Zijn hier nog stoute kindertjes?

Algemeen, inloop

Berichtdoor Raad voor de commissies » do dec 04, 2008 6:31 am

SintNicolaas schreef:
Raad voor de commissies schreef:Van uitstel komt afstel, zeggen wij van de 'Raad voor de commissies'. Wij hebben hier in Nederland tegenwoordig ook nog de Kerstman, die ons jaarlijks in december bezoekt. De Kerstman kan de teleurgestelde, verwende Nederlandse kindertjes snoepgoed en cadeaus geven. En vergeet de Paashaas niet.
Er is geen reden waarom u niet naar kindertjes in Afrika zou gaan, in plaats van naar die in Nederland. En u woont dichterbij Afrika dan de Kerstman.

De Kerstman is natuurlijk geen vervanging van mij. De Kerstman is een mislukt kloonexperiment van Coca Cola. Je kunt ook wel zien hoe dik je daarvan wordt... Met de Kerstman wens ik niets van doen te hebben.

U schreef eerder, op 28 november: "Ik breng ieder jaar sfeer, gezelligheid." Hoe plaatst u hierin uw afkeer van de Kerstman?

De Kerstman bezoekt ons tijdens de kerstdagen, een tijd van vrede op aarde. De Kerstman brengt niet maar alleen cadeautjes, zoals u. De Kerstman biedt ons bezinning. Tijdens het Sinterklaasfeest leest men gedichten waarin familie en vrienden voor schut worden gezet. Mensen worden in uw naam geconfronteerd met hun verleden, op een niet zelden beschimpende manier. Sinterklaasfeest is een volksgericht. Een typisch Nederlands feest. Gezellig mensen afkraken.

De Kerstman is een olijke, gezellige man. Kerstmis staat voor de komst van het licht. Kerstmis is toekomstgericht. De Kerstman maakt mensen vredelievend. Ridiculiserende gedichten voordragen is ondenkbaar tijdens kerstmis. Men richt zich op vrede.

SintNicolaas schreef:
Raad schreef:Rijke, Nederlandse wensen steeds meer de Kerstman. De Kerstman is een olijke, moderne versie van u, zegt men. Hij past beter bij moderne kindertjes. In Afrika is alles uit het Westen modern, dus ook u. In Afrika kunt u nog jaren vooruit.

Waar speelt u op, Raad? Waarom laat u mij niet gewoon mijn werk doen? Waarom stuurt u steeds aan op mijn vertrek uit Nederland?

Ben jij dat, Jantje? En jij Pietje? Zitten jullie daar in die raad? Nog steeds boos omdat jullie toen die speelgoedtrein niet gekregen hebben in dat jaar dat jullie al dat kattekwaad uithaalden?

Wij Jantje en Pie... Eh... Wij van de Raad voor de commissies sturen niet aan op uw vertrek uit Nederland. Ziet u het zo: wij sturen aan op uw aankomst in Afrika!

Jantje en Pietje zijn niet boos. Wij.. eh.. zij hebben dat jaar elk een hele mooie speelgoedtrein gekregen van de Kerstman. O zo!
Raad voor de commissies
 

Berichtdoor SintNicolaas » do dec 04, 2008 8:25 pm

Santa Claus schreef:Ho ho ho!

Houdt jij je erbuiten! Anders haal ik mijn Piet met de roe! Wegwezen! Kssssttt!
SintNicolaas
 

Berichtdoor SintNicolaas » do dec 04, 2008 8:29 pm

Raad schreef:U schreef eerder, op 28 november: "Ik breng ieder jaar sfeer, gezelligheid." Hoe plaatst u hierin uw afkeer van de Kerstman?

Als de Kerstman braaf is, en zijn schoen zet in Nederland, krijgt hij ook een cadeautje. Maar dan moet hij wel ophouden mij na te doen.

Raad schreef:De Kerstman bezoekt ons tijdens de kerstdagen, een tijd van vrede op aarde. De Kerstman brengt niet maar alleen cadeautjes, zoals u. De Kerstman biedt ons bezinning. Tijdens het Sinterklaasfeest leest men gedichten waarin familie en vrienden voor schut worden gezet. Mensen worden in uw naam geconfronteerd met hun verleden, op een niet zelden beschimpende manier. Sinterklaasfeest is een volksgericht. Een typisch Nederlands feest. Gezellig mensen afkraken.

De Kerstman is een olijke, gezellige man. Kerstmis staat voor de komst van het licht. Kerstmis is toekomstgericht. De Kerstman maakt mensen vredelievend. Ridiculiserende gedichten voordragen is ondenkbaar tijdens kerstmis. Men richt zich op vrede.

Met Sint Nicolaas worden belangeloos geschenken gegeven. Gezellig bij elkaar met chocolade en pepernoten lezen ze leuke gedichten waarin hun eigen leven eens onder de loep wordt genomen. Vol met liefde zit het feest. De Kerstman aapt mij na op een onjuiste manier. De Amerikanen zagen de klok luiden, maar wist niet waar de klepel hangt

Raad schreef:Wij Jantje en Pie... Eh... Wij van de Raad voor de commissies sturen niet aan op uw vertrek uit Nederland. Ziet u het zo: wij sturen aan op uw aankomst in Afrika!

Jantje en Pietje zijn niet boos. Wij.. eh.. zij hebben dat jaar elk een hele mooie speelgoedtrein gekregen van de Kerstman. O zo!

Wel heb ik ooit! De Kerstman deelt toch geen cadeautjes uit in Nederland?
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor de commissies » vr dec 05, 2008 10:24 pm

SintNicolaas schreef:
Raad schreef:U schreef eerder, op 28 november: "Ik breng ieder jaar sfeer, gezelligheid." Hoe plaatst u hierin uw afkeer van de Kerstman?

Als de Kerstman braaf is, en zijn schoen zet in Nederland, krijgt hij ook een cadeautje. Maar dan moet hij wel ophouden mij na te doen.

De Kerstman vult geen schoenen maar sokken, hij zegt "ho ho ho", hij heeft een arrenslee, een rendier dat Rudolf heet en kabouters die voor hem werken. De Kerstman heeft geen boek bij zich. Doet zeker alles nog uit zijn hoofd. De kertstman draagt zijn zak met cadeaus zelfstandig, zonder knechten die hem hoeven helpen dragen.
Zijn dat voldoende verschillen om een dreiging van een roe uwerzijds te vermijden?

SintNicolaas schreef:
Raad schreef:De Kerstman bezoekt ons tijdens de kerstdagen, een tijd van vrede op aarde. De Kerstman brengt niet maar alleen cadeautjes, zoals u. De Kerstman biedt ons bezinning. Tijdens het Sinterklaasfeest leest men gedichten waarin familie en vrienden voor schut worden gezet. Mensen worden in uw naam geconfronteerd met hun verleden, op een niet zelden beschimpende manier. Sinterklaasfeest is een volksgericht. Een typisch Nederlands feest. Gezellig mensen afkraken.

De Kerstman is een olijke, gezellige man. Kerstmis staat voor de komst van het licht. Kerstmis is toekomstgericht. De Kerstman maakt mensen vredelievend. Ridiculiserende gedichten voordragen is ondenkbaar tijdens kerstmis. Men richt zich op vrede.

Met Sint Nicolaas worden belangeloos geschenken gegeven. Gezellig bij elkaar met chocolade en pepernoten lezen ze leuke gedichten waarin hun eigen leven eens onder de loep wordt genomen. Vol met liefde zit het feest. De Kerstman aapt mij na op een onjuiste manier. De Amerikanen zagen de klok luiden, maar wist niet waar de klepel hangt

Op een vredelievend feest als Kerstmis zouden mensen hevig ontzet zijn als zij gedichten zouden krijgen zoals deze op uw feest voorgedragen worden.

Kwetsende, smadelijke, slechtlopende gedichten met regels als:

Jantje was dit jaar weer stout
Pietje gaat ook in de fout.
Ze klieren op het internet
Ze gaan te laat naar bed
Dat vinden Sint en Piet niet fijn
Zij krijgen geen speelgoedtrein.
Maar ze hoeven niet te mokken
ze krijgen wel ondergoed en sokken.

Sint & Piet


Welnu, die sokken kunnen met Kerstmis goed van pas komen.

SintNicolaas schreef:
Raad schreef:Wij Jantje en Pie... Eh... Wij van de Raad voor de commissies sturen niet aan op uw vertrek uit Nederland. Ziet u het zo: wij sturen aan op uw aankomst in Afrika!

Jantje en Pietje zijn niet boos. Wij.. eh.. zij hebben dat jaar elk een hele mooie speelgoedtrein gekregen van de Kerstman. O zo!

Wel heb ik ooit! De Kerstman deelt toch geen cadeautjes uit in Nederland?

Niet de Wijzen uit het Oosten, als wij zo vrij mogen zijn.
Raad voor de commissies
 

Berichtdoor SintNicolaas » za dec 06, 2008 1:32 pm

Raad voor de commissies schreef:De Kerstman vult geen schoenen maar sokken, hij zegt "ho ho ho", hij heeft een arrenslee, een rendier dat Rudolf heet en kabouters die voor hem werken. De Kerstman heeft geen boek bij zich. Doet zeker alles nog uit zijn hoofd. De kertstman draagt zijn zak met cadeaus zelfstandig, zonder knechten die hem hoeven helpen dragen.
Zijn dat voldoende verschillen om een dreiging van een roe uwerzijds te vermijden?

Hij is toch echt de Amerikaanse versie van mij. Prima, maar in Nederland kom ik zelf al. Wel brutaal om dan als kopie van mezelf hier OOK te komen.

Raad schreef:Op een vredelievend feest als Kerstmis zouden mensen hevig ontzet zijn als zij gedichten zouden krijgen zoals deze op uw feest voorgedragen worden.

Kwetsende, smadelijke, slechtlopende gedichten met regels als:

Jantje was dit jaar weer stout
Pietje gaat ook in de fout.
Ze klieren op het internet
Ze gaan te laat naar bed
Dat vinden Sint en Piet niet fijn
Zij krijgen geen speelgoedtrein.
Maar ze hoeven niet te mokken
ze krijgen wel ondergoed en sokken.

Sint & Piet


Welnu, die sokken kunnen met Kerstmis goed van pas komen.

Jullie willen alleen maar goeds ontvangen. Jezelf een kleine spiegel voorhouden is er niet meer bij. Als ik Carl Barks ben is de kerstman Don Rosa. Hij komt met veel mooie dingen, maar het is allemaal hol en inhoudsloos.

Raad schreef:Niet de Wijzen uit het Oosten, als wij zo vrij mogen zijn.

Hopelijk zijn jullie volgend jaar weer wat braver
geven julle mijn paard wat haver
dan krijgen jullie ook weer mooie cadeaus
en wordt Sint niet meer boos.

En nu moet ik mijn stoomboot terug halen. Tot volgend jaar!
SintNicolaas
 

Vorige

Keer terug naar Off Topic algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron