Het beste Barks-verhaal?

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Hidde » vr jan 04, 2013 10:00 pm

Ik heb laatst het verhaal 'Donald Duck als maharadja' gelezen en ik vind dat een erg grappig verhaal. Zeker de moeite waard om die eens te lezen, als je dat verhaal nog nooit hebt gelezen. Ook het verhaal 'Het mysterie van het moeras' vind ik een erg leuk verhaal. In het boek 'Carl Barks en de Mythe van Walt Disney's Donald Duck' staat dat Barks Donald zag als een teenager. Bij zijn oudere verhalen merk ik dat erg. Donald gedraagt zich bijna altijd als een kind. :P Donald is in die verhalen nog arroganter en nog opvliegender. Bij latere verhalen door Carl Barks vind ik Donalds karakter minder sterk. Misschien komt het ook wel door de tekeningen. In zijn latere verhalen is Donald een stuk stijver.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jan 05, 2013 8:42 pm

Scrooge$ schreef:Kunnen we de vraag wat het beste Barks verhaal is niet omschrijven als de moeilijkste vraag in het Duck-universum, er is niet een uitblinker, barks-verhalen zijn allemaal uitblinkers.
Voor degenen die toch een antwoord willen zou ik zeggen Lost in the andes, omdat het verhaal de favoriet was van Barks.


Lost in the Andes is ook het hoogstgewaardeerde verhaal van alle Disney strips op Inducks.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Scrooge$ » ma feb 25, 2013 6:07 pm

McDuck Menu schreef:Hier een paar reviews van Mike Matei over Carl Barks verhalen, leuk filmpje :)
http://www.youtube.com/watch?v=FzSOpaLj ... r_embedded


Waarom is dit filmpje verwijderd en waar is het gebleven?
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Scrooge$ » za mei 25, 2013 10:03 pm

De magische zandloper van Barks vind ik ook een van de beste Barks verhalen, prachtig getekend en mooie verhaallijn.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Jop Duck » zo maart 11, 2018 1:10 pm

1. THE GREAT STEAMBOATRACE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IK VIND HET EEN ECHTE KLASSIEKER, MET DIE BOOTRACE, KORENVLIET, DE NIESBUIEN EN HET FAMILIEVERHAAL!!!!!!!!!!!!!!!!

2. LOST IN THE ANDES!!!!!!!!!!!!! LEKKER VERGEZOCHT EN LAGE RANGEN, GENIAAL BEDACHT!!!!!!

3. ONLY POOR A OLD MAN!!!!!!! GEWELDIG GENIAAL, HEEL LEUK HOE DE ZWARE JONGENS DAAR ZIJN!!!
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Jop Duck » vr maart 16, 2018 7:53 pm

Ik verander van gedachten. Op 3 moet staan The Fantastic River Race. En op 4 dan weer A Only Poor Old Man.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Jop Duck » wo jun 13, 2018 6:20 pm

Ik vind The Great Steamboat Race niets meer.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het beste Barks-verhaal?

Berichtdoor Snater2 » vr apr 02, 2021 11:29 am

De droge humor van de gewone huis-tuin-en-keukenverhalen uit de vroegere periode, eind jaren 40 - begin jaren 50, spreken me wel aan.

Voorbeelden:

- De rampzalige weddenschap tussen Donald en Guus over het zwemmen en limonade drinken in hartje winter, gevolgd door veel ellende, waarbij ze aan het eind gewoon weer een nieuwe weddenschap afsluiten vlak nadat Katrien tevreden had geconcludeerd dat ze hun lesje wel hadden geleerd.
- De kat die Donald de hele nacht wakker houdt en vervolgens gaat slapen als Donald denkt van de nood een deugd te maken door hem als wekker te gebruiken.
- Donald die slapeloze nachten beleeft omdat hij Dagobert een klein bedrag schuldig is, vervolgens zijn fortuin tijdelijk moet beheren, en dat zo slecht doet dat hij aan het eind weer slapeloze nachten beleeft omdat hij Dagobert zijn hele fortuin schuldig is.

Dat was naar mijn mening ook de beste periode wat de ongedwongenheid van de verhaallijnen betreft, zonder al te veel "Deus ex machina"-achtige elementen, en ook die van de sterkste karaktertyperingen.
Snater2
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: vr apr 03, 2020 6:34 pm

Vorige

Keer terug naar Carl Barks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten