Te veel tijdschriften

Berichtdoor huugduck » za okt 03, 2009 6:29 pm

Ik kwam er achter dat er nog een tijdsrift komt van Willie Wortel. Dit vind ik echt onnodig waarom zoveel er staan toch de zelfde verhalen in. Denken jullie dat ook of vinden jullie het goed dat er weer een nieuw tijdschrift komt.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor kwok » za okt 03, 2009 6:31 pm

nee dan worden vast de andere tijdschriften ook duurder. De junior en Katrien mogen van mij ook wel weg.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DuckBoy » za okt 03, 2009 6:32 pm

Ik vind dat sanoma onnodige uitgaves als de junior, de katrien, de duck out enz. moet schrappen en meer tijd en geld moet steken in de hoofdreeksen, DD weekblad en de DD extra. Ik vind dat de DD glossy wel een kwartaalblad mag worden overigens.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor huugduck » zo okt 04, 2009 6:49 pm

Even een lijst van alle tijdschriften:
Donald Duck
Katrien
Willie Wortel
Donald
Duck out
Donald Duck junior
Donald Duck extra
Disney krant
Mischien zijn er nog wel meer dit kwam even in me op. Het zijn er dus 8 zover ik weet en er zijn ook ooit anderen geweest zoals Mickey maandblad. Dit vind ik echt te veel hooguit 3. Echt niet 8 of 7 (als je de donald niet meetelt) Van mij mogen weg de Disney Krant Donald Duck junior duck out en de willie wortel.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Donald Duck » zo okt 04, 2009 7:10 pm

De Disneykrant kun je eigenlijk niet als een Donald Duck uitgave rekenen. Ook de Donald is nog maar een keer verschenen en zal vast niet extreem vaak gaan verschijnen.

Verder denk ik dat de Katrien binnenkort ook op de fles gaat, omdat ze al enkele jaren aan het herdrukken zijn. Verder geef ik de Willy Wortel ook geen lang leven...
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » ma okt 05, 2009 12:50 pm

Disney Krant heb je toch alleen in België?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » ma okt 05, 2009 5:38 pm

Hij was ook in nederland te koop.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 22, 2010 6:40 pm

Ik kan (en wil) de verschillende uitgaven niet meer bijhouden. Ik heb de ene pocket nog niet gekocht of er ligt alweer een andere titel in het schap. Op die manier ontstaat voor mij een inflatie. Met zoveel uitgaven heb ik amper nog aandacht per publicatie. Gauw uitlezen voordat ik achter raak met de nieuwe pockets in de winkel.
Dit gaat alleen nog maar over de pockets.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Redmess » zo aug 22, 2010 6:49 pm

Nou ja, dat speelt bij andere tijdschriften natuurlijk ook. Ik zou ook best wat meer bladen willen lezen, maar ja, het zijn er zoveel, en je hebt na de middelbare school zo weinig tijd... Schiet niet echt op.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 22, 2010 7:06 pm

Redmess schreef:Nou ja, dat speelt bij andere tijdschriften natuurlijk ook.

Hoe bedoel je, dat speelt bij andere tijdschriften natuurlijk ook? Ik kan geen tijdschrift noemen dat zoveel bij-produkten heeft. Dit zie ik alleen bij Donald Duck Weekblad.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor McDuck Menu » zo aug 22, 2010 7:51 pm

Misschien zou het beter zijn als ze meer tijd/geld op het weekblad zouden zetten, in plaats van al die verschillende pockets, extra extra's, specials, juniors, katriens, en andere uitgaven. Ik vind het ook moeilijk bij te houden.
Het is natuurlijk wel fijn dat er zoveel materiaal beschikbaar is, voor verschillende doelgroepen.


Voor mij hoeven alleen deze uitgaven eigenlijk:

Donald Duck weekblad
Donald Duck Extra
Pockets, en dan misschien de Dubbelpockets voor op vakantie of zo
Vakantie uitgaven
Beste Verhalen (al komt er nog maar een van)
en de Grappigste Avonturen

Katrien is misschien wel leuk, maar toch wel gericht op meisjes (en herdruk gevoelig..),
Donald Duck Junior is voor de kleineren.
De 50 reeks is misschien wel leuk, maar meestal vind ik die uitgaven niet zo interessant, omdat ik ze vast al eens op de achterkant van het weekblad heb gelezen.
Duck Out verwacht ik niet veel van, ik ben geen grote sportfanaat, dus geen interesse.
Disney XD geeft een mooi beeld van hoe fantasieloos moederbedrijf Disney is geworden, m.u.v. Phineas & Ferb, waar ik de humor nog wel van inzie.
Willie Wortel weet ik niet of het nou verhalen zijn of een puzzelboek o.i.d. . Voor verhalen zou ik eerder af en toe een Beste Willie Wortel Verhalen album van uitbrengen.
Katrien Pocket, Mini Pocket, DubbelPocket, Big Fun vind ik ook niet echt onmisbaar.. Zijn dat trouwens ook herdrukken van eerdere pockets, of is er gewoon zoveel Italiaans materiaal?
De Glossy vond ik wel leuk om te lezen, en ik kijk ook wel uit naar de nieuwe.

Geen wonder dat de Nederlands redactie zoveel deadlines per jaar heeft.. Als ze die nou een paar konden schrappen, hebben ze meer tijd om de kwaliteit omhoog te halen van de 'hoofduitgaven'. Meer aandacht voor verhalen, nieuw talent, verzorging van het tekenwerk etc..
Maar ja, als ze wat uitgaven zouden laten wegvallen, moeten die strips die overblijven dan naar t weekblad.. Dan is er helemaal geen plek meer voor nieuw talent :P
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » zo aug 22, 2010 8:03 pm

Misschien zou het helpen als er een hulpredactie kwam. Dat niet alles afkomstig was van een dezelfde.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » zo aug 22, 2010 9:26 pm

McDuck Menu schreef:[Katrien Pocket, Mini Pocket, DubbelPocket, Big Fun]Zijn dat trouwens ook herdrukken van eerdere pockets, of is er gewoon zoveel Italiaans materiaal?

De Katrien pocket, minipocket en Dubbelpocket bevatten allemaal nieuw materiaal. Soms komt er een herdruk in voor. Big Fun is één grote herdruk. Het zijn niet eens de echte pocketverhalen (3 stroken), maar gewoon verhalen uit het weekblad, de extra, Ducktales, Met Goofy de geschiedenis in, Mickey Maandblad en weet ik veel waar ze die verhalen nog meer uit herdrukken.
En ja, er is heel veel Italiaans materiaal. Alleen Massimo de Vita heeft al 427 verhalen getekend. En dat is nog maar één van de vele honderden Italiaanse tekenaars die er zijn.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo aug 22, 2010 9:42 pm

De Big Fun kan heerlijk zijn om goedkoop eens een fikse lading ouderwetse verhalen weer te lezen. In de laatste stond een Bengaalse tijger avontuur met Dagobert, klassieke Mickey die Ega Beva ontmoet en Goofy als Odyseus. Verder weer eens DuckTales, Rescue Rangers. Die veelzijdigheid van goedkoop bij elkaar geraapte oude verhaaltjes vond ik heerlijk en ontspannen om te lezen. Dus sinds ik de laatste gekocht heb heb ik Big Fun wel leren waarderen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rubberduck » ma aug 23, 2010 4:03 am

Ik ben in ieder geval blij dat ik geen kind meer ben dat alleen zakgeld krijgt en die alle uitgaven bij wil houden. Ik vond dat vroeger al moeilijk, toen ik een rijksdaalder per week kreeg (dat is f 2,50, beste kijkbuiskinderen, en omgerekend naar euro is dat... eh...) en toen vond ik het al lastig om de pockets (8 per jaar) en de DuckTales (6 per jaar) en de Beste Verhalen (4 per jaar) en de Oom Dagobert (2 per jaar) bij te houden. Gelukkig had ik van thuis uit een abonnement op de Duck en de Extra. Tegenwoordig zou ik het niet meer bij hebben kunnen houden.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron