Over Disney. Gemodereerd door admin. ![]()
Je bent niet ingelogd.
Daar istie weer met deze keer:
Donald Duck: http://coa.inducks.org/s.php?c=D+96287
Donald Duck: http://coa.inducks.org/s.php?c=W+DD++109-01
Het eerste verhaal was om te lachen. Goed tekenwerk en een leuk plot, met een paar hele grappige passages (Donald's woedeuitbarstingen).
Het tweede verhaal was daarentegen een stuk minder boeiend en een beetje karig getekend (ik ben ook eigenlijk niet veel anders gewend van Tony Strobl) ![]()
Dat 2e verhaal, daar ben ik al een tijdje geinteresseerd in. Nu komt het in de Extra, zonder dat ik er naar gevraagd heb!
Duckfan van Down Under schreef:
Dat 2e verhaal, daar ben ik al een tijdje geinteresseerd in. Nu komt het in de Extra, zonder dat ik er naar gevraagd heb!
Wat een service.
Duckfan van Down Under schreef:
Dat is inderdaad erg leuk om te horen.
Dat tweede verhaal vind ik echt bedroevend. Niet alleen een nietszeggend verhaal, maar die tekeningen...! Ik krijg al pijn aan m'n ogen als ik ernaar kijk. Nou ja, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.
Ik geef je helemaal gelijk. Ik vind het ook lelijk getekend. Maarja, je moet het zo bekijken: zelfs de beste zanger heeft niet alleen maar mooie nummers op zijn albums want smaken blijven verschillen.
Is het tekenwerk hetzelfde als die op de openingsplaat? Dan valt het wel mee toch? Ik heb het nog niet gelezen. Dat schip/bed/wat dan ook ziet er wel fantasievol uit.
Even een bericht van de vertaler:
Het openingsverhaal was lollig. Maar ik moet zeggen dat ik het Strobl-verhaal ook helemaal niet vervelend vond. Eigenlijk vind ik na Barks en misschien wat vroegere en geïnspireerdere Murry's Strobl nog het beste "kunnen" van de oude garde. Maar ook lang niet al zijn verhalen, hoor. Op de een of andere manier vind ik het in de Duck Extra ook mooier staan dan in het weekblad. Dat zal wel door het papier komen. Dit verhaal was overigens helemaal niet slecht. Je merkt natuurlijk wel een duidelijk verschil qua tempo en vertelstijl met de modernere verhalen, maar zo'n klassieker op z'n tijd moet kunnen. Oude Scarpa's vind ik ook altijd leuk in de Extra.
Scarpa's hebben een springveer als ruggengraat.
Dat ziet er altijd heel springerig uit.
Wat mij opviel, is hoe de nieuwe computerinkleuring veel tekeningen van Strobl meer 'body' heeft gegeven. Opmerkelijk hoeveel je kunt doen met zoiets simpels als inkleuring. Afwisseling hoort er zeker te zijn, en wat dat betreft vind ik de Extra de afgelopen pakweg 3 jaar enorm verbeterd.