Alla ricerca della pietra zodiacale

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za feb 21, 2009 5:45 pm

Dit verhaal zag ik toen ik wat aan het rondkijken was op Inducks en ik dacht "Wat is dit?". Dit verhaal moest in Nederland gepubliceerd worden! Het probleem is alleen dat het het langste stripverhaal van Disney is met 347 pagina's en dat we daar meer daan 1 pocket voor nodig hebben. Zoiets past alleen in 1 dubbelpocket of 1 Mega Fun. Dat is LANG! Wat denken jullie? Link: http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+1780-AP&pg=1 .
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ega Bevan » za feb 21, 2009 6:55 pm

Je zou het verhaal in één speciale uitgave kunnen stoppen. Maar ik vraag me af of een verhaal van 347 pagina's in Nederland verkoopt. Op dit forum vangt men regelmatig op dat lange verhalen in Nederland niet erg populair zijn. Jammer eigenlijk.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor DD » za feb 21, 2009 7:39 pm

Dat is juist cool en vooral om de Mouses en de Ducks samen spelen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za feb 21, 2009 9:23 pm

JOS! FERDI F! WAAR ZIJN JULLIE GBLEVEN? KUNNEN JULLIE ME HOREN? ZOUDEN JULLIE DAT VERHAAL EENS WILLEN PUBLICEREN?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo feb 22, 2009 4:03 am

Het verhaal is overal ter wereld in delen gepubliceerd. Dat was ook de opzet van de Italianen; ik heb immers nog nooit een Topolino gezien van 347 pagina's. Het meeste werk is van Massimo De Vita, zo te zien, één van de beste (en meest onderschatte) Disney-tekenaars. Helaas zijn er ook enkele delen van een mindere, mij onbekende, tekenaar. Ik vind dit soort series altijd wel grappig (ook al weet ik niet waar deze over gaat); die Italianen zijn lekker gek, met hun absurd lange avonturen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 22, 2009 1:23 pm

Ik vind die verhalen ook prachtig. Veel van die verhalen zijn gepubliceerd in de pockets 1e en 2e serie, en pocket 3e serie nr. 1.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Goofy » zo feb 22, 2009 2:18 pm

In de laatste pocket staat ook een vervolgverhaal dus ik hoop dat ze dit verhaal ook een keer willen publiceren.
Goofy
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 3:44 pm

Berichtdoor huugduck » wo apr 01, 2009 7:55 pm

Ik vind lange juist leuker dan korte verhalen, want in lange verhalen ga ik altijd helemaal inzitten.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm

Berichtdoor mcDuck King » do apr 02, 2009 12:38 pm

Ik vind lange leuk maar het moet niet te lang worden waarom maken ze hier geen disney film van. Maarre er komen wel veel figuren in dan blijft het leuk, dus stop dat verhaal lekker in een dubbelpocket hoezzeej!!!!!:D
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo apr 29, 2009 1:55 pm

Wat ik me afvraag, hoe heet dit verhaal eigenlijk?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under 3 » wo apr 29, 2009 4:33 pm

Als ik jou was keek ik even naar de titel van dit topic.
Duckfan van Down Under 3
Member
 
Berichten: 57
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 3:27 pm

Berichtdoor Meester Warbol » wo apr 29, 2009 4:52 pm

mcDuck King schreef:Wat ik me afvraag, hoe heet dit verhaal eigenlijk?

Goede vraag, McDuck King! Als je naar de titel van het topic kijkt, zie je dat het verhaal "Alla ricerca della pietra zodiacale" heet. Omdat het niet in Nederland gepubliceerd is, heeft het natuurlijk geen Nederlandse titel.

De Italiaanse titel betekent "Op zoek naar de Zodiaksteen". De zodiak wordt ook wel de dierenriem genoemd. Als je naar de plaatjes uit de verschillende hoofdstukken kijkt, zie je dat elk hoofdstuk in het teken van een ander sterrenbeeld staat.

Die plaatjes staan helemaal onderaan op deze pagina: http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+1780-AP&pg=1
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor michel2506 » di mei 05, 2009 4:39 pm

Het moet te doen zijn om deze uit te brengen als Dubbelpocket zou ik zeggen.

Alle delen zijn al eens uitgebracht in de Duitse Pocketreeks Lustiges Taschenbuch 156 en 157.

Deze hoeven dus alleen nog vertaald te worden en dan kunnen ze als dubbelpocktet uitgebracht worden lijkt mij.
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 06, 2009 4:07 pm

Het probleem is dat Nederland niets met de pockets te maken heeft. Ze kunnen niet kiezen wat erin staat. De pockt wordt afgedrukt in Noorwegen en opgestuurd. De Nederlandse redactie vertaalt het. Ook o.a. Duitsland en andere Scandinavische landen doen dit.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 06, 2009 6:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:Het probleem is dat Nederland niets met de pockets te maken heeft. Ze kunnen niet kiezen wat erin staat. De pockt wordt afgedrukt in Noorwegen en opgestuurd. De Nederlandse redactie vertaalt het. Ook o.a. Duitsland en andere Scandinavische landen doen dit.

Ja, precfies toen ik ooit een Lustiges Taschenbuch vast had enn een Nederlandse, waren de verhalen dat het bezitten allemaal het zelfde.
Alleen de voor.- en achterkant waren en anders, en de begin blz. o.a. de blz. met de inhoud en reclame.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Volgende

Keer terug naar Disney strips algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron