Stel je vragen aan Ei!

Moppen, raadsels, quizzen

Berichtdoor Ei » zo jun 21, 2009 4:38 pm

Ridder ter Geit schreef:Maar wat nu als ik aan de deuren minder geld voor de koeken vraag dat ze me gekost hebben?

Zucht! Waarom zou je minder geld vragen dan ze je gekost hebben? Dat zou het goede doel schaden. De bedoeling is dat je als collectant geld binnenhaalt, niet dat je het uitdeelt!

mezelf schreef:Wat nou als ik voor het goede doel (Ei) halve hanen ga verkopen, dan koop ik er 25 in voor 3 euro per stuk en verkoop ze voor 3 cent per stuk?
Wie krijgt de opbrengst
en wie kan we 75 euro lenen?
Ei misschien?

Zucht! Ei stelt zich beschikbaar om vragen te beantwoorden en dan gebeurt er dit! Moet een groothEId als Ei rekensommetjes gaan oplossen. Weljaat, lever meteen je huiswerk in. Dan is het morgen klaar. Is Ei hiertoe verschenen in het aardse hoenderhok? Is dit alle hulp die de mensen nodig hebben??

Om jullie te helpen, om Ei te helpen jullie te helpen, ter overpEInzing wat voorbeeldvragen:

- Wat is de zin van het leven?
- Waar kan ik ingestraalde eieren kopen?
- Mag ik als Eipostel een huwelijk aangaan?
- Heb ik een bacteriële infectie in mijn borst?
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jun 22, 2009 10:04 am

Maar... ik mocht vragen stellen. Ik vroeg me gewoon af of ik in zo'n geval de negatieve opbrengt (dus de rekening) ook voor Ei was, net als dat in een geval waarin ik winst zou maken de opbrengst voor Ei zou zijn.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor mezelf » ma jun 22, 2009 4:26 pm

mezelf schreef:Wat?
GLXBLT ende BLXGLT.

Weurden van een waar genie.
mezelf
Member
 
Berichten: 114
Geregistreerd: di jun 02, 2009 4:33 pm

Berichtdoor Jop Duck » do mei 10, 2018 6:55 am

Ei schreef:Kom je ergens niet uit? Heb je vragen over problemen? Heb je problemen met vragen? Wil je meer weten over jezelf? Wil je meer weten over anderen? Val er je omgeving niet mee lastig. Zij begrijpen dat niet. Kom naar dit topic en stel je vragen aan Ei.
Ei is deskundig. Ei heeft gestudeerd aan de universiteit van Eitrecht. Ei weet alles over het leven. Ei begrijpt je. Ei is gaarne bereid om je te helpen. Discreet en met 100% resultaat. Want je bent het waard.

Aanleiding voor Ei om zich ten dienste van de mensheid te stellen in dit topic, is deze hartverscheurende ei-mail die Ei ontving van een radeloze McDrake-bezoeker met een probleem thuis:

- - - - - - -

Beste Ei,

U bent mijn enige hoop. Als ik uw bijdragen op McDrake lees dan voel ik mij begrepen en weet ik dat er een Eikpunt is, een baken van wijsheid in de domme storm des levens. Wilt u mij alstublieft, alstublieft helpen?
Ik heb thuis een lieve kat waar ik dol op ben en die mij als laatste wezen op aarde nog gezelschap houdt. Ze is als het ware mijn gelijke. Zij eet van mijn bord en ik van haar schotel.
Alles ging goed. Ik was gelukkig. Tot die ene dag. Toen las ik dat katten door Nederlanders in de oorlog werden opgegeten, al dan niet verkocht als konijnenvlees. En dat in bepaalde landen een kat een delicatesse is.
Sluipenderwijs, stilletjes als een kat, raakte ik alsmaar geïnteresseerder in hoe kat smaakt. Langzaam maar zeker rook ik in gedachte de heerlijke geur van gebraden kattenvlees. Ik dacht deze gevoelens eerst nog gescheiden te houden van mijn kat, en haar erbuiten te laten, maar gaandeweg is dat moeilijker en moeilijker geworden.
Als ik tegenwoordig mijn kat in haar mand zie liggen, zie ik als vanzelf een ovenschaal met daarin het heerlijkste vlees. Gevulde kat met een appeltje in de bek. Hmm.
U begrijpt dat ik hier met niemand over kan praten. Ik ben bang dat andere mensen misschien door mij aangestoken zullen worden door de gedachte, hun kat op te eten. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan dit niet van me afzetten.
Ik heb mijzelf nu opgesloten op mijn kamer, maar daar krijg ik alleen maar meer honger door. En mijn kat wordt er zonder voer ook niet dikker van.

Helpt u me alstublieft met mijn geheim. Ook in naam van mijn kat. Alstublieft.

Alvast bedankt,
Daniel73

P.S. Om mensen niet op ideeën te brengen, hoop ik dat u dit niet verder vertelt en mijn naam niet noemt.

- - - - - - -

Antwoord van Ei:

Lieve vraagsteller,

Geen zorgen. Het spreekt voor zich dat Ei je naam niet zal noemen en niets verder zal vertellen over wat je schrijft.
Advies van Ei is dat je, elke keer als je deze niet nader te omschrijven klachten hebt, zo snel mogelijk een kilo Katjesdrop eet. Daarna ben je zo misselijk dat je niets anders meer lust. En je wordt er zo dik van dat zelfs de oudste kat aan je zal weten te ontkomen. Ongeacht wat je van plan bent.

Wijze groeten van Ei.


Heb je ook een vraag, een probleem of wil je even je hart luchten?
Schrijf naar dit topic. Ei biedt uitkomst.

Dit is gewoon nep. Jij bent Daniel73 dus waarom zou hij zichzelf een mail sturen?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 38
Geregistreerd: do apr 12, 2018 8:50 pm

Vorige

Keer terug naar Moppen en raadsels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron