Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 22, 2013 8:12 am

Ik denk eigenlijk dat het geldpakhuis al genoeg zegt. Mensen bedenken daar zelf wel bij wie daar woont enzo. Een plaatje van Dagobert bij het geldpakhuis zou ik gek vinden. Dat een omgekeerd kopje zegt dat ze geen geld hebben en wel willen lijkt me ook wel duidelijk genoeg.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » wo mei 22, 2013 1:37 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Een wegvliegend muntje past inderdaad bij de gedachte aan het kwijtraken van geld. Maar hoe anders een onbereikbaar muntje te tonen? (...) Er moet een verband worden gelegd tussen een verwacht muntje en de muntautomaat.

Je hebt gelijk, het stripje draait om een muntje, niet om wat ze met het geld willen doen. Een muntje dat zij niet hebben en waar Dagobert er heel veel van heeft, maar om hem om een muntje te kunnen vragen, blijken ze eerst een muntje nodig te hebben. Ik weet niet hoe je dat het beste uit kunt beelden, ik vind jouw suggesties het ook nog niet helemaal, maar misschien valt bij iemand nog het kwartje. :P

Een derde bedelaar, die wel geld heeft, zoals Ui voorstelde, maakt het 1e plaatje wat druk.
Misschien kan Sluw de Kater (als een Stan Laurel) wel muntjes in zijn kopje hebben, terwijl Jantje Fatsoen (als een Oliver Hardy) niets heeft gekregen. Jantje Fatsoen denkt slim te zijn, door naar Dagobert's pakhuis te gaan, dat om de hoek van de straat te zien is op de achtergrond.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laurel_and_Hardy
Dat Sluw en Jantje normaliter niet in Duckstad zijn, kan betekenen dat ze nog niet helemaal op de hoogte zijn van de gierigheid van Dagobert. Dat maakt de muntautomaat extra verrassend voor ze.

Ridder ter Geit schreef:Ik denk eigenlijk dat het geldpakhuis al genoeg zegt. Mensen bedenken daar zelf wel bij wie daar woont enzo. Een plaatje van Dagobert bij het geldpakhuis zou ik gek vinden. Dat een omgekeerd kopje zegt dat ze geen geld hebben en wel willen lijkt me ook wel duidelijk genoeg.

Help! Een Roepiaan! (snotter)
Wat is vreemd aan een portret van Dagobert op een waarschuwingsbordje ("Hier waak ik!", in 2e plaatje) en/of een met getekende munten gedecoreerd naambordje (3e plaatje)? Een Barksiaanse regel is, dat elke strip voor het eerst gelezen kan worden. Jij gaat uit van voorkennis en je laat niets zien. Zo komen de slechte strips in Donald Duck Weekblad! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ridder ter Geit » do mei 23, 2013 3:03 pm

Ui schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik denk eigenlijk dat het geldpakhuis al genoeg zegt. Mensen bedenken daar zelf wel bij wie daar woont enzo. Een plaatje van Dagobert bij het geldpakhuis zou ik gek vinden. Dat een omgekeerd kopje zegt dat ze geen geld hebben en wel willen lijkt me ook wel duidelijk genoeg.

Help! Een Roepiaan! (snotter)
Wat is vreemd aan een portret van Dagobert op een waarschuwingsbordje ("Hier waak ik!", in 2e plaatje) en/of een met getekende munten gedecoreerd naambordje (3e plaatje)? Een Barksiaanse regel is, dat elke strip voor het eerst gelezen kan worden. Jij gaat uit van voorkennis en je laat niets zien. Zo komen de slechte strips in Donald Duck Weekblad! (huil huil)


Ik heb nog nooit een bordje bij het geldpakhuis gezien met Dagoberts hoofd erop; het lijkt me er gewoon wat gek uitzien. Maar misschien komt het de strip wel ten goede, ja. Nu ik er wat langer over denk begrijp ik beter wat jullie bedoelen; als ik de strip voor me probeer te zien moeten de plaatjes het idee wat ondersteunen, zeker bij zo'n kort stripje.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » ma mei 27, 2013 5:32 pm

Ui schreef:Tijdens dat wachten kun je dan mooi dit stripje uitwerken. Echt wel! (snif)

Klopt... ::oops:

Ik heb het vorige week erg druk gehad, dus toen geen tijd gehad om mee te doen aan deze discussie over het verhaaltje.


De problemen/discussiepunten zijn nu:

- Wel of geen tekst. Of anders een plaatje(s) in een ballon.
- Wel of geen plaatje met Dagobert erop, en waarop te tonen?
- Jantje Fatsoen en Sluw de Kater als klaplopers of zoals in de stripjes bij Barks.

Hidde schreef:- Wel of geen plaatje met Dagobert erop, en waarop te tonen?

Misschien op zo'n zelfde bordje als 'Ga weg!' en 'Ksssst!', die op de heuvel in de grond zijn geslagen.

Oom Paspasu schreef:Je hebt gelijk, het stripje draait om een muntje, niet om wat ze met het geld willen doen. Een muntje dat zij niet hebben en waar Dagobert er heel veel van heeft, maar om hem om een muntje te kunnen vragen, blijken ze eerst een muntje nodig te hebben. Ik weet niet hoe je dat het beste uit kunt beelden, ik vind jouw suggesties het ook nog niet helemaal, maar misschien valt bij iemand nog het kwartje. :P

Misschien een muntje met een kruis er doorheen?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 27, 2013 6:15 pm

Hidde schreef:- Wel of geen plaatje met Dagobert erop, en waarop te tonen?

Ik zou in het tweede plaatje geen bordjes zetten. Op dit plaatje mag er nog niets zijn dat de klaplopers de vergeefsheid van hun actie kan laten inzien.
Daarnaast denk ik dat het niet nodig is om Dagobert te tonen. Lezers die bekend zijn met de personages, weten bij het zien van het geldpakhuis dat dit van Dagobert is, terwijl lezers die niet bekend zijn met de personages, niet weten waar Dagobert voor staat, namelijk rijkdom en gierigheid. Het gaat erom dat er muntjes in het geldpakhuis zitten.

Belangrijk is dat in plaatje 1 het gebrek aan een muntje wordt getoond en in plaatje 2 het bestaan van vele muntjes duidelijk wordt. Misschien kan het dak van het geldpakhuis open zijn (omdat de kluis vol zit) en er een geldbult zichtbaar zijn. Misschien is dit een stomme suggestie.
Hidde schreef:Misschien een muntje met een kruis er doorheen?

Top!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » ma mei 27, 2013 6:48 pm

Hidde schreef:Ik heb het vorige week erg druk gehad, dus toen geen tijd gehad om mee te doen aan deze discussie over het verhaaltje.

Hidde is terug!! Ui dacht dat je boos was op Ui, vanwege het door de strot duwen van een stripje. (huil huil)

Hidde schreef:- Wel of geen tekst. Of anders een plaatje(s) in een ballon.

Wel tekst. Want daar is bij de Roepredactie vraag naar. Anders zou je tekenen voor de stortkoker.

Hidde schreef:- Wel of geen plaatje met Dagobert erop, en waarop te tonen?

Wel Dagobert, maar niet in eigen persoon. Een portret op een bordje, dus. Misschien in het 2e plaatje, als de bedelaars naar het pakhuis lopen.

Hidde schreef:- Jantje Fatsoen en Sluw de Kater als klaplopers of zoals in de stripjes bij Barks.

Jantje Fatsoen en Sluw de Kater zijn Disney-personages. Ui denkt, dat dit beter in de markt ligt.
Probleem is echter, dat jij ze natuurlijk nooit kan tekenen. Haha! (snik)

Hidde schreef:
Hidde schreef:- Wel of geen plaatje met Dagobert erop, en waarop te tonen?

Misschien op zo'n zelfde bordje als 'Ga weg!' en 'Ksssst!', die op de heuvel in de grond zijn geslagen.

Dit kan te zien zijn in het 2e, middelste plaatje. Zodat de aandacht niet wordt afgeleid van de muntautomaat.

Hidde schreef:
Oom Paspasu schreef:het stripje draait om een muntje, niet om wat ze met het geld willen doen. Een muntje dat zij niet hebben en waar Dagobert er heel veel van heeft, maar om hem om een muntje te kunnen vragen, blijken ze eerst een muntje nodig te hebben. Ik weet niet hoe je dat het beste uit kunt beelden, ik vind jouw suggesties het ook nog niet helemaal, maar misschien valt bij iemand nog het kwartje. :P

Misschien een muntje met een kruis er doorheen?

Wat vind je van het idee om Sluw de Kater wel munten te laten hebben en Jantje Fatsoen niet?

Oom Paspasu schreef:Ik zou in het tweede plaatje geen bordjes zetten. Op dit plaatje mag er nog niets zijn dat de klaplopers de vergeefsheid van hun actie kan laten inzien.

Bij het passeren van het bordje "Hier waak ik!" kan de ene bedelaar enigszins bevreesd tegen de andere, zelfverzekerde zeggen: "Ik heb gehoord dat hij erg gierig is!"
Het vuurtje moet natuurlijk wel opgestookt worden. Het 3e, laatste plaatje moet meteen raak zijn.

Oom Paspasu schreef:Daarnaast denk ik dat het niet nodig is om Dagobert te tonen. Lezers die bekend zijn met de personages, weten bij het zien van het geldpakhuis dat dit van Dagobert is, terwijl lezers die niet bekend zijn met de personages, niet weten waar Dagobert voor staat, namelijk rijkdom en gierigheid. Het gaat erom dat er muntjes in het geldpakhuis zitten.

Roepiaan die je d'r bent! (snotter)
Het pakhuis moet op de een of andere manier een gezicht hebben. Anders lijkt het gebouw zelf op een automaat.

Ui denkt aan de volgende indeling:
1e plaatje: Een bedelaar (Sluw?) wel geld, de ander (Jantje?) niet. Om de hoek van de straat is het pakhuis op de achtergrond te zien.
2e plaatje: Bedelaars lopen naar pakhuis. Ze passeren het bordje "Hier waak ik!" De bedelaar zonder geld zegt zelfverzekerd: "Deze rijke eend zal vast mijn dag goed maken!" De ander zegt, bevreesd kijkend naar bordje: "Ik heb gehoord dat hij erg gierig is!"
3e plaatje: Bij pakhuis. Muntautomaat te zien. De bedelaar zonder geld maakt van schrik een sprongetje, terwijl hij wilde zeggen: "Dat valt toch wel mee?" (Als het gaat om Jantje en Sluw, kan Sluw onverstoord, suffig blijven kijken. De lezer moet dan bepalen of hij echt zo suffig is, of dat hij deze toestand heeft zien aankomen - gezien zijn voorkennis in het 2e plaatje.)

Zoiets? De dialoog is even uit losse pols.

Eerst een scenario is het beste. Tenzij je van veel tekenen houdt. Haha! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 27, 2013 8:31 pm

Ui schreef:Wel tekst. Want daar is bij de Roepredactie vraag naar. Anders zou je tekenen voor de stortkoker.

Tegenwoordig verschijnen er toch vaker tekstloze plaatjes, vooral op de achterkant door Carlo Gentina. Ik denk echter dat dit eerder een nalatigheid van de redactie in de uitvoering van haar beleid is, dan een beleidsverandering.
Ui schreef:Jantje Fatsoen en Sluw de Kater zijn Disney-personages. Ui denkt, dat dit beter in de markt ligt.

Oom Paspasu denkt dat heel veel (humorloze) mensen een hekel hebben aan cross-over verhalen, zoals Kapitein Haak met de heks van Sneeuwwitje en Joe Carioca. http://coa.inducks.org/story.php?c=B+PD++434-C
Ui schreef:Wat vind je van het idee om Sluw de Kater wel munten te laten hebben en Jantje Fatsoen niet?

Slecht. Jantje Fatsoen is duidelijk de baas en zou deze verdeling niet dulden. Daarnaast zou hij een muntje van Sluw de Kater kunnen lenen om aan te bellen.
Ui schreef:Het pakhuis moet op de een of andere manier een gezicht hebben. Anders lijkt het gebouw zelf op een automaat.

Goed punt.
Ui schreef:2e plaatje: Bedelaars lopen naar pakhuis. Ze passeren het bordje "Hier waak ik!" De bedelaar zonder geld zegt zelfverzekerd: "Deze rijke eend zal vast mijn dag goed maken!" De ander zegt, bevreesd kijkend naar bordje: "Ik heb gehoord dat hij erg gierig is!"

Op die fiets. Met die tekst erbij werkt dit wel, ja. Hetzelfde zou je ook zonder woorden kunnen doen, met gebaren, maar het lijkt me moeilijk om dat overtuigend neer te zetten.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » di mei 28, 2013 7:46 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Jantje Fatsoen en Sluw de Kater zijn Disney-personages. Ui denkt, dat dit beter in de markt ligt.

Oom Paspasu denkt dat heel veel (humorloze) mensen een hekel hebben aan cross-over verhalen, zoals Kapitein Haak met de heks van Sneeuwwitje en Joe Carioca. http://coa.inducks.org/story.php?c=B+PD++434-C

Het grote publiek zal er vast geen moeite mee hebben. Minder moeite dan met twee onbekende bedelaars. (Denkt Ui.)

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:Wat vind je van het idee om Sluw de Kater wel munten te laten hebben en Jantje Fatsoen niet?

Slecht. Jantje Fatsoen is duidelijk de baas en zou deze verdeling niet dulden. Daarnaast zou hij een muntje van Sluw de Kater kunnen lenen om aan te bellen.

Jantje Fatsoen kan zich de baas (proberen te) tonen door Sluw te slim af te willen zijn, door bij Dagobert aan te bellen. Ui denkt aan een rolverdeling zoals bij Laurel en Hardy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laurel_and_Hardy
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » di mei 28, 2013 8:11 pm

Ui schreef:Hidde is terug!! Ui dacht dat je boos was op Ui, vanwege het door de strot duwen van een stripje. (huil huil)

Boos? Wat is dat?

Ui schreef:Probleem is echter, dat jij ze natuurlijk nooit kan tekenen. Haha! (snik)

Niet zonder voorbeeld, nee, maar met een paar keer oefenen kan ik dat zeker wel! Ik vind de figuren er heel leuk uit zien, en hun uiterlijk past natuurlijk uitstekend bij hun karakter! Fantastisch ontworpen! Het lijken mij leuke figuren om te tekenen. Ik zal ze zeker een keer oefenen, en ongetwijfeld als we zeker weten of we deze figuren in de strip de hoofdrol laten spelen.

Ui schreef:Bij het passeren van het bordje "Hier waak ik!" kan de ene bedelaar enigszins bevreesd tegen de andere, zelfverzekerde zeggen: "Ik heb gehoord dat hij erg gierig is!"
Het vuurtje moet natuurlijk wel opgestookt worden. Het 3e, laatste plaatje moet meteen raak zijn.)

Uitstekend idee!

Ui schreef:Ui denkt aan de volgende indeling:
1e plaatje: Een bedelaar (Sluw?) wel geld, de ander (Jantje?) niet. Om de hoek van de straat is het pakhuis op de achtergrond te zien.
2e plaatje: Bedelaars lopen naar pakhuis. Ze passeren het bordje "Hier waak ik!" De bedelaar zonder geld zegt zelfverzekerd: "Deze rijke eend zal vast mijn dag goed maken!" De ander zegt, bevreesd kijkend naar bordje: "Ik heb gehoord dat hij erg gierig is!"
3e plaatje: Bij pakhuis. Muntautomaat te zien. De bedelaar zonder geld maakt van schrik een sprongetje, terwijl hij wilde zeggen: "Dat valt toch wel mee?" (Als het gaat om Jantje en Sluw, kan Sluw onverstoord, suffig blijven kijken. De lezer moet dan bepalen of hij echt zo suffig is, of dat hij deze toestand heeft zien aankomen - gezien zijn voorkennis in het 2e plaatje.))

Ik dacht zelf aan 4 plaatjes, met nog een plaatje tussen het 1e en 2e plaatje in jouw suggestie. In dit plaatje moet de bedelaar zonder geld het pakhuis spotten. Bij jouw voorstel zou de lezer dit plaatje in gedachte moeten nemen, want hij kan natuurlijk niet naar het pakhuis lopen zonder het gezien te hebben.

Ui schreef:Eerst een scenario is het beste. Tenzij je van veel tekenen houdt. Haha! (snif))

Een scenario teken je ook. En ja, daar houd ik van! :D

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Slecht. Jantje Fatsoen is duidelijk de baas en zou deze verdeling niet dulden. Daarnaast zou hij een muntje van Sluw de Kater kunnen lenen om aan te bellen.

Jantje Fatsoen kan zich de baas (proberen te) tonen door Sluw te slim af te willen zijn, door bij Dagobert aan te bellen.

Ik dacht eerst hetzelfde als Oom Paspasu, maar als je het op deze manier bekijkt is het inderdaad een leuk idee.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » ma jun 10, 2013 6:03 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Hidde is terug!! Ui dacht dat je boos was op Ui, vanwege het door de strot duwen van een stripje. (huil huil)

Boos? Wat is dat?

Tsss! Mickey Mouse is mens geworden. Nimmer was een schoonzoon zo ideaal. Haha! (snik)

Hidde schreef:
Ui schreef:Probleem is echter, dat jij [Jantje Fatsoen en Sluw de Kater] natuurlijk nooit kan tekenen. Haha! (snik)

Niet zonder voorbeeld, nee, maar met een paar keer oefenen kan ik dat zeker wel! Ik vind de figuren er heel leuk uit zien, en hun uiterlijk past natuurlijk uitstekend bij hun karakter! Fantastisch ontworpen! Het lijken mij leuke figuren om te tekenen. Ik zal ze zeker een keer oefenen, en ongetwijfeld als we zeker weten of we deze figuren in de strip de hoofdrol laten spelen.

Wie kan nu nog wat tegen Jantje Fatsoen en Sluw de Kater hebben, wetende dat jij ze gaat tekenen?

Hidde schreef:
Ui schreef:Ui denkt aan de volgende indeling:
1e plaatje: Een bedelaar (Sluw?) wel geld, de ander (Jantje?) niet. Om de hoek van de straat is het pakhuis op de achtergrond te zien.
2e plaatje: Bedelaars lopen naar pakhuis. Ze passeren het bordje "Hier waak ik!" De bedelaar zonder geld zegt zelfverzekerd: "Deze rijke eend zal vast mijn dag goed maken!" De ander zegt, bevreesd kijkend naar bordje: "Ik heb gehoord dat hij erg gierig is!"
3e plaatje: Bij pakhuis. Muntautomaat te zien. De bedelaar zonder geld maakt van schrik een sprongetje, terwijl hij wilde zeggen: "Dat valt toch wel mee?" (Als het gaat om Jantje en Sluw, kan Sluw onverstoord, suffig blijven kijken. De lezer moet dan bepalen of hij echt zo suffig is, of dat hij deze toestand heeft zien aankomen - gezien zijn voorkennis in het 2e plaatje.))

Ik dacht zelf aan 4 plaatjes, met nog een plaatje tussen het 1e en 2e plaatje in jouw suggestie. In dit plaatje moet de bedelaar zonder geld het pakhuis spotten. Bij jouw voorstel zou de lezer dit plaatje in gedachte moeten nemen, want hij kan natuurlijk niet naar het pakhuis lopen zonder het gezien te hebben.

De bedelaars staan op een straathoek, in het 1e plaatje. Zij staan voor de muur van een gebouw. Om de hoek van die muur ziet de lezer het geldpakhuis staan op de achtergrond. Dit kan impliceren, dat de bedelaars het geldpakhuis ook allang hebben gezien. Zodoende hoef je ze niet eerst te laten wijzen naar het pakhuis. In het 2e plaatje kan de bedelaar zonder geld, naar het pakhuis wijzen terwijl hij erheen loopt.

Hidde schreef:
Ui schreef:Eerst een scenario is het beste. Tenzij je van veel tekenen houdt. Haha! (snif))

Een scenario teken je ook. En ja, daar houd ik van! :D

Wil je een vlugge schets maken van de conclusies tot dusver?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » do jun 27, 2013 6:19 pm

Ik had me voorgenomen om eerst school af te ronden en daarna me op het tekenen te concentreren. Ik heb dit blijkbaar hier niet gezegd. Ik heb over twee weken vakantie. Deze week heb ik een toetsweek en volgende week projectweek, maar ik heb het weekend geen huiswerk. Je kunt de eerste tekeningen hopelijk komend weekend verwachten. Over 2 weken ga ik mij concentreren op de strip, eerst ga ik Jantje Fatsoen en Sluw de Kater leren tekenen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » zo jun 30, 2013 2:26 pm

Eerste schetsen, nagetekend van de film: viewtopic.php?f=7&t=6&p=60423#p60423
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » wo jul 10, 2013 2:14 pm

Ui schreef:Wil je een vlugge schets maken van de conclusies tot dusver?

Dit is een snelle tekening van het scenario dat ik getekend heb. Het is geen vlugge schets geworden maar een gedetaileerde tekening :P Het is in ieder geval duidelijk hoe ik het stripje ongeveer voor me zie. Natuurlijk gaan de plaatjes nog veel veranderen. Ik vind het bijvoorbeeld niet mooi dat Jantje op het eerste plaatje nog half voor het pakhuis staat, en hij staat ook midden op de straat. Ook zijn de bordjes op het tweede plaatje een beetje lelijk neergezet. De schrikkende Jantje Fatsoen op het laatste plaatje is overgetekend van een eerdere schets en kijkt dus schuin naar de bel. Deze wordt dan helemaal overgetekend zodat hij echt recht naar de bel toe staat. De tekst op het eerste plaatje moet denk ik ook veranderd worden (ik hoop dat je het kunt lezen). Ik vond het wel nodig dat hier tekst staat, dat is een stuk duidelijker.

Ik heb op het tweede plaatje geen bordje met Dagobert met 'Hier waak ik' erop. Deze kan eventueel ook nog geplaatst worden i.p.v zo'n ander bordje.

Afbeelding
(Link: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... g~original)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » za jul 20, 2013 8:54 pm

Heben Ui en Oom Paspasu geen kritiek?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor DD » za jul 20, 2013 10:23 pm

Hoezo wonen zij opeens in Duckstad?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron