Zijn hier nog stoute kindertjes?

Algemeen, inloop

Berichtdoor SintNicolaas » za nov 15, 2008 3:06 pm

Beste kinders,



Zonder al te veel moeite ben ik dit jaar in Almere aangekomen. Ik heb vernomen dat de meesten van jullie wel braaf zijn geweest. De anderen raad ik bij deze dringend aan om vlug nog wat goede daden te doen om de pakjes veilig te stellen. Ik kan op het laatste moment nog zien of ik met cadeau's danwel de roe aan kom zetten. Jullie worden in de gaten gehouden!



Met vriendelijke groet,

Sint Nicolaas
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor Kinderbewaking » za nov 15, 2008 7:39 pm

SintNicolaas schreef:Ik kan op het laatste moment nog zien of ik met cadeau's danwel de roe aan kom zetten. Jullie worden in de gaten gehouden!

Meneer, wat bent u daar van plan met die roe?
Raad voor Kinderbewaking
 

Berichtdoor SintNicolaas » zo nov 16, 2008 9:58 pm

Bij kinderen voor de deur zetten zodat ze weten dat ze niet braaf zijn geweest, uiteraard.
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor de Privacy » za nov 22, 2008 8:20 pm

SintNicolaas schreef:Bij kinderen voor de deur zetten zodat ze weten dat ze niet braaf zijn geweest, uiteraard.

Een roe openbaar voor de deur is in strijd met de privacy van de burger. Iedereen in de buurt kan aan zo'n roe zien dat een kind stout is geweest. Het kind wordt zodoende publiekelijk te schande gemaakt en kan daar een levenslang trauma aan overhouden. Ook zal het moeilijk zijn voor het kind om later een baan te vinden, als de arbeidsmarkt weet hoe stout het kind vroeger is geweest.

Daarbij is het alleen aan de rechtbank te bepalen of een burger schuldig dan wel onschuldig is. Wat u doet is eigen rechter spelen. Zo gaat de wereld ten onder. Wellicht zou u een roe bij uzelf voor de deur kunnen plaatsen?

Vriendelijke groet
Raad voor de Privacy
 

Berichtdoor SintNicolaas » zo nov 23, 2008 10:21 pm

Wij WETEN of een kind braaf is of niet, dankzij onze feilloze Pieten. En een beetje sociale controle is goed voor ze!

Maar vrees niet, de roe zit doorgaans in een cadeauzak, dus buitenstaanders zijn niet wat ze krijgen, hoor.
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor de Veiligheid » vr nov 28, 2008 6:27 pm

SintNicolaas schreef:Wij WETEN of een kind braaf is of niet, dankzij onze feilloze Pieten. En een beetje sociale controle is goed voor ze!

Zijn uw Pieten werkelijk feilloos? Kunt u het verhaal van de Piet die stiekem zoveel snoepte dat hij klem kwam te zitten in de schoorsteen? Zo zijn er meer verhalen over ondeugende Pieten. Genoeg om reden tot ernstige twijfel te hebben over de expertise van uw "feilloze" personeel.
Waar kunnen de kindertjes een bezwaarschrift indienen? Hoe loopt zo'n procedure, indien aanwezig?

SintNicolaas schreef:Maar vrees niet, de roe zit doorgaans in een cadeauzak, dus buitenstaanders [zien] niet wat ze krijgen, hoor.

Zo'n cadeauzak is milieubelastend. Kilometers aan pakpapier gaan er jaarlijks doorheen. En ontelbare potten verf om dat papier te kleuren. Na het uitpakken gaat alles rechtstreeks in de prullenmand. Zo het milieu in. Dat kan toch niet langer! Kinderen hebben geen toekomst meer door een dergelijke grootschalige industrialisatie. We zullen allen door verstikking omkomen, als dit doorgaat!

Voorts willen wij u wijzen op het gevaar van zoetigheden. Onze lieve lammetjes van kindertjes krijgen pepernoten, kruidnoten en chocolade toegestrooid. Nooit zitten daar tandenborstels bij. Ook is onze jeugd gemiddeld veel te dik. U gaat ze dan nog snoep geven. Waarom is het niet "wie zoet is krijgt appels"?

U kiest Nederland uit. Van alle landen. U weet, wij zijn een kritisch volk!
Raad voor de Veiligheid
 

Berichtdoor Raad voor de Grammatica » vr nov 28, 2008 6:29 pm

Raad voor de Veiligheid schreef:
SintNicolaas schreef:Wij WETEN of een kind braaf is of niet, dankzij onze feilloze Pieten. En een beetje sociale controle is goed voor ze!

Zijn uw Pieten werkelijk feilloos? Kunt u het verhaal van de Piet die stiekem zoveel snoepte dat hij klem kwam te zitten in de schoorsteen?

KENT u het verhaal...
Raad voor de Grammatica
 

Berichtdoor SintNicolaas » vr nov 28, 2008 8:55 pm

Wie het kleine niet eert...

Ik breng ieder jaar sfeer, gezelligheid. Fijn bij de verwarming met een pakje en wat zoetigheid. Deze gezelligheid is ook hard nodig. Dat snoep één keer per jaar! Wie voorziet ze de rest van het jaar van snoep?

Neenee, dit feest is nodig. Zie de gemoedelijkheid er van in. Met harde kritiek op elk puntje kun je alles kapot gooien. Je moet altijd het goede nemen bij het minder goede. De Sint is de Sint en moet de Sint blijven.
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor de commissies » ma dec 01, 2008 5:14 pm

SintNicolaas schreef:Wie het kleine niet eert...

Ik breng ieder jaar sfeer, gezelligheid. Fijn bij de verwarming met een pakje en wat zoetigheid. Deze gezelligheid is ook hard nodig. Dat snoep één keer per jaar! Wie voorziet ze de rest van het jaar van snoep?

Een goedheiligman als u dient het goede voorbeeld te geven. Als de kinderen de rest van het jaar gif toegediend krijgen in de vorm van snoep, is dat geen reden om daar aan mee te doen. Wie zoet is krijgt hartigs. Dat is pas hard nodig. U zou de kindertjes kunnen leren dat een feestdag ook gezellig kan zijn zonder drugs.
Suikergoed is drugs. Vroeger werd suiker gebruikt om soldaten op te peppen.

SintNicolaas schreef:Neenee, dit feest is nodig. Zie de gemoedelijkheid er van in. Met harde kritiek op elk puntje kun je alles kapot gooien. Je moet altijd het goede nemen bij het minder goede. De Sint is de Sint en moet de Sint blijven.

Feest nodig, in een welvarend land als Nederland? Waarom komt u met uw stoomboot vanuit Spanje naar het rijke noorden? Waarom gaat u niet naar het zuiden, naar Afrika? Daar zijn ontelbare arme, hongerende kindertjes die nooit feest hebben. Kindertjes die snakken naar een Sint.

Volgens statistieken bent u vooral goed voor kindertjes van rijke ouders. Wie rijk is krijgt lekkers, zo lijkt het elk jaar te gaan. Wij van de Raad voor commissies willen deze uitwas een halt toe roepen, door met u in dialoog te treden en samen te zoeken naar een oplossing.
Raad voor de commissies
 

Berichtdoor SintNicolaas » ma dec 01, 2008 10:34 pm

Nonsens! Lekker snoep kan best een keer, als je maar goed je tanden poetst!

En juist in Nederland is een groot gebrek aan gezelligheid, in onze gehaaste, zakelijke maatschappij, met twee ouders die werken!

En nooit gehoord van de sociaal-economische status? Rijke kinderen dromen nu eenmaal van andere dingen dan arme kinderen!
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor de commissies » di dec 02, 2008 5:09 pm

SintNicolaas schreef:Nonsens! Lekker snoep kan best een keer, als je maar goed je tanden poetst!

Wij stellen voor dat Sinterklaasliedjes worden aangepast om de kinderen te waarschuwen. Wij bieden u ter beoordeling het volgende prototype aan van een aangepast, gezond Sinterklaasvers:

Niet zo:
Zie de maan schijnt door de bomen
Makkers staakt uw wild geraas.
't Heerlijk avondje is gekomen
't avondje van Sinterklaas.

Maar zo:
Zie de maan schijnt door de bomen
Kinders, poetst uw tanden goed!
't Heerlijk avondje is gekomen
Poetsen tot je tandvlees bloedt!

SintNicolaas schreef:En juist in Nederland is een groot gebrek aan gezelligheid, in onze gehaaste, zakelijke maatschappij, met twee ouders die werken!

In Afrika moeten beide ouders werken. Zij moeten. Als een kind daar nog ouders heeft.

Mocht in Nederland een "een groot gebrek aan gezelligheid" zijn, dan adviseren wij van de 'Raad voor de commissies' een 'Raad van de gezelligheid'. U kunt dus met een gerust hart naar Afrika gaan, vanaf volgend jaar december.

SintNicolaas schreef:En nooit gehoord van de sociaal-economische status? Rijke kinderen dromen nu eenmaal van andere dingen dan arme kinderen!

Rijke kinderen vragen meer en meer luxe. Arme kinderen, zoals die in Afrika, vragen slechts een brood.
Raad voor de commissies
 

Berichtdoor SintNicolaas » di dec 02, 2008 7:07 pm

Raad voor de commissies schreef:Wij stellen voor dat Sinterklaasliedjes worden aangepast om de kinderen te waarschuwen. Wij bieden u ter beoordeling het volgende prototype aan van een aangepast, gezond Sinterklaasvers:

Niet zo:
Zie de maan schijnt door de bomen
Makkers staakt uw wild geraas.
't Heerlijk avondje is gekomen
't avondje van Sinterklaas.

Maar zo:
Zie de maan schijnt door de bomen
Kinders, poetst uw tanden goed!
't Heerlijk avondje is gekomen
Poetsen tot je tandvlees bloedt!

Dat lijkt me nu ook weer wat overtrokken. Als het goed is zeggen de ouders wel even dat ze hun tanden moeten poetsen voor het slapen gaan.

Raad schreef:In Afrika moeten beide ouders werken. Zij moeten. Als een kind daar nog ouders heeft.

Mocht in Nederland een "een groot gebrek aan gezelligheid" zijn, dan adviseren wij van de 'Raad voor de commissies' een 'Raad van de gezelligheid'. U kunt dus met een gerust hart naar Afrika gaan, vanaf volgend jaar december.

Maar in Nederland wordt ik jaarlijks verwacht! Ik kan toch moeilijk die kindertjes teleurstellen? Misschien dat ik in een andere periode eens in Afrika langs ga.


Raad schreef:Rijke kinderen vragen meer en meer luxe. Arme kinderen, zoals die in Afrika, vragen slechts een brood.

Exact. Ze hebben andere wensen.
SintNicolaas
 

Berichtdoor Raad voor de commissies » wo dec 03, 2008 4:19 am

SintNicolaas schreef:
Raad schreef:Mocht in Nederland een "een groot gebrek aan gezelligheid" zijn, dan adviseren wij van de 'Raad voor de commissies' een 'Raad van de gezelligheid'. U kunt dus met een gerust hart naar Afrika gaan, vanaf volgend jaar december.

Maar in Nederland wordt ik jaarlijks verwacht! Ik kan toch moeilijk die kindertjes teleurstellen? Misschien dat ik in een andere periode eens in Afrika langs ga.

Van uitstel komt afstel, zeggen wij van de 'Raad voor de commissies'. Wij hebben hier in Nederland tegenwoordig ook nog de Kerstman, die ons jaarlijks in december bezoekt. De Kerstman kan de teleurgestelde, verwende Nederlandse kindertjes snoepgoed en cadeaus geven. En vergeet de Paashaas niet.
Er is geen reden waarom u niet naar kindertjes in Afrika zou gaan, in plaats van naar die in Nederland. En u woont dichterbij Afrika dan de Kerstman.

SintNicolaas schreef:
Raad schreef:Rijke kinderen vragen meer en meer luxe. Arme kinderen, zoals die in Afrika, vragen slechts een brood.

Exact. Ze hebben andere wensen.

Rijke, Nederlandse wensen steeds meer de Kerstman. man. De Kerstman is een olijke, moderne versie van u, zegt men. Hij past beter bij moderne kindertjes. In Afrika is alles uit het Westen modern, dus ook u. In Afrika kunt u nog jaren vooruit.
Raad voor de commissies
 

Berichtdoor SintNicolaas » wo dec 03, 2008 7:01 pm

Raad voor de commissies schreef:Van uitstel komt afstel, zeggen wij van de 'Raad voor de commissies'. Wij hebben hier in Nederland tegenwoordig ook nog de Kerstman, die ons jaarlijks in december bezoekt. De Kerstman kan de teleurgestelde, verwende Nederlandse kindertjes snoepgoed en cadeaus geven. En vergeet de Paashaas niet.
Er is geen reden waarom u niet naar kindertjes in Afrika zou gaan, in plaats van naar die in Nederland. En u woont dichterbij Afrika dan de Kerstman.

De Kerstman is natuurlijk geen vervanging van mij. De Kerstman is een mislukt kloonexperiment van Coca Cola. Je kunt ook wel zien hoe dik je daarvan wordt... Met de Kerstman wens ik niets van doen te hebben.


Raad schreef:Rijke, Nederlandse wensen steeds meer de Kerstman. man. De Kerstman is een olijke, moderne versie van u, zegt men. Hij past beter bij moderne kindertjes. In Afrika is alles uit het Westen modern, dus ook u. In Afrika kunt u nog jaren vooruit.

Waar speelt u op, Raad? Waarom laat u mij niet gewoon mijn werk doen? Waarom stuurt u steeds aan op mijn vertrek uit Nederland?

Ben jij dat, Jantje? En jij Pietje? Zitten jullie daar in die raad? Nog steeds boos omdat jullie toen die speelgoedtrein niet gekregen hebben in dat jaar dat jullie al dat kattekwaad uithaalden?
SintNicolaas
 

Berichtdoor Santa Claus (de Kerstman) » do dec 04, 2008 6:01 am

SintNicolaas schreef:De Kerstman is natuurlijk geen vervanging van mij.

Ho ho ho!

SintNicolaas schreef:De Kerstman is een mislukt kloonexperiment van Coca Cola. Je kunt ook wel zien hoe dik je daarvan wordt... Met de Kerstman wens ik niets van doen te hebben.

Ho ho ho!
Santa Claus (de Kerstman)
 

Volgende

Keer terug naar Off Topic algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron