Hidde schreef:Je kan niet zeggen dat de tekeningen uit dat verhaal niet mooi zijn.
Nou, ik vind bijvoorbeeld plaatje 4.4 niet zo. Je ziet Duckstad als een dorp met een kerk midden in. Duckstad is een stad, met wolkenkrabbers!
Hidde schreef:Je kan niet zeggen dat de tekeningen uit dat verhaal niet mooi zijn.
Karel schreef:Nou, ik vind bijvoorbeeld plaatje 4.4 niet zo. Je ziet Duckstad als een dorp met een kerk midden in. Duckstad is een stad, met wolkenkrabbers!
Karel schreef:['Trick or Treat'] Nou, ik vind bijvoorbeeld plaatje 4.4 niet zo. Je ziet Duckstad als een dorp met een kerk midden in. Duckstad is een stad, met wolkenkrabbers!
Michiel Q schreef:[stad, met wolkenkrabbers] Haha! Dat zal jij beter weten dan Carl Barks, die Duckstad bedacht heeft.
Michiel Q schreef:Ten tweede, dat een dorp geen stad is, is geen argument om te stellen dat dat dorp niet mooi getekend werd.
Ridder ter Geit schreef:Heb je nog een ander voorbeeld?
Ui schreef:Ridder ter Geit schreef:Heb je nog een ander voorbeeld?
En weg zijn ze! Haha! (snotter)
Karel schreef:Wintertime Wager
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++88-02
Karel schreef:Wintertime Wager
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++88-02
Karel schreef:Dit verhaal vind ik wel wat minder http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++70-02
Ui schreef:Zie hoe overtuigend de rennende Dagobert is getekend; hoe overtuigend de munten daarbij door de lucht gaan; en hoe overtuigend de dieptewerking is. Wat betreft diepte lijkt de tekening zowat in 3D. De twee vogels op de voorgrond, Dagobert iets minder op de voorgrond, de derde vogel al wat verder weg, en op de achtergrond de familie met daarachter nog meer achtergrond, die duidelijk nog verder weg is. En dit alles met schijnbaar minimale inspanning getekend. De kunst van het weglaten is perfect. Het zijn toch niet Ui's tranen die de tekening zo mooi doen overkomen? (snotter)
Wijs Ui één voorbeeld van een Rosa-tekening die zo volmaakt in elkaar zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten