Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 12, 2012 4:47 pm

Duckfan van Down Under schreef:
DD schreef:
snowmansion schreef: De expositie over het weekblad is te zien van 21 oktober tot en met 13 januari.

:)

:( Waarom vanaf NA de herfstvakantie? Ik was van plan juist de week ervoor naar Groningen te gaan.

Ik WAS van plan om dinsdag naar Groningen te gaan, maar doordat mijn vakantieschema uiterst flexibel is, ga ik zaterdag. Ik ben er dus ook!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor snowmansion » vr okt 19, 2012 9:29 pm

Iedereen veel plezier morgen.

En misschien tot morgen!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Koen » za okt 20, 2012 6:30 pm

Ik ben er geweest en het was super!
Ik de handtekeningen van pikula,roep,voordes,nadorp,
Vd bosch,v schuilenberg,en 2keer kruse.sorry dat ik zo
slecht typ maar ik typ op mijn mobieltje.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor snowmansion » za okt 20, 2012 9:21 pm

------
Laatst bijgewerkt door snowmansion op za okt 20, 2012 9:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor snowmansion » za okt 20, 2012 9:22 pm

Ik was er vandaag ook. Erg leuke expositie! Er waren veel tekenaars en mensen van de redactie. En zelfs Jochem van Gelder was er. Er was ook veel en divers materiaal te zien van verschillende tekenaars.

@ Duck. Was jij toevallig met je vader (met bril, donker haar en fototoestel)?

Viel me op omdat jij zei dat je alleen met je vader naar de 'receptie' kwam.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Duck » za okt 20, 2012 9:40 pm

Het was het in totaal ongeveer 7 uur rijden waard!! (3 uur en 30 min. heen en 3 uur en 30 min. terug) :D
Het was echt heel leuk!
Ik heb ook de tekenworkshop bij Wilma van den Bosch en Jan Roman Pikula gevolgd! Erg leerzaam moet ik zeggen! Alleen irritant dat ik een potlood had waar de punt van los zat en er geen andere potloden meer lagen en de slijpers lagen te ver weg. :( Dus ik ben een paar keer uitgeschoten ,maar het lukte toch wel!
Ik heb ook nog met Jan Roman gepraat en gezegd dat ik vind dat hij mijn ontwerp mooi heeft nagetekend voor op de postzegel! :)
Ook nog met Jan Kruse gepraat.
Ik ben ook nog op de foto geweest met Donald Duck(het was ook een "echte" precies zoals in Disneyland, dus geen "namaak" ,als jullie snappen wat ik bedoel)! Ik ben op de foto geweest na de receptie, toen konden alleen mensen die daar waren op de foto (en er waren niet zo veel kinderen), hierdoor hoefde je niet lang te wachten en had je geen last van voorkruipende kleine kindjes.
Morgen plaats ik misschien nog wel wat foto's en vertel ik misschien nog wat meer.
Het museum in het algemeen was ook heel erg interessant en leuk! :D

@snowmansion: Ja, ik was alleen met m'n vader.M'n vader heeft een bril en een fototoestel, maar grijs haar,dus ik denk dat je het over iemand anders hebt. Ik had trouwens een zwart(eigenlijk donkerblauw,maar dat zie je niet op een afstand) met wit gestreepte trui ,een rode sjaal, rode All Star schoen en een spijkerbroek aan. Oja, en donkerbruin haar in 2 vlechten. Misschien heb je daar wat aan! ;)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Duck » za okt 20, 2012 10:09 pm

Koen schreef:Ik ben er geweest en het was super!
Ik de handtekeningen van pikula,roep,voordes,nadorp,
Vd bosch,v schuilenberg,en 2keer kruse.sorry dat ik zo
slecht typ maar ik typ op mijn mobieltje.

Heb je die handtekening van Wilma van den Bosch toevallig gevraagd aan het einde van een tekenworkshop van haar?
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor snowmansion » za okt 20, 2012 11:37 pm

Het jeugdjournaal was er ook:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1298106

start om 4:50 met kijken
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Koen » zo okt 21, 2012 10:11 am

Op het moment dat Donald binnenkwam stond ik naast de cameraman.Ik wringde me door de pers,bezoekers en tekenaars toen twee meter rechts van me die slungels met
die bril werden geinterviewd. Verder was ik echt overal bij,maar ik kwam niet in beeld... ::cry:
Mijn zus zei het al:''Ze hadden beter zo'n Die-Hard Fan als Koen kunnen interviewen.''
Er kwam wel een man die voor de site ''ANP Foto's'' met verschillende achtergronden en mijn gesigneerde stripboek in mijn hand foto's maakte.Maar daar zagen mijn vader en ik niets van terug op die site...
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Koen » zo okt 21, 2012 10:14 am

Ja,maar ze kwam erg gestresst over.De stresseend.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Duck » zo okt 21, 2012 11:18 am

Koen schreef:Op het moment dat Donald binnenkwam stond ik naast de cameraman.Ik wringde me door de pers,bezoekers en tekenaars toen twee meter rechts van me die slungels met
die bril werden geinterviewd. Verder was ik echt overal bij,maar ik kwam niet in beeld...
Mijn zus zei het al:''Ze hadden beter zo'n Die-Hard Fan als Koen kunnen interviewen.''
Er kwam wel een man die voor de site ''ANP Foto's'' met verschillende achtergronden en mijn gesigneerde stripboek in mijn hand foto's maakte.Maar daar zagen mijn vader en ik niets van terug op die site...

Dus jij bent ook op de foto geweest met onze beste vriend Donald? :) En zo te lezen ook aan het einde van de "receptie"(of hoe je het ook wil noemen)! Ik ben toen ook op de foto geweest! :)
Ik kijk dus net op die ANP site en zie dat ik 2x op een foto sta! :P
Ik zie trouwens als ik op de ANP site kijk wel een jongen die op 2 verschillende plekken zijn gesigneerde Donald Duck jubileum album laat zien.
Koen schreef:Ja,maar ze kwam erg gestresst over.De stresseend.

Dan heb ik jou geloof ik geziend, want ik zat bij die workshop! ;)

Nog iets anders leuks: Er hangt ook een lijst op van ALLE Nederlandse tekenaars die ooit iets voor het blad hebben getekend. Tim Artz (Mcduck Menu) en Henrieke (Henrieke) staan er ook bij! :)
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor snowmansion » zo okt 21, 2012 3:48 pm

@ Duck, als ik de ANP foto's bekijk dan had ik je inderdaad toch gezien, haha.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Koen » zo okt 21, 2012 3:57 pm

Wil iemand me een link geven naar die site?Ik kan die foto's niet vinden!
Trouwens,Duck,ik ben die jongen met een blauw shirt met dikke gekleurde letters op de voorkant.Ik heb een bril en donkerblond haar.Stond ik niet voor jou toen al die redactieleden en Jochem van Gelder vertelden?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Hidde » zo okt 21, 2012 4:28 pm

Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Expositie 60 jaar Donald Duck weekblad in Groningen

Berichtdoor Karel » zo okt 21, 2012 5:10 pm

Duck schreef:Ik kijk dus net op die ANP site en zie dat ik 2x op een foto sta! :P

Volgens mij deze foto's: http://www.anpfoto.nl/search.pp?page=1&ShowPicture=20976529&pos=11 en http://www.anpfoto.nl/search.pp?page=2&ShowPicture=20976862&pos=14
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Beurzen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron