McDrake 2 jaar

opmerkingen, vragen, klachten, suggesties

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di dec 30, 2008 12:23 pm

Gefeliciteerd McDrake! Vandaag is het 2 jaar geleden dat Daniel73 inlogde. Dus: McDrake 2 jaar. Een overzicht van alle hoogtepunten in twee jaar.
En na 2 jaar staat onze Veteraan bovenaan met de meeste berichten!
Een top 10:

1. Rockerduck: 1437 bijdragen. Hoogste aantal bijdragen.
2. Ei: 646 bijdragen. Gaat altijd in discussie met 1.
3. Henrieke: 406 bijdragen. Tekenaar in spe.
4. mcprul: 388 bijdragen. De enige in de top 10 zonder hoofdletters.
5. Robb K: 355 bijdragen. Tekenaar.
6. Luuuuk: 346 bijdragen. Duckfan.
7. Caspar: 303 bijdragen. Allerheerser over McDrake en omstreken.
8. Duckfan van Down Under: 300 bijdragen. Is pas 3 1/2 maand online.
9. Daniel73: 297 bijdragen. De eerste.
10. Donald Duck: 294 bijdragen. genoemd naar stripfiguur.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo dec 31, 2008 3:33 am

Ik heb echt veel te veel vrije tijd, als ik dat zo zie... Of gewoon veel te klagen... Heeft arjan k toch nog gelijk wat betreft die kankerpitten... :P
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo dec 31, 2008 9:10 am

Denk ik nog steeds maar dat ik hier op dit forum zit te typen? Is het nog steeds maar denkbeeldig dat mijn berichten hier ook verschijnen? Ach en wee!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ei » wo dec 31, 2008 6:35 pm

Duckfan van Down Under schreef:En na 2 jaar staat onze Veteraan bovenaan met de meeste berichten!

Tss! Het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit.

Duckfan van Down Under schreef:1. Rockerduck: 1437 bijdragen. Hoogste aantal bijdragen.
2. Ei: 646 bijdragen. Gaat altijd in discussie met 1.

Wat nou, Ei gaat altijd in discussie met Rockerduck? Alsof Ei een vervelende zeur is, zo lijkt het nu. Wat zullen de mensen wel niet daarvan denken? U bedoelt vast: Ei moet Rockerduck (en ontelbare, vele anderen) altijd corrigeren.

Duckfan van Down Under schreef:3. Henrieke: 406 bijdragen. Tekenaar in spe.

Henrieke is toch al tekenares bij Donald Duck?


McPrul, Luuuuk en Caspar, waar zijn ze gebleven?
Als ze zijn vertrokken moet de veiligheidsdienst van McDrake ze terughalen. Want iedereen kan lid worden van de McDrake-familie, maar vertrekken is verboden. Wie wel meent te kunnen vertrekken zal daarvan de strenge maatregelen ondervinden. Die gaat slaapjes doen met de vissen. Ei heeft gesproken.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo dec 31, 2008 7:06 pm

Duckfan van Down Under schreef:9. Daniel73: 297 bijdragen. De eerste.

De eersten zullen de laatsten worden. Zoals ook uit het lijstje blijkt. :)

In die tijd was mijn profiel "Daniel73" nog ingesteld als beheerder. Die instelling is later verhuisd naar "admin", zodat ik mijn eigen naam weer voor mezelf heb. Dus ik tel eigenlijk niet mee als eerste. De ware eerste is de tweede. Wie is dat?


Huishoudelijke mededeling:
Wat betreft de toekomst van McDrake zijn er wat technische problemen. De software van PunBB is verouderd en werkt inmiddels slecht op de server. Het beheer krijgt foutmeldingen. Zo kan er niets gewijzigd worden aan het uiterlijk. Zelfs niets aan de inmiddels dode link naar Nieuws, die allang veranderd had moeten zijn in:
http://usr.klumpke.eu/donaldducknet/nieuws/.
Mijn indruk is dat PunBB (inmiddels FluxBB) een aflopende zaak is. Sander heeft (op Nederland Off Topic) als idee voorgesteld om naar Google groups te gaan, waarvan de e-mails dienst zouden kunnen doen als archief.
Mijn voornemen is om begin 2009 eindelijk eens aan de slag te gaan aan achterstallig onderhoud. Waaronder dus het zoeken naar andere software-leverancier. Als mensen mee willen werken, laat het me weten.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo dec 31, 2008 10:14 pm

Mensen, een top 10 is een TOP TIEN en geen top 15, of top 2000.

GELUKKIG NIEUWJAAR! Gelukkig Duckjaar vol met Ducks! Op naar 3 jaar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jan 01, 2009 6:15 am

Ei schreef:
Duckfan van Down Under schreef:En na 2 jaar staat onze Veteraan bovenaan met de meeste berichten!

Tss! Het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit.

Rockerduck bezit als één van de zeer weinigen de gave om ook bij een zeer hoge productie de inhoud altijd interessant, leesbaar en grappig te houden.

Ei schreef:U bedoelt vast: Ei moet Rockerduck (en ontelbare, vele anderen) altijd corrigeren.

Als Ei dat liever heeft, wil ik Ei gaarne in die waan laten...

Ei schreef:McPrul, Luuuuk en Caspar, waar zijn ze gebleven?

Ik mis ze ook. Gelukkig is er Duckfan van Down Under, en Ega Bevan! Maar toch mis ik de oude leden van weleer...

Ei schreef:Wie wel meent te kunnen vertrekken zal daarvan de strenge maatregelen ondervinden. Die gaat slaapjes doen met de vissen.

Misschien moet je ze een aanbod doen dat ze niet kunnen weigeren?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » do jan 01, 2009 7:34 pm

Rockerduck schreef:Rockerduck bezit als één van de zeer weinigen de gave om ook bij een zeer hoge productie de inhoud altijd interessant, leesbaar en grappig te houden.

Als Rockerduck die gave bezit, waarom maakt hij er dan nooit gebruik van? :D

Rockerduck schreef:
Ei schreef:U bedoelt vast: Ei moet Rockerduck (en ontelbare, vele anderen) altijd corrigeren.

Als Ei dat liever heeft, wil ik Ei gaarne in die waan laten...

Ha! Als Rockerduck in de waan is, dat Ei in een waan is, wil Ei Rockerduck gaarne in die waan laten. O zo en lekker puh.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:McPrul, Luuuuk en Caspar, waar zijn ze gebleven?

Ik mis ze ook. Gelukkig is er Duckfan van Down Under, en Ega Bevan! Maar toch mis ik de oude leden van weleer...

Ja, nu heb je spijt! Ei had nog zo gewaarschuwd. Die arme zielen hebben vast een Rockerducktrauma opgelopen. Daarom zijn ze weg. Ver weg van de goede zorg van Ei.

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Wie wel meent te kunnen vertrekken zal daarvan de strenge maatregelen ondervinden. Die gaat slaapjes doen met de vissen.

Misschien moet je ze een aanbod doen dat ze niet kunnen weigeren?

Oké. Goed idee. Wat vind je van deze? Als ze niet binnen 24 uur reageren op McDrake, krijgen ze Rockerduck op bezoek in real life! Of is dat te sadistisch? :P


Ei wenst allen een gelukkig 2009, met vele wijze berichten van Ei!

P.S. Rockerduck mag Ei niet aanpakken. Ei heeft zich voorgenomen om van nu af aan een brave jongen te zijn. Pom die dom pom pom!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jan 01, 2009 9:42 pm

Ei, mijn goede voornemen is: na 4 jaar Rockerduck-Ei (ook McDuck) is het tijd voor DvDU-Ei! Ik zie Ega Bevan als mijn opvolger, en zo kan Rockerduck na zijn 1500e bericht mooi met pensioen. En zeg nou niet dat Rockerduck te oud is geworden voor het vak, anders haal ik Rockerduck erbij! Kijk uit, Pietje Bell! Of moet ik Ciske de Rat zeggen? :P Nee, wij lachen erom. Niet vergeten: altijd blijven lachen! Misschien dat Zwarthart Zware dat eens zou moeten bedenken? Maar ja, misschien heeft de DvDU zoveel berichten geplaatst dat alles is gedaan.

Zou McDrake niet uit moeten gaan, dan kunnen we een mooiere, nieuwe website beginnen met nieuwe discussies. En een discussie topic. Namen:

McDuckfanvanDownunder
McDvDU
McEi
McRockerduck
McBarks
McRosa
McDonald
McPrul
McStrip
McDinges, euh...
McMcDuck
McMcDrake
Mc...
McGottfredson
McMouse
McDisney

Of is dit raar?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » vr jan 02, 2009 4:42 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ei, mijn goede voornemen is: na 4 jaar Rockerduck-Ei (ook McDuck) is het tijd voor DvDU-Ei!

Op McDuck was het Rockerduck-Pluizer. Jullie weten allemaal vast nog wel dat Johannes Pluizer een serieuze, schattige, onschuldige, goedhartige, liefdadige, vredelievende vleermuis met een hoog knuffelgehalte was. Waar is hij sindsdien gebleven? Geëindigd in de hete soep?
Rockerduck-Ei, op McDrake? Ei weet van niets. Ei houdt niet van ruzie. Ei houdt van rust. Ei zit gewoon gezellig op dit forum en wordt steeds maar gepest door die nare Rockerduck. Kan niemand daar wat tegen doen? Is er hier geen moderator of zo? Ei heeft al minstens 1437 Rockerduckberichten gerapporteerd, maar niemand doet wat!

En waarom DvDU-Ei? Waarom mag Ei niet met welverdiend pensioen? Houdt de onderdrukking dan nooit op? Waarom is het niet DvDU-Rockerduck? Ei is slechts een slachtoffer. Rockerduck is de agressor, de as van het kwaad, die ongenadig hard moet worden aangepakt. Ei is de arme burger, die met goede zorg beschermd moet worden. Zo moet je het ongeveer zien.

Duckfan van Down Under schreef:Niet vergeten: altijd blijven lachen!

Ei zou wel willen. Maar Rockerduck is zo stil. Ei vertrouwt het niet. Rockerduck is vast weer bezig met het opzetten van een complot tegen Ei. Een complot waar Duckfan van Down Under vast wel eens onderdeel van kan zijn... Volgens Ei is Duckfan van Down Under vast een handlanger, een bodyguard van Rockerduck. Ja, die twee werken samen. Ei heeft het al door. Terwijl Duckfan van Down Under met onder meer zijn belachelijk lange, ingewikkelde naam Ei vermoeit, kan Rockerduck ondertussen uitrusten. Zo wisselen ze elkaar af. Alles om Ei te vernietigen. Help Ei! Help Ei!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 02, 2009 5:00 pm

Duckfan van Down Under schreef:Zou McDrake niet uit moeten gaan, dan kunnen we een mooiere, nieuwe website beginnen met nieuwe discussies. En een discussie topic.

Zoals ik in mijn vorige bericht in dit topic schreef, lijkt het wat betreft forumsoftware PunBB einde verhaal te worden. Dus dan zal er sowieso iets nieuws moeten komen.
Mijn enige voorwaarde, als zijnde McDrake-medewerker, is dat de forumboards archiveerbaar zijn voor het publiek. Archiveren is met PunBB heel erg lastig. Sander, beheerder van McDuck, heeft daar een speciaal programma voor moeten schrijven, en dan nog blijft het moeilijk. Eigenlijk onmogelijk voor leken zoals ik.

Tips zijn welkom. Welke mogelijkheden zijn er, voor een archiveerbaar McDrake?

Duckfan van Down Under schreef:Namen: [...]

McDuckfanvanDownunder
McDvDU
McEi
McRockerduck
McBarks
McRosa
McDonald
McPrul
McStrip
McDinges, euh...
McMcDuck
McMcDrake
Mc...
McGottfredson
McMouse
McDisney

Of is dit raar?

Raar? Ik vind van niet. Maar ik vind wel dat iedereen zelf z'n eigen profielnaam moet kunnen kiezen.
Leuk dat je meedenkt!
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » za jan 03, 2009 6:30 pm

Schandalig! Ei wordt genegeerd door Duckfan van Down Under en door Rockerduck! Grover kan het niet. Ei had zich voorbereid op talloze pagina's aan discussies, scheldkanonnades en regenbuien van klachten. Zoals in de goede oude tijd. Maar er gebeurt niets. Helemaal niets. Ei kwijnt weg. Is er dan niemand meer die Ei wil voederen? Is iedereen zo verstandig en volwassen geworden? Zit er dan niemand zich op te vreten? Is er dan helemaal niemand meer die implusief op de "antwoorden"-knop drukt, om Ei aandacht te geven? Is dit waar 2 jaar McDrake de mensheid gebracht heeft? :O

Het is hoog tijd voor een nieuw forum: McEi!
Dit wordt een EIgen platform waarop alleen berichten van en/of over Ei zijn toegestaan. Wie het daar waagt Ei te negeren wordt er meteen verbannen.
Duckfan van Down Under en Rockerduck zullen Ei smeken om lid te mogen worden. Maar dan negeert Ei ze! Ja, dat zal ze leren. Dan hebben ze spijt. Ha ha ha ha!

Weg met McDrake. Leve de toekomst. Leve McEi!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za jan 03, 2009 9:07 pm

Ik heb je berichten nog eens goed doorgelezen. Ei, als die RD je schaal open breekt dan zal ik hem dicht lEImen. Ik ben zo naief (tenminste, ik weet niet of dat het woord DAT betekent of heel iets anders) geweest. Zo dom. Ei, je hebt helemaal gelEIk. Ei, ik geef me over. Aan iemand met zo'n ervaring als jEI (of moet ik zeggen U) kan niemand op. Zelfs niet zo'n rijkaard (niet rEIkaard) als RD. SLUIT JE AAN BEI HET EI-ISME! Ei, ik geloof dat ik een bericht te laat ben, maar het spEIt me heel erg. Rockerduck is al een ruziemaker sinds Pluizer. Pluizer is toen weggevlogen, is troost gaan zoeken bij een Zuid-Amerikaanse kip, heeft zich voortgeplant en die kwam maar niet uit zijn ei. En die kwam maar niet uit zijn Ei. En dat ben jEI. SLUIT JE AAN BEI HET EI-ISME!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » zo jan 04, 2009 2:42 am

Duckfan van Down Under schreef:Ei, als die RD je schaal open breekt dan zal ik hem dicht lEImen. [...] Rockerduck is al een ruziemaker sinds Pluizer.

Eh... Ons getrEIter gaat de verkeerde kant uit, Eipostel van Down Under.
Ei vreest dat je alvast een tube lijm kan gaan halen, als we zo doorgaan. :O

Want wie weet hoe gepikeerd de hondsdolle vleermuis Pluizer zou zijn, als hij zou vernemen dat iemand anders dan hem een ruziemaker is genoemd. ;)

Duckfan van Down Under schreef:Pluizer is toen weggevlogen, is troost gaan zoeken bij een Zuid-Amerikaanse kip, heeft zich voortgeplant en die kwam maar niet uit zijn ei. En die kwam maar niet uit zijn Ei. En dat ben jEI.

Een vleermuis en een kip? Prietpraat! In de smeltende sneeuw zeker.
Volgens Plui.. eh.. Ei heeft Duckfan van Down Under te veel Rosa-verhalen gelezen. :)

Duckfan van Down Under schreef:SLUIT JE AAN BEI HET EI-ISME!

Dit klinkt gEInig. Ei gaat alvast T-shirts laten drukken!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 06, 2009 10:38 pm

Ei schreef:Als Rockerduck die gave bezit, waarom maakt hij er dan nooit gebruik van? :D

Hmm... Volgens mij leest Ei gewoon heel selectief. Hij is bevooroordeelt jegens berichten van Rockerduck! Ik eis een onafhankelijk oordeel! Waar is Ferry Mangelen om ons bij te staan? Hij kan het oordeel vellen.

Ei schreef:Ha! Als Rockerduck in de waan is, dat Ei in een waan is, wil Ei Rockerduck gaarne in die waan laten. O zo en lekker puh.

Gaan we napraten? Zwakjes, Ei, heel zwakjes...

Ei schreef:Ja, nu heb je spijt! Ei had nog zo gewaarschuwd. Die arme zielen hebben vast een Rockerducktrauma opgelopen. Daarom zijn ze weg. Ver weg van de goede zorg van Ei.

Ik heb de indruk dat ze weg zijn *ondanks* de aanwezigheid van Rockerduck. Rockerduck heeft ze in eerste instantie naar McDrake toe getrokken. Ik vermoed dat de drammerighEId van een niet nader te noemen lid echter te veel is geworden...

Ei schreef:Oké. Goed idee. Wat vind je van deze? Als ze niet binnen 24 uur reageren op McDrake, krijgen ze Rockerduck op bezoek in real life! Of is dat te sadistisch? :P

Pff, het is wel duidelijk dat Ei Rockerduck nooit ontmoet heeft. Mensen die Rockerduck ontmoet hebben, zijn laaiend enthousiast! Ze willen gewoon nooit meer zonder. Rockerduck is moeten verhuizen en heeft een geheim nummer genomen, omdat aanhangers hem bleven stalken, uit pure bewondering.

Ei schreef:P.S. Rockerduck mag Ei niet aanpakken. Ei heeft zich voorgenomen om van nu af aan een brave jongen te zijn. Pom die dom pom pom!

Zal ik dokter Weekhart Flapperbol even langssturen om Ei op te voeden?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Volgende

Keer terug naar Over McDrake Nederland Disney

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten