Nieuw Forum

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Caspar » di jul 07, 2009 8:39 pm

Hoi McDrake-leden!

Zoals sommigen misschien al weten zijn er al langer plannen om een nieuw McDrake forum op te zetten met een andere forumsoftware dan PunBB. Wat houdt dat precies in? Vrij weinig, eigenlijk. Bijna alles blijft gewoon hetzelfde, in principe. Het blijft gewoon een forum zoals elk ander, en er zijn natuurlijk wel dingetjes anders, anders zouden we ook niet een andere forumsoftware nodig hebben, maar dat zullen nauwelijks merkbare zaken zijn. Misschien ziet de vormgeving er wat anders uit en zijn er wat extra functionaliteiten of zijn er juist dingen die wel in dit forum zitten er op het andere forum niet meer.

De enige grote verandering is dat we beginnen met een schone start. De topics en berichten van dit forum zullen waarschijnlijk niet overgezet kunnen worden naar het nieuwe forum en ook accounts moeten opnieuw aangemaakt worden, hoewel het misschien slim is als leden van te voren hun namen kunnen 'reserveren', zodat ik bijvoorbeeld niet een account maak onder de naam Rockerduck.

Omdat het natuurlijk voor iedereen toch wel een verandering is en nog even wennen, hebben Daniel en ik besloten dat we eerste een testversie van het forum opzetten, zodat we alvast kunnen wennen aan alle veranderingen in het nieuwe forum.

Een ander 'probleem' is hoe het oude forum gearchiveerd gaat worden. Ik heb voorgesteld om dit forum dicht te vriezen (mensen kunnen niet meer accounts aanmaken en posten) als openbaar archief. Sander heeft aangeboden om een archief te maken dat net zo werkt als het McDuck archief, wat mij ook mooi lijkt. Verder kan Daniel de database met alle berichten/topics/gebruikers etc. vrijgeven, maar daar staan van gebruikers wel de e-mail adressen, ip adressen en versleutelde wachtwoorden in. Ik denk dat het wenselijk is dat die verwijderd worden uit de database.

Maar nu over de leuke dingen. Een nieuw forum betekent een nieuwe start, en dat betekent dat alles wat we ooit anders wilden aan McDrake nu makkelijker meegenomen kan worden met die nieuwe start. Misschien willen we een nieuw subforum of een oud subforum weg, moeten er meer moderators komen of strengere regels (zie Rockerducks topic over Offtopic posten), of is het toch maar eens tijd om te zorgen dat we berichten mogen wijzigen. Kortom, wat moet er anders, laat het hier weten en we zullen kijken wat we kunnen doen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Caspar » di jul 07, 2009 8:43 pm

O ja, het testforum is voorlopig te vinden op http://mcdrake.nl/caspar/.
LET OP: Dit is slechts een TESTFORUM! Alle topics, aangemaakte gebruikersnamen en berichten zullen, zodra het forum in gebruik wordt genomen, weer worden verwijderd!

Het is nu nog gewoon een standaard XMB forum, dus we moeten nog alles aanmaken, subfora, een leuke layout. Er bestaan voor de layout veel standaard layouts, maar misschien is het leuk om met de McDrake leden die het kunnen zelf een layout te maken met een Disney/Donald tint? Zie daarvoor ook het topic http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=95.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Redmess » di jul 07, 2009 8:44 pm

Het forum word ook opgeslagen in de Wayback-machine.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di jul 07, 2009 8:45 pm

Ik heb met de wayback machine altijd problemen met topics. Sommige topics zijn wel opgeslagen en andere topics weer niet. Gek toch?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 08, 2009 12:44 am

Niet dat ik jullie pogingen niet ontzettend waardeer, maar ik ben iemand die heel slecht tegen verandering kan. Is het echt noodzakelijk om met het huidige forum te stoppen? Waarom kan er niet verder gegaan worden met McDrake in de huidige vorm?

Is er echt geen mogelijkheid om topics van McDrake over te zetten naar het nieuwe forum? Moeten we echt met alle nu gaande, boeiende, interessante, provocerende, populaire, leuke, gekke topics stoppen omdat we overgaan op een ander forum? Zou dat niet jammer zijn?

Deze oude zeureend wacht met smart op jullie reacties. :)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » wo jul 08, 2009 10:16 am

Ja, ik snap natuurlijk de twijfel, maar later zal het echt een verbetering zijn. Het probleem wat ik van Daniel heb begrepen is dat onze huidige forumsoftware (PunBB) is gestopt en dus niet meer verder wordt ontwikkeld. Er komen dan geen updates en verbeteringen meer en bijv. bugs die in het forum zitten zullen er nooit uitgehaald worden. Zo'n 'dode' forumsoftware is natuurlijk nooit goed en stopt verdere ontwikkelingen in de toekomst. Volgens mij is dat de reden dat we een nieuw forum moeten oprichten, met een software die nog regelmatig verder wordt ontwikkeld en verbeterd en uitgebreid.
Klopt dat, Daniel?

Ik zal nog kijken of er een mogelijkheid is om topics en berichten over te zetten. Daar zal ik nog even naar kijken maar het wordt waarschijnlijk een vervelend en handmatig proces, maar ik zal kijken wat ik kan doen!
Het lijkt me dan trouwens wel slim om niet ALLE topics over te zetten, maar alleen belangrijke en serieuze topics waar interessante discussies in staan die nog actueel zijn.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Caspar » wo jul 08, 2009 11:35 am

Daniel, als ik wil kijken naar mogelijkheid om de oude topics verplaatsen naar het nieuwe forum moet ik een voorbeeld hebben van een PunBB database. Ik hoef dus niet per se de database die voor dit forum gebruikt wordt te zien, maar gewoon 'een' PunBB database. Dit kan ik allemaal zelf regelen als jij mij kan laten weten welke versie van PunBB dit forum draait. Kan jij dat ergens zien en mij het laten weten?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor huugduck » wo jul 08, 2009 12:20 pm

Als het niet meer gaat met Punnb is er misschien geen anderen oplossing. Maar ik had liever de oude topics ook gehouden net als rockerduck. Ook denk ik dat net als van mcduck naar mcdrake. Veel leden niet meer terug komen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 12:57 pm

En al m'n bijdragen zijn voor niets geweest! Neenee, dat wil ik niet. Haan? Hoe staat het met de toekomst?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jul 08, 2009 1:06 pm

huugduck schreef:Als het niet meer gaat met Punnb is er misschien geen anderen oplossing. Maar ik had liever de oude topics ook gehouden net als rockerduck. Ook denk ik dat net als van mcduck naar mcdrake. Veel leden niet meer terug komen.

Ik denk dat ik dan niet meer terug komt. Voor mij hoeft het dan niet meer!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Redmess » wo jul 08, 2009 1:17 pm

Je kan natuurlijk ook topics met de hand overzetten. Post voor post. Is wel een goede stok achter de deur om selectief te wezen.

En mensen die niet meer terugkomen, tja... Daar zou ik me niet zo druk over maken. Als je niet tegen verandering kan, moet je ook niet op internet komen, waar vanalles voortdurend veranderd.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor huugduck » wo jul 08, 2009 2:29 pm

mcDuck King schreef:
huugduck schreef:Als het niet meer gaat met Punnb is er misschien geen anderen oplossing. Maar ik had liever de oude topics ook gehouden net als rockerduck. Ook denk ik dat net als van mcduck naar mcdrake. Veel leden niet meer terug komen.

Ik denk dat ik dan niet meer terug komt. Voor mij hoeft het dan niet meer!

waarom hoeft het voor jou dan niet meer?
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 3:06 pm

Hij heeft zoveel berichten gemaakt om nr. 1 te worden, en dat-ie dan weer overnieuw moet beginnen... :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Caspar » wo jul 08, 2009 3:37 pm

Dat vind ik dan wel weer fijn, voor alle McSpammers een nieuwe start, waarbij iedereen eindelijk eens nuttig kan posten in plaats van zoveel mogelijk zo snel mogelijk om maar op nr. 1 te komen te staan.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor huugduck » wo jul 08, 2009 4:28 pm

Maar dan is Rockerduck ook weer op 0 dan kan hij toch lekker hem inhalen.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten