Je virtuele verzameling

Berichtdoor DD » zo sep 13, 2009 1:24 pm

Hier kan iedereen zijn gedigitaliseerde verzameling tonen. Hier de mijne:

http://coa.inducks.org/browsecollec.php ... rtbycode=1
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 13, 2009 3:26 pm

Dat moet ik ook eens gaan doen. Gaat alleen even duren met meer dan 2000 Duck-stripboeken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » zo sep 13, 2009 3:42 pm

Ik, met mijn 800 nog wat items heb er ongeveer een uur over gedaan. Reken dus maar na :p
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 13, 2009 3:54 pm

Iets valt me op: je hebt geen Donald Ducks van voor 1977. Hoezo die niet?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Carl Rosa » zo sep 13, 2009 6:24 pm

Zolang je je verzameling virtueel kunt plaatsen DENK je dat je een grote verzamelaar bent of iets bijzonders hebt. Anders kan ik niet verklaren waarom iemand de drang heeft om "zijn spullen" te laten zien.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DD » zo sep 13, 2009 8:22 pm

Duckfan van Down Under schreef:Iets valt me op: je hebt geen Donald Ducks van voor 1977. Hoezo die niet?

Na 1977 heb ik ook veel niet hoor. De enige jaargangen die ik heb zijn 1977, '78, '79, '80, '90, '91, '97, '98, '99, '00, '01 en 1952 in album vorm uit 1980.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 13, 2009 8:28 pm

He, je kunt ook zien op Inducks of je een verhaal of boek hebt of niet. En je kunt zelf regelen of je je verzameling openbaar wilt maken. Het is wel eens leuk om te kijken van: 'he, die heb ik al lang niet meer gelezen' of 'dat is ook een mooi nummer' zonder je hele archief* door te zoeken.

* dit bedoel ik niet: http://duckman.pettho.com/drinfo/dr1.jpg
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » zo sep 13, 2009 8:32 pm

Carl Rosa schreef:Zolang je je verzameling virtueel kunt plaatsen DENK je dat je een grote verzamelaar bent of iets bijzonders hebt. Anders kan ik niet verklaren waarom iemand de drang heeft om "zijn spullen" te laten zien.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Alles wat je op mijn pagina ziet heb ik ook in het echt. En zo kan iedereen zelf wel beslissen hoe "groot" die verzamelaar is. Ik vind mijn verzameling matig maar het neemt in snelle vaart toe. En drang drang.. Het is geen drugs ofzo. Het gaat niet alleen om jezelf maar vooral om je medeverzamelaars. Ik denk dat menig leden hier wel van elkaar willen weten wie wat bezit. Zo kom je ook nog eens items tegen die je zelf nog niet kende en kun je op die manier ook je eigen verzameling completer maken door dat item proberen te vinden en te kopen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Carl Rosa » zo sep 13, 2009 8:45 pm

DD schreef:
Carl Rosa schreef:Zolang je je verzameling virtueel kunt plaatsen DENK je dat je een grote verzamelaar bent of iets bijzonders hebt. Anders kan ik niet verklaren waarom iemand de drang heeft om "zijn spullen" te laten zien.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Alles wat je op mijn pagina ziet heb ik ook in het echt. En zo kan iedereen zelf wel beslissen hoe "groot" die verzamelaar is. Ik vind mijn verzameling matig maar het neemt in snelle vaart toe. En drang drang.. Het is geen drugs ofzo. Het gaat niet alleen om jezelf maar vooral om je medeverzamelaars. Ik denk dat menig leden hier wel van elkaar willen weten wie wat bezit. Zo kom je ook nog eens items tegen die je zelf nog niet kende en kun je op die manier ook je eigen verzameling completer maken door dat item proberen te vinden en te kopen.

Ik weet niet waarom iemand zo graag zijn verzameling wilt laten zien. Een plaatje van elk boekje... Je hoeft toch niet alle voorkantjes te laten zien van alle weekblaadjes die je hebt? Als je zegt bijv: "ik heb alle Donald Duck weekbladen vanaf 1960" ofzo dan zegt dat toch genoeg? Als je een stripcatalogus hebt kun je lezen welke Donald Duck boeken er allemaal vroeger uitgekomen zijn dat lijkt me een stuk makkelijker. Volgens mij is het meer zoiets van; "kijk eens wat ik allemaal heb!"
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo sep 13, 2009 9:12 pm

Ziehier! Mijn gehele verzameling (of in ieder geval dat deel wat op Inducks staat dan)!
http://coa.inducks.org/browsecollec.php ... rtbycode=1
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » zo sep 13, 2009 9:27 pm

Carl Rosa schreef:
DD schreef:
Carl Rosa schreef:Zolang je je verzameling virtueel kunt plaatsen DENK je dat je een grote verzamelaar bent of iets bijzonders hebt. Anders kan ik niet verklaren waarom iemand de drang heeft om "zijn spullen" te laten zien.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Alles wat je op mijn pagina ziet heb ik ook in het echt. En zo kan iedereen zelf wel beslissen hoe "groot" die verzamelaar is. Ik vind mijn verzameling matig maar het neemt in snelle vaart toe. En drang drang.. Het is geen drugs ofzo. Het gaat niet alleen om jezelf maar vooral om je medeverzamelaars. Ik denk dat menig leden hier wel van elkaar willen weten wie wat bezit. Zo kom je ook nog eens items tegen die je zelf nog niet kende en kun je op die manier ook je eigen verzameling completer maken door dat item proberen te vinden en te kopen.

Ik weet niet waarom iemand zo graag zijn verzameling wilt laten zien. Een plaatje van elk boekje... Je hoeft toch niet alle voorkantjes te laten zien van alle weekblaadjes die je hebt? Als je zegt bijv: "ik heb alle Donald Duck weekbladen vanaf 1960" ofzo dan zegt dat toch genoeg? Als je een stripcatalogus hebt kun je lezen welke Donald Duck boeken er allemaal vroeger uitgekomen zijn dat lijkt me een stuk makkelijker. Volgens mij is het meer zoiets van; "kijk eens wat ik allemaal heb!"

Zou best kunnen :)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » zo sep 13, 2009 9:27 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ziehier! Mijn gehele verzameling (of in ieder geval dat deel wat op Inducks staat dan)!
http://coa.inducks.org/browsecollec.php ... rtbycode=1

Je hebt best veel Amerikaanse. Heb je die allemaal in Nederland gekocht? Of via internet?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Carl Rosa » zo sep 13, 2009 9:54 pm

DD schreef:
Carl Rosa schreef:
DD schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Alles wat je op mijn pagina ziet heb ik ook in het echt. En zo kan iedereen zelf wel beslissen hoe "groot" die verzamelaar is. Ik vind mijn verzameling matig maar het neemt in snelle vaart toe. En drang drang.. Het is geen drugs ofzo. Het gaat niet alleen om jezelf maar vooral om je medeverzamelaars. Ik denk dat menig leden hier wel van elkaar willen weten wie wat bezit. Zo kom je ook nog eens items tegen die je zelf nog niet kende en kun je op die manier ook je eigen verzameling completer maken door dat item proberen te vinden en te kopen.

Ik weet niet waarom iemand zo graag zijn verzameling wilt laten zien. Een plaatje van elk boekje... Je hoeft toch niet alle voorkantjes te laten zien van alle weekblaadjes die je hebt? Als je zegt bijv: "ik heb alle Donald Duck weekbladen vanaf 1960" ofzo dan zegt dat toch genoeg? Als je een stripcatalogus hebt kun je lezen welke Donald Duck boeken er allemaal vroeger uitgekomen zijn dat lijkt me een stuk makkelijker. Volgens mij is het meer zoiets van; "kijk eens wat ik allemaal heb!"

Zou best kunnen :)

Da's tenminste een eerlijk antwoord. :)
Maar als je écht een grote verzameling hebt is het te veel werk om op internet te plaatsen volgens mij.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor DD » ma sep 14, 2009 12:38 am

Ik gaf dat antwoord alleen maar omdat ik geen zin heb om met je in discussie te gaan. Anders zouden we te ver offtopic zijn. Ik hoop dat we nu on verder zullen gaan.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma sep 14, 2009 9:14 am

Ik vind het anders wel interessant om te zien wat Duckfan allemaal heeft. Wel heel oude weekbladen; ook uit de jaren 50!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron