DD 2017-41

DD 2017-41

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 05, 2017 4:20 pm

Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD 2017-41

Berichtdoor Redmess » vr okt 20, 2017 5:40 pm

Tjongejonge, je bent een paar jaar weg, en het forum sterft uit. Is hier nog volk, of zal ik maar weer gaan?

Ik loop vreselijk achter op de DD, en heb er maar eens een opengeslagen.

De cover komt mij bekend voor, volgens mij is deze grap al regelmatig herhaald.

Donald Duck - Rampje om Lampje:
Merkwaardige titel. Is duidelijk alleen gedaan om te rijmen op Lampje, maar klinkt vervolgens wat onzinnig. En dit is duidelijk een Willie Wortel verhaal.

Het hoofdverhaal is redelijk. Onbedoeld hilarisch hoe Willie naar het midden van zijn verwoeste lab loopt, en dan pas schrikt van de verwoesting. Donald praat wel erg ouwelijk, en wat al te rationeel. Hij verandert toch niet in Huisvader Mickey? Donald's visuele tekstballon is dan weer mooi gevonden.

Willie's plan om de agent te omzeilen is om Donald hem een schop te laten geven? :D Wat voor een halfbakken plan is dat?

Willie moet opeens in formules tegen Lampje praten? Dat heeft hij nooit eerder hoeven doen.

Donald als Duckzilla? Dat is een veel beter verhaalidee dan wat we nu hebben. Gemiste kans is gemist.

De generaal vergroot zich tot hij groter is dan de planeet, en ineens is dit allemaal een droom. Wat een copout, en volstrekt onnodig ook!

De robot in het laatste panel schreeuwt om uitleg... :D

Joe Carioca:
Blech, deze heb ik zeker niet gemist... Verhalen over rokkenjagende pechvogels die voortdurend achter meisjes aanjagen zijn echt uit de tijd. Daarbij is het verhaal flinterdun. Filler.

Tokkie Tor:
Niet mijn favoriet, maar alles is beter dan Carioca.

Waarom zien die vlinders eruit als torren met vleugels? De mieren zijn trouwens ook torren, zonder neuzen, maar tenminste wel met andere lichamen. Een beetje meer creatieve variatie mag wel.

Het verhaal is behoorlijk simplistisch en heeft verder niets te melden. Meer filler, zucht.

Overigens zijn de achtergronden in dit en het vorige verhaal blauwe leegtes. Ik herinner mij dat de Tokkie verhalen er vroeger toch wel wat beter uitzagen.

Doanld Duck:
Een one-page gag. Donald is jaloers op Bolderbast's zolderraam en blaast zijn eigen dak op als hij er zelf een probeert te maken. Niet slecht, maar wel filler, en er is daar al veel te veel van in dit nummer.

Katrien Duck - Game problemen:
Ik ben niet erg dol op dit soort verhalen. Katrien is al behoorlijk eendimensionaal in andermans verhalen, en haar eigen verhalen maken de zaken doorgaans eerder erger dan beter. Dit verhaal is geen uitzondering, Katrien wordt hier in haar eeuwige en enige rol als Donalds vriendin neergezet, met stereotiep meisjesgedrag.

Katrien is boos als ze Donald ziet gamen, en pikt het niet, maar doet vervolgens... niets. Nee, wacht, ze roddelt met haar vriendin. Zucht. Katrien is weer eens de passieve zeurkous in dit verhaal. Waarom kan ze niet gewoon aanbellen en Donald confronteren? Zo verlegen is ze toch echt niet. Ze communiceert totaal niet met Donald. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ze wel weet dat hij een nieuwe baan heeft, maar niet WAT voor baan. Ongeinteresseerd, maar wel oordelend. Je zal maar zo'n vriendin hebben...

Katrien heeft een mobiele telefoon, maar belt thuis met een vreselijk ouderwets toestel. De aesthetiek van deze verhalen wordt met de decennia verwarder en anachronistischer.

Dit verhaal heeft tenminste wel een punt, al zijn de omstandigheden nogal geforceerd, en komt Katrien er niet al te best vanaf.

De Grote Boze Wolf:
Wat is er gebeurt met De Kleine Boze Wolf? Gaan deze verhalen niet meer over Wolfje?

Bruin heeft een rijdende winkel, en hij komt met een piepklein ijskarretje aanzetten. Dat kan je toch geen winkel noemen. Geef hem op zijn minst een kraam op wielen, dan geloven we tenminste wat het verhaal ons voorspiegelt.

Ik heb nog nooit iemand ZO verveeld een big zien ontvoeren. :D

Dit verhaal is meh. Er zijn vast wel originele verhalen rond "Midas wil een big vangen" te verzinnen, maar dit is behoorlijk standaard. De biggen verdedigen zich niet eens, en Midas lijkt te zijn vergeten dat Wolfje vegetarier is en vrienden met de biggen die hij probeert op te eten.

Donald Duck - Foto-flop:
Dit verhaal is een stuk beter. al is het een beetje ongeloofwaardig dat Donald niet weet hoe een camera werkt.

Wat doen een barracuda en aasgieren in een bos? Barracudas zijn niet eens zoetwatervissen!

Donald Duck - Achterkantstrip:
Kreun. Vrouwen kunnen geen kaart lezen, ha-ha... Deze Katrien en deze vrouwonvriendelijke humor was 20 jaar geleden al uit de tijd, vandaag de dag is dit gewoon pijnlijk. Boe!

Twee aardige verhalen met veel filler ertussen. Sommige dingen veranderen nooit.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: DD 2017-41

Berichtdoor Ui » wo nov 01, 2017 6:35 pm

Hoera! (snif) Redmess is terug!!

Redmess schreef:Tjongejonge, je bent een paar jaar weg, en het forum sterft uit.

Een paar jaar zonder Redmess-recencies, dat voelt voor Ui als een eeuwigheid. (snotter)
Zo'n lange tijd zonder die interessante, tot nadenken stemmende bijdragen. Geen wonder dat iedereen weg is! (huil huil)

Redmess schreef:Ik loop vreselijk achter op de DD, en heb er maar eens een opengeslagen.

Ui koopt in recente jaren eigenlijk alleen nummers met voor het Weekblad bijzondere personages zoals Bella Duck en Diederik Duck.

Recensies van Redmess zijn ook een reden tot aanschaf,
maar helaas was Ui ditmaal te laat. (snik)


Redmess schreef:Blech, deze heb ik zeker niet gemist... Verhalen over rokkenjagende pechvogels die voortdurend achter meisjes aanjagen zijn echt uit de tijd. Daarbij is het verhaal flinterdun. Filler.

Ui vindt de verhalen van Carioca wel leuk.
Al was het maar om de exotische locatie (Brazilië) en niet-witte personages Carioca (groen) en Manuel (zwart).

Het stereotype rokkenjagen, kan dat niet meer?
Er is al zo veel "uit de tijd", tegenwoordig. (snik)

De man als rokkenjager blijft toch actueel, gezien de "#metoo"-discussie die afgelopen maand begonnen is.
De discussie die begonnen is rondom regisseur Harvey Weinstein en ongewenste intimiteiten jegens vrouwen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Me_too_(hashtag)

Ui durft bijna geen verband te leggen met Joe Carioca,
vrezend dat het personage straks wordt afgevoerd wegens het geven van een verkeerd voorbeeld...

Misschien zouden Carioca-verhalen wat meer balans kunnen krijgen.
Bijvoorbeeld een verhaal waarin Carioca bejaagd wordt door vrouwen.
Een vrouw waar hij niet op zit te wachten
of een vrouw die hij wel wil, maar waar hij het alsnog bij verpest.

Tokkie Tor - Tonnies ontvoering
https://inducks.org/story.php?c=H+2016-076

Redmess schreef:Overigens zijn de achtergronden in dit en het vorige verhaal blauwe leegtes. Ik herinner mij dat de Tokkie verhalen er vroeger toch wel wat beter uitzagen.

De leegtes in voorheen natuurrijke verhalen, zoals die in Wolf-verhalen getekend door Bas Heijmans,
zijn voor Ui een reden om een nummer in de winkel te laten liggen. (snik)

Katrien Duck - Game probleem
https://inducks.org/story.php?c=H+2016-173

Redmess schreef:Katrien is al behoorlijk eendimensionaal in andermans verhalen

Eend-dimensionaal! Hahaha!
Sorry, Ui kon het niet laten. (snif)

Redmess schreef:Katrien heeft een mobiele telefoon, maar belt thuis met een vreselijk ouderwets toestel. De aesthetiek van deze verhalen wordt met de decennia verwarder en anachronistischer.

Misschien moest ze haar mobiele telefoon even opladen?
Er zijn veel mensen die zowel een lijntoestel als een mobieltje hebben.
En, wat is het verschil tussen "vreselijk ouderwets" en "retro"?

Donald Duck - Brutally Honest
https://inducks.org/story.php?c=D+2008-130

Redmess schreef:Wat doen een barracuda en aasgieren in een bos? Barracudas zijn niet eens zoetwatervissen!

Interessante observatie! Weer wat geleerd!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Barracuda%27s

De leus "Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt!" kan hier met een scheepslading zout worden genomen. Haha! (huil huil)

Donald Duck - Donalds eerste GPS
https://inducks.org/story.php?c=H+2017-002

Redmess schreef:Kreun. Vrouwen kunnen geen kaart lezen, ha-ha... Deze Katrien en deze vrouwonvriendelijke humor was 20 jaar geleden al uit de tijd, vandaag de dag is dit gewoon pijnlijk. Boe!

Ui vindt zo'n "vrouwonvriendelijke", stereotype grap op zich wel grappig,
maar helaas belandt deze in Nederlands Duckstad op de grote hoop. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Donald Duck weekblad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron