Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » za jul 20, 2013 10:54 pm

Het probleem is dat een stripje met twee onbekende bedelaars niet erg populair zal zijn. Ook komt er dan geen Disneyfiguur in de strip voor. Ui kwam met het idee om daarom Jantje Fatsoen en Sluw de Kater in de strip te gebruiken. Zij zijn klaplopers (bedelaars) en het zijn Disney-personages. Deze komen tegenwoordig regelmatig in het blad voor en zijn dus bekend bij de meeste lezers.

Ui schreef:Dat Sluw en Jantje normaliter niet in Duckstad zijn, kan betekenen dat ze nog niet helemaal op de hoogte zijn van de gierigheid van Dagobert. Dat maakt de muntautomaat extra verrassend voor ze.


Donald Duck is vaker samen met Jantje en Sluw in een verhaal voorgekomen. Hoe verklaar je bijvoorbeeld dit: http://coa.inducks.org/story.php?c=IC+AR++535 Hoe ze in Duckstad terecht zijn gekomen kan de lezer zelf fantaseren. In dit verhaal komen ze bijvoorbeeld met de bus: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2010-121
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » vr aug 02, 2013 2:48 pm

Hidde schreef:Afbeelding


Hidde schreef:Dit is een snelle tekening van het scenario dat ik getekend heb. [...] Natuurlijk gaan de plaatjes nog veel veranderen. Ik vind het bijvoorbeeld niet mooi dat Jantje op het eerste plaatje nog half voor het pakhuis staat, en hij staat ook midden op de straat.

Waarom mag Jantje niet "half" (eigenlijk alleen zijn hoed) voor het pakhuis staan?
Als je de personages en het pakhuis elk op een lege plek zet, kan dat tegennatuurlijk ogen. En daarbij moet het pakhuis hier nog een toevallig achtergronddetail lijken.

Misschien staat Jantje op een stoep of pleintje aan de overkant van de straat?
Ui vindt het de hoek omgaan van straat aan de (voor ons) rechterkant van Jantje, niet mooi. Die hoek stoort de compositie. Laat die hoek (bij zijn elleboog) weg, alsof de straat breder is. Wellicht rijst dan niet meer de vraag, of Jantje op straat staat.

Hidde schreef:Ook zijn de bordjes op het tweede plaatje een beetje lelijk neergezet.

Natuurlijk staan die bordjes niet waterpas. Als je layout goed is, je perspectief klopt, het meetwerk dus in orde is, kun je daarbinnen leven scheppen zonder dat alles een chaos wordt. Denk aan een rechte boekenkast waarin wat boeken scheef staan en waarop een plant staat. De rechte boekenkast trekt die chaos recht, en de chaos maakt de boekenkast minder doods. Probeer een balans tussen leven/levenloos, orde/chaos te zien. Een balans die niet 50/50 is, maar yin-en-yang-achtig. (Achtig, omdat yin-en-yang ook een ideaalplaatje zijn.)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Yin_en_yang

Hidde schreef:De schrikkende Jantje Fatsoen op het laatste plaatje is overgetekend van een eerdere schets en kijkt dus schuin naar de bel. Deze wordt dan helemaal overgetekend zodat hij echt recht naar de bel toe staat.

Als je in het laatste plaatje de muntenautomaat vooral met tekst identificeert, zet dan "Aanbellen" op dat bordje, met daaronder de "€ 1,- inwerpen".
Maarrrr... Is er geen manier om die muntenautomaat duidelijker te maken? Misschien zou de automaat ook een kopje moeten zijn? (Zoals het schoteltje van een toiletjuffrouw?) Dan is er een link met de kopjes van Jantje en Sluw. Eventueel kan het kopje vastgehouden worden door een robotarm, die uit de muur komt.

Hidde schreef:De tekst op het eerste plaatje moet denk ik ook veranderd worden (ik hoop dat je het kunt lezen). Ik vond het wel nodig dat hier tekst staat, dat is een stuk duidelijker.

"GRMPF! Hoezo krijgt die sufferd wel altijd geld en ik niet? Dit pik ik niet meer!"

Ui vindt het op zich een prima zin, maar niet dichterlijk genoeg. Denk aan Barks die lettergrepen telde. Veel van zijn stripdialogen zijn eigenlijk gedichten.

Misschien kun je de "altijd" weglaten:
"GRMPF! Hoezo krijgt die sufferd wel geld en ik niet? Dit pik ik niet meer!"
Dat "altijd" verwijst naar een kader buiten deze strip. Een kader dat alleen maar afleidt. Is het voor de lezer belangrijk, dat er gisteren of morgen ook zo'n situatie was? Lezers kunnen in andere, bestaande strips zien, dat de "sufferd" (de Laurel) de winner kan zijn, terwijl de nadenker (de Hardy) pech heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laurel_en_Hardy

Hidde schreef:Ik heb op het tweede plaatje geen bordje met Dagobert met 'Hier waak ik' erop. Deze kan eventueel ook nog geplaatst worden i.p.v zo'n ander bordje.

Ui zou het 2e plaatje laten zoals het is. De lezer hoeft eigenlijk niet meer te weten dan dat het gaat om een gebouw met geld. Dat het gaat om Dagobert Duck of Govert Goudglans is eigenlijk maar afleiding. Er woont een gierigaard, wordt in het 2e plaatje voorspeld. Dat is genoeg om te weten. De rest vult de lezer zelf maar in.

Als je in het 3e plaatje werkt met een robotarm met daaraan een kopje, kun je er eventueel ook een electronisch oog bij doen. Misschien zelfs een streng kijkend oog, dat lijkt op hoe Dagobert een bedelaar zou aankijken. Dan heb je toch "leven" in het laatste plaatje, ook al is de eigenaar zelf niet te zien.
Zo'n geldpakhuiseigenaar kan makkelijk zo'n electronische beveiliging betalen. En wie meer strips leest, kan concluderen dat hier gaat om een uitvinding van Willie Wortel. Dat sluit dan mooi aan, voor wie wil doorgraven.

Hidde schreef:Hebben Ui en Oom Paspasu geen kritiek?

Hoe kun je dát nu van Ui denken? Stel je voor, Ui zonder kritiek! (snik)
Ui, die als messiaanse missie heeft, te zorgen dat liefde niet langer blind maakt! Ben je even afwezig, word je meteen al verdisneyt! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr aug 02, 2013 5:57 pm

Ui schreef:De lezer hoeft eigenlijk niet meer te weten dan dat het gaat om een gebouw met geld. Dat het gaat om Dagobert Duck of Govert Goudglans is eigenlijk maar afleiding. Er woont een gierigaard, wordt in het 2e plaatje voorspeld. Dat is genoeg om te weten. De rest vult de lezer zelf maar in.

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Daarnaast denk ik dat het niet nodig is om Dagobert te tonen. Lezers die bekend zijn met de personages, weten bij het zien van het geldpakhuis dat dit van Dagobert is, terwijl lezers die niet bekend zijn met de personages, niet weten waar Dagobert voor staat, namelijk rijkdom en gierigheid. Het gaat erom dat er muntjes in het geldpakhuis zitten.

Roepiaan die je d'r bent! (snotter)
Het pakhuis moet op de een of andere manier een gezicht hebben. Anders lijkt het gebouw zelf op een automaat.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » vr aug 02, 2013 6:25 pm

Oom Paspasu schreef:
Ui schreef:De lezer hoeft eigenlijk niet meer te weten dan dat het gaat om een gebouw met geld. Dat het gaat om Dagobert Duck of Govert Goudglans is eigenlijk maar afleiding. Er woont een gierigaard, wordt in het 2e plaatje voorspeld. Dat is genoeg om te weten. De rest vult de lezer zelf maar in.

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Daarnaast denk ik dat het niet nodig is om Dagobert te tonen. Lezers die bekend zijn met de personages, weten bij het zien van het geldpakhuis dat dit van Dagobert is, terwijl lezers die niet bekend zijn met de personages, niet weten waar Dagobert voor staat, namelijk rijkdom en gierigheid. Het gaat erom dat er muntjes in het geldpakhuis zitten.

Roepiaan die je d'r bent! (snotter)
Het pakhuis moet op de een of andere manier een gezicht hebben. Anders lijkt het gebouw zelf op een automaat.

Als het gebouw een electronisch oog heeft en een electronische arm met een kopje, dan heeft het gebouw een menselijke gedaante. En een tekenaar kan proberen zo'n electronisch oog een emotie te geven. Bijvoorbeeld eenzelfde strenge blik als die Dagobert heeft. Of misschien een bedelende blik, alsof het gebouw zelf ook een naar geld smachtende bedelaar is.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » vr sep 27, 2013 10:38 pm

Door de vakantie en andere projecten die voorgingen, heb ik hier even niet aan kunnen werken. Ik heb op dit moment geen andere bezigheden (qua tekenwerk) en ik kan hier dus weer mee verder werken. Ik ben er nu ook mee bezig. :) Ik wilde alleen even laten weten, dat ik de strip niet vergeten ben, of geen zin had om verder te werken.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr sep 27, 2013 10:46 pm

Op het derde plaatje van je schets heeft Jantje opeens een wandelstok.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » vr sep 27, 2013 11:02 pm

Klopt, deze tekening was overgetekend van een eerdere schets. Ik zou hem ook zelf opnieuw tekenen. Ik ben van plan hem in deze strip geen wandelstok te geven, want dit komt niet goed uit met het kopje en wijzende handen etc.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » zo sep 29, 2013 7:00 pm

Hidde schreef:Ik wilde alleen even laten weten, dat ik de strip niet vergeten ben, of geen zin had om verder te werken.

Misschien is de strip te gebruiken als een onderdeel voor Donald Duck Fanvizier?
http://www.youtube.com/user/donaldducksubsnl


BTW. Hidde, heb je Ui's bericht in het topic 'DonaldDuckNL' gezien?
Over de tekening die je hebt gemaakt voor Donald Duck Fanvizier?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=61825#p61825 (25 sep 2013 03:48 pm)
Of heeft de ietwat zeurderige, veeleisende Uitje Tureluur alles voor altijd verpest? (huil huil)

Jos Brink - Piggelmee en het tovervisje
https://www.youtube.com/watch?v=lW5usmsXEa0
https://www.youtube.com/watch?v=6Fd7tjtd8d4

(1:40, deel 1)
Vrouwtje Tureluur: "Zo, enne, wat kan dat tovervisje dan wel toveren?"
Piggelmee: "Er staat in de krant, dat het je alles kan geven wat je hebben wil. Als je het maar nederig vraagt."
Vrouwtje Tureluur: "Nederig?"
Piggelmee: "Ja, als je maar niet brutaal bent en beleefd tegen hem praat."
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » zo sep 29, 2013 7:57 pm

Ui schreef:Misschien is de strip te gebruiken als een onderdeel voor Donald Duck Fanvizier?
http://www.youtube.com/user/donaldducksubsnl

Wat bedoel je precies? Voor welk onderdeel?

Ui schreef:BTW. Hidde, heb je Ui's bericht in het topic 'DonaldDuckNL' gezien?
Over de tekening die je hebt gemaakt voor Donald Duck Fanvizier?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=61825#p61825 (25 sep 2013 03:48 pm)

Ja, die heb ik gelezen. Ik ben van plan de tekening zo te laten zoals het is, behalve eventueel soms een paar voorplaten veranderen.

Ui schreef:Of heeft de ietwat zeurderige, veeleisende Uitje Tureluur alles voor altijd verpest? (huil huil)

Nee. :)

Ik heb de tekening zover kunnen verbeteren:

Afbeelding

Ik ben er aardig tevreden over zo. Ik wil er nog wel het een en ander verbeteren, maar niet te veel. Ik ga geen plaatjes helemaal opnieuw tekenen bijvoorbeeld.

Punten die ik zelf nog wil verbeteren:
- Op het eerste plaatje lijkt het net of Jantje en Sluw de enige levende wezens in Duckstad zijn. Dit kan opgelost worden door een toevallige voetganger of auto te tekenen.
- Ik vind de muntenautomaat niet heel mooi. Bovendien zullen de letters op het briefje niet te lezen zijn op klein formaat (zoals deze stripjes in het weekblad gepubliceerd worden).
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Oom Paspasu » zo sep 29, 2013 9:23 pm

Het derde plaatje is erg mooi geworden!

Ik vind Jantjes handen op het eerste plaatje vreemde houdingen aannemen.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » ma sep 30, 2013 8:30 pm

Oom Paspasu schreef:Ik vind Jantjes handen op het eerste plaatje vreemde houdingen aannemen.

Vind ik ook. Een omgekeerde beker in een hand die is omgedraaid, en een andere hand onder die beker, is heel moeilijk om (goed) te tekenen.

Een scherper en grote plaatje van de tekening, om de details beter te kunnen zien:
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... g~original

Vindt Ui de tekening goed genoeg om om te zetten in inkt? Het hoofd van Jantje op het tweede plaatje vind ik niet mooi, dus die ga ik dan ook nog verbeterd.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » di okt 01, 2013 9:43 pm

Hidde schreef:Vindt Ui de tekening goed genoeg om om te zetten in inkt? Het hoofd van Jantje op het tweede plaatje vind ik niet mooi, dus die ga ik dan ook nog [verbeteren].

Als je eerst die verbeteringen maakt en dat toont, kan men beter oordelen.

Die omgedraaide hand kan misschien beter, aldus stuurbolgewas-aan-wal Ui.
Tip: pak een lege beker, doe die pose na en vraag iemand om daar een foto van te maken.
Met zo'n foto kun je makkelijk spieken hoe zo'n hand eruit ziet.

Later meer. Sorry voor de haast. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » zo okt 06, 2013 4:38 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Misschien is de strip te gebruiken als een onderdeel voor Donald Duck Fanvizier?
http://www.youtube.com/user/donaldducksubsnl

Wat bedoel je precies? Voor welk onderdeel?

Een nieuw onderdeel voor af-en-toe. Zomaar een idee van Ui.
Een soort van 'Galerij der Kleinen', zoals bekend van het Donald Duck Weekblad van weleer.
In dit geval een beeldstrip. Bij voorkeur met geluid.

Misschien kun je voor dat doel een versie maken zonder ballonnen.
Als je het idee leuk vindt.

Hidde schreef:
Ui schreef:BTW. Hidde, heb je Ui's bericht in het topic 'DonaldDuckNL' gezien?
Over de tekening die je hebt gemaakt voor Donald Duck Fanvizier?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=61825#p61825 (25 sep 2013 03:48 pm)

Ja, die heb ik gelezen. Ik ben van plan de tekening zo te laten zoals het is, behalve eventueel soms een paar voorplaten veranderen.

Zie Ui's reactie in dat topic.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=62042#p62042

Hidde schreef:Ik heb de tekening zover kunnen verbeteren:

Afbeelding

Ik ben er aardig tevreden over zo. Ik wil er nog wel het een en ander verbeteren, maar niet te veel. Ik ga geen plaatjes helemaal opnieuw tekenen bijvoorbeeld.

Stel je voor dat je moe wordt, op jouw leeftijd! (huil huil)

Carl Barks (ja daar is de grote tovenaar weer) gooide soms zelfs voltooid, geïnkt en geletterd tekenwerk weg.
En hij was toen al, nóg ouder dan Ui. (snif)

Hidde schreef:Punten die ik zelf nog wil verbeteren:
- [plaatje 1] Op het eerste plaatje lijkt het net of Jantje en Sluw de enige levende wezens in Duckstad zijn. Dit kan opgelost worden door een toevallige voetganger of auto te tekenen.

- Aan de overkant is op de stoep voor het (voor de lezer) linkerhek wat ruimte voor enkele voorbijgangers.
Misschien kun je ze in silhouet tekenen, zodat ze de aandacht niet afleiden.
- Ook kun je in de hoek linksonder van het plaatje een stuk onderbeen tekenen van een voorbijganger die bijna het plaatje uit is gelopen.

Hidde schreef:- [plaatje 3] Ik vind de muntenautomaat niet heel mooi. Bovendien zullen de letters op het briefje niet te lezen zijn op klein formaat (zoals deze stripjes in het weekblad gepubliceerd worden).

Je kunt de tekst inkorten naar:
"AANBELLEN
€ 1,-"

Ui vindt de muntenautomaat op zich wel mooi. Zie hieronder voor verder commentaar.

Ui schreef:[plaatje 1] Die omgedraaide hand kan misschien beter, aldus stuurbolgewas-aan-wal Ui.
Tip: pak een lege beker, doe die pose na en vraag iemand om daar een foto van te maken.
Met zo'n foto kun je makkelijk spieken hoe zo'n hand eruit ziet.

Aanvullende reactie:

Plaatje 1.
- Het geldpakhuis staat scheef.
- Omgedraaide hand kan beter. (Zie foto-tip hierboven.)
- Misschien kunnen bij Sluw de Kater wat munten uit zijn kopje gevallen zijn, voor zijn voeten op de stoep.
(Zoveel geld heeft hij ontvangen, dat het niet meer in zijn kopje past.)

Plaatje 2.
- De hand van Jantje Fatsoen die de lege kop vasthoudt en een vinger opsteekt is overtuigend, maar kan beter.
(Zie de bovenstaande tip, om een foto van zo'n hand te maken en die als voorbeeld te gebruiken.)

Plaatje 3.
- Misschien kunnen de stangen (of ze ook heten) van het oog en de hand iets speelser.
Bij de oog-stang halverwege een buiging omhoog. De hand-stang halverwege een buiging omlaag.
Dat ze niet zo rechttoe rechtaan uit de muur komen; hoewel dat hier bij de strengheid kan passen.
Wat vinden jij en anderen?

Complimenten voor het tekenwerk.
Juist omdat je daar goed in bent, is het lonend om wat dieper te graven naar het beste resultaat. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Hidde » zo okt 06, 2013 9:45 pm

Helaas, Ui. Je was net te laat. Ik had de tekening al omgezet in inkt.

Afbeelding
Link: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... g~original

Ui schreef:Je kunt de tekst inkorten naar:
"AANBELLEN
€ 1,-"

Dit had ik zelf ook bedacht, zoals je kunt zien. :)

Ui schreef:Die omgedraaide hand kan misschien beter, aldus stuurbolgewas-aan-wal Ui.
Tip: pak een lege beker, doe die pose na en vraag iemand om daar een foto van te maken.
Met zo'n foto kun je makkelijk spieken hoe zo'n hand eruit ziet.

Dat heb ik ook gedaan (zonder foto dan). Anders kon ik die houding niet zo tekenen. Ik kon het niet beter krijgen.

Ui schreef:Plaatje 2.
- De hand van Jantje Fatsoen die de lege kop vasthoudt en een vinger opsteekt is overtuigend, maar kan beter.
(Zie de bovenstaande tip, om een foto van zo'n hand te maken en die als voorbeeld te gebruiken.)

Ik heb de hele Jantje veranderd op dit plaatje. Hij had een apart lijf, en een deel van zijn kleding ontbrak.

Ik houd de tekening zo, tenzij er iets echt goed fout is. Tips zijn welkom voor de volgende keer! :D
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Verhaal-ideeen en Teken-ideeen

Berichtdoor Ui » ma okt 07, 2013 1:35 pm

Ui schreef:
Hidde schreef:
Ui schreef:Misschien is de strip te gebruiken als een onderdeel voor Donald Duck Fanvizier?
http://www.youtube.com/user/donaldducksubsnl

Wat bedoel je precies? Voor welk onderdeel?

Een nieuw onderdeel voor af-en-toe. Zomaar een idee van Ui.
Een soort van 'Galerij der Kleinen', zoals bekend van het Donald Duck Weekblad van weleer.
In dit geval een beeldstrip. Bij voorkeur met geluid.

Misschien kun je voor dat doel een versie maken zonder ballonnen.
Als je het idee leuk vindt.

Geen antwoord? (snik)

Hidde schreef:Ik houd de tekening zo, tenzij er iets echt goed fout is. Tips zijn welkom voor de volgende keer! :D

Tips van Ui:
Plaatje 1. Bij Sluw de Kater wat munten op de grond tekenen, voor zijn voeten op de stoep.
(Zoveel geld heeft hij ontvangen, dat het niet meer in zijn kopje past.)
Plaatje 3. Het rood-achtige vlak aan de kant van het uitroepteken inkleuren zoals de blauwe lucht in plaatje 1 en 2.

Wil je antwoord geven op Ui's vraag in het topic 'DonaldDuckNL', over de presentatortekening?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=62042#p62042


Wat zit Ui weer te bedelen om antwoord. Zie hierboven, tweemaal in één bericht. (snotter)
Misschien moet Ui maar eens voorgoed afleren, zich te bemoeien met andermans "passie".
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron