Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jul 05, 2011 3:47 pm

We hebben nu wel allemaal topics over individuele stripwinkels, maar het is misschien ook handig om in een topic ervaringen uit te wisselen. Welke stripwinkels duur zijn, welke goedkoop, wat ze hebben, en welke helemaal geen Disney hebben, dat is zo'n beetje de bedoeling. Zodat andere McDrakers een beter beeld hebben van waar ze heen kunnen gaan, om datgene wat ze willen te kopen. Ook is het leuk om anekdotes uit stripwinkels te vertellen.
Oh, en als je al een tijd niet meer in die winkel bent geweest, zeg het dan even.

't Ezelsoortje (Roermond)
Niet echt een stripwinkel, meer een tweedehands muziekwinkel die ook strips verkoopt. Heeft niet altijd wat, ook al zegt de eigenaar dat hij normaal gesproken altijd Disneystrips heeft. Een paar pockets en albums van een jaar of 15-20 oud zijn hier wel te vinden voor een mooi prijsje. Niet iets om speciaal voor naar Roermond te rijden, maar als je in het centrum bent is het altijd wel de moeite om er een kijkje te nemen.

Didi (Heerlen)
Ook weer een muziekwinkel met strips. Maar waar de vorige winkel een schamele paar vierkante meter was, is dit een heus pand met bovenverdieping. Ligt niet in Heerlen, maar in de buurt van de IKEA. Altijd de moeite waard om te kijken. Kijk verder, en je vindt mini LP's met een kort verhaaltje en een liedje van een oude Disneyfilm. Ik heb bijvoorbeeld Mary Poppins gekocht voor 4 euro. Echt voor kinderen, maar leuk voor de heb. :)
Verder hebben ze nog dvd's. Ik heb er een Zorro-box set gezien, een van de weinige Treasures series die buiten de serie ook te verkrijgen zijn.
Dan is er nog de afdeling strips. Een aantal bakken met Donald Duck en Extra's, echt zo'n winkel waar je kans hebt die laatste losse nummers die je nog mist te krijgen. Kwartje per stuk. Verder nog albums en pockets. Hier kom ik altijd graag terug. :)

Eppo (Eindhoven)
De stripwinkel met het grootste assortiment in Zuid-Oost Nederland. Helaas zijn de prijzen daar ook op gemaakt. Heeft een volledige Carl Barks Library, maar veel te duur: 250 euro per stuk. Verkoopt ook CBL in Color voor 10 euro per stuk. Volgens mij hebben ze bijna de hele collectie, maar het is allemaal los. Ook allerlei uitgaven uit de jaren 80 en 90, allerlei albums en nog wat losse weekbladen. Oh, en een wand met pockets. De bediening is niet altijd even aardig. Kijk ook uit voor de prijzen. :/

Piet Snot (Utrecht)
Dit is het adres om je pocketverzameling compleet te maken. Helaas heb ik nu alle pockets vanaf ongeveer 2003, dus ik kom er eigenlijk nooit meer. Heeft vast ook wel albums. Hier ben ik al lang niet meer geweest.

Comics 2000 (Valkenburg)
Een klein winkeltje met een groot assortiment. Zorg dat je afvalt, want de gangen zijn claustrofobisch klein. Heeft naast strips ook Star Wars en allerlei poppetjes. Heeft vooral Donald Duck en Andere Verhalen, Beste Verhalen, pockets en Groot Vakantieboeken. Duur, maar meent je in de maling te nemen door de catalogusprijs erop te zetten. Niet in trappen! Hier ben ik afgelopen zondag (eerste bezoek) met lege handen naar buiten gegaan. Er komen deze zomer nog genoeg mogelijkheden om mijn geld uit te geven.

En, wat hebben jullie zoal meegemaakt?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jul 05, 2011 6:29 pm

ik heb wel zovaak meegemaakt dat iets ''zogenaamd afgeprijsd is van 3,50 naar 2,50, terwijl het altijd 2,50 kost!

of ze houden kortings actie's en dan staat erbij: m.u.v. artikelen die al reeds zijn afgeprijsd) en dan plakken ze op heel veel producten ineens afgeprijsde artikelen stickers!

zo word je echt in de maling genomen........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 08, 2011 1:52 pm

Niemand anders?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duck » vr jul 08, 2011 4:18 pm

Atomik(Sittard)
Het is de enige stripwinkel waar ik tot nu toe ben geweest.
Ze hebben vooral bijna alle pockets uit de 3e reeks,paar facsimile albums,paar minipockets,de nieuwere albums en de nieuwere dubbelpocket,katrienpockets.
Niet echt duur want ze gebruiken de normale verkoopprijs.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Karel Paardepoot » vr sep 27, 2013 6:28 pm

Ik verveelde me en ik keek hier even.
Akim, Groningen.

Dit is de enigste stripwinkel daar ik ooit ben geweest, deze zomervakantie ben ik er naar toe geweest en ik heb hier gehoord dat het op een moeilijk te vinden locatie zit.
Ik weet het niet hoor maar via de navigatie reden we er zo heen.
Ik vind dit een nette, mooie winkel. Aardig personeel en een heel groot assortiment Ducks, ook andere strips enz. Ook curiosa artikelen enzovoort.
Altijd als je 2ehands dingen koopt krijg je korting, meestal afgerond. Ik kocht voor 26 euro en betaalde maar 20 euro.
Heeft iemand andere ervaringen?
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Jordy » vr sep 27, 2013 9:50 pm

Wat voor assortiment hebben zij allemaal van Donald Duck? Pockets, Dubbelpockets, albums etc?
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Karel Paardepoot » vr sep 27, 2013 10:51 pm

Jordy schreef:Wat voor assortiment hebben zij allemaal van Donald Duck? Pockets, Dubbelpockets, albums etc?

Een hele muur van ongeveer 4 meter lang en tot het plafond gevuld met donald duck pockets dubbelpockets dubbelpockets extra enz. en alle pockets bijna dubbel vooral van de 3e reeks. De albums zijn ook niet verkeerd, je hebt 5 voor 10 euro voor de albums van een mindere staat. Verder zijn ze van 2 euro tot 12345678765432 euro of hoe duur sommige ook zijn [url]akim.nl[/url] kan je ook gebruiken. klik op de winkel.
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 29, 2013 10:15 pm

Het Gele Teken in Hoorn, Noord-Holland

Hebben een assortiment aan albums (Beste Verhalen, Grappigste Avonturen, Dagobert o.a.) en een grote tafel met pockets. Deze zijn wat aan de dure kant, sommigen (de meesten) voor 5 euro per stuk, maar er zitten ook goedkopere bij. Buiten stond een bak met losse nummers van het weekblad, 3 voor 50 cent, meeste uit de jaren 2000, maar ik ben er weggegaan met 12 nummers uit 1974 en 1976 voor maar 2 euro. Ook hebben ze veel van die blauwe boeken die de Beste Verhalen bundelen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Karel Paardepoot » ma sep 30, 2013 3:31 pm

Duckfan van Down Under schreef: Ook hebben ze veel van die blauwe boeken die de Beste Verhalen bundelen.

De lecturama (als je het zo schrijft) uitgaven?
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Ae Daily » ma sep 30, 2013 9:34 pm

Ik heb via Catawiki veel bij Het Gele Teken besteld en ze zijn altijd supersnel en supervriendelijk.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Scrooge$ » za sep 20, 2014 4:40 pm

Weet iemand een stripwinkel in amsterdam dicht bij het centraal station die Disney strips verkoopt?
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm

Re: Het Algemene Stripwinkel Topic

Berichtdoor Robb_K » ma jul 27, 2015 3:51 pm

Scrooge$ schreef:Weet iemand een stripwinkel in amsterdam dicht bij het centraal station die Disney strips verkoopt?



Voor zover ik weet, is er niet één stripwinkel dichterbij in de buurt. Geen zijn dicht op loopafstand van het Centraal Station. De dichtstbijzijnde is misschien Snoek Strips of Kapitein Rob. Maar ze zijn meer dantien minuten weg met voet, denk ik.

Snoek Strips - 1e van Swindenstraat 547

Wonderland - Soembawastraat 54a

Kapiein Rob - 2e Egelantiersdwarsstraat 7

Lambiek - Kerkstraat 132
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen


Keer terug naar Winkels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron