Tim Artz

Tim Artz

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 24, 2013 2:21 pm

Onze eigen McDuck Menu!

Heeft ondertussen twee one-pagers getekend die in Donald Duck Weekblad zijn gepubliceerd en werkt nu blijkbaar aan een verhaal met Rob Klein:
http://coa.inducks.org/creator.php?c1=date&c=Tim+Artz
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Tim Artz

Berichtdoor Robb_K » vr okt 25, 2013 11:15 am

Ik vraag me af waarom ons verhaal is al genoteerd aan COA, want het is nog niet voor afdrukken gepland. Gewoonlijk verhalen zijn niet vermeld totdat ze zijn afgedrukt in een boek dat al de winkels heeft bereikt.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Tim Artz

Berichtdoor Ae Daily » vr okt 25, 2013 11:24 am

Robb_K schreef:Ik vraag me af waarom ons verhaal is al genoteerd aan COA, want het is nog niet voor afdrukken gepland. Gewoonlijk verhalen zijn niet vermeld totdat ze zijn afgedrukt in een boek dat al de winkels heeft bereikt.


Ik dacht dat de Nederlandse redactie alles zelf in voert zodra ze 't hebben. Er staan sowieso een groot aantal as-yet-onafgedrukte H 2013- codes in de COA.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Tim Artz

Berichtdoor Robb_K » vr okt 25, 2013 11:40 am

Ae Daily schreef:
Robb_K schreef:Ik vraag me af waarom ons verhaal is al genoteerd aan COA, want het is nog niet voor afdrukken gepland. Gewoonlijk verhalen zijn niet vermeld totdat ze zijn afgedrukt in een boek dat al de winkels heeft bereikt.


Ik dacht dat de Nederlandse redactie alles zelf in voert zodra ze 't hebben. Er staan sowieso een groot aantal as-yet-onafgedrukte H 2013- codes in de COA.


Ha! Ik heb dat niet geweten! Ik heb gewerkt met hun sinds 1984. Als ze de gegevens in te voeren zodra een verhaal wordt aanvaard, dat moet een vrij nieuw beleid zijn.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Tim Artz

Berichtdoor DD » vr okt 25, 2013 11:42 am

Ae Daily schreef:
Robb_K schreef:Ik vraag me af waarom ons verhaal is al genoteerd aan COA, want het is nog niet voor afdrukken gepland. Gewoonlijk verhalen zijn niet vermeld totdat ze zijn afgedrukt in een boek dat al de winkels heeft bereikt.


Ik dacht dat de Nederlandse redactie alles zelf in voert zodra ze 't hebben. Er staan sowieso een groot aantal as-yet-onafgedrukte H 2013- codes in de COA.


Dat klopt inderdaad. Zodra ze de verhalen aankopen worden ze geïndext. Ongeacht ze al voor een uitgave zijn gepland of niet. Dus het is niet zo raar dat Rob Kleins en Tim Artzs verhaal is geïndext.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Tim Artz

Berichtdoor Oom Paspasu » vr okt 25, 2013 3:29 pm

Wel apart is dat er al een beschrijving bij staat.
Inducks schreef:Gus Goose starts dating a young woman whose father owns a bakery. He leaves his job at Grandma Duck's farm to work at the bakery, with his girlfriend. But working there is not "a piece of cake".


Ik ben benieuwd!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Tim Artz

Berichtdoor DD » vr okt 25, 2013 8:15 pm

Zo apart is dat niet. Dat staat wel bij meerdere verhalen. De vraag is juist waarom het NIET bij sommige verhalen staat.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Tim Artz

Berichtdoor Robb_K » za okt 26, 2013 6:45 am

DD schreef:Zo apart is dat niet. Dat staat wel bij meerdere verhalen. De vraag is juist waarom het NIET bij sommige verhalen staat.



Jawel, precies! Waarom niet vermeld voor de recent verhaal geschreven door twee jongens goed bekend bij ons? Of heeft het nog niet geaccepteerd zijn?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Tim Artz

Berichtdoor Hidde » ma okt 28, 2013 9:39 pm

Ik hoop dat dit verhaal snel gepubliceerd wordt. :) Ik wil het erg graag zien en natuurlijk lezen!

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2013-380
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Tim Artz

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jun 03, 2014 5:01 pm

Dit verhaal staat in de Donald Duck liefdesspecial, die nu in de winkels ligt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Tim Artz

Berichtdoor Hidde » di jun 03, 2014 5:30 pm

Dan ga ik maar direct naar de winkel! :D
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Tim Artz

Berichtdoor Robb_K » za jun 07, 2014 8:52 am

Ik ben benieuwd om te leren wat je McDrakers zullen denken van ons verhaal. Laat het ons weten op deze draad.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Tim Artz

Berichtdoor Michiel Q » za jun 07, 2014 5:46 pm

Uit het topic "Donald Duck Liefdesspecial":
Michiel Q schreef:Een mijlpaal natuurlijk, dus van harte gefeliciteerd, McDuck Menu! :) 6 pagina's, maar liefst!

- Opvallend dat boer Bietstra door de redactie ineens Barend Buizerd wordt genoemd.
- De bakker lijkt op Arend Akelig. Vreemde keuze, vanwege diens scherpe snavel. Zo'n bakker moet gulzigheid uitstralen. Lastig natuurlijk, omdat 't qua geschikte schoonfamilie voor Gijs Gans wél een vogel moet zijn. Een pelikaan misschien?
- Jammer dat 't vriendinnetje van Gijs in 't verhaal nauwelijks aan bod komt. Haar karakter wordt niet uitgewerkt. 't Verhaal draait vooral om Gijs. Geef zo'n vriendinnetje liever een persoonlijkheid i.p.v. een vader met een bakkerij.

Hoofdbestanddeel van 't verhaal is nu dat Gijs een baantje heeft in een bakkerij. Terwijl 't gegeven van dat vriendinnetje potentieel interessant is. Welke vrouw zou voor Gijs een goede match zijn? Wat voor karakter heeft zij eigenlijk? Daar wordt nu niets mee gedaan.

Evt. kan de tekenaar deze omissie in 't scenario compenseren door een figuur te ontwerpen dat qua uiterlijk een duidelijke eigen persoonlijkheid heeft. Dat is een lastige opgave voor een beginner. Van Daniel Branca kan ik me bijv. goed voorstellen dat hij daar in zou slagen. Maar Tim staat nog aan 't begin van zijn carrière.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Tim Artz

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jun 08, 2014 3:14 pm

Ik vind het verhaal wel grappig. Ik vind Tim's tekenstijl duidelijk gevorderd vergeleken met zijn vorige gepubliceerde verhalen! Klasse!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Tim Artz

Berichtdoor Robb_K » zo jun 08, 2014 11:04 pm

Michiel Q schreef:Uit het topic "Donald Duck Liefdesspecial":
Michiel Q schreef:Een mijlpaal natuurlijk, dus van harte gefeliciteerd, McDuck Menu! :) 6 pagina's, maar liefst!

- Opvallend dat boer Bietstra door de redactie ineens Barend Buizerd wordt genoemd.
- De bakker lijkt op Arend Akelig. Vreemde keuze, vanwege diens scherpe snavel. Zo'n bakker moet gulzigheid uitstralen. Lastig natuurlijk, omdat 't qua geschikte schoonfamilie voor Gijs Gans wél een vogel moet zijn. Een pelikaan misschien?
- Jammer dat 't vriendinnetje van Gijs in 't verhaal nauwelijks aan bod komt. Haar karakter wordt niet uitgewerkt. 't Verhaal draait vooral om Gijs. Geef zo'n vriendinnetje liever een persoonlijkheid i.p.v. een vader met een bakkerij.

Hoofdbestanddeel van 't verhaal is nu dat Gijs een baantje heeft in een bakkerij. Terwijl 't gegeven van dat vriendinnetje potentieel interessant is. Welke vrouw zou voor Gijs een goede match zijn? Wat voor karakter heeft zij eigenlijk? Daar wordt nu niets mee gedaan.

Evt. kan de tekenaar deze omissie in 't scenario compenseren door een figuur te ontwerpen dat qua uiterlijk een duidelijke eigen persoonlijkheid heeft. Dat is een lastige opgave voor een beginner. Van Daniel Branca kan ik me bijv. goed voorstellen dat hij daar in zou slagen. Maar Tim staat nog aan 't begin van zijn carrière.


Ha! Ha! Ik was zelfs erg gelukkig deze verhaal te verkopen. Deze verhaal is oorspronkelijk uit 1990, en ik heb te horen gekregen voor 25 jaar, dat Gijs niet kunnen hebben een vriendin, want dat gaat tegen zijn karakter. Ik kreeg te horen dat we alleen maar kunnen maken hem gulzig begeren voedsel, of proberen om het werk (lui) te vermijden.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Volgende

Keer terug naar Disney medewerkers Nederland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten