de beste verhalen van Donald duck

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 13, 2007 12:34 pm

Wie gaat er verder met de Donald duck verhalen als de Carl Barks verhalen op zijn?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Rockerduck » za jan 13, 2007 6:55 pm

Ik denk -en hoop- dat de serie dan gewoon stopt. Andere tekenaars komen namelijk al in 'De grappigste avonturen' en ik denk (en wederom: hoop) dat de redactie vind dat er geen opvolger voor Barks kan zijn, omdat hij letterlijk 'de beste' is.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DisneyRemc°o° » zo jan 14, 2007 10:49 pm

Rockerduck schreef:Ik denk -en hoop- dat de serie dan gewoon stopt. Andere tekenaars komen namelijk al in 'De grappigste avonturen' en ik denk (en wederom: hoop) dat de redactie vind dat er geen opvolger voor Barks kan zijn, omdat hij letterlijk 'de beste' is.

Dan zouden ze eigenlijk gewoon weer een nieuwe serie moeten starten. Niet dat het echt nodig is, want er zijn voorlopig al genoeg series, maarja, er moet toch geld in het laadje komen... ;)
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Kwekje » do maart 01, 2007 1:02 am

Nou....



Het gaat niet om het geld maar om zo'n mooie collectie van strip boeken :)

Vooral de OOM DAGOBERT is prachtig !

Maarja....................

Wat gebeurd er nu met dat nieuwe deel he ??

Deel 76 ?

Hij moet toch echt komen...
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Kwekje » vr maart 02, 2007 2:13 pm

zo waar zijn we gebleven in de serie BESTE VERHALEN VAN DONALD DUCK ? Nummer 131 was het toch ?
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Caspar » vr maart 02, 2007 2:26 pm

Als ik me niet vergis wachten we nog op nummertje 130.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor coolojw » vr maart 02, 2007 9:02 pm

De serie mag wel stoppen als de barks-verhalen op zijn.De serie bestaat al zo lang. Er zijn weinig mensen die de serie compleet hebben.

Enne we wachten nu op 130 dd als landmeter
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor grobbelaar » za maart 03, 2007 2:43 am

Weinig mensen? mwa.. genoeg verzamelaars denk ik, ik wel namelijk
grobbelaar
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di jan 02, 2007 4:51 pm

Berichtdoor mcprul » za maart 03, 2007 5:06 pm

Van mij mogen ze de serie opnieuw uitgeven. De volgende generatie moet ook kunnen genieten van Barks.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor grobbelaar » za maart 03, 2007 6:12 pm

mcprul schreef:Van mij mogen ze de serie opnieuw uitgeven. De volgende generatie moet ook kunnen genieten van Barks.

herdrukken is dan een optie denk ik?
grobbelaar
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di jan 02, 2007 4:51 pm

Berichtdoor coolojw » wo apr 11, 2007 1:37 pm

tot welk deel komen we als alle carl barks verhalen er in worden gepubliseert?
150?
coolojw
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:28 pm

Berichtdoor Bob » wo apr 11, 2007 2:02 pm

Nou, nog een paar, denk ik. Volgens mij verschijene er dit jaar ook maar 2 delen in plaats van 4. De Barksverhalen zijn zo'n beetje op, maar er zijn er nog een paar, waarvan Barks het verhaal heeft geschreven en een ander de tekeningen heeft gemaakt. Als je die meetelt, komen er nog hooguit ene stuk of 5. Als het goed is, komt morgen nummer 130 uit.
Bob
 

Berichtdoor Donald Duck » vr mei 11, 2007 10:51 pm

Ikzelf zoek nog iets van 6 delen om de serie compleet te maken, ik hoop en verwacht ook dat de serie over enkele delen zal stoppen, omdat de serie specifiek voor verhalen van Carl Barks is bedoeld.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ei » za mei 12, 2007 2:37 pm

Donald Duck schreef:Ikzelf zoek nog iets van 6 delen om de serie compleet te maken, ik hoop en verwacht ook dat de serie over enkele delen zal stoppen, omdat de serie specifiek voor verhalen van Carl Barks is bedoeld.

Roddelflop schreef, zaterdag 21 april 2007:
De serie ‘De beste verhalen van Donald Duck‘ (beter bekend onder de naam ‘Donald Duck als…‘) staat op het punt te eindigen. Hoewel er al gespeculeerd werd over het aantal albums wat nog verschijnen kon, is er nu bevestiging vanuit de redactie uit. Voorlopig is deel 132 het laatste deel wat gaat verschijnen.

Vorige week verscheen nog het 130e deel in de winkels, en voor de rest van het jaar staan 131 en 132 nog op de planning. Daarna zal het echter stil worden. Het daarop volgende album, deel 133, zal pas uitkomen als de verhalen van Carl Barks die zijn overgeïnkt door Daan Jippes beschikbaar zijn. Momenteel heeft Jippes deze klus al geklaard, maar doordat deze verhalen nog niet gepubliceerd zijn door Egmont (de Deense uitgever van Duck-strips) kan men deze nog niet bestellen.

De verwachting is dat er genoeg verhalen resten voor tenslotte twee andere albums: nummer 134 en 135. Dit bestaat tot de mogelijkheden, maar hier is nog niets onherroepelijk over te zeggen.

Daarnaast is er inmiddels nog wel wat meer informatie over het 131e deel. Dit deel zal de naam ‘Donald Duck als zweefeend‘ dragen en in week 28 verschijnen. De cover is een hertekende versie van de cover van Donald Duck (weekblad) 1988-20.

http://roddelflop.wordpress.com/2007/04/21/het-einde-van-de-beste-verhalen/

Heeft Daan Jippes alle Barks script-only verhalen al uitgetekend? Alle Barks script-only verhalen?
Verhalen zoals 'Life Savers', 'Music Hath Charms' (bekend van Mau Heymans), 'Whale of a Good Deed', 'Teahouse of the Waggin' Dragon', 'Where's There Smoke', 'Captains Outrageous', 'King Scrooge the First'. Alle uitgetekend door Daan Jippes?
Dat zou nieuws op zich zijn.

Ei vraagt zich af of Beste Verhalen echt zal stoppen. Hoe zijn de verkoopcijfers? Bij Oom Dagobert is men vanaf nummer 31 doorgegaan met niet-Barks. En Oom Dagobert verkocht minder dan Beste Verhalen. Volgens het 'Carl Barks en de Mythe'-boek van Wim van Helden.

Zou men een kip met gouderen eieren slachten omdat Barks op is? Vanwaar ineens die principes? De serie Suske en Wiske ging ook door nadat Willy Vandersteen stopte. Ook nadat de vervanger werd vervangen door een vervanger die vervangen werd. Is Barks nu ineens Hergé?
Als Beste Verhalen-nummers 133-135 toch al tekenwerk van Jippes zouden gaan bevatten, is het een kleine stap om dan bij nummer 136 door te gaan met Jippes. Het zal niet voor het eerst zijn dat een einde wordt aangekondigd (=nieuws), dat achteraf een tussenpauze blijkt (=nieuws).

Wat zijn de verkoopcijfers van Beste Verhalen? Kan Roddelflop daar informatie over leveren?

Als de serie Beste Verhalen (nog) goed verkoopt, ziet Ei weinig reden waarom een commerciële redactie ermee zou stoppen.
Misschien is het interessant om Beste Verhalen te kenmerken als "100% Barks". Maar dan. Hoeveel consumenten die de Beste Verhalen kopen doen dat vanwege ene Barks, en hoeveel vanwege de aantrekkelijke titel "Walt Disney Donald Duck als..."?
Daarbij gaat de serie vanzelf verouderen, als er geen nieuwe nummers meer komen. Daar kan Hergé misschien mee wegkomen met Kuifje, maar Hergé is geen Disney.

Op naar de 150 toch maar?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » za mei 12, 2007 3:05 pm

Het nieuws-artikel bij Roddelflop is getiteld 'Het einde van de beste verhalen'.
Op The Disney Comics Blog @ DCW (wat een titel!) is het nieuws overgenomen in het Engels. Roddelflop krijgt daar credits als zijnde bron.

Long-running series of Dutch Barks albums coming to an end

De Beste Verhalen van Donald Duck (”The Best Stories of Donald Duck”) is a series in the Netherlands that has been reprinting Carl Barks stories since 1975. Last week the 132th album in the series came out, and with it Dutch publisher Sanoma has announced that, with almost all Barks reprinted, the series will soon come to an end.

Later this year albums 131 and 132 are still planned, but those will be the last issues in the series until new Barks stories are available. Dutch artist Daan Jippes has been inking old scripts of Carl Barks for Danish publisher Egmont. New Jippes stories have been made, but Sanoma cannot publish these until they have been published by Egmont itself. There will probably be enough new stories to fill another two or three albums, but this has not yet been confirmed.

The covers of all albums in De Beste Verhalen van Donald Duck are original covered created by Daan Jippes

Source: Roddelflop (Dutch)

Zoek de verschillen.
Roddelflop meldt dat er "bevestiging vanuit de redactie" is.
The Disney Comics Blog @ DCW maakt daar "Dutch publisher Sanoma has announced" van.

Tel de fouten in deze vervorming. Een aankondiging is wat anders dan een bevestiging. Sanoma is bij Ei's weten geen Nederlandse maar een Finse uitgever. En de Sanoma uitgever is wat anders dan "de redactie".

Verder meldt The Disney Comics Blog @ DCW dat alle voorplaten van Daan Jippes zijn. Die fout ziet Ei nergens in het Roddelflop-artikel staan. Maar met de bronvermelding "Source: Roddelflop (Dutch)" krijgt Roddelflop wel de schuld ervan.

Hoe slordig. Hoe slordig. Wereldverbeteraar Ei kan zo een eeuwigheid blijven dralen in Duckstad.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron