schrijven, ls deze toxh maar op een 'oh..' manier beantwoord worden.

Maar het openingsverhaal was inderdaad goed.

Dat was in de jaren '80 wel anders. Hoewel ze daar soms ook kort waren, was het merendeel toch redelijk uitgebreid. En dat op maar één pagina.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » vr okt 19, 2007 7:05 pm

Donald Duck schreef:Wat ik het midnere vind van bepaalde Duck's die in deze tijd uitkomen dat de brieven in de brievenbus zo kort, of alleen maar met een plaatje met tekst beantwoord worden. Dit werkt niet echt stimulerend voor de mensen om een brief te schrijven, ls deze toxh maar op een 'oh..' manier beantwoord worden.

Precies, vroeger werden ook langere brieven geplaatst, met langer antwoord. Wat dacht je van deze, uit DD 24-1984?

Aan de heer Donald Duck. In de klas moeten wij gebedjes voorlezen en dat vind ik best wel leuk. Eerst hadden we allemaal gebedjes over oorlog en vrede en nu moeten we iets over discriminatie zien te maken. Mijn gebedje: waarom moeten de zwarte mensen op een aparte bank zitten en waarom in een aparte coupé in de trein? Waarom? Ze zijn toch niet vergiftig of zo iets? En de vrouw heeft evenveel recht als haar man. Of niet soms? Ik vind dat van wel. Dat was het gebedje. Och, ik ben nog iets vergeten: ik vind uw blad het beste blad van de wereld.
Thijs Munsters- Valkenswaard

In Nederland en België komt zulke openlijke discriminatie gelukkig niet meer voor, maar helaas wel in Zuid-Afrika. Over de gelijke rechten tussen mannen en vrouwen en jongens en meisjes valt ook nog wel het een en ander te zeggen, maar hoe dan ook: een dikke tien voor je gebedje, Thijs!
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ferry Mangelen » za okt 20, 2007 10:49 am

Ja, die gaat tenminste nog ergens over. Ik herinner me ook wel dat ik dikke pret heb gehad om het antwoord, in het verleden. Inhoud, dat is het verschil. Toen was dat er en nu niet. Net of ze geen zin meer hebben om de moeite te nemen.
Ferry Mangelen
New member
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di okt 09, 2007 7:43 am

Berichtdoor Ei » za okt 20, 2007 11:23 am

Ei heeft de laatste twee berichten, van Rockerduck en Ferry Mangelen, gekopieerd naar het topic 'Gaat het weekblad achteruit?'
zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=66
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Donald Duck » do nov 29, 2007 11:01 pm

De Donald Duck was oorspronkelijk ook bedoeld voor kinderen nietwaar? Ik meende o.a. in oudere Donald Duck facsimile boeken te lezen dat de Margriet had vermeld dat o.a. leraren, psychologen,etc de Donald Duck hoog hadden en de ouders dan ook aanspoorden om de Donald Duck te lezen. Vroeger werd er echt aandacht aan besteed. Aan bijv. leuke spannende verhalen en waar zijn deze verhalen nu gebleven? Nu komen er standaardverhalen met standaardaflopen in. Nooit geen reisavonturen van Oom Dagobert. Nooit geen lange vervolgverhalen van Donald Duck. Een idee zou zijn om eens te beginnen met Rosa verhalen in het weekblad. Elke week een stukje. Je hebt dan direct maanden en mischien zelfs wel jaren plezier van een spannende vervolgstrip.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten