Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor donaldducksubsnl » do aug 29, 2013 9:21 am

Mikael schreef:Hi! I'm new on the forum. My name is Mikael, and I'm a 25-year old graphic designer from Norway. I've written/drawn my second Donald Duck one-page comic this summer. Hope you enjoy it!

Afbeelding


I love it!
Your a good drawer do you want to work for disney?
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » vr aug 30, 2013 1:41 am

donaldducksubsnl schreef:
Mikael schreef:Hi! I'm new on the forum. My name is Mikael, and I'm a 25-year old graphic designer from Norway. I've written/drawn my second Donald Duck one-page comic this summer. Hope you enjoy it!

Afbeelding


I love it!
Your a good drawer do you want to work for disney?



Det er fin tegning og en morsom vits! (Dat is een fijn tekening en een grappig grapje!)
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » vr aug 30, 2013 6:59 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:In 'Beste Verhalen'-album 48 zijn Tom en Pieter te zien met oren die van buiten respectievelijk donkerbruin en lichtbruin zijn.

Ik vind het mooier als de oren van Tom en Pieter geheel roze zijn. In de film zijn ze ook roze. De inkleurder van het Barksverhaal heeft misschien ook niet goed opgelet.

Een stripverhaal is een ander medium dan een film. Zo heeft Donald in strips vaak een zwart matrozenpak, terwijl dat in films blauw is.
Vind je roze oren mooier, ómdat ze ook in de film roze zijn?

Hidde schreef:
Ui schreef:Ui vráágt alleen maar. (snotter)

Dit klonk misschien wat agressief, maar het was een immitatie van Ui. Nu weet Ui hoe hard dat aan komt! ;)

Hoe harteloos, om Ui een koekje van eigen deeg te geven! (huil huil)

Hidde schreef:
Ui schreef:Zou je alsjeblieft, al is het maar voor Ui, een versie willen maken volgens die aanwijzigingen? Alsjeblieft?

Goed dan, omdat Ui het zo graag wil:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff506/hidde15maart/Duck%20tekeningen/tomenpieter_kleurenachtergrond_verbeterd3.png

Dank je! Maar in deze versie zijn enkele kleuren wat flets, en dat-hadden-we-niet-afsproken. (snik)
In elk geval het blauw zou iets donkerder moeten zijn. Tenminste zoals het blauw in de versie van "02 aug 2013 10:01 pm". Dan heb je een werkelijk, waarlijk geniale inkleuring, met een "goedgekeurd door Ui"-keurmerk! Nou, is dat niet wat? (snif)

Versie van 02 aug 2013 10:01 pm:


Mikael schreef:Hi! I'm new on the forum. My name is Mikael, and I'm a 25-year old graphic designer from Norway. I've written/drawn my second Donald Duck one-page comic this summer. Hope you enjoy it!

http://www.persille.no/unexpectedvisitweb.png

Some advices to (hopefully) make the gag even better:
Panel 1.1. Show lots of flowers at the left, to emphasize the love theme and the sunny day.
Panel 1.2. Show Donald's hat with some fishing attributes. That's what some fishermen have. It emphasizes Donald as fisherman.
Panel 1.3. The silhouet of Donald has no emotion.
Panel 1.5. The text of the letter is too long.
Panel 1.7. Show Duckburg on the background. With lots of grasshoppers. And some grasshoppers on the foreground.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr aug 30, 2013 9:19 pm

Ui schreef:Een stripverhaal is een ander medium dan een film. Zo heeft Donald in strips vaak een zwart matrozenpak, terwijl dat in films blauw is.
Vind je roze oren mooier, ómdat ze ook in de film roze zijn?

Nee, omdat echte muizen ook roze oren hebben. Eigenlijk minder haar op hun oren (roze huid). Als het hoofd een dezelfde kleur is lijkt het één grote massa.

Ui schreef:Dank je! Maar in deze versie zijn enkele kleuren wat flets, en dat-hadden-we-niet-afsproken. (snik)
In elk geval het blauw zou iets donkerder moeten zijn. Tenminste zoals het blauw in de versie van "02 aug 2013 10:01 pm". Dan heb je een werkelijk, waarlijk geniale inkleuring, met een "goedgekeurd door Ui"-keurmerk! Nou, is dat niet wat? (snif)


Zucht... Vooruit dan maarr:

Afbeelding

Bij de vorige versie had ik precies dezelfde kleuren uit het weekblad overgenomen, van scans op Inducks. Deze zullen dan iets lichter zijn, dan mijn eerste inkleuring
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 9:36 am

Hidde schreef:
Ui schreef:Vind je roze oren mooier, ómdat ze ook in de film roze zijn?

Nee, omdat echte muizen ook roze oren hebben. Eigenlijk minder haar op hun oren (roze huid).

Echte muizen dragen geen kleding.

Hidde schreef:Als het hoofd een dezelfde kleur is lijkt het één grote massa.

Kijk, dat snijdt veel meer hout!

Hidde schreef:
Ui schreef:Dank je! Maar in deze versie zijn enkele kleuren wat flets, en dat-hadden-we-niet-afsproken. (snik)
In elk geval het blauw zou iets donkerder moeten zijn. Tenminste zoals het blauw in de versie van "02 aug 2013 10:01 pm". Dan heb je een werkelijk, waarlijk geniale inkleuring, met een "goedgekeurd door Ui"-keurmerk! Nou, is dat niet wat? (snif)

Zucht... Vooruit dan maarr:
http://i1239.photobucket.com/albums/ff506/hidde15maart/Duck%20tekeningen/tomenpieter_kleurenachtergrond_speciaalvoorui.png

Wat vind je ervan, gezien het beperkte kleurenpalet dat de tekening heeft? (Blauw is blauw, rood is rood.) Het blauw is esthetisch gezien, beter verdeeld over de tekening. Of vindt iemand van niet?

Hidde schreef:Bij de vorige versie had ik precies dezelfde kleuren uit het weekblad overgenomen, van scans op Inducks. Deze zullen dan iets lichter zijn, dan mijn eerste inkleuring

Je bedoelt de Pieter met gele schoenen? Zo ja, was in die scans dan ook een groot blok gele kaas achter hem te zien?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » za aug 31, 2013 1:54 pm

Ui schreef:Wat vind je ervan, gezien het beperkte kleurenpalet dat de tekening heeft? (Blauw is blauw, rood is rood.) Het blauw is esthetisch gezien, beter verdeeld over de tekening. Of vindt iemand van niet?

Veel beter, geef mij nu maar gewoon dat "goedgekeurd door Ui"-keurmerk! ::mrgreen:

Ui schreef:
Hidde schreef:Bij de vorige versie had ik precies dezelfde kleuren uit het weekblad overgenomen, van scans op Inducks. Deze zullen dan iets lichter zijn, dan mijn eerste inkleuring

Je bedoelt de Pieter met gele schoenen? Zo ja, was in die scans dan ook een groot blok gele kaas achter hem te zien?

Nee, ik bedoel dat bij de versie van ''di aug 27, 2013 5:59 pm'' de kleuren van het lijf, hoofd, oren etc. iets lichter zijn. Ik heb bij deze versie dezelfde kleuren gebruikt als uit het weekblad (van scans op Inducks). Op deze tekening leek het blauw ook wat flets. Bij de laatste versie van ''vr aug 30, 2013 9:19 pm'' heb ik dezelfde kleuren gebruikt als de versie van ''02 aug 2013 10:01 pm''. Deze kleuren heb ik zelf gemaakt -door te kijken naar het weeklblad- en niet van scans van Inducks genomen. Deze kleuren zijn dus iets donkerder en het blauw minder flets.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » di okt 08, 2013 2:04 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Wat vind je ervan, gezien het beperkte kleurenpalet dat de tekening heeft? (Blauw is blauw, rood is rood.) Het blauw is esthetisch gezien, beter verdeeld over de tekening. Of vindt iemand van niet?

Veel beter, geef mij nu maar gewoon dat "goedgekeurd door Ui"-keurmerk! ::mrgreen:

Leuke grap, maar helaas met een bitter serieuze ondertoon. (snik)

In topics 'DonaldDuckNL' en 'Verhaal-ideeen en Teken-ideeen' zijn er inmiddels slepende discussies met Ui geweest over ander, nieuwer tekenwerk. Achteraf bezien lijkt de moeizame, bespreking van de inkleuring ("Zucht... Vooruit dan maarr") van deze muizentekening, een voorbode te zijn.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=2841
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=962

Over de avatar op McDrake Nederland Off Topic:
Afbeelding

Het gele potlood biedt geen of weinig contrast met de huidskleur en de haarkleur.
Hierdoor wordt het potlood moeilijk herkend en lijkt het op het eerste gezicht te gaan om een hoofd met een rare bakkebaard.
Het potlood zou beter blauw of rood kunnen zijn, om meteen als potlood herkend te worden.
Maar Ui kan de reactie van de tekenaar inmiddels wel dromen. Op zijn best wordt het: "Zucht... Vooruit dan maarr". (snik)

Weer iemand die later een stoffige tekendoos op zolder heeft staan.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » di okt 08, 2013 9:32 pm

Ui schreef:Over de avatar op McDrake Nederland Off Topic:
Afbeelding

Het gele potlood biedt geen of weinig contrast met de huidskleur en de haarkleur.
Hierdoor wordt het potlood moeilijk herkend en lijkt het op het eerste gezicht te gaan om een hoofd met een rare bakkebaard.
Het potlood zou beter blauw of rood kunnen zijn, om meteen als potlood herkend te worden.

Waarom opeens kritiek geven over een tekening van 2 jaar terug? Maar je hebt wel een goed punt.

Ui schreef:Weer iemand die later een stoffige tekendoos op zolder heeft staan.

Ui, Pessimist van het jaar 2013! Hahaha! :lol:
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » di okt 08, 2013 10:27 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Het potlood zou beter blauw of rood kunnen zijn, om meteen als potlood herkend te worden.

Waarom opeens kritiek geven over een tekening van 2 jaar terug?

Het heeft Ui eerst een tijd geduurd om te zien dat het een potlood was. Haha! (snif)
Ui wilde er al een tijd over beginnen, maar dat verdween steeds naar de achtergrond.

Hidde schreef:Maar je hebt wel een goed punt.

Hemeltje zij dank. Heeft Ui toch nog ergens verstand van. (snotter)

Hidde schreef:Ui, Pessimist van het jaar 2013! Hahaha! :lol:

Wie niets te verliezen heeft, heeft geen reden tot pessimisme. (snif)
Altijd zal de woestijn de overhand hebben. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do okt 10, 2013 8:02 pm

Ui schreef:Het heeft Ui eerst een tijd geduurd om te zien dat het een potlood was. Haha! (snif)
Ui wilde er al een tijd over beginnen, maar dat verdween steeds naar de achtergrond.

*Kuch* http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewto ... 245#p14245
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » vr okt 11, 2013 10:05 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Het heeft Ui eerst een tijd geduurd om te zien dat het een potlood was. Haha! (snif)
Ui wilde er al een tijd over beginnen, maar dat verdween steeds naar de achtergrond.

*Kuch* http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewto ... 245#p14245

Roken is slecht voor je, zoals je merkt. (snik)

Had ervoor gezorgd dat jij het zélf zag, dan heb je zulke problemen niet. O zo! (snif)
Het via een link aantonen dat je die tekening reeds op 9 oktober 2011 hebt geplaatst, toont vooral aan hoe lang zo'n gebrek al online is - onder jouw naam.

Van 'McDrake Nederland Off Topic', uit het topic 'Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen'.
09 Oct 2011 12:53 pm, Hidde schreef:En een zelfportret :P
Afbeelding
(link: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... ortret.jpg)

bron: http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=14245#p14245

Misschien kan het potlood donkergroen worden? Die kleur zit er nog niet in.
Misschien geeft dat wat meer kleurdiepte.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr okt 11, 2013 10:26 pm

Zag je op dat grote formaat ook niet dat het een potlood was?

Ik vind het niet erg dat er een gebrekkige tekening van 2 jaar geleden online staat. Ik zou degene niet serieus nemen, die iemand met een heel oude tekening, een leven lang gaat achtervolgen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » za okt 12, 2013 4:19 pm

Hidde schreef:Zag je op dat grote formaat ook niet dat het een potlood was?

Ui heeft het over de door jou gemaakte avatar. Dat er ergens een originele tekening op internet staat of in je bureaulade ligt, heeft daar niets mee te maken. Jij hebt voor die avatar gekozen, waarin het kleurgebrek nog duidelijker is.

Hidde schreef:Ik vind het niet erg dat er een gebrekkige tekening van 2 jaar geleden online staat. Ik zou degene niet serieus nemen, die iemand met een heel oude tekening, een leven lang gaat achtervolgen.

Laat met dergelijke opmerkingen maar zien, hoezeer de o zo ambitieuze doch ondankbare, jonge tekenaar echt zit te wachten op inhoudelijk commentaar. (snik)

In diezelfde tijd had je de tekening makkelijk kunnen aanpassen. Maar terwijl jij publiek dat inhoudelijk aandacht aan je tekenwerk besteedt, belachelijk zit te maken, heeft Opa Ui met zijn Parkinson en zijn artrosehandjes even een voorbeeldje voor je gemaakt. "'t Was zo gepiept, mijn jongen", zei hij.

Hidde Zelfportret 2011, kleurbewerking door Opa Ui:
Afbeelding
onbewerkt: http://i1239.photobucket.com/albums/ff506/hidde15maart/Hiddezelfportret.jpg

Het roze potloodgummetje heeft hetzelfde groen (RGB 0-128-0).
Omdat het anders, in de avatar, zou lijken op een pukkel.

Vergelijking oude kleuren en nieuwe kleuren:
Afbeelding Afbeelding

De wenkbrauwen zijn borstelig. Strepen waren misschien beter geweest.
Maar dit terzijde. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » wo okt 16, 2013 7:28 pm

Ui schreef:Omdat het anders, in de avatar, zou lijken op een pukkel.

Op de grote versie had het wel een gummetje kunnen blijven.

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... avatar.png
Deze versie heeft een wit gummetje.

Ui schreef:Vergelijking oude kleuren en nieuwe kleuren:
Afbeelding Afbeelding

Mijn versie:
Afbeelding
Inmiddels ook in gebruik. :)

Bij jouw versie lijken de kleuren lichter. Ik gebruik precies dezelfde kleuren als uit het weekblad. Mijn haar is eigenlijk te licht op deze tekening, want ik heb donkerblond haar, maar anders krijg je een beetje een poepkleur. Vroeger was mijn haar lichter.

Ui schreef:De wenkbrauwen zijn borstelig. Strepen waren misschien beter geweest.
Maar dit terzijde. (snif)

Deze tekening was niet bedoeld als avatar, dit heb ik pas later bedacht. Op groot formaat zijn de wenkbrauwen wel goed lijkt me. Ik teken bijna nooit menselijke cartoons en ik had geen voorbeeld gebruikt. De oren zitten ook te hoog, en de neus is niet mooi. Ik had deze tekening gemaakt met zo'n lichtgeel potlood met een roze gummetje.
Zoiets als dit: http://www.hijdra.com/images/800/VNKJ4275.JPG
Deze kleuren heb ik toen simpelweg overgenomen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » wo okt 16, 2013 7:32 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Omdat het anders, in de avatar, zou lijken op een pukkel.

Op de grote versie had het wel een gummetje kunnen blijven.

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... avatar.png
Deze versie heeft een wit gummetje.

Ui schreef:Vergelijking oude kleuren en nieuwe kleuren:
Afbeelding Afbeelding

Mijn versie:
Afbeelding
Inmiddels ook in gebruik. :)

Bij jouw versie lijken de kleuren lichter. Ik gebruik precies dezelfde kleuren als uit het weekblad. Mijn haar is eigenlijk te licht op deze tekening, want ik heb donkerblond haar, maar anders krijg je een beetje een poepkleur. Vroeger was mijn haar lichter.

Ui schreef:De wenkbrauwen zijn borstelig. Strepen waren misschien beter geweest.
Maar dit terzijde. (snif)

Deze tekening was niet bedoeld als avatar, dit heb ik pas later bedacht. Op groot formaat zijn de wenkbrauwen wel goed lijkt me. Ik teken bijna nooit menselijke cartoons en ik had geen voorbeeld gebruikt. De oren zitten ook te hoog, en de neus is niet mooi. Het effect met de ogen was ook niet echt goed gelukt, het lijkt nu net een verkeerd perspectief. Maar ja, niet alles kan in één keer perfect zijn. Van deze fouten leer ik. Ik ga het lijnwerk ook niet veranderen, dan teken ik liever een nieuwe.

Ik had deze tekening gemaakt met zo'n lichtgeel potlood met een roze gummetje.
Zoiets als dit: http://www.hijdra.com/images/800/VNKJ4275.JPG
Deze kleuren heb ik toen simpelweg overgenomen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron