Rob Klein

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » zo jun 08, 2014 11:51 pm

Een van mijn verhaal (getekend door Tim Artz/McDuck Menu) is gedrukt in het Donald Duck Speciale uitgeven deze week. Gijs Gans is eindelijk heeft een vriendin!

Ik wil weten wat jullie denk om mijn verhaal.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » vr aug 29, 2014 5:16 am

Een verhaal van mij (getekend door Jan Gulbransson) is gedrukt in het DD Weekblad Nr. 36 deze week. Ik wil weten wat jullie denken om mijn verhaal.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » ma nov 24, 2014 9:47 am

Een nieuw verhaal van mij, getrokken door Jan Gulbransson, werd gedrukt in Zweden. Het is mijn oorspronkelijke verhaal over Guus Geluk's lang verloren identieke tweelingbroer, Sadstone Gander, die al de pech geërfd, toen Guus erfde al het goede geluk, in hun gedeelde ei. Helaas, zou Egmont's redactie ons niet toe om "uitvinden" zulk een nauwe verwant van een bekend personage. Dus moesten we Sadstone te wisselen tot Gladstone's (Guus') neef. Deze niet zo goed voor het verhaal logica. Maar het is nog steeds een interessant en grappig verhaal.

Het zal waarschijnlijk tussen drie tot zes maanden voordat het kan worden uitgegeven in Nederland. Maar ik zal het brengen tot de aandacht van mijn redacteuren '. Dus, heb ik weinig twijfel dat het in Donald Duck Weekblad in 2015 zal worden afgedrukt.

Het verhaal is gedrukt in "Kalle Anka & Co." 2014 Nr. 47 (en misschien ook in Deense "Anders And & Co". en Noors Donald Duck & Co. Nr. 47).

Als deze is een van mijn beste verhalen, dit nieuws is een prachtige cadeautje voor mijn verjaardag (vandaag).
Laatst bijgewerkt door Robb_K op ma nov 24, 2014 9:49 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma nov 24, 2014 9:48 am

Gefeliciteerd!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » ma nov 24, 2014 9:52 am

Ridder ter Geit schreef:Gefeliciteerd!


Dank je wel!

Wat denkt je over deze idee voor een Donald/Guus verhaal?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma nov 24, 2014 11:51 am

Dit gegeven kan wel interessant zijn voor een verhaal. Ik ben benieuwd!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Rob Klein

Berichtdoor Michiel Q » ma nov 24, 2014 1:21 pm

Robb_K schreef:Een nieuw verhaal van mij, getrokken door Jan Gulbransson, werd gedrukt in Zweden. [...] Het verhaal is gedrukt in "Kalle Anka & Co." 2014 Nr. 47.

Het gaat om dit verhaal: http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2014-056

Robb_K schreef:Het is mijn oorspronkelijke verhaal over Guus Geluk's lang verloren identieke tweelingbroer, Sadstone Gander. [...] Helaas staat Egmont's redactie ons niet toe om "uitvinden" zulk een nauwe verwant van een bekend personage.

Volkomen terecht, lijkt me. Een volslagen onbekende identieke tweelingbroer die uit 't niets opduikt? Volstrekt onwaarschijnlijk. :rolleyes:

Robb_K schreef:Guus Geluk's lang verloren identieke tweelingbroer, Sadstone Gander, die al de pech geërfd, toen Guus erfde al het goede geluk, in hun gedeelde ei.

Meer in 't algemeen: We weten allemaal dat eenden meerdere eieren in hetzelfde nest leggen. Kwik, Kwek en Kwak komen dus uit drie eieren. Sterker nog, er moeten méér eieren in dat nest gelegen hebben. Kwok, Kwuk en Kwyk zijn natuurlijk opgegeten door een reiger. :O Fans die zich voorstellen dat de neefjes gedrieën uit één ei zijn gekropen, hebben niet logisch nagedacht. Tweeling-embryo's in één ei zijn blijkbaar wel mogelijk, maar de overlevingskansen van de embryo's zijn minder dan 1%. (Wat goed beschouwd juist toepasselijk is voor Guus Geluk.)

Zie: http://lauraerickson.blogspot.nl/2012/04/normal.html

Robb_K schreef:Als deze is een van mijn beste verhalen, dit nieuws is een prachtige cadeautje voor mijn verjaardag (vandaag).

Gefeliciteerd, Rob! :)

Ridder ter Geit schreef:Dit gegeven kan wel interessant zijn voor een verhaal. Ik ben benieuwd!

Het gegeven komt me bekend voor. Kortgeleden stond er een vergelijkbaar verhaal in de Donald Duck Extra. Guus Geluk krijgt bezoek van zijn achterneef Flaubert Fuut. Wat er met Flaubert aan de hand is, weet ik niet meer precies, maar 't is niet bepaald de favoriete neef van Guus.

Zie: http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2010-056
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » di nov 25, 2014 4:54 am

Michiel Q schreef:
Robb_K schreef:Een nieuw verhaal van mij, getrokken door Jan Gulbransson, werd gedrukt in Zweden. [...] Het verhaal is gedrukt in "Kalle Anka & Co." 2014 Nr. 47.

Het gaat om dit verhaal: http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2014-056

Robb_K schreef:Het is mijn oorspronkelijke verhaal over Guus Geluk's lang verloren identieke tweelingbroer, Sadstone Gander. [...] Helaas staat Egmont's redactie ons niet toe om "uitvinden" zulk een nauwe verwant van een bekend personage.

Volkomen terecht, lijkt me. Een volslagen onbekende identieke tweelingbroer die uit 't niets opduikt? Volstrekt onwaarschijnlijk. :rolleyes:

Robb_K schreef:Guus Geluk's lang verloren identieke tweelingbroer, Sadstone Gander, die al de pech geërfd, toen Guus erfde al het goede geluk, in hun gedeelde ei.

Meer in 't algemeen: We weten allemaal dat eenden meerdere eieren in hetzelfde nest leggen. Kwik, Kwek en Kwak komen dus uit drie eieren. Sterker nog, er moeten méér eieren in dat nest gelegen hebben. Kwok, Kwuk en Kwyk zijn natuurlijk opgegeten door een reiger. :O Fans die zich voorstellen dat de neefjes gedrieën uit één ei zijn gekropen, hebben niet logisch nagedacht. Tweeling-embryo's in één ei zijn blijkbaar wel mogelijk, maar de overlevingskansen van de embryo's zijn minder dan 1%. (Wat goed beschouwd juist toepasselijk is voor Guus Geluk.)

Zie: http://lauraerickson.blogspot.nl/2012/04/normal.html

Robb_K schreef:Als deze is een van mijn beste verhalen, dit nieuws is een prachtige cadeautje voor mijn verjaardag (vandaag).

Gefeliciteerd, Rob! :)

Ridder ter Geit schreef:Dit gegeven kan wel interessant zijn voor een verhaal. Ik ben benieuwd!

Het gegeven komt me bekend voor. Kortgeleden stond er een vergelijkbaar verhaal in de Donald Duck Extra. Guus Geluk krijgt bezoek van zijn achterneef Flaubert Fuut. Wat er met Flaubert aan de hand is, weet ik niet meer precies, maar 't is niet bepaald de favoriete neef van Guus.

Zie: http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2010-056


Dat is echt in onze Wereld. Maar, Barks 'Duckstad is NIET in onze dimensie. De "Duck" familie zijn NIET eenden, maar zijn mensen die al enige kenmerken die lijken als eenden. Had Barks laten ons zien dat ze zijn geboren in harde, externe eieren? (net als Strobl en Rota)? Het kan zijn dat ze levend worden geboren, net als zoogdieren.

In ieder geval, het doet er niet toe, want we moesten Sadstone definiëren als een neef van Guus .

Dank je wel Michiel (en ook Ridder) voor je goede wensen. Ik hoop jullie zullen mijn nieuwe verhalen spanende vinden, als wij hebben veel te komen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Michiel Q » wo nov 26, 2014 2:50 am

Robb_K schreef:Had Barks laten ons zien dat ze zijn geboren in harde, externe eieren? [...] Het kan zijn dat ze levend worden geboren, net als zoogdieren.

Et tu, Rob? Barks toont geen eieren, maar verwijst wél in de dialoog naar de geboorte van Ducks uit eieren: "I was fighting snow battles while you infants were still in the egg!" in "The Duck in the Iron Pants" (1944). Veel andere tekenaars tonen wél eieren. Geen enkele tekenaar toont Ducks die geboren worden als zoogdieren. Die verklaring is dus overbodig.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » zo dec 07, 2014 6:54 am

Hier is een pagina uit het verhaal met "Sadstone Gander":
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » zo dec 07, 2014 6:56 am

Hier is een pagina uit mijn verhaal met "Sadstone Gander":
Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » wo dec 31, 2014 3:01 am

Wat moet mijn en Jan Gulbransson's beste verhaal tot nu toe, met Oom Dagobert DAADWERKELIJK is getrouwd (geen droom), had zijn eerste hoofdstuk (van drie delen van 8-pagina's) gedrukt deze week in Denemarken, Zweden en Noorwegen. Ik hoop dat deze 24-pagina episch verhaal zal binnenkort worden gedrukt in Duitsland, Finland, en een beetje later, ook in Nederland.

Scrooge wordt bedrogen door een schurkachtige vrouwelijke advocaat, tot met haar te trouwen, zodat ze haar handen kunnen op zijn geld te krijgen. We voldoen ook aan een andere ex-ladyfriend van Scrooge, uit zijn jeugd (NIET Glittering Goldie), aan wie wij vinden, was hij verloofd te trouwen (terug in de jaren 1800). Hoofdstuk 2 zal volgende week worden afgedrukt, en Hoofdstuk 3 (slot) van de week na.

Ik hoop te lezen wat jullie allemaal denken over mijn verhaal. We zijn van plan om dat gier advocaat schurk, andere keren te gebruiken in sommige toekomstige verhalen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » do feb 12, 2015 6:40 am

Frank Jonker en ik hebben een nieuwe 12-pagina's Donald Duck/Guus Geluk verhaal getekend door Sander Gulien "Langdurig Werklozen" (H2014-517) (http://coa.inducks.org/story.php?c=H+2014-517). Ik hoop het zal publiceerd zijn in Donald Duck Weekblad in de volgende paar maanden.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » ma apr 27, 2015 8:09 am

Jan Gulbransson en ik hebben gehad een verhaal van ons ("Who is Who?" D 2014-069) gepubliceerd latste week in de weekbladen van Denemarken, Sweden en Norwegen, Nummer 15 van deze jaar. Achter een paar weken meer, het kan mogelijk ook publiceerd in Finland. Het is een "spion verhaal", waarin Donald neemt een baantje in een spion academie. Ik hoop het zal gedrukt zijn in Nederland voor 6 maanden of zo.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Rob Klein

Berichtdoor Robb_K » do jun 04, 2015 8:54 pm

Ik ben van plan om to ontmoeten met een paar andere Nederlandse Duckfans in Venlo of een andere stadt in Limburg of nabij tussen de periode 9-12 juli of 10-12 augustus. Als je hebt interest in ontmoeten, vertel ons op deze draad. Dan wij kunnen met e-mail een plan formulieren.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney medewerkers Buitenland

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten

cron