Kranten artikels en interviews

Kranten artikels en interviews

Berichtdoor DD » zo maart 25, 2012 11:34 am

Ik wist niet waar ik dit topic moest plaatsen, dus maar hier. Admin kan het verplaatsen als er een betere rubriek is.

Naar aanleiding van een gesprek uit het topic: Thom Roep

Ui schreef:
DD schreef:Ja dat weet ik maar normaal worden hier aparte topics over geopend zodat je het direct weet. Ik hou namelijk niet alle topics bij :(

Aparte topics, voor krantenberichten? Dit is nieuw voor Ui. Men kan dan beter een enkel topic openen, waarin kranten-artikelen gemeld worden. (snif)


Laat hier weten welke interviews en artikels over Disney medewerkers of wat dan ook dat met Disney te maken heeft, in welke kranten verschijnen. Liefst zo actueel mogelijk zodat liefhebbers een exemplaar van dat krant kunnen bemachtigen. Ook lokale kranten zijn welkom.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor snowmansion » zo maart 25, 2012 5:05 pm

Goed idee!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor snowmansion » do jun 07, 2012 7:54 pm

Foutje: hoge pief van Duckstad roept ‘Holocaust!’ in Duitse strip


Donald Duck is in verlegenheid gebracht. Een van zijn collega’s schreeuwde, geheel per ongeluk, het woord ‘holocaust’ in het nieuwste nummer van het Duitse Disneyblad Mickey Maus Comics. De gehele oplage is teruggehaald en het bewuste woord is doorgekrast – met de hand.
“Medailles voor onze dappere en altijd alerte brandbestrijders! Holocaust!” spreekt een hoogwaardigheidsbekleder van Duckstad een groep brandweermannen toe in de controversiële strip. Dit is het plaatje waar het om gaat:

Afbeelding

OEPS…FOUTJE
De fout is in het stripblad geslopen door een strip uit 1972, staat vandaag in NRC-Handelsblad. Het Amerikaanse origineel is geschreven en getekend door de bekende Disney-tekenaar Carl Barks (wiki). Het bewuste, gevoelig liggende woord is per ongeluk blijven staan in de tekstballon van zijn versie, waarop de nieuwe versie is gebaseerd:

“In zijn versie komt het woord ‘Holocaust’ ook voor, maar daar is het gebruikt in de betekenis van ‘inferno’ of ‘vernietiging’. In de betreffende aflevering, Waar rook is… ontdekken de Jonge Woudlopers een bosbrand en worden daarom door een eend in pak met hoge hoed bedankt met de woorden „plaques to the Lookouts for pinpointing the awesome Holocaust” (‘oorkondes voor de verkenners voor het opsporen van het inferno’).”

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/05/31/fou ... -in-strip/
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor snowmansion » wo jul 04, 2012 5:36 pm

Geen reacties hierop? :)
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor Karel » wo jul 04, 2012 7:27 pm

Het is verschrikkelijk :P
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm


Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor DD » zo okt 21, 2012 12:30 am

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, en dat zeg je nu pas?? :( :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor DD » zo okt 21, 2012 12:30 am

O, nee sorry ik zie het laat.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo okt 21, 2012 5:25 pm

Hey Dd, bij onze bibliotheek hebben ze kranten van de afgelopen weken aktijd liggen om te lezen. De meeste kranten hebben ze wel. Ik kan vragen of ik hem mee mag nemen en naar je op kan sturen. Als ze de krant hebben natuurlijk.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor DD » zo okt 21, 2012 8:18 pm

Dat is heel aardig van je! Ik heb dit zelf een keer eerder bij Bibliotheek Zwolle gevraagd en toen heb ik het ook gekregen. Maar tegenwoordig woon ik in Rotterdam en ik ga ze morgen bellen. Ik zou het erg waarderen als je me helpt als ze het me hier niet willen geven. En bedankt :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo okt 21, 2012 8:55 pm

Bij onze bibliotheek hebben ze bijna alle soorten tijdschriften die ze maar aanbieden in Nederland. Ik denk trouwens dat het 1 van de grootste bibliotheken in Nederland.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr okt 26, 2012 7:38 pm

Hey DD,

Ik ben Dinsdag bij de bibliotheek geweest. Ze hadden wel het AD en ik heb er tussengezocht. LIgt gesorteerd van nieuw naar oud. En ja hoor, de zaterdageditie ontbrak. Alleen de bijlagen van deze zaterdageditie lagen er nog. Verder was er niks meer van de krant. Een andere hebberige verzamelaar ;) (ga er zelf niet vanuit maar de kans bestaat)

Helaas....
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor DD » do nov 01, 2012 9:42 pm

Ja vast en zeker. Ik moet ook maar spoedig de bibliotheek bellen nog steeds geen tijd gehad :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor DD » do nov 01, 2012 9:44 pm

100% NL Magazine in het teken van Donald Duck naar aanleiding van het 60 jarig jubileum. Toen ik het vandaag zag heb ik het direct gekocht. Aanrader!

http://www.100p.nl/item/7706/Magazine
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kranten artikels en interviews

Berichtdoor Karel » do nov 01, 2012 10:21 pm

Hoeveel kost zo'n magazine?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Volgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron