Duckrecensies Blogspot.nl

Re: Blogs.

Berichtdoor Cray » do sep 12, 2013 8:46 pm

Karel Paardepoot schreef:Admin mag dit topic sluiten, en btw ik heet Rick, geen Karel. Een forum gaat niks worden omdat mijn ouders zeggen dat het tegen me kan worden gebruikt als ik werk zoek -_-.


Als je werk zoekt hoe kunnen de werkgevers je dan vinden en je gebruikt toch
niet je echte naam??
Maar goed ALS JE ECHT weg moet dan ga ik je missen en ik hoop dat ik je af en toe op de comments van mijn
filmpjes zie langskomen. ::cry: ::cry: ::cry:
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » do sep 12, 2013 9:21 pm

whoops ik bedoelde blog! Ik blijf hier wel op
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Cray » do sep 12, 2013 9:25 pm

Mooi ik was me toch een hoedje geschrokken :P
Avatar gebruiker
Cray
Member
 
Berichten: 338
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 10:24 am

Re: Blogs.

Berichtdoor Ui » za sep 14, 2013 12:44 am

Karel Paardepoot schreef:Een [blog] gaat niks worden omdat mijn ouders zeggen dat het tegen me kan worden gebruikt als ik werk zoek -_-.

Als je een nette blog hebt, kan dat misschien juist in je voordeel werken?

Je kunt hier, op McDrake, een onderwerp aanmaken. Noem het 'Karel's blog' of iets dergelijks. Dan heb je toch een beetje een blog. Zo kun je een beetje oefenen. Is dat wat?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » za sep 14, 2013 8:20 am

BTW: Ik heet Rick.

Ja dat zou kunnen, maar ik zal even kijken.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Ui » za sep 14, 2013 3:46 pm

Karel Paardepoot schreef:BTW: Ik heet Rick.

Ui noemt je bij je profielnaam. Ook omdat je ouders blijkbaar willen, dat je anoniem blijft.
Als je toch Rick genoemd wilt (en mag) worden, kun je beter een nieuw profiel aanmaken.

Karel Paardepoot schreef:[Blog als onderwerp/topic op McDrake] Ja dat zou kunnen, maar ik zal even kijken.

Oke.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » za sep 14, 2013 4:08 pm

Van mijn ouders hoef ik niet anoniem hoor, alleen ze wisten niet of een blog nou wel zon goed idee was. Ik zal aan minn vader vragen als hij terug komt van zijn werk.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » zo sep 15, 2013 7:34 pm

Mijn vader had de teksten die ik op word had getypt toch maar eens gelezen en vond ze goed!
http://www.disneyrecensies.blogspot.com Is de link!
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » zo sep 15, 2013 7:49 pm

Is er iemand op dit forum die mijn blogspot site kan maken? Ik kan diegene auteursrechten geven om de site mooi te maken. Ik kan zelf namelijk amper een site maken.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Ui » zo sep 15, 2013 9:03 pm

Karel Paardepoot schreef:Mijn vader had de teksten die ik op word had getypt toch maar eens gelezen en vond ze goed!
http://www.disneyrecensies.blogspot.com Is de link!

Mooie, informatieve blog!

Hieronder een recensie-recensie van Ui. Mocht je het een en ander uienbestendig willen maken. Haha! (snif)

Ik houd erg van Disney strips.

Persoonlijke voorkeur van Ui: Ik houd veel van Disney strips.
(Ui vindt "erg" een negatieve klank hebben, alsof men eronder lijdt.)

Ik ga deze keer het Katrien Duck pocket acht reviewen.

Persoonlijke voorkeur van Ui: Ik ga deze keer het Katrien Duck pocket acht recenseren.

[Katrien Pocket 8] Maar midden in de reis is de motor opeens stuk.

Persoonlijke voorkeur: Maar midden in de reis is de motor opeens kapot.
Bij dit verhaal, het eerste, verklap je het einde. Of niet?

Een zwaar bewaakt eiland, Clarabella neemt zo snel als ze kan het vliegtuig naar Grenada!

Een zwaar bewaakt eiland. Clarabella neemt zo snel als ze kan het vliegtuig naar Grenada!
Wil Clarabella naar Grenada om vakantie te vieren?

De vrienden van Katrien, Dora heeft een gebroken hart.

De vriendin van Katrien, Dora heeft een gebroken hart.

Na dit verhaal laat je geen ruimte meer open tussen de verhalen van deze pocket.

Het een-na-laatste verhaal is Superdonald en het verleidelijke succes.

Het een-na-laatste verhaal is Superdonald en het verleidelijke succes. (Spatie teveel.)

Toen kwam er iemand die werkte voor Dag-tv naar Katrien toe, die vond haar een prima nieuwslezeres.

Dag-tv is Dago-tv?

Er komt een ontmaskering van Superdonald, maar dan zijn er ineens twee Superdonald!

Er komt een ontmaskering van Superdonald, maar dan zijn er ineens twee Superdonalds!

Ik ben geboren op 18-06-’13.

Dan word je over 3 dagen, 3 maanden oud! Alvast gefeliciteerd! Haha! (snif)

Ik wil later graag journalistiek studeren en ik houd heel erg van teksten schrijven zoals: recensies.

Hier gebruik je zelf het woord "recensie". Dan is het beter om dat consequent aan te houden, in plaats van ook "review". (Of zit daar verschil in?)

Maar goed, ik ga elke week het nieuwste Donald Duck weekblad of Donald Duck extra of andere dergelijke albums reviewen.

Donald Duck extra = Donald Duck Extra
Ui gebruikt ook bij "weekblad" een hoofdletter (als afkorting voor Donald Duck Een Vrolijk Weekblad), maar dat is een voorkeur.

Omdat het kan en ik het leuk vind.

Bedoel je misschien: Omdat ik het kan en ik het leuk vind?

[Donald Duck Weekblad 2013-38] De personages die de hoofdrollen hebben in de voorplaat met het welbekende rode Donald Duck logo met daarboven de handtekening van Walt Disney zijn: Katrien Duck, het vriendinnetje van Donald & Kwik, Kwek en Kwak.

Het logo is niet altijd rood. Nummer 33 heeft een blauw logo, bijvoorbeeld.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/DD2013-33

Is het misschien:
Katrien Duck, het vriendinnetje van Donald, & Kwik, Kwek en Kwak.
Dus met een komma na "Donald"?

Het tweede verhaal is van Panchito

Verklap je hier het einde?

De grote boze wolf is jarig

Is het "Grote Boze Wolf", met hoofdletters?
(Deze vraag is ingediend bij COA/Inducks.)

Daarna een verhaal, waarin zoals ook in de werkelijkheid jarig is.

Daarna een verhaal, waarin de Grote Boze Wolf zoals ook in de werkelijkheid jarig is.
Hij heet overigens Midas.

De wolf wil graag kip hebben, en wolfje moet daarvoor zorgen.

De wolf wil graag kip hebben, en Wolfje moet daarvoor zorgen.
(Wolfje is een naam.)

Daarna komt een verhaal van 4 pagina´s, Rakker in de pootafdrukken van pappa.

In deze en andere gevallen zou Ui het mooi vinden als de titel wordt uitgelicht. Bijvoorbeeld schuingedrukt: Rakker in de pootafdrukken van pappa.
Ui gebruikt apostrophes. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Rakker vind zoenen smerig

Rakker vindt zoenen smerig

Willie vind daarom een soort benzine uit waardoor de 313 Razendsnel gaat.

Willie vindt daarom een soort benzine uit waardoor de 313 razendsnel gaat.

Als je wat te lezen wil sowieso.

Genootschap Onze Taal zegt, wat betreft schrijftaal: Als je wat te lezen wilt sowieso.
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/je-wil-je-wilt
(Extra spatie na "wil" verwijderd.)

[Donald Duck Extra 2013-10] Ik wil later misschien wel journalistiek studeren.

Misschien bedoel je: Ik ga later misschien wel journalistiek studeren.
Want onder Donald Duck Weekblad 2013-38 schrijf je: "Ik wil later graag journalistiek studeren".
Of twijfel je?

oom Dagobert

Is het misschien "Oom Dagobert"? Dus ook hoofdletters voor "oom". Of hangt dit van de context af?

Zoals ik al heb ge zegt het eerste verhaal heet: [...]

Zoals ik al heb gezegd, het eerste verhaal heet: [...]

ooit wat hij een van de rijkste mannen van het land.

ooit was hij een van de rijkste mannen van het land.

maar als de graaf het kistje open doet. Is hij leeg!

maar als de graaf het kistje open doet is het leeg!
Of, misschien: maar als de graaf het kistje open doet, is het leeg! (Komma)

Maar Donald die vind vanaf het begin al dat er iets niet pluis is.

Maar Donald die vindt vanaf het begin al dat er iets niet pluis is.

en gaat op de vlucht

en slaat op de vlucht
(Of is dat voorkeur?)

Alles is daar van goud, nou ja bijna alles.

Alles is daar van goud. Nou ja, bijna alles.

Donald vind geen goud

Donald vindt geen goud
Verklap je hier het einde?

Als jij nou ook van Disney stripverhalen houd

Als jij nou ook van Disney stripverhalen houdt

De recensie van Donald Duck Weekblad 2013-38 heeft geen tussenruimte tussen de verhalen. Daardoor vindt Ui de tekst wat moeilijk om te lezen.

Je kan goed schrijven! Aldus Ui.
Vaar niet blind op alleen Ui's (eh... "Uis") taaladviezen. Want Ui heeft veel vragen over de Nederlandse taal.

Karel Paardepoot schreef:Is er iemand op dit forum die mijn blogspot site kan maken? Ik kan diegene auteursrechten geven om de site mooi te maken. Ik kan zelf namelijk amper een site maken.

Hier kan Ui je niet mee helpen. (snik)
Maak wel even een back-up voordat je een wachtwoord uit handen geeft.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Blogs.

Berichtdoor Hidde » zo sep 15, 2013 9:27 pm

Mooie blog, hoor! Complimenten! :)

Karel Paardepoot schreef:Is er iemand op dit forum die mijn blogspot site kan maken? Ik kan diegene auteursrechten geven om de site mooi te maken. Ik kan zelf namelijk amper een site maken.

Ik wil eventueel ook wel met het één en ander helpen (Vormgeving en zo). :)

Misschien moet je je teksten eerst door iemand laten controleren op spellingsfouten? Het is niet heel erg, maar ziet er een stuk professioneler uit als er geen spellingfouten in zitten.

Karel Paardepoot schreef:Van mijn ouders hoef ik niet anoniem hoor, alleen ze wisten niet of een blog nou wel zon goed idee was. Ik zal [het] aan [mijn] vader vragen als hij terug komt van zijn werk.

Je hoeft niet per se je volledige naam te gebruiken, hoor. Je kunt zo'n blog ook geheel anoniem maken. Je hoeft jezelf ook niet per se in ieder bericht opnieuw voor te stellen, één keer is genoeg.

Wat een creativiteit ineens hier, op McDrake! :D
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » ma sep 16, 2013 7:41 am

Dankje voor commentaar enalles. Ik vond de grootste blunder die van mijn geboortedatum, die ga ik zo snel mogelijk veranderen.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » ma sep 16, 2013 5:47 pm

Ik heb het adres verandert naar: duckrecensies.blogspot.com
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Karel Paardepoot » ma sep 16, 2013 6:11 pm

Ik heb een nieuwe tekst geplaatst. Over Carl Barks. duckrecensies.blogspot.com
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Blogs.

Berichtdoor Hidde » di sep 17, 2013 9:24 pm

Heel leuk! Je bent goed in schrijven, het is allemaal heel duidelijk uitgelegd!

Verbetering door Hidde in het paars:

Infoberichten: Carl Barks

Hey lezers van dit blog! Ik ben van plan om informatie-berichten te maken op deze blog. Ik doe het deze keer over een belangrijke tekenaar, maar ik kan het ook zomaar over een personage doen, zoals Diederik Duck.
Dus veel leesplezier, striplezers!

Carl Barks is geboren op 27 maart 1901 in het plaatsje Merrill, in de Amerikaanse staat Oregon. In zijn jonge jaren helpt hij zijn vader vaak op de boerderij waar hij woont. Zou hij daarvan zijn inspiratie voor de Oma Duck-verhalen hebben?

Al op jonge leeftijd begint Carl Barks met tekenen, op zijn vijftiende doet hij zelfs een schriftelijke cursus striptekenen! Barks heeft nog niet gelijk een groot succes, pas op zijn 34e krijgt hij een baan bij de Walt Disney tekenfilmstudio’s. Barks werkt mee aan zo’n 35 tekenfilmpjes, waarvan ‘Donalds Nephews’ één is. Het filmpje waar Kwik, Kwek & Kwak het eerst in voorkomen! Van 1940 tot 1941 werkt Carl Barks mee aan een lange tekenfilm. De werktitel is ‘Morgan’s Ghost’ Hierin worden de hoofdrollen gespeeld door Donald, Goofy, Mickey, Pluto en een nieuwe creatie: de papegaai Yellow Beak. De film gaat helaas niet door, maar het word wel omgebouwd tot stripverhaal. Dit verhaal kan je terugvinden in nummer 50 van de serie ‘Beste verhalen van Donald Duck’.

In 1942 verlaat Carl Barks de animatieafdeling. Dat komt vooral omdat hij allergisch is voor de airconditioning. Hij gaat zich nu volledig richten op het striptekenen. Tussen 1943 en 1966 maakt Barks honderden verhalen met de Ducks. De Amerikanen kennen de Ducks al uit de krant, maar nu komen ook eigen albums van hen uit. Al de verhalen van Barks kan je terugvinden in de ‘Beste verhalen’ albums. In het verhaal ‘Donald Duck als Sportmanspeelt Carl Barks zelf een rol!

Zonder Carl Barks hadden we Oom Dagobert, De zware jongens, Rockerduck, Lampje, De jonge woudlopers en nog veel meer personages niet gekend.
Op 25 augustus 2000 overlijdt deze hele belangrijke striptekenaar op 99-jarige leeftijd.


Uitleg:

Infoberichten: Carl Barks.

- Aan het eind van een titel of tussenkopje staat nooit een punt, zelfs niet als het om een zin gaat.

Hey lezers van dit blog, ik ben van plan om informatie-berichten te maken op dit blog.

- Een uitroepteken ziet er een stuk vrolijker uit en pas goed bij 'hey', maar dit is persoonlijke voorkeur.

Ik doe het deze keer over een belangrijke tekenaar. Maar ik kan het ook zomaar over een personage doen zoals Diederik Duck.

- Ik zou een komma gebruiken in plaats van een punt voor 'maar', maar dat is persoonlijke voorkeur.
- Ik zou een komma plaatsen achter 'doen'.

Carl Barks is geboren op 27 maar 1901. In het plaatsje Merrill, in de Amerikaanse staat Oregon.

- T vergeten bij maart.
- Ik zou het zonder punt schrijven, of is dit persoonlijke voorkeur?

Zou hij daar zijn inspiratie voor de Oma Duck verhalen weghebben?

- Ik zou het op een andere manier schrijven. 'Weghebben' klinkt zo als iets pikken.

Al op jonge leeftijd begint Carl Barks te tekenen, op zijn vijftiende doet hij zelfs een schriftelijke cursus striptekenen!

- Ik zou 'met' schrijven, i.p.v. 'te'.

pas op zijn 34e krijgt hij een baan bij de Walt Disney tekenfilmstudio’s. Barks werkt mee aan zo’n 35 tekenfilmpjes. Waarvan ‘Donalds Nephews’ Een is.

- Ik zou een komma gebruiken, i.p.v. een punt, maar dit kan ook persoonlijke voorkeur zijn.
- 'Een' met kleine letters. Streepjes geven aan hoe het uitgesproken moet worden, maar dit hoeft niet.

Het filmpje waar Kwik, Kwek & Kwak het eerst voor komen!

- Ik zou het wordje 'in' toevoegen, en voorkomen schrijf je aan elkaar.

In 1940-41 Werkt Carl Barks mee aan een lange tekenfilm.

- Ik zou het als 'van 1940 tot 1941'.
- Werkt zonder hoofdletter.

Waarin de hoofdrollen worden gespeeld door: Donald, Goofy, Mickey, Pluto en een nieuwe creatie, de papegaai Yellow Beak.

- 'Waarin' zou ik veranderen naar 'hierin', maar dit is persoonlijke voorkeur.
- Ik zou de dubbele punt weglaten, maar na 'creatie' zou ik juist een dubbele punt gebruiken i.p.v. een komma.

Vooral omdat hij allergisch is voor de airconditioning.

- Ik zou 'dit komt' toevoegen, voor een volledigere zin.

De Amerikanen kennen de Ducks al uit de krant. Maar nu komen ook eigen albums van hun uit.

- Ik zou een komma gebruiken, in plaats van een nieuwe zin beginnen, maar dit kan ook persoonlijke voorkeur zijn.
- 'Hen' in plaats van 'hun'. 'Hun' is een bezittelijk voornaamwoord. Dat is van hen. Het is hun huis/

Al de verhalen van Barks kan je terugvinden in de ‘Beste verhalen’ Albums.

- 'Albums' zonder hoofdletter.

In het verhaal ‘Donald Duck als sportmanGeeft Carl zichzelf een rol!

- 'Sportman' met een hoofdletter, want het is een titel.
- Ik zou het schrijven als 'speelt Carl Barks zelf een rol!' Het is niet fout, maar ik zou Carl sowieso vervangen door Barks, dat is gebruikelijker.

Zonder Carl Barks hadden we: Oom Dagobert, De zware jongens, Rockerduck, Lampje, De jonge woudlopers en nog veel meer personages niet gekend.

- Ik zou hier ook de dubbele punt weglaten.

Op 25 augustus 2000 overlijd helaas deze hele belangrijke striptekenaar op 99-jarie leeftijd..

- 'Overlijd' met 'overlijdt' zijn. Stam + t.
- 'G' vergeten bij 'jarige'.
- Ik zou 'helaas' weglaten. Mensen gaan nou eenmaal een keer dood. Het is juist heel fijn dat hij zo'n hoge leeftijd heeft kunnen berijken, terwijl hij redelijk gezond is gebleven! Dit geldt ook voor de twee punten aan het eind van de zin.


Nogmaals, klasse! Ik doe het je niet na! :D
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron