Beste verhalen 135: Donald Duck als...?

Berichtdoor Dubbelduck » wo dec 23, 2009 3:46 pm

Op dit topic kun je ideeën plaatsen over de beste verhalen van Donald Duck 135. Het is te hopen dat het album volgend jaar uitkomt. Wij kunnen alvast gaan proberen om te raden hoe het album gaat heten (als het uikomt). De titel moet natuurlijk wel naar een verhaal verwijzen, en niet zoals beste verhalen 134 naar niks verwijzen omdat er geen verhaal van Donald in staat.
Ideeën voor titels kun je van de verhalen krijgen die geschreven en/of getkend zijn door carl Barks en die nog niet zijn gepubliceerd in een beste verhalen album. Die verhalen staan hieronder met een link naar Inducks.

Verhalen die nog niet in Nederland gepubliceerd zijn (dit zijn de remakes van Daan Jippes)
Teahouse Of The Waggin' Dragon
Life Savers
Captains Outrageous
Peril Of The Black Forest
King Scrooge The First

Verhalen die al wel in Nederland gepubliceerd zijn (op 1 na zijn deze verhalen allemaal het plot van Carl Barks
Music Hath Charms (remake Mau Heymans, niet Daan Jippes)
Dime And Dime Again
Powerplay On Killmoter Hill
Rodents Ransom
Golden Apples
Somewhere in Nowhere

Ik persoonlijk vind de titel Donald Duck als tijdreiziger wel goed passen. Het verwijst dan naar het verhaal King Scrooge The First, waarin, volgens de Engelse beschrijving, Donald terug in de tijd gaat. Een ander goede titel is Donald Duck als rattenvanger, wat verwijst naar Powerplay On Killmotor Hill en Rodents Ransom. Ook de titel van beste verhalen 133 zou goed passen, aangezien het verhaal Music Hath Charms ook al in die uitgave is gepubliceerd, maar dan de remake van Daan Jippes.

Mensen, plaats hier je ideeën!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo dec 23, 2009 4:31 pm

Somwhere in Nowhere wordt waarschijnlijk niet geplaatst in het komende album maar misschien (en hopelijk) wordt hij wel geplaats in het misschien komende album 136. Het Fechhi verhaal wordt denk ik niet geplaatst vanwege de 3 stroken per pagina lay out. Ook is al eerder duidelijk gemaakt dat Het gouden appels verhaal niet in een Beste verhalen album gepubliceerd zou worden. Daarom lijkt mij de beste keus om album 35 te openen met King Scrooge the First, daarna Dime and Dima again en dan afsluiten met Rodent's Ransom. Dan kan het (hopelijk laatse) album 136 bestaan uit Somwhere in Nowhere, Music Hath Charmes (van Mau Heymans, live savers en Teahouse of the Waggin Dragon
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rubberduck » wo dec 23, 2009 6:41 pm

'Dime and dime again' is eigenlijk geen echt Barks-verhaal. Het plot komt uit een privé-brief van Barks aan Rosa met een verhaalidee. Dat idee is vervolgens door Geoffrey Blum grondig vernaggelt. 'The golden apples' is nog verder verwijderd van Barks, want hiervan staat van hem helemaal niks op papier. Het gaat om een ingrijpend gewijzigde versie van een vage herinnering van Barks van een afgekeurd verhaal. 'Rodents ransom' is eigenlijk een Jippes-verhaal, losjes gebaseerd op een script dat Barks schreef voor een tekenfilm die nooit werd gemaakt, dus die hoort naar mijn mening niet thuis in de BV-serie.

Van 'Powerplay on Killmotor Hill' heb ik nog nooit gehoord. Weet iemand de geschiedenis daar achter? Er staat dat het plot van Barks is, maar uitgewerkt door Blum, die meerdere Barks-ideeën heeft verpest.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo dec 23, 2009 6:57 pm

Rubberduck schreef:Van 'Powerplay on Killmotor Hill' heb ik nog nooit gehoord. Weet iemand de geschiedenis daar achter? Er staat dat het plot van Barks is, maar uitgewerkt door Blum, die meerdere Barks-ideeën heeft verpest.

Raar dat Massimo Fechhi een Barks plot heeft uitgewerkt!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Dubbelduck » wo dec 23, 2009 8:04 pm

DuckBoy schreef:Somwhere in Nowhere wordt waarschijnlijk niet geplaatst in het komende album maar misschien (en hopelijk) wordt hij wel geplaats in het misschien komende album 136. Het Fechhi verhaal wordt denk ik niet geplaatst vanwege de 3 stroken per pagina lay out. Ook is al eerder duidelijk gemaakt dat Het gouden appels verhaal niet in een Beste verhalen album gepubliceerd zou worden. Daarom lijkt mij de beste keus om album 35 te openen met King Scrooge the First, daarna Dime and Dima again en dan afsluiten met Rodent's Ransom. Dan kan het (hopelijk laatse) album 136 bestaan uit Somwhere in Nowhere, Music Hath Charmes (van Mau Heymans, live savers en Teahouse of the Waggin Dragon

Je vergeet twee verhalen: Captains Outragous en Peril Of The Black Forest. Als alle hieronder door mij genoemde verhalen nog gepubliceerd worden in een beste verhalen album, kunnen er nog wel 3 (of meer!) verschijnen.

Rubberduck schreef:Van 'Powerplay on Killmotor Hill' heb ik nog nooit gehoord. Weet iemand de geschiedenis daar achter? Er staat dat het plot van Barks is, maar uitgewerkt door Blum, die meerdere Barks-ideeën heeft verpest.

Powerpaly on killmotor hill is gepubliceerd in de Nederlandse pocket 3e reeks 103 (paniek in het geldpakhuis). En rodents ransom is volgens mij weer gebasseerd op powerplay on killmotor hill of andersom. Powerplay on killmotor hill is bovendien 3 stroken per pagina, zoals alle pocketverhalen trouwens. Maar Barks heeft wel meer verhalen van 3 stroken per pagina geschreven en/of getekend en die zijn ook allemaal verschenen in de beste verhalen. Dus ik zie niet in waarom ze powerplay on killmotor hill niet zouden kunnen publiceren in een beste verhalen album.

Het valt mij trouwens op dat de plot-verhalen van Carl Barks zich bijna allemaal in het geldpakhuis van oom Dagobert afspelen. Alleen Somewhere in Nowhere en Golden Apples zijn geen verhalen met oom Dagobert in de hoofdrol.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo dec 23, 2009 8:06 pm

Dubbeluck schreef:Als alle hieronder door mij genoemde verhalen nog gepubliceerd worden in een beste verhalen album, kunnen er nog wel 3 (of meer!) verschijnen.

Hierboven bedoel ik dus ;)
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » wo dec 23, 2009 8:29 pm

Dubbelduck, ik vergeet geen verhalen ik vind gewoon dat niet alles geplaatst hoeft te worden. En als die verhalen dan toch gepubliceerd moeten worden heb je nog steeds het woudloper avonturenboekje :)
Trouwens, als we nog meer albums gaan krijgen is er geeen Barks meer in te vinden! Het begon als een Barks reeks maar nu is het een reeks met verhalen waarmee barks bijna niks meer te maken heeft.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo dec 23, 2009 9:11 pm

Ik snap het niet. Waarom zijn er wel Jippes en Rosa remakes in de Beste Verhalen, maar niet de verhalen die door Barks bedacht zijn vlak na zijn pensioen en in de oude Gold Key strips zijn uitgekomen. Nog een versie van ¨Music Hath Charms¨, bijvoorbeeld.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do dec 24, 2009 1:08 pm

Als ik de laatste beste verhalen albums ik kon delen zou ik deze indeling maken:

Beste verhalen 135: Donald Duck als tijdreiziger
King Scrooge The First 21
Somewhere in Nowhere 28
Peril Of The Black Forest 14
Een album van 63 pagina's.

Beste verhalen 136: Donald Duck als rattenvanger
Captains Outrageous 15
Music Hath Charms 16
Powerplay On Killmotor Hill 20
Rodents Ransom 10
Een album van 61 pagina's

Beste verhalen 137: Donald Duck als hardloper
Dime And Dime Again 26
Life Savers 5
Golden Apples 14
Teahouse Of The Waggin' Dragon 16
Een album van 61 pagina's.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » do dec 24, 2009 7:25 pm

Dat zulk dikke albums zouden er nooit komen, dat kan ik je verzekeren!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Dubbelduck » ma jan 04, 2010 2:28 pm

DuckBoy schreef:Dat zulk dikke albums zouden er nooit komen, dat kan ik je verzekeren!

Maar beste verhalen nummer 50 is zelfs nog langer!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DuckBoy » ma jan 04, 2010 5:27 pm

Ja maar dat was een jubileum album
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Dubbelduck » ma jan 04, 2010 7:28 pm

Dat is waar.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jan 04, 2010 7:48 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik snap het niet. Waarom zijn er wel Jippes en Rosa remakes in de Beste Verhalen, maar niet de verhalen die door Barks bedacht zijn vlak na zijn pensioen en in de oude Gold Key strips zijn uitgekomen. Nog een versie van ¨Music Hath Charms¨, bijvoorbeeld.

Kan iemand op reageren, alsjeblieft?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma jan 04, 2010 8:03 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Ik snap het niet. Waarom zijn er wel Jippes en Rosa remakes in de Beste Verhalen, maar niet de verhalen die door Barks bedacht zijn vlak na zijn pensioen en in de oude Gold Key strips zijn uitgekomen. Nog een versie van ¨Music Hath Charms¨, bijvoorbeeld.

Kan iemand op reageren, alsjeblieft?

Ja tuurlijk. Kun je dan een voorbeeld geven van een verhaal? Als ik namelijk Music Hath Charms intyp en bij auteur Carl Barks krijg ik maar drie zoekresultaten, namelijk de Amerikaanse, de Deense en de Nederlandse versie.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Volgende

Keer terug naar Albums en boeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

cron