Thom Roep met pensioen?

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Koen » ma nov 19, 2012 6:21 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Ik hoop echt dat de volgende hoofdredacteur niks tegen Otto en Diederik heeft.
Wie weet, is er dan nog een kans.



Misschien heeft het feit dat T.Roep Tobber,Diederik en Otto niet in het weekblad wil plaatsen helemaal niets te maken met of hij iets tegen die figuren heeft. Want Ui beweert dat dan wel de hele tijd,maar zijn hier echt goede bewijzen voor? Misschien zit hij zich op dit moment slap te lachen om een Italiaanse Diederik-Gag.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » ma nov 19, 2012 7:06 pm

Koen schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Ik hoop echt dat de volgende hoofdredacteur niks tegen Otto en Diederik heeft.
Wie weet, is er dan nog een kans.



Misschien heeft het feit dat T.Roep Tobber,Diederik en Otto niet in het weekblad wil plaatsen helemaal niets te maken met of hij iets tegen die figuren heeft. Want Ui beweert dat dan wel de hele tijd,maar zijn hier echt goede bewijzen voor? Misschien zit hij zich op dit moment slap te lachen om een Italiaanse Diederik-Gag.



Haha, ik zie hem al zitten.

'Deze strips zijn TE hilarisch voor mijn blad!'
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Ui » ma nov 19, 2012 7:43 pm

Koen schreef:Misschien heeft het feit dat T.Roep Tobber,Diederik en Otto niet in het weekblad wil plaatsen helemaal niets te maken met of hij iets tegen die figuren heeft. Want Ui beweert dat dan wel de hele tijd,maar zijn hier echt goede bewijzen voor? Misschien zit hij zich op dit moment slap te lachen om een Italiaanse Diederik-Gag.

Koen beweert wel van alles, maar heeft hij zich dan wel in het onderwerp verdiept? (snik)

Zie e-mails van Roep uit 2009. Zie e-mails van Roep uit 2012, aan Karel. Ze staan in het topic 'Thom Roep'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=26&t=1219
En alsof dat niet genoeg is, zie Roep's hatelijke artikel in het 'Hoogtepunten'-album, uit 2012.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/JUB2012-2

Thom Roep verschuilt zich achter een marktonderzoek van 40 jaar geleden, doet alsof de Nederlandse lezers de personages Otto en Diederik niet kennen, gebruikt de woorden "onwelkom", "irritante" en "kinderachtigheid"; hij haalt de smoesjes desnoods uit zijn tenen.
Dat jij desondanks lijkt te denken dat hij personages uit het Weekblad weert omdat hij neutraal is, dát is pas een reden voor hem om zich slap te lachen. Hij kan als hoofdredacteur doen en laten wat hij wil, en lezers geven hem het voordeel van de twijfel. En wie kritiek op de gang van zaken heeft, díe is verdacht. Is het geen giller? (snik)
Laatst bijgewerkt door Ui op ma nov 19, 2012 7:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Koen » ma nov 19, 2012 7:47 pm

Ik zie hem al roepen:" Viva Paperoga! FUORI CON PAPERINO!* :lol: :lol:

(*Leve Diederik! Weg met Donald Duck!)

Ik geloof er niets van dat Roep's enige reden is dat hij Diederik,Otto,Bella,Tobber etc. niet leuk vindt. Er moet meer achter zitten,toch?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Koen » ma nov 19, 2012 7:53 pm

Ui schreef:
Koen schreef:Misschien heeft het feit dat T.Roep Tobber,Diederik en Otto niet in het weekblad wil plaatsen helemaal niets te maken met of hij iets tegen die figuren heeft. Want Ui beweert dat dan wel de hele tijd,maar zijn hier echt goede bewijzen voor? Misschien zit hij zich op dit moment slap te lachen om een Italiaanse Diederik-Gag.

Koen beweert wel van alles, maar heeft hij zich dan wel in het onderwerp verdiept? (snik)

Zie e-mails van Roep uit 2009. Zie e-mails van Roep uit 2012, aan Karel. Ze staan in het topic 'Thom Roep'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=26&t=1219
En alsof dat niet genoeg is, zie Roep's hatelijke artikel in het 'Hoogtepunten'-album, uit 2012.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/JUB2012-2

Thom Roep verschuilt zich achter een marktonderzoek van 40 jaar geleden, doet alsof de Nederlandse lezers de personages Otto en Diederik niet kennen, gebruikt de woorden "onwelkom", "irritante" en "kinderachtigheid"; hij haalt de smoesjes desnoods uit zijn tenen.
Dat jij desondanks lijkt te denken dat hij personages uit het Weekblad weert omdat hij neutraal is, dát is pas een reden voor hem om zich slap te lachen. Hij kan als hoofdredacteur doen en laten wat hij wil, en lezers geven hem het voordeel van de twijfel. En wie kritiek op de gang van zaken heeft, díe is verdacht. Is het geen giller? (snik)


Dat kan,maar ik zie al zo veel van dit soort ''bewijzen''. Ik wil dat er gewoon 1 duidelijk bewijs word geleverd. En van dat artikel: Roep schildert het verleden negatief af,maar zegt niets rechtstreeks negatief over de figuren zelf. Ik geloof er ook in dat T.Roep deze figuren niet leuk vindt en dat dat ook de reden is,maar dat is zeker niet de enige,denk ik. Er moet toch meer achter zitten,in Godsnaam? Ik heb die mails gelezen,(Die trouwens uit 2010 komen)en ik moet zeggen dat hij blijkbaar iets tegen McDrake heeft. Zeker. En hij schildert niet alleen het verleden,maar ook McDrake negatief af. Maar daaar gaat het voor mij even niet om. Voor mij gaat het nu om die vraag,wat er nou achter zit. Als jij daar geen antwoord op hebt,hoef je ook niet te reageren op mijn vraag. Hoe bot dat dan ook klinkt. (Nou praten we niet,maar typen we,maar dat zal ik maar even achterwege houden. ;) )
Laatst bijgewerkt door Koen op ma nov 19, 2012 8:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Karel » ma nov 19, 2012 7:54 pm

Koen schreef:Ik zie hem al roepen:" Viva Paperoga! FUORI CON PAPERINO!* :lol: :lol:

(*Leve Diederik! Weg met Donald Duck!)

Zo, aan jouw kreten te horen woon jij ook ergens in het oerwoud bij een inheemse stam!

Koen schreef:Ik geloof er niets van dat Roep's enige reden is dat hij Diederik,Otto,Bella,Tobber etc. niet leuk vindt. Er moet meer achter zitten,toch?

Nee, want Thom Roep is een dictator.
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: gecensureerd op verzoek van auteur
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Ui » ma nov 19, 2012 9:06 pm

Koen schreef:Ik geloof er niets van dat Roep's enige reden is dat hij Diederik,Otto,Bella,Tobber etc. niet leuk vindt. Er moet meer achter zitten,toch?

Dat mensen denken dat er vast wel meer achter zit, dat geeft Roep veel vrijheid om te doen en laten wat hij wil. Heb je het artikel van het 'Hoogtepunten'-album gelezen? Roep zit daar zichzelf op de borst te kloppen, ten koste van mensen die eerder dan hem werkten voor het Weekblad. Zo noemt hij hun werk een "simpele appel en een peer", en dat van zichzelf een "rijkvoorziene fruitmand". Zoiets doe je niet, als je een beetje collegiaal bent.
Roep kan personages weigeren omdat hij ze onwelkom, irritant en kinderachtig vindt; hij kan zijn eigen strips promoten via de naam van het Weekblad; hij kan namen van zijn medewerkers weglaten in Weekblad; en hij kan een trap uitdelen naar vroegere collega's en vroegere tekenaars. Is het dan een vervelende vent? Welnee, "er moet meer achter zitten".

En weet je waarom Roep dit allemaal kan doen? Omdat de meeste mensen geen interesse hebben. Ga iemand maar eens uitleggen hoe een strip wordt gemaakt. Als je "Donald Duck" zegt, gaan veel mensen giebelen dat hij geen broek aan heeft. Zie ze geeuwen, als je zelfs maar het woord "redactie" gebruikt.
Het is deze desinteresse waardoor Roep zijn gang kan gaan. Niet alleen in e-mails, maar ook in artikels. Wat zal het de meeste mensen kunnen schelen, dat hij werk van eerdere redacties afkraakt? En van degenen die het wel interesseren, zullen de meesten zijn woorden voor zoete koek slikken. Wat dus overblijft zijn een paar kritische enkelingen, en die kun je gerust uitlachen om de drukte die ze maken. Hebben ze uitgebreid uitgelegd wat er gaande is, krijgen ze als weerwoord dat er vast wel meer achter zal zitten, en zo kunnen ze weer opnieuw beginnen. En doordat ze opnieuw beginnen, krijgen ze als kritiek dat ze zich niet zo druk moeten maken. Mensen hebben geen interesse. Die kopen een Donald Duck, of laten hem liggen. Het zal ze een worst wezen of er überhaupt een hoofdredacteur is.

Fijn dat je zoveel vertrouwen hebt in de wereld. Maar we hebben het hier wel over het bedrijfsleven. Roep is een baas van de nare soort. Als iemand het beste van Roep heeft willen denken, is het Ui wel. Helaas valt dat niet vol te houden.
Je moet zelf maar zien, wie je het meest vertrouwt. Een hoofdredacteur die een financieel belang bij zijn positie heeft, of een lezer die er geld op toe legt. (snik)

Een aantal jaar geleden werd McDrake bezocht door een aantal Roepredacteurs, die op hun beurt een financieel belang hebben om een wit voetje te halen bij hun baas. Kijk eens, hoe we voor onze lieve baas opkomen? Hoe durven jullie die lieve meneer een dictator te noemen? Allemaal bedrijfsleven.

Iemand via internet zich druk gaat maken over het bedrijfsleven, zonder er zelf een cent aan te verdienen, die wordt door de meeste mensen uitgelachen. Ach, zoek toch een andere hobby. En zo verdwijnt de kritische enkeling, terwijl de grote baas onverstoord het volgende artikel schrijft, en daarmee geld verdient.

Roep maakt misbruik van zijn hoge positie. Er zijn veel foute bazen, die misbruik maken van hun positie en zichzelf pleziertjes gunnen die anderen niet gegund zijn. Wat daar allemaal achter zit, daar kun je hele boeken over schrijven. Boeken die door weinigen gekocht zullen worden, als er geen Donald Duck op de voorplaat is getekend.

Overigens is McDrake een virtueel platform. Eén keer de rekening niet betalen, en alles is verdwenen. Dat 'Hoogtepunten'-boek, dat is drukwerk en kan over honderd jaar nog bestaan. Dat is de kracht en macht van de drukpers.

Koen schreef:En van dat artikel: Roep schildert het verleden negatief af,maar zegt niets rechtstreeks negatief over de figuren zelf.

Otto wordt "irritante" genoemd. Of nee, "enigszins irritante". Een slimme woordkeuze, want het woord "irritante" springt er uit. Dan kun je altijd nog zeggen, dat je "enigszins" zei.
Een bekend voorbeeld is de uitspraak "je was een beetje dom", van prinses Maxima.

Koen schreef: Ik heb die mails gelezen,(Die trouwens uit 2010 komen)

Inderdaad. Het gaat om 2010.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor McDuck Menu » do nov 22, 2012 1:54 pm

Ik denk dat Thom Roep voorlopig nog niet met pensioen gaat, Hij is nu wat, 60? Nog minstens 5 jaar te gaan, er van uitgaande dat de pensioenleeftijd niet nog meer omhoog gaat :lol:
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 7:06 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: ingekort. verwijzing naar (achteraf) misverstand verwijderd.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » do nov 22, 2012 2:02 pm

McDuck Menu schreef:Ik denk dat Thom Roep voorlopig nog niet met pensioen gaat, Hij is nu wat, 60? Nog minstens 5 jaar te gaan, er van uitgaande dat de pensioenleeftijd niet nog meer omhoog gaat :lol:


Mee eens. Nog vijf jaartjes wachten dan.... al is het blad nu ook niet slecht hoor.
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:09 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » do nov 22, 2012 2:49 pm

McDuck Menu schreef:Ik denk dat Thom Roep voorlopig nog niet met pensioen gaat, Hij is nu wat, 60? Nog minstens 5 jaar te gaan, er van uitgaande dat de pensioenleeftijd niet nog meer omhoog gaat :lol:

Maar hoe verklaar je dan dat de vacature naar zijn functie online staat?
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » do nov 22, 2012 3:26 pm

DD schreef:
McDuck Menu schreef:Ik denk dat Thom Roep voorlopig nog niet met pensioen gaat, Hij is nu wat, 60? Nog minstens 5 jaar te gaan, er van uitgaande dat de pensioenleeftijd niet nog meer omhoog gaat :lol:

Maar hoe verklaar je dan dat de vacature naar zijn functie online staat?



Misschien is het zo'n ongewilde baan, dat ze het al 5 jaar van tevoren erop zetten. Haha!
Laatst bijgewerkt door admin op za nov 24, 2012 6:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: citaat ingekort
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » do nov 22, 2012 3:52 pm

Nou ik studeer nu voor redacteur en ik ben al blij als ik een baan als redacteur kan krijgen later laat staan hoofdredacteur bij DD :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor Ridder ter Geit » do nov 22, 2012 3:59 pm

Het lijkt me best stressvol, omdat je voor een groot bezuinigend bedrijf werkt en daarom niet alleen va Donald Duck, maar van alle kinder- en tienerbladen van Sanoma tegelijk hoofdredacteur bent.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor MatroosDuck » do nov 22, 2012 4:01 pm

Ridder ter Geit schreef:Het lijkt me best stressvol, omdat je voor een groot bezuinigend bedrijf werkt en daarom niet alleen va Donald Duck, maar van alle kinder- en tienerbladen van Sanoma tegelijk hoofdredacteur bent.


Da's waar. DD, als je het wilt, moet je daar voor gaan! Alleen vergeet niet dat je er ook veel andere bladen cadeau bij krijgt, zoals Tina en Nickelodeon magazine....
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Thom Roep met pensioen?

Berichtdoor DD » do nov 22, 2012 4:24 pm

Eh.. ik ben nog maar eerstejaars he. Ik had het over de toekomst :P Zelfs als je net bent afgestudeerd moet je minstens 5 jaar ervaring hebben wil je in aanmerking komen voor zo een soort vacature.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron