Walt Disney

Berichtdoor mcDuck King » di jun 16, 2009 6:50 pm

Wat vinden jullie van de bedenker van Donald en Mickey? De maker van Disney World? De gene waardoor er meerdere plaatsen zijn gevult bij supermarkten en stripwinkels? De persoon die zorgde dat Mensen (waaronder Barks) een baan hadden. De persoon die zorgde dat er leuke films met kwaliteit, een avond vulden? De persoon die plezier in de wereld maakten? Het is niemand minder dan Walt Disney!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » di jun 16, 2009 7:15 pm

Had een keer een boekje over hem gelezen. Het schijnt dus niet zo'n aardige man te zijn geweest, ik twijfel er niet aan dat andere McDrake leden er meer over kunnen vertellen ;)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Goudglans » di jun 16, 2009 7:20 pm

Misschien moet je even kijken onder in het topic Evil Disney http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=570 Hier staat de link naar een documentaire over Walt Disney waar inderdaad uit blijkt dat hij niet zo aardig persoon te zijn geweest. Het geeft inderdaad een beeld van Walt Disney wat ik toen nog niet kende.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 16, 2009 7:34 pm

Ik ken ook een boek waarin hij niet zo aardig bescreven wordt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » di jun 16, 2009 7:49 pm

Tja, maar hij heeft wel vermaak voor ons gemaakt. ;) Kijk het aan de positieve kant. :P Dat helpt!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jun 16, 2009 11:17 pm

De verhalen over Walt Disney als persoon lopen heel erg uitéén. Voor de ene medewerker was hij een steun en toeverlaat en een geweldige baas; voor de ander was hij een bullebak. Wat vaststaat, is dat Walt Disney een geweldige neus had voor talent en hij wist hoe hij dit moest managen en daarmee legde hij de basis voor 's werelds grootste entertainmentconcern. Een prestatie op zich. Wat je ook van Disney als persoon vindt, hij streefde in zijn werk altijd een hoge kwaliteit, ja, zelfs perfectie na. Ik heb wel eens de indruk dat die mentaliteit al heel lang zoek is bij het huidige Disney.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Carl Rosa » di jun 16, 2009 11:32 pm

Rockerduck schreef:De verhalen over Walt Disney als persoon lopen heel erg uitéén. Voor de ene medewerker was hij een steun en toeverlaat en een geweldige baas; voor de ander was hij een bullebak. Wat vaststaat, is dat Walt Disney een geweldige neus had voor talent en hij wist hoe hij dit moest managen en daarmee legde hij de basis voor 's werelds grootste entertainmentconcern. Een prestatie op zich. Wat je ook van Disney als persoon vindt, hij streefde in zijn werk altijd een hoge kwaliteit, ja, zelfs perfectie na. Ik heb wel eens de indruk dat die mentaliteit al heel lang zoek is bij het huidige Disney.

Je slaat de spijker op zijn kop, Rocky! Kwaliteit of 'anders' is naar de tweede (of nog lagere) plaats verdreven.
Disney is diverse keren failliet gegaan maar heeft zich toch steeds weer opgericht en heeft de kwaliteit altijd laten prevaleren!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Re:

Berichtdoor Koen » wo sep 19, 2012 2:03 pm

mcDuck King schreef:Wat vinden jullie van de bedenker van Donald en Mickey? De maker van Disney World? De gene waardoor er meerdere plaatsen zijn gevult bij supermarkten en stripwinkels? De persoon die zorgde dat Mensen (waaronder Barks) een baan hadden. De persoon die zorgde dat er leuke films met kwaliteit, een avond vulden? De persoon die plezier in de wereld maakten? Het is niemand minder dan Walt Disney!


Ub Iwerks heeft Mickey bedacht,toch? En ik geloof écht niet dat hij Donald Duck heeft bedacht hoor... :/
Maarja,Donald & Mickey hadden niet bestaan zonder hem :|
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Walt Disney

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo sep 19, 2012 4:54 pm

Voor zover ik weet heeft hij Mickey Mouse bedacht tijdens een treinreis. Donald is bedacht voor een tekenfilm, waar Walt Disney zich ook intensief mee bemoeide. Ik weet niet zeker of hij Donald Duck ook zelf bedacht heeft.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Walt Disney

Berichtdoor Koen » do sep 20, 2012 5:47 pm

Ridder ter Geit schreef:Voor zover ik weet heeft hij Mickey Mouse bedacht tijdens een treinreis. Donald is bedacht voor een tekenfilm, waar Walt Disney zich ook intensief mee bemoeide. Ik weet niet zeker of hij Donald Duck ook zelf bedacht heeft.


Ik ken een stripverhaal, onder andere gepubliceerd in ''80 jaar Mickey Mouse'',waarin een scene staat waarin Walter Disney in een trein zit en Mickey bedenkt.Maar moet je dat stripje geloven?Dat komt puur voort uit de mythe dat Walter Disney 8 armen had,denk ik.
En trouwens,Donald is,aan de hand van zijn stem,ontworpen door Dick Huemer & Art Babbit.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Walt Disney

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 21, 2012 9:44 am

Voor zover ik weet was Walt Disney hoogstpersoonlijk bezig met het zoeken van Donalds stem. Toen Clarence Nash zijn stem liet horen, zorgde iemand dat Walt Disney die hoorde, die dit echt als de stem voor Donald zag.
Ik denk dat Walt Disney in de begindagen een paar mensen om zich heen had verzamelt, maar alles ook heel intensief zelf stuurde. Waarom zou dat niet zo zijn? Het klinkt toch vrij logisch.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Walt Disney

Berichtdoor Koen » vr sep 21, 2012 3:39 pm

Oh ja ,je hebt daar wel een punt. :) Maar laten we het verder over Walter Disney zélf hebben.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Walt Disney

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr sep 21, 2012 4:23 pm

Disney was een geweldig verteller en zakenman. Het enige wat ik minder vind, is dat hij overal zijn naam op moest hebben, ook al had hij het zelf niet geschreven/getekend. Dit zorgde ervoor dat Ub Iwerks de studio verliet in 1930. Dat is misschien juist heel goed geweest voor de studio, anders waren ze op de rubberhose stijl van de jaren 20 blijven steken.
Wat ik als totaalbeeld van hem heb, is dat hij een grote dromer was, altijd vooruitstrevend, en zo in zijn dromen geloofde dat hij alles op het spel durfde te zetten, opnieuw en opnieuw. Volgens mij was hij ook bijzonder charismatisch, als je ziet dat hij bijna altijd zijn medewerkers meekreeg in die wilde ideeen van hem. En hij had altijd gelijk. Waren zijn ideeen niet succesvol op de korte duur (Fantasia, Dombo), dan zijn het op de lange duur wel klassiekers geworden. Daarom is Walt Disney een grote inspiratie voor mij.
Wat ik apart vind, is dat er nog geen film over hem is gemaakt. Sinds biopics de laatste jaren hot zijn geworden, is het raar dat er nog geen is gemaakt over de oprichter van 's werelds grootste entertainmentbedrijf. Of zou niemand het durven? Naar mijn mening is Disney's leven perfect voor een film. Het laat zien dat als je in je dromen gelooft en er voor wilt gaan, niks onmogelijk is. Vanaf het prille begin is hij een hoop obstakels overkomen en bijna failliet gegaan, maar het is hem wel gelukt. Je kunt zeggen wat je wilt over Disney als persoon, maar hij heeft het wel gemaakt in zijn leven.

Als je meer wilt weten over Walt Disney als persoon raad ik je aan om de boeken Walt's People: Talking Disney with the Artists Who Knew Him te lezen. Dat zijn verzamelingen van anekdotes over Walt Disney uit interviews met mensen als de Nine Old Men, Carl Barks, Fess Parker (Davy Crockett), Roy E. Disney, Virginia Davis en Clarence Nash. Ik heb ze niet, ze zijn me te duur, maar ze lijken me wel interessant.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Walt Disney

Berichtdoor Robb_K » zo okt 07, 2012 9:34 pm

Walt Disney was tekenaar (in-betweener) voor animatie met een advertentie firma, en was ook scenarist(schetsen) voor de Mickey Mouse krantenstrip voor die eerste twee of drie weken van deze strip. Hij was ook belangrijk voor "character design" voor Disney tekenfilmen. Dus, Walt Disney was een "Disney tekenaar".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Re:

Berichtdoor Jop Duck » ma mei 28, 2018 6:08 pm

Koen schreef:
mcDuck King schreef:Wat vinden jullie van de bedenker van Donald en Mickey? De maker van Disney World? De gene waardoor er meerdere plaatsen zijn gevult bij supermarkten en stripwinkels? De persoon die zorgde dat Mensen (waaronder Barks) een baan hadden. De persoon die zorgde dat er leuke films met kwaliteit, een avond vulden? De persoon die plezier in de wereld maakten? Het is niemand minder dan Walt Disney!


Ub Iwerks heeft Mickey bedacht,toch? En ik geloof écht niet dat hij Donald Duck heeft bedacht hoor... :/
Maarja,Donald & Mickey hadden niet bestaan zonder hem :|

Volgens Wikipedia heeft Walt Disney hem bedacht.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron