Member van het jaar 2009

Algemeen, inloop

Berichtdoor strooie pop » di sep 29, 2009 7:38 pm

Nee hoor de H strijders zullen winnen 2 stemmen op H H
strooie pop
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 10:53 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di sep 29, 2009 8:32 pm

Haha, een goede vriend heeft mij het verhaal toegemailed! Hier komt deel 1:

DE RIDDER TER GEIT
strijder voor gerechti-geit


Op een dag werd in een gewoon arbeidersgezin een zoon geboren. De jongen was opge¬wekt van natuur en hielp thuis wat hij kon. Zijn ouders hadden een geitenboerderij.
Hun overheerlijke geitenmelk werd slecht verkocht. De buurman hield koeien, en ja, die melk verkocht veel beter. De boer, die zelf dagelijks geitenmelk dronk, vroeg zich af wat er nu mis was met geiten.
De buurman praatte er op een dag over, terwijl de kleine Frederik mee luisterde. Dit ving hij op:
"Koeien zijn mooi. Geiten stinken."
Verward ging hij naar zijn kamertje, welke hij altijd keurig netjes opgeruimd hield.
Hier ging hij nadenken.
'Geiten stinken.. geiten stinken...' bleef door zijn hoofd gaan.
Buiten hoorde hij zijn lieve geitje Knabbeltje 'Beh!' roepen.
Toen besefte hij dat hij deze onterechte negatieve houding jegens geiten moest bestrijden. Maar hoe?
Hij maakte plannen. De mislukte plannen die op papier stonden frommelde hij op en gooide hij op de grond. Hij kwam sindsdien te laat bij het eten, ruimde niet of amper meer op en deed zijn werk thuis slecht. Hij had iets anders gevonden dat al zijn aandacht vergde.
Op een dag hoorde hij zijn buurjongetje Maarten binnenkomen.
"Gegroet simpele buren" sprak deze verwaand. "Ik geef jullie een laatste kans mij te bewonderen om mijn algehele goedheid. Ik wordt ridder omdat ik zo goed ben en mijn vader zo afgrijselijk rijk is. Op een edel paard. Paarden zijn mooi..."
Knabbeltje, die gezien de steeds vervallener en verwaarloosde staat van het huis gewoon binnen mocht lopen, knabbelde aan zijn dure kleding.
"Bah!" riep Maarten uit! "Geiten stinken!"
Boos liep hij gauw weg.
"Wat een onzin. Ridder worden omdat je rijk bent. Onze Frederik zou een veel betere ridder zijn. Manieren en klasse en karakter, daar komt het op aan, niet op geld! Of niet, Frederik? Jij zult hem ooit nog eens wat laten zien!"
Frederik hoorde dit 's nachts in zijn droom weer terug.
"Koeien zijn mooi... geiten stinken... paarden zijn mooi.. geiten stinken... betere ridder.. betere ridder.... beeehhh..."

De volgende morgen werd Frederik verbaasd wakker van het gehinnik van een paard. Hij vroeg zich af waar dat op sloeg. Een paard? Hier?
Hij liep maar vlug naar beneden, tot zijn weg naar de keuken belemmerd werd. Er stond een paard in de gang.
"Mooi hé?" riep zijn vader vanachter het paard. "Kun je ook ridder worden! Die buurman zal nog wat beleven! Het onderhoud van dit huis komt later wel!"
Terwijl hij dit riep hoorde Frederik hoe zijn bed door het dak heenviel naar de eerste verdieping.
"En nog een verassing: je mag voortaan beneden slapen!" riep zijn vader er naar een paar minuten van ontzetting achterna.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Geit » di sep 29, 2009 9:33 pm

Deze versel is nog steeds racismerend voor geitingen! Niks van goede waardering over ons! Schande!

2 stemmen op Caspar
Geit
Member
 
Berichten: 21
Geregistreerd: do sep 24, 2009 4:42 pm

Berichtdoor strooie pop » wo sep 30, 2009 8:15 am

1 stem op mcduckking en een op H H
strooie pop
Member
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo sep 27, 2009 10:53 am

Berichtdoor H H » wo sep 30, 2009 8:18 am

De hstrijders kunnen nog steeds winnen ook al is ei er 1 stem op Ridder te geit en een op H H
H strijders vooruit
H H
Member
 
Berichten: 148
Geregistreerd: za apr 04, 2009 1:36 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo sep 30, 2009 9:22 am

2 stemmen op H H!

En deel 2 van de legende, om jullie iets meer begrip te geven.

Frederik liep echter eigenwijs naar buiten. Hij ging zijn droom waarheid maken. Geiten waren wel goed. En als er een dappere ridder strijdend voor gerechtigheid op een geit eraan kwam, zou iedereen wel eens zien hoe edel deze dieren zijn!
Wat later zat Frederik zijn uiterste best te doen om Knabbeltje te leren rijden, terwijl zijn vader met het paard werkeloos toe keek.
"Waar zijn we de fout in gegaan?" vroeg hij aan zijn vrouw, welke onderwijl een bezem aan de palen van het huis bond om ze wat langer overeind te houden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor H H » wo sep 30, 2009 12:02 pm

Bedankt met al die steun kunnen winnen prachtig verhal trouwens :P
H strijders vooruit
H H
Member
 
Berichten: 148
Geregistreerd: za apr 04, 2009 1:36 pm

Berichtdoor Geit » wo sep 30, 2009 4:03 pm

Aha, dus nu maakt Frederick ook nog een pogering om met zijn volle zwaarte op die treurige geit te gaan zitten! Schande!

2 stemmen op Caspar
Geit
Member
 
Berichten: 21
Geregistreerd: do sep 24, 2009 4:42 pm

Berichtdoor Caspar » wo sep 30, 2009 4:11 pm

2 stemmen op Caspar!

Kan nog spannend worden dit, misschien wel een gigantische oorlog tussen de geiten en de ridders op het einde van dit jaar?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo sep 30, 2009 5:12 pm

Hoho, dat is dus ín de fictieve legende. Dit alles om een ander punt te maken; maar dat zal nog wel duidelijk worden!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor mezelf » wo sep 30, 2009 6:19 pm

2 stemmen op Duckfan van McDrake Disne! Caspar! Kun je nog eens een top 20 maken? En ons hints geven?
GLXBLT ende BLXGLT.

Weurden van een waar genie.
mezelf
Member
 
Berichten: 114
Geregistreerd: di jun 02, 2009 4:33 pm

Berichtdoor Caspar » wo sep 30, 2009 7:23 pm

Er is weinig gebeurd in de tussenstand, mensen hebben wat meer stemmen enzo. 1 belangrijke ontwikkeling:
- H H en Caspar beginnen steeds verder uit elkaar te liggen
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ui » wo sep 30, 2009 7:44 pm

Caspar schreef:Er is weinig gebeurd in de tussenstand, mensen hebben wat meer stemmen enzo. 1 belangrijke ontwikkeling:
- H H en Caspar beginnen steeds verder uit elkaar te liggen

Snik. Gaat Caspar verliezen van dierenbeulensupporter H H? (snotter)

Twee stemmen op Caspar!
Ui
Member
 
Berichten: 104
Geregistreerd: za sep 19, 2009 12:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 01, 2009 8:17 am

Het volgende deel:

Frederik groeide op en werd een eerste-klas geitenrijder. Hij had zichzelf omgedoopt tot de Ridder ter Geit en zijn slagzin werd: 'Ik ben de Ridder ter Geit, strijder voor Gerechti-geit!"
Zijn vader en moeder woonden in een tentje naast die van hem, terwijl ze elke avond een mooi kampvuur maakten van resten van het voormalige huis. Knabbeltje had nog maar de helft van zijn tentje opgeknabbeld, dus hij had nog voldoende slaapruimte.
"Hee! Buurman! De grote ridder Maarten, mijn zoon, komt vanmiddag in de stad om handtekeningen uit te delen! Ik zeg het maar even, mocht je er ook graag een willen..."
Frederik hoorde dit en besloot dat dit de tijd was zijn talenten te laten zien.
"Ik kom terug als een beroemdheid!" riep hij en klom op zijn geit.

Die middag was het een drukte van jewelste op het plaatselijke marktplein. Ridder-Maar¬ten-poppetjes en Ridder-Maarten-postpapier verkocht goed. Helaas had de plaatseljke middenstand nog geen kans gezien nog meer Ridder-Maarten-producten te verzinnen.
En wat later kwam onder luid gejuich, veel aankondigen en vuurwerk de dappere ridder Maarten met zijn leuke glimlach en mooi glinsterende harnas naar voren op zijn strijdros.
Hij keek trots om zich heen en begon al gauw handtekeningen uit te delen.
“Dit is een uitdaging!” werd er geroepen.
De ridder, met zijn prachtig glanzende haren in de wind, keek met zijn charmante glimlach op. Voor hem zag hij en de verbijsterde menigte een jongen met versleten kleding aan op een havenloze geit zitten, boos naar hem kijkend.
“Ik daag jou, ridder Maarten, uit.”
“En wie mag jij wel zijn?” vroeg Maarten, die zijn oude buurjongetje niet meer herkende nu deze volwassen geworden was.
“Ik ben de Ridder ter Geit, strijder voor gerichti-geit!” riep Frederik uit. “Ik daag jou uit voor een duel!”

Enkele uren later was ridder Maarten bijgekomen van het lachen. Hij leende de Ridder ter Geit een lans. Ze renden op elkaar af en binnen twee tellen lag de Ridder ter Geit op de grond. Hij wilde nog een herkansing, maar zijn geit was alweer bijna thuis, onderwijl.
Zuchtend ging de Ridder ter Geit dus zijn geit maar achterna lopen.

Tja, zo gaat het leven ook soms. Na deze vertoning kon hij zich moeilijk meer in het dorp vertonen. Hij trainde edoch dapper door.
“Zoon, deze meneer wil even met u praten” zei zijn vader. Naast hem stond in een net pak de plaatselijke psychiater.
Frederik luisterde niet, maar zadelde zijn geit op.
“Ik heb lang genoeg geoefend, ik ga de wijde wereld in!”
Zonder nog een woord te zeggen stapte hij op zijn geit en liep weg. De wijde wereld in. Op weg naar plaatsen waar hij weer met een schone lei kon beginnen.

Ver van huis lag een dorp waar vele gnomen woonden. Kleine mannetjes die van nature vaak chaotisch zijn. Deze gnomen niet, echter. De Ridder ter Geit was van verre gekomen. Vele steden had hij reeds doorkruist maar hij had nergens succes.
Hij was bedroefd. Bedroefd over alle harde woorden die over zijn geit gesproken waren. Het was zo’n braaf beest… waarom zag niemand het?
Op een geven moment in een bepaald dorp hadden ze zelfs met stenen naar hem gegooid. Zijn arme geit kon het niet meer aan en zakte door zijn poten. De genadeloze dorpelingen bleven gooien en Knabbeltje kwam om. Overmand door verdriet zwief de verdwaasde ridder door de verlaten wereld, tot het volgende dorpje.
Hier waren ze nog enigszins aardig voor hem. Met veel moeite kocht hij een nieuwe geit.


En twee stemmen voor H H!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor H H » do okt 01, 2009 3:56 pm

Ah bedankt ridder te geit 1 stem op ridder te geit en een op H H
H strijders vooruit
H H
Member
 
Berichten: 148
Geregistreerd: za apr 04, 2009 1:36 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Off Topic algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron