favoriete tekenaar

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Hidde » zo feb 12, 2012 12:34 pm

Barks is mijn favoriete tekenaar, zonder enige twijfel. Zijn verhalen zijn prahtig getekend! Carl Barks is ook mijn favoriete tekenaar. Ik vind Rosa helemaal niet zo super goed, hij kan wel erg goed tekenen maar ik vind het niet echt mooi.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Hidde » zo feb 12, 2012 4:09 pm

Hidde schreef:Barks is mijn favoriete tekenaar, zonder enige twijfel. Zijn verhalen zijn prachtig getekend! Carl Barks is ook mijn favoriete schrijver. Ik vind Rosa helemaal niet zo super goed, hij kan wel erg goed tekenen maar ik vind het niet echt mooi.

:oops:
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Scrooge$ » di jan 29, 2013 10:13 pm

Ik vind Barks mijn favoriete tekenaar hij is net wat beter dan Don Rosa.
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Little Helper » di jan 29, 2013 11:33 pm

Bzz BzzzzBz Bzzz Bz

(Voor onze geliefde muisjes is mijn favoriet natuurlijk Floyd Gottfredson. Ook al zagen ze er veel "Primitiever" uit, vind ik de stijl en de figuren alsnog veel beter dan nu.

Voor de Ducks is het wel wat lastiger. zoals gezegd toen ik me voorstelde ben ik ook nog niet zo'n hele grote kenner... Carl Barks is natuurlijk erg goed, vooral in het plot van het verhaal. Zijn tekeningen zijn ook ongelooflijk goed, alleen geeft elk verhaal een beetje hetzelfde gevoel.
Don Rosa absoluut niet. vaak veel te veel details en te druk. Hoewel hij ook goede, mooie verhalen heeft gemaakt.

Ik kan nog wel over veel meer mensen schrijven, maar dan ga ik Off-topic. Op het moment zou ik zeggen Barks, met op nummer 2 Taliaferro.)
Fan of Gottfredson, Taliaferro, Barks, Gulbransson,
Avatar gebruiker
Little Helper
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: za jan 26, 2013 3:27 am
Woonplaats: Gyro Gearloose's workshop

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Koen » vr feb 01, 2013 5:44 pm

Little Helper schreef:Bzz BzzzzBz Bzzz Bz

(Voor onze geliefde muisjes is mijn favoriet natuurlijk Floyd Gottfredson. Ook al zagen ze er veel "Primitiever" uit,[...]



In zijn vroege jaren wel,maar hij heeft zich uitstekend aangepast. Zijn latere werk is zeker niet primitief; ik ben dol op die periode.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Little Helper » vr feb 01, 2013 7:58 pm

Koen schreef:
In zijn vroege jaren wel,maar hij heeft zich uitstekend aangepast. Zijn latere werk is zeker niet primitief; ik ben dol op die periode.


Bzz BzBzz Bzzzz. Bzz BzzzzBz Bz

Ik ben sowieso dol op bijna alles wat hij heeft gemaakt, hoewel ik zijn eerste krantenstrips het mooist blijf vinden. Lekkere lange, spannende verhalen. En de stijl die hij toen gebruikte, vind ik beter dan de "aangeklede" mickey met oogwit enz.
Fan of Gottfredson, Taliaferro, Barks, Gulbransson,
Avatar gebruiker
Little Helper
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: za jan 26, 2013 3:27 am
Woonplaats: Gyro Gearloose's workshop

Re: favoriete tekenaar

Berichtdoor Koen » vr feb 01, 2013 8:00 pm

Dat wel ja. Ik hou wel meer van zijn korte rode broek met knoopjes.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Vorige

Keer terug naar Disney medewerkers algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron