De meest recente stamboom van de Ducks

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 10:37 pm

Vandaag ben ik bezig geweest met een stamboom te maken van de neefjes als ze oud zijn, hun kinderen en kleinkinderen.
Dit is zeer exclusief, want niemand is op het idee gekomen om dit te doen. De karakters zijn allemaal zelf ontworpen, op een paar na.
De generatie van Kwik, Kwek en Kwak komen ongeveer uit 1940, de kinderen daarvan ongeveer uit 1965 en de kinderen daar weer van zouden in 1990 geboren zijn. Die zijn iets jonger dan ik, maar de stamboom is daarom heel erg recent van deze tijd.

Afbeelding

Toelichting, hier staat de hele stamboom in woorden uitgelegd, veel leesplezier

De onderste rij is de generatie van de bekendste Duck karakters. Het echtpaar: Daan Duckes en Lucy zijn afkomstig van ''dubbelpocket 9'' Daan is een dikke optimistische ongeluksvogel en Lucy is een knappe en slimme vrouw. Die krijgen twee kinderen die ook in die pocket staan. Dat zijn Kitty- en Tom Duckes[u/]. Tom lijkt kwa uiterlijk veel op zijn vader, maar zijn innerlijk is precies moedertje met zijn kennisrijke geestelijke gestel. Tom gaat met [u]Charlotje van Roos, dat is een vrouw waar weinig over bekend is. Kitty lijkt heel veel op haar moeder, maar haar innerlijk is precies Daan, bijvoorbeeld haar eetgewoontes en kennis van auto's, ook zij is kennisgevoelig. Kitty is met Kwik Duck getrouwd.

Onze bekende Donald is nu een oude man, maar voor de rest is hij nog geen steek verandert. Het enige nieuwtje is dat Katrien met hem getrouwd is, maar Guus is nog steeds van plan om haar af te pakken van Donald. Alhoewel zijn het wel oudere eenden en de kracht is er een beetje van af.

Kwik is niet meer dat spelende kindje met petje, maar met zijn knappe uiterlijk en zijn slimheid is Kitty er gelijk op gevallen, boven Kwek en Kwak.
Kwik en Kitty krijgen twee kinderen, Dimpie en Dikkie. Dimpie is een vrolijke jongen met veel grapjes en runt een accountants kantoor. Hij heeft dus geen geldtekort. Zijn vrouw is Glacia Langsnavel, een tiran. Gek genoeg vindt Dimpie haar leuk, want ze is een luilak en Dimpie is bijna haar slaaf. Ze hebben weer twee kinderen gekregen, genaamd Dennis en Ronald Duck, de laatste is vernoemd naar onze bekende Donald. Het zijn twee vrolijke jongens. Dikkie is een heel ander geval, het is een driftige jongen en is ook niet zo slim als Dimpie, maar is veel socialer, durft met iedereen te praten en valt altijd op. Hij heeft een vrouw, Saartje D'n Kwaker. Dat is een dominant figuur en is zeer aanwezig, maar kan goed met Dikkie opschieten, omdat hij vaak voor haar in de bres springt, maar ze jutten elkaar wel heel veel op, wat leidt tot veel gescheld en gevloek thuis, Dikkie heeft de driftigheid van zijn oudoom: Donald. De ouders van Saartje zijn Sjon D'n Kwaker en Maartje Snavelaar. Sjon is een rijke Baron en Maartje is de barones. Dat is de reden waarom Saartje met niks tevreden is. Het zijn nonchalante ouders en komen arrogant over. Maartje heeft ook nog een zus: Marleen Snavelaar.
Dikkie en Saartje hebben twee kinderen geregen, Rick en Kwekkus Duck. Die laatste is heel bijzonder.

Kwek Duck is een hele geduldige jongen en is tegenwoordig een dokter geworden, nu hij ouder is blijken er toch McDuck dingetjes bij hem er in te zitten. hij vond het niet leuk dat Kwik er met Kitty vandoor ging en hij heeft daar lang mee gezeten. Later heeft hij een andere vrouw gevonden, genaamd Lobke van Meer. Dat is een gezellige, maar een niet echt aanwezige vrouw. Het is een intiem gezinnetje. Ze hebben twee kinderen, Bob Duck en Melissa Duck. Bob is nu begin 20 en heeft een leuk, maar ook knap vrouwtje gevonden, genaamd Amber Kwaakstra. Melissa is iets jonger dan Bob en is nog vrijgezel, wat haar niets uitmaakt. Ze woont nog bij Kwak en Kwak geeft haar nog pakkende tips hoe ze in het leven moet staan, omdat ze nog vrij onzeker is en vrijwel niets durft. Kwak heeft daar genoeg geduld voor. Lobke's ouders heten: Anthony van Meer en Judith. Lobke lijkt veel op haar ouders. Die het beste voor haar over hebben.

Kwak Duck is tegenwoordig niet meer dan een kapper. Hij is het diepste gezonken van de drie, maar misschien wel het gelukkigst. Kwak staat met zijn mooie figuur echter wel sterk bij de dames, maar helaas heeft hij er nooit een te pakken kunnen krijgen. Uiteindelijk heeft hij iemand gevonden, genaamd Jasmine, waarvan haar beide ouders dood zijn. Ze lijkt net op een feeks, maar is wel symphatiek. Vandaar is Kwak op haar gevallen. Ze hebben na veel pogingen door het slappe zaad van Kwak toch nog een kind gekregen, genaamd Kurt Duck. Kurt is een onverzorgde jongen met een doorlopende wenkbrauw. Voor de rest speelt hij nog met speelgoed op zijn twintigste en is daardoor gefascineerd. Hij is erg eigenwijs en lijkt kwa innerlijk veel op zijn moeder.

Zo dat was het. Ik hoop dat het een beetje duidelijk was. Op de stamboom staan de namen erbij.

Reacties zijn altijd welkom. :)

EDIT: titel gewijzigd. was "De meest recente stamboom van de Duck's."
Laatst bijgewerkt door Guus Geluk op ma jan 19, 2009 2:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 10:43 pm

Heey, ik zie daar een lange streep onder de woorden op regel 2 bij de toelichting.
Dat was niet mijn bedoeling, sorry daarvoor.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor DD » za jan 17, 2009 11:15 pm

Leuk bedacht. Ik vind dat Disney best wel eens verhalen van zulke recente tijden met nakomelingen mogen maken. Net zoals ze ook weleens verhalen van Donnie Duck (Donald Duck toen hij klein was) maken.

En dan over jou creativiteit: erg mooi, maar je vertelt niet wat voor beroep Kwik heeft. Is hij niet toevallig advocaat? Want of het is toeval of jij hebt de beroepen gebasseerd op het verhaal van Barks waar de neefjes doen alsof Donald door een slaapvlieg is gestoken. Ze maken Donald wijs dat hij twintig jaar ofzo heeft geslapen en dat hun beroepen arts, advocaat en kapper zijn.

En verder, het is wel een beetje vreemd dat Kwak kapper is geworden. Terwijl hij toch wel even slim is als zijn broertjes.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 11:43 pm

DD schreef:Leuk bedacht. Ik vind dat Disney best wel eens verhalen van zulke recente tijden met nakomelingen mogen maken. Net zoals ze ook weleens verhalen van Donnie Duck (Donald Duck toen hij klein was) maken.

Dat vind ik ook, maar ik was ze voor. ;)

DD schreef:En dan over jou creativiteit: erg mooi, maar je vertelt niet wat voor beroep Kwik heeft. Is hij niet toevallig advocaat? Want of het is toeval of jij hebt de beroepen gebasseerd op het verhaal van Barks waar de neefjes doen alsof Donald door een slaapvlieg is gestoken. Ze maken Donald wijs dat hij twintig jaar ofzo heeft geslapen en dat hun beroepen arts, advocaat en kapper zijn. .

Klopt, daar heb ik die beroepen van. Kwik is inderdaad advocaat, heb ik er vergeten bij te zetten, het is ook zoveel tekst. :o

DD schreef:En verder, het is wel een beetje vreemd dat Kwak kapper is geworden. Terwijl hij toch wel even slim is als zijn broertjes.

Dat is ook zo, maar Barks heeft dat eenmaal bedacht en daar ga ik niet aan tornen. Wat eenmaal bedacht is behoud ik.

Wat vind je van de kinderen (en vrouwen daarvan) van Kwik, Kwek en Kwak?
Moeten daar nog aanpassingen op?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor DD » za jan 17, 2009 11:50 pm

Nee ik vind ze allemaal erg leuk. Alleen vind ik dat die Kurt Duck geen "onverzorgde jongen met een doorlopende wenkbrauw. Voor de rest speelt hij nog met speelgoed op zijn twintigste en is daardoor gefascineerd." moet zijn. Ik bedoel, het is al zielig genoeg voor Kwak dat hij het niet zover heeft geschopt en "slappe zaad" heeft :P en dan moet hij ook nog zo een zoon krijgen? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Guus Geluk » za jan 17, 2009 11:56 pm

Dat is dan toch extra leuk voor de striplezers? ;)
''Het lijden van Kwak''.

Oh ja die vrouw van Kwak ziet er ook niet echt netjes en verzorgd uit. :P
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Goudglans » zo jan 18, 2009 10:12 am

Heel leuk bedacht. Goed over nagedacht, maar de beroepen die Barks noemt zeggen niks over hun werkelijke beroep later. Ten slot van rekening waren ze toen nog niet volwassen. Verder leuk bedacht en goede combinaties bedacht.

Nog 1 ding, waarom hebben zij niet het fortuin van Dagobert geerft, zolas Barks een keer noemde? Naar wie is de erfenis nu gegaan? Heb je daar ook een leuk verhaal over? Dat zou alles helemaal compleet maken.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor DD » zo jan 18, 2009 3:31 pm

Ja precies. Dagobert is overleden neem ik aan. Vogens Rosa in 1977 ofzo al? Dus dan moeten zijn familieleden alles toch geërfd hebben. Of zijn ze onterfd, zoals Donald zo vaak hiermee wordt bedreigd door Dagobert als hij weer eens geen klusje voor hem wil opknappen.

En verder, Goudglans heeft gelijk. De neefjes doen in dat verhaal maar alsof ze in de toekomst zijn. Ze hebben hun beroepen maar zelf bedacht en dat om te kunnen combineren met de situatie in het verhaal. Zo knipt Kwak de kapper Donald's (nep)baard af. De dokter vertelt hem dat hij door een slaapvlieg is gestoken (zo ging het denk ik) etc. (wat kwek als advocaat doet weet ik niet meer haha).

Ze zijn dus niet echt in de toekomst en het wil dus ook niet zeggen dat Barks had gepland dat de neefjes deze beroepen zouden krijgen.

In een andere verhaal gaat Donald echter wel naar de toekomst en daar zijn de neefjes alle drie advocaat geworden. Maar wel is Guus met Katrien getrouwd. Dus op die verhaal zou je je stamboom sowieso niet moeten basseren :P

Wat ook mooi zou zijn is als Donald uiteindelijk ook een kind kreeg van Katrien (ze zijn inmiddels getrouwd). Of zijn ze op een zo late leeftijd getrouwd dat Donald's zaad noch Katriens baarmoeder niet meer zijn zoals ze gewees zijn?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 18, 2009 7:20 pm

DD schreef:Ja precies. Dagobert is overleden neem ik aan. Vogens Rosa in 1977 ofzo al?

Volgens Rosa in 1967, het jaar dat het laatste door Barks zelf getekende verhaal uitkwam.

DD schreef:In een andere verhaal gaat Donald echter wel naar de toekomst en daar zijn de neefjes alle drie advocaat geworden. Maar wel is Guus met Katrien getrouwd. Dus op die verhaal zou je je stamboom sowieso niet moeten basseren :P

Bedoel je dit verhaal?

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94088

DD schreef:Wat ook mooi zou zijn is als Donald uiteindelijk ook een kind kreeg van Katrien (ze zijn inmiddels getrouwd). Of zijn ze op een zo late leeftijd getrouwd dat Donald's zaad noch Katriens baarmoeder niet meer zijn zoals ze gewees zijn?

Eh... dit vind ik niet geschikt voor op een Disney-forum.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » zo jan 18, 2009 7:28 pm

Rockerduck schreef:
DD schreef:Ja precies. Dagobert is overleden neem ik aan. Vogens Rosa in 1977 ofzo al?

Volgens Rosa in 1967, het jaar dat het laatste door Barks zelf getekende verhaal uitkwam.

Oh ja!

Rockerduck schreef:
DD schreef:In een andere verhaal gaat Donald echter wel naar de toekomst en daar zijn de neefjes alle drie advocaat geworden. Maar wel is Guus met Katrien getrouwd. Dus op die verhaal zou je je stamboom sowieso niet moeten basseren :P

Bedoel je dit verhaal?

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94088

Ik weet het echt niet meer het is zo een lange tijd geleden. Ik weet alleen nog wel dat Katrien boos is op Donald omdat hij te ouderwetse bankstellen heeft of zo en in de toekomst ziet hij dat Katrien en Guus gewoon zijn meubels gebruiken. Hiermee verklaart hij dan dat hij dus juist hypermoderne meubels heeft. Zo ging het denk ik.

Rockerduck schreef:
DD schreef:Wat ook mooi zou zijn is als Donald uiteindelijk ook een kind kreeg van Katrien (ze zijn inmiddels getrouwd). Of zijn ze op een zo late leeftijd getrouwd dat Donald's zaad noch Katriens baarmoeder niet meer zijn zoals ze gewees zijn?

Eh... dit vind ik niet geschikt voor op een Disney-forum.

Hoe bedoel je?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo jan 18, 2009 8:22 pm

DD schreef:Ik weet het echt niet meer het is zo een lange tijd geleden. Ik weet alleen nog wel dat Katrien boos is op Donald omdat hij te ouderwetse bankstellen heeft of zo en in de toekomst ziet hij dat Katrien en Guus gewoon zijn meubels gebruiken. Hiermee verklaart hij dan dat hij dus juist hypermoderne meubels heeft. Zo ging het denk ik.

Dat is weer een ander verhaal. Jij bedoelt dit:

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94108 (DD 13-1997)

DD schreef:
Rockerduck schreef:Eh... dit vind ik niet geschikt voor op een Disney-forum.

Hoe bedoel je?

Nou, dit soort begrippen en theorieën vind ik niet geschikt voor jonge lezers, en in de Disney-wereld heeft het al helemaal niks te zoeken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » zo jan 18, 2009 8:43 pm

Rockerduck schreef:
DD schreef:Ik weet het echt niet meer het is zo een lange tijd geleden. Ik weet alleen nog wel dat Katrien boos is op Donald omdat hij te ouderwetse bankstellen heeft of zo en in de toekomst ziet hij dat Katrien en Guus gewoon zijn meubels gebruiken. Hiermee verklaart hij dan dat hij dus juist hypermoderne meubels heeft. Zo ging het denk ik.

Dat is weer een ander verhaal. Jij bedoelt dit:

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94108 (DD 13-1997)

Ja precies dat is hem.


Rockerduck schreef:
DD schreef:
Rockerduck schreef:Eh... dit vind ik niet geschikt voor op een Disney-forum.

Hoe bedoel je?

Nou, dit soort begrippen en theorieën vind ik niet geschikt voor jonge lezers, en in de Disney-wereld heeft het al helemaal niks te zoeken.

Nee je hebt me niet goed begrepen. Hiermee doel ik op Guus Geluk die vertelt dat Kwak slappe zaad heeft. Dus vraag ik me af waarom Donald geen kinderen heeft gekregen met Katrien. Om die redenen misschien? Ik zeg niet dat het in een verhaal uitgebreid uitgelegd moet worden ofzo :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Guus Geluk » zo jan 18, 2009 9:49 pm

Rockerduck schreef:
DD schreef:Ik weet het echt niet meer het is zo een lange tijd geleden. Ik weet alleen nog wel dat Katrien boos is op Donald omdat hij te ouderwetse bankstellen heeft of zo en in de toekomst ziet hij dat Katrien en Guus gewoon zijn meubels gebruiken. Hiermee verklaart hij dan dat hij dus juist hypermoderne meubels heeft. Zo ging het denk ik.

Dat is weer een ander verhaal. Jij bedoelt dit:

http://coa.inducks.org/story.php?c=H+94108 (DD 13-1997)

DD schreef:
Rockerduck schreef:Eh... dit vind ik niet geschikt voor op een Disney-forum.

Hoe bedoel je?

Nou, dit soort begrippen en theorieën vind ik niet geschikt voor jonge lezers, en in de Disney-wereld heeft het al helemaal niks te zoeken.

Auw, je zit niet goed in je rol, Rockerduck zou nooit iemand er op wijzen om iets beter te doen. ;)
Back on topic.

DD schreef:Dus vraag ik me af waarom Donald geen kinderen heeft gekregen met Katrien.

Omdat Guus, ik dus, er een stokje voor probeert te steken, met de gedachte: kinderen die karaktereigenschappen hebben van het lieve Katrientje, maar ook van die vervelende Donald, dat wordt een hel voor me als Guus. :mad:

DD schreef:En verder, Goudglans heeft gelijk. De neefjes doen in dat verhaal maar alsof ze in de toekomst zijn. Ze hebben hun beroepen maar zelf bedacht en dat om te kunnen combineren met de situatie in het verhaal. Zo knipt Kwak de kapper Donald's (nep)baard af. De dokter vertelt hem dat hij door een slaapvlieg is gestoken (zo ging het denk ik) etc. (wat kwek als advocaat doet weet ik niet meer haha).

Die beroepen zijn in mijn toekomstvisie werkelijkheid geworden, ze hebben in dat verhaal toch niet zomaar de gedachte van die beroepen?

Goudglans schreef:Nog 1 ding, waarom hebben zij niet het fortuin van Dagobert geerft, zoals Barks een keer noemde? Naar wie is de erfenis nu gegaan? Heb je daar ook een leuk verhaal over? Dat zou alles helemaal compleet maken.

Dagobert is overleden en Kwik is nu net vader geworden. Dimpie is geboren op 1967(als eerste van die generatie) en Dagobert gaat dood. Nu hebben ze een heel pakhuis aan hun broek hangen, moet dat verdeeld worden? Donald besluit een liefdadigheidsclub te beginnen, waarbij het geld wordt verspreid naar heel veel mensen die krap bij kas zitten, voor jan en alleman. Donald en Katrien gaan trouwen en Guus barst van de jaloezie. Donald als hoofdrolspeler wordt heel erg gewaardeerd door de Duckburgse mensen. ''Zijn brein is niet groot, hij is niet handig, maar hij heeft wel het grootste hart van heel Duckstad''. Kwik, Kwek en Kwak zijn rond de twintig en dus nog te jong om zo'n groot fortuin te bezitten.
Twintig jaar later gaat Donald met pensioen en krijgen Kwik, Kwek en de arme Kwak het grote fortuin, ze besluiten om ook daarvoor het milieu aan te pakken, aangezien veel is aangetast is door de Duckstadse bedrijven. Dimpie is rond de twintig en krijgt samen met Glacia, Dennis Duck.

Zo moet het ongeveer gegaan zijn.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jan 18, 2009 10:29 pm

Waarom is iemand meteen dommer en zwakker als deze kapper wordt? Als iemand nu heel slim is en het gewoon leuk vind om kapper te zijn? En wat is er nu verkeerd aan een zoon van 20 die gefascineerd is door speelgoed? Is weer eens wat andes. Kwak heeft het heus niet per see slechter getroffen. Ieder zijn ding.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » zo jan 18, 2009 10:38 pm

Guus Geluk schreef:Omdat Guus, ik dus, er een stokje voor probeert te steken, met de gedachte: kinderen die karaktereigenschappen hebben van het lieve Katrientje, maar ook van die vervelende Donald, dat wordt een hel voor me als Guus. :mad:

Ik vraag me af wát voor dstokje dat is haha :P Hoe kan iemand nou tegen houden dat een man en een vrouw ene kind krijgen kun je me dat uit leggen? Haalt Katrien hij op een of andere manier steeds over dat zij het tegen houdt ofzo?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron