Return to Duckburg Place

Return to Duckburg Place

Berichtdoor DD » di sep 03, 2013 7:04 pm

Wie weet meer over deze "underground" story van Rosa? Lijkt me ontzettend interessant maar is helaas alleen in Scandinavië verschenen. Zou mooi zijn als het ook tenminste in het Engels uitkwam.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Oom Paspasu » di sep 03, 2013 8:24 pm

Aan die scan te zien is het verhaal al in het Engels verschenen en waarschijnlijk alleen maar in het Engels.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor DD » di sep 03, 2013 8:54 pm

Volgens Inducks anders niet.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Oom Paspasu » di sep 03, 2013 11:46 pm

Als je op de publicaties klikt, zie je bij het verhaal: "Gebruikte taal in deze versie: Engels". Dit verhaal is niet in een Engelstalig land gepubliceerd, maar weldegelijk in de Engelse taal. De rest van de publicatie is natuurlijk wel in het oeloeboeloe.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor DD » wo sep 04, 2013 12:08 am

O... o... o!!!!!!!!!!!!!!!! Dat had ik helemaal niet gezien! Yes! Dan maar bestellen :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Oom Paspasu » wo sep 04, 2013 1:17 am

Staat er daar nou werkelijk, op het tweede plaatje, "in the Red See hills of Iraq searching for King Solomon's mines"? Amerikanen weten blijkbaar echt niet waar Irak ligt.

http://dcf.outducks.org/viewtopic.php?pid=14986 schreef:It is a kind of underground comic with Disney characters which Rosa made in the late 1960s.

In 1967 welteverstaan:
http://www.bleedingcool.com/forums/front-page-film-tv-video-news/67010-disney-refuses-allow-epilogue-appear-don-rosa-collection.html schreef:A story were the nephews are smoking weed, Goofy is a homeless drunk and a senile Grandma Duck is sent to prison after killing and roasting Gus Goose because she mistook him for a "normal goose", were the nephews are given back into the custody of their real father (Daffy Duck) and were Donald kills Scrooge by bashing his head in with a rock.
DD schreef:Lijkt me ontzettend interessant.


Afbeelding
De huichelaar!

Het aparte is dat een verhaal als dit, dat net als de bovenstaande afbeelding nooit Disney had kunnen zijn, uiteindelijk toch in Disney-publicaties verschijnt.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Ui » do sep 05, 2013 2:39 pm

http://www.bleedingcool.com/forums/front-page-film-tv-video-news/67010-disney-refuses-allow-epilogue-appear-don-rosa-collection.html"]A story were the nephews are smoking weed, Goofy is a homeless drunk and a senile Grandma Duck is sent to prison after killing and roasting Gus Goose because she mistook him for a "normal goose", were the nephews are given back into the custody of their real father (Daffy Duck) and were Donald kills Scrooge by bashing his head in with a rock.

Hoe creatief. Neefjes aan de drugs, Goofy een dakloze dronkaard en een seniele Oma Duck die naar de gevangenis moet omdat ze Gijs Gans per abuis aanziet voor een "normale gans". Kwik, Kwek en Kwak worden weer onder de voogdij geplaatst van hun echte vader, namelijk Daffy Duck. Donald Duck doodt Oom Dagobert, door diens hoofd in te slaan met een steen.

Blijkbaar is in dit verhaal, Rosa's bekrompen visie in een notendop te zien. Men neme een lief Disney-personage en stelt dat het een duistere kant heeft. Dat kan iedere sufferd.
Katrien? Die is in de prostitutie gegaan.
Mickey? Die is drugsdealer geworden.
Pluto? Die is in de vivisectie terecht gekomen. Samen met Tobber.
Guus? Die is pooier geworden.
Willie? Verkoopt gifgassen aan Syrië.
Enzovoort.

Wat een ander zelfs te slecht voor vertoning op McDrake vindt, wordt door Rosa vrijgegeven voor publicatie. Hoerrra!

Oom Paspasu schreef:Het aparte is dat een verhaal als dit, dat net als de bovenstaande afbeelding nooit Disney had kunnen zijn, uiteindelijk toch in Disney-publicaties verschijnt.

Wat zo ongeveer het artistieke failliet van de Disney-strips aangeeft. (snik)
Ouders, laat uw kinderen uitkijken met die duistere engte van Rosa.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Jop Duck » do apr 12, 2018 6:53 pm

Het is in 1970 gecreëerd volgens Inducks.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Jop Duck » di mei 29, 2018 8:44 pm

Volgens dit verhaal zou oom Dagobert in 1970 moeten zijn vermoord :P Maar even serieus. Ik vind dit echt het slechtste verhaal van Rosa. Oma roostert Gijs en Rosa laat de neefjes wiet roken. En Donald word een moordenaar.
En dit is goedgekeurd door Disney!!!
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor niels20020 » di jun 12, 2018 8:56 pm

Dit is nooit goedgekeurd door Disney hoor, alleen verschenen in een verzameling van al het werk van Don Rosa. En ja, daar hoort ook deze 'underground'-strip bij.
Mijn top drie tekenaars:
1. Carl Barks
2. Don Rosa
3. Marco Rota
Avatar gebruiker
niels20020
Dagobert fan
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: di dec 13, 2016 7:42 pm
Woonplaats: Calisota

Re: Return to Duckburg Place

Berichtdoor Jop Duck » di jun 12, 2018 8:58 pm

Dat klopt. Inducks heeft het alleen gerekend tot non-disney comics. Ik vind trouwens dat Rosa geen Rosa Library verdiend.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Don Rosa

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron