Subreeksen in pockets

Berichtdoor Dubbelduck » di dec 22, 2009 8:32 pm

Wat vinden jullie de leukste subreeks(en) in de pockets? De belangrijkste subreeksen die het meest worden gepubliceerd in Nederland zijn: RWB, DDDD, On the road en Dubbelduck. Hieronder staan korte beschrijvingen van de subreeksen:

RWB: Donald en Diederik werken voor de RuimteWezensBestrijding en ze vechten tegen allerlei soorten monsters (dit zijn Deense verhalen, meest recente herdruk: Pocket 3e reeks 165)
DDDD: Donald en Diederik (wederom!) werken als geheim agenten voor de DDDD, de geheime dienst die het vermogen van oom Dagobert beschermt (dit zijn Italiaanse verhalen, meest recente herdruk: Pocket 3e reeks 169)
On the road: een serie over Donald en Mickey in hun jonge jaren, waarin ze de hele wereld bezoeken met onder andere landen als Alaska en India (dit zijn Deense verhalen, meest recente herdruk: Pocket 3e reeks 160)
Dubbelduck: Donald (dit keer zonder Diederik!) werkt als geheim agent voor een geheime dienst (dit zijn Italiaanse verhalen, meest recente herdruk: Pocket 3e reeks 166). Het verschil tussen de subreeksen DDDD en Dubbelduck is dat Dubbelduck meer gaat om spionnen enzo + dat Donalds famlie en vrienden er niet vanaf weet en de DDDD is geen geheim voor Donalds familie en vrienden + de DDDD heeft een doel (het vermogen van oom Dagobert beschermen) en Dubbelduck heeft geen doel.

De leukste subreeks vind ik Dubbelduck. Ik hoop hier de mening van andere Mcdrakers te horen over de subreeksen!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckie Duck » di dec 22, 2009 9:14 pm

Ik vind de subreeksen wel leuk om te lezen! De minst leuke vind ik de: on the road.

De leukste (en mooist getekend) = Dubbelduck.

En daar tussen in: RWB en DDDD, maar deze mogen zeker niet gemist worden, want deze zijn ook super!

Is Superdonald ook geen subreeks?
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor DuckBoy » di dec 22, 2009 10:02 pm

RWB: Fleming Andersen zijn tekenstijl spreekt mij wel aan maar ik vind de verhalen soms wat onlogsich
DDDD: Meestal erg leuke reeks met voldoende spanning en humor!
Dubbelduck: Tja.....
On the road: Geweldige reeks! mooi getekend, leuk verhaal en donald en mickey samen!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Dubbelduck » wo dec 23, 2009 12:04 pm

Duckie Duck schreef:Is Superdonald ook geen subreeks?

Nee, Superdonald is geen subreeks, maar in (bijna) elke pocket staat wel een Superdonald verhaal. Net als Mickey Mouse trouwens.

Vergelijk de meningen over de subreeks Dubbelduck:

Duckie Duck schreef:De leukste (en mooist getekend) = Dubbelduck.

DuckBoy schreef:Niet weer dat dubbelduck gepruts! Er zit totaal geen logica in die verhalen en het is lelijk getekend!

(uit dit topic)
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor AJ » wo dec 23, 2009 8:46 pm

Ik vermaak me altijd prima met subreeksen, vooral met de rwb verhalen , die lees ik meestal als eerste.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo dec 23, 2009 9:19 pm

1. On The Road (met Cesar Ferioli Pelaez´ Mickey)
2. Ruimte Wezens Bestrijding
3. geheime Dienst Die het vermogen van Dagobert Duck beschermt (hoewel niet echt ´n serie)
4. DubbelDuck
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » do dec 24, 2009 7:27 pm

Duckfan van Down Under schreef:1. On The Road (met Cesar Ferioli Pelaez´ Mickey)
2. Ruimte Wezens Bestrijding
3. geheime Dienst Die het vermogen van Dagobert Duck beschermt (hoewel niet echt ´n serie)
4. DubbelDuck

En? je noemt de reeksen op, heeft dat nut?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Mr. Happy » vr dec 25, 2009 12:41 am

Ik vind de on the road verhalen het minst interessant van deze subreeksen. Ook omdat Mickey erin meespeelt en die mij over het algemeen niet echt kan boeien.
De verschillende geheime diensten van Donald en Diederik vind ik het leukst om te lezen. Een totaal andere verhaallijn dan de meeste Donald Duck verhalen, maar toch is het gestuntel altijd volop aanwezig :D!
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr maart 12, 2010 6:53 pm

Ook dit jaar worden er weer volop verhalen gepubliceerd van de subreeksen. In pocket 171 stond een RWB verhaal (Monsters in het pretpark) en in pocket 172 verschijnt een Dubbelduck verhaal (Total Reset Button). Waarschijnlijk verschijnt de vierde episode van de on the road verhalen ook dit jaar, maar wanneer die verschijnt is nog niet bekend. Van de DDDD zijn nog geen verhalen gepubliceerd, maar ik ga ervan uit dat die nog worden gepubliceerd.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op za maart 13, 2010 3:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor ddpock » ma maart 15, 2010 2:43 pm

RWB veruit heeft er iemand een lijst van alle verhalen? het is altijd zo zoeken tussen al die pockets
ddpock
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma maart 15, 2010 2:39 pm

Berichtdoor Appie Aap » ma maart 15, 2010 5:09 pm

Inducks heeft zo'n lijst. ;)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » vr apr 02, 2010 6:00 pm

In pocket 173 begint men aan een nieuw Dubbelduck verhaal, namelijk Missione Cuore termico. Het verhaal is vier-delig en zal dus waarschijnlijk ook in vier pockets worden gepubliceerd. Naar mijn vermoeden zijn dat pocket 173, 174, 175 en 176.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op za apr 03, 2010 11:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » za mei 15, 2010 8:05 pm

Mijn mening over Dubbelduck (tenminste over het verhaal 'Missie Thermetisch Hart' is inmiddels bijgesteld.

Mijn becijfering voor de subreeksen:

DDDD: 7,5
On the road: 9
Dubbelduck: 8,25
RWB: 6
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Re: Subreeksen in pockets

Berichtdoor dubbelduck fan » vr dec 25, 2015 1:17 pm

Avatar gebruiker
dubbelduck fan
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: vr jul 27, 2012 11:02 pm

Re: Subreeksen in pockets

Berichtdoor Dagoduck » za maart 26, 2016 11:35 am

Fantomius
Liefhebber van geschiedenis en eendenzaken.
Avatar gebruiker
Dagoduck
Geschiedenisfreak
Member
 
Berichten: 633
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:34 pm
Woonplaats: Duckstad, Cornelis Prulstraat 6

Volgende

Keer terug naar Pockets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron