Toename van meer inactiviteit

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Dagoduck » zo apr 05, 2020 4:19 pm

Klopt. Ik kan met plezier oude topics van jaren terug lezen. Het zou inderdaad jammer zijn als het forum verdwijnt.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor RedArrow » wo jun 03, 2020 7:11 pm

Mijn virusscanner (Norton) blokkeert deze website. Ik ken geen andere websites waarbij dat gebeurt. Ik denk niet dat er nog veel nieuw leden gaan bijkomen.
Ik lees graag Disneys Premiumpockets, Robbedoes & Kwabbernoot, De Kleine Robbe, De Minimensjes, Alleen, Casper & Hobbes en The Transformers: More than Meets the Eye :)
Avatar gebruiker
RedArrow
Member
 
Berichten: 146
Geregistreerd: ma aug 15, 2016 3:42 pm
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Redmess » do jun 04, 2020 1:50 pm

Je moet ook helemaal geen Norton virusscanner gebruiken. :P
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Big Bad Wolf » za jul 04, 2020 10:55 pm

RedArrow schreef:Mijn virusscanner (Norton) blokkeert deze website. Ik ken geen andere websites waarbij dat gebeurt. Ik denk niet dat er nog veel nieuw leden gaan bijkomen.


Dat komt omdat deze site geen ssl certificaat heeft. Sommige programma’s blokkeren tegenwoordig onveilige sites. Vermoed dat je wel kunt instellen dat een site te vertrouwen is.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Luuuuk » vr aug 14, 2020 1:01 am

Weet iemand waar admin is? Kan hij een teken van leven geven? Dat zou mij gerust stellen...
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Daniel73 » vr aug 14, 2020 10:08 am

Hier een antwoord van 'admin', onder eigen naam.

Dagopoetser schreef:Ik ga hier natuurlijk helemaal niet over, maar naar mijn mening heeft Mcdrake gewoon zijn einde bereikt. Er zijn veel interessante discussies geweest, etc., en die zouden we bijvoorbeeld kunnen archiveren voor degenen die het als naslagwerk willen gebruiken, wat bij het oude Nederlandse "McDuck forum" volgens mij ook is gebeurd.

Redmess schreef:Discord is een populaire chat client waar je effectief een forum kan bouwen, alleen gebaseerd rond instant messaging in plaats van geschreven berichten (hoewel dat ook zeker mogelijk is). Het is volledig modereerbaar, en groepen zijn niet zichtbaar voor niet-leden, wat spam haast onmogelijk maakt. Het is natuurlijk wel mogelijk om een publieke uitnodiging beschikbaar te maken op een website.

snowmansion schreef:Heeft McDrake nog hoop op leven?

McDrake's toekomst, of het gebrek daaraan, kan besproken worden in het topic:
Toekomst McDrake

Kort samengevat is McDrake een "single point failure". Alleen ik heb de wachtwoorden. Alleen ik (Daniel73) ben 'admin'...
Dit is een bijzonder zwakke situatie! Ik mag niet eens ziek worden, laat staan doodgaan. Omdat McDrake dan met een probleem zit...
Ik zou willen beloven dat McDrake blijft bestaan zolang ik leef, maar dan weet je nog niets! :O

Big Bad Wolf schreef:
RedArrow schreef:Mijn virusscanner (Norton) blokkeert deze website. Ik ken geen andere websites waarbij dat gebeurt. Ik denk niet dat er nog veel nieuw leden gaan bijkomen.


Dat komt omdat deze site geen ssl certificaat heeft. Sommige programma’s blokkeren tegenwoordig onveilige sites. Vermoed dat je wel kunt instellen dat een site te vertrouwen is.

Ook ik loop tegen de blokkades van add-on 'Norton Safe Web' aan.
De bijbehorende rapportages melden 0 bedreigingen. 'Norton Safe Web' zou volgens mij beter een uitroepteken kunnen geven, die waarschuwt zonder te blokkeren.
Vooralsnog is mijn workaround, die add-on domweg uit te zetten als ik op McDrake ben. Wat betreft links blijft het toch altijd uitkijken of deze verwijzen naar gevaarlijke sites. (Ik doe dat door onderaan de browser te zien wat de URL is, als ik met de muispunt de link aanwijs.)

Geen SSL-certificaat...
Dit gaat mij technisch boven de pet. Wat dus de vraag oproept, wat ik (in mijn eentje) technisch kan betekenen voor McDrake...

Norton biedt de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen de beoordeling.
Daar ben ik nog niet aan toegekomen. Al mag een ander dat ook doen.
Alles wat ik weet is, dat Norton blokkeert terwijl er (volgens Norton zelf) 0 bedreigingen zijn.

Luuuuk schreef:Weet iemand waar admin is? Kan hij een teken van leven geven? Dat zou mij gerust stellen...

Bij dezen! :)

Waarom ik zelf inactief ben, ook als mijn alter-ego 'Ui'?
Dat is een discussie op zich, die gevoerd kan worden in het topic:
Gaat het weekblad achteruit?

Kort samengevat vind ik Donald Duck Weekblad tegenwoordig wurgend saai. Pure tijdverspilling om te lezen, laat staan te bespreken. ::cry:
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Murine » zo aug 30, 2020 3:47 pm

Ik heb me in het verleden doorgaans gefocust op de Amerikaanse strips, maar ik begin nu ook toch weer de Europese producties te waarderen. De oude draadjes hier staan boordevol interessante informatie.

Discussiëren de leden nu elders (bv. Facebookgroepen), of valt er gewoonweg omtrent Disney(-strips) niet veel meer te discussiëren in het Nederlands?
Murine
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo aug 30, 2020 3:37 pm
Woonplaats: België

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Redmess » ma aug 31, 2020 3:53 pm

Ik discussieer nog weleens op TV Tropes, vooral in de context van Ducktales.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Jop Duck » zo feb 21, 2021 9:42 am

Het lijkt hier leger dan ooit tevoren qua berichten, maar ik zie wel dat er heel veel gasten zijn 'm, 128 bezoekers een paar maanden geleden, waar ik vrij zeker van ben dat het grote merendeel gasten was. Ook nu zijn er 14 gasten en ik aanwezig. Maar dat terzijde ik had nagedacht aan een paar opties om dit forum over te plaatsen met voor- en nadelen. Als je aanvullingen heb, plaats het dan zeker, maar ik denk wegens de inactiviteit van dit forum dat die er niet snel komen.

Optie 1:
Discord:
Voordelen:
-actief
-verschillende kanalen, vgl. subforums
-makkelijk mensen modetatorachtige roles geven en de eigenaar kan bepalen hoe machtig die precies zijn
Nadelen:
-je kunt heel lastig ingaan op topics van lang geleden
-je moet er komen via een uitnodiging
-veel topics komen ophetzelfde kanaal wat heel erg onoverzichtelijk is
Optie 2:
Reddit:
Voordelen:
-actief
-in tegenstelling to discord zijn topics gescheiden van elkaar
Nadelen:
-topics van lang geleden zijn heel erg lastig terug te halen, maar makkelijker dan discord denk ik, en al kun je ze terughalen, niemand gaat er nog op reageren want dan moet je hetzelf weer helemaal proberen op te zoeken
Optie 3:
Het zo laten:
Voordelen:
-ik denk dat het qua vorm zo het beste is en het alleroverzichtelijkst
Nadelen:
-inactief, zacht uitgedrukt
-er is op dit moment maar een beheerder/admin, die helaas niet zo actief op dit forum is
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Dagoduck » zo feb 21, 2021 10:30 pm

Ik denk dat van deze drie Reddit de beste optie is. Wel jammer dat dat enigszins ten koste gaat van de optie om topics van lang geleden terug te bekijken, maar ja.
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Redmess » za feb 27, 2021 2:21 pm

Ik weet niet of een ander platform echt helpt. Het probleem is niet het forum, maar de inactiviteit. We moeten weer meer bezoekers zien te trekken, en dat betekent op een of andere manier adverteren.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Toename van meer inactiviteit

Berichtdoor Big Bad Wolf » vr maart 05, 2021 2:18 pm

Een beetje kip en ei...
Meer Nieuwe content is merr ‘aanloop’, en vaak ook meer nieuws.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Vorige

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten