Stel je vragen aan Ei!

Moppen, raadsels, quizzen

Berichtdoor Ei » vr sep 07, 2007 4:13 am

Kom je ergens niet uit? Heb je vragen over problemen? Heb je problemen met vragen? Wil je meer weten over jezelf? Wil je meer weten over anderen? Val er je omgeving niet mee lastig. Zij begrijpen dat niet. Kom naar dit topic en stel je vragen aan Ei.
Ei is deskundig. Ei heeft gestudeerd aan de universiteit van Eitrecht. Ei weet alles over het leven. Ei begrijpt je. Ei is gaarne bereid om je te helpen. Discreet en met 100% resultaat. Want je bent het waard.

Aanleiding voor Ei om zich ten dienste van de mensheid te stellen in dit topic, is deze hartverscheurende ei-mail die Ei ontving van een radeloze McDrake-bezoeker met een probleem thuis:

- - - - - - -

Beste Ei,

U bent mijn enige hoop. Als ik uw bijdragen op McDrake lees dan voel ik mij begrepen en weet ik dat er een Eikpunt is, een baken van wijsheid in de domme storm des levens. Wilt u mij alstublieft, alstublieft helpen?
Ik heb thuis een lieve kat waar ik dol op ben en die mij als laatste wezen op aarde nog gezelschap houdt. Ze is als het ware mijn gelijke. Zij eet van mijn bord en ik van haar schotel.
Alles ging goed. Ik was gelukkig. Tot die ene dag. Toen las ik dat katten door Nederlanders in de oorlog werden opgegeten, al dan niet verkocht als konijnenvlees. En dat in bepaalde landen een kat een delicatesse is.
Sluipenderwijs, stilletjes als een kat, raakte ik alsmaar geïnteresseerder in hoe kat smaakt. Langzaam maar zeker rook ik in gedachte de heerlijke geur van gebraden kattenvlees. Ik dacht deze gevoelens eerst nog gescheiden te houden van mijn kat, en haar erbuiten te laten, maar gaandeweg is dat moeilijker en moeilijker geworden.
Als ik tegenwoordig mijn kat in haar mand zie liggen, zie ik als vanzelf een ovenschaal met daarin het heerlijkste vlees. Gevulde kat met een appeltje in de bek. Hmm.
U begrijpt dat ik hier met niemand over kan praten. Ik ben bang dat andere mensen misschien door mij aangestoken zullen worden door de gedachte, hun kat op te eten. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan dit niet van me afzetten.
Ik heb mijzelf nu opgesloten op mijn kamer, maar daar krijg ik alleen maar meer honger door. En mijn kat wordt er zonder voer ook niet dikker van.

Helpt u me alstublieft met mijn geheim. Ook in naam van mijn kat. Alstublieft.

Alvast bedankt,
Daniel73

P.S. Om mensen niet op ideeën te brengen, hoop ik dat u dit niet verder vertelt en mijn naam niet noemt.

- - - - - - -

Antwoord van Ei:

Lieve vraagsteller,

Geen zorgen. Het spreekt voor zich dat Ei je naam niet zal noemen en niets verder zal vertellen over wat je schrijft.
Advies van Ei is dat je, elke keer als je deze niet nader te omschrijven klachten hebt, zo snel mogelijk een kilo Katjesdrop eet. Daarna ben je zo misselijk dat je niets anders meer lust. En je wordt er zo dik van dat zelfs de oudste kat aan je zal weten te ontkomen. Ongeacht wat je van plan bent.

Wijze groeten van Ei.


Heb je ook een vraag, een probleem of wil je even je hart luchten?
Schrijf naar dit topic. Ei biedt uitkomst.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Meisje van 15 » vr sep 07, 2007 7:14 am

Ik ben verliefd op een jongen maar ik weet niet hoe ik kan wete of hij mij leuk vind. Kan u mij helpe meneer ei?
Meisje van 15
 

Berichtdoor Luuk » vr sep 07, 2007 1:51 pm

Ik heb een bowlingbal op de kat van mijn buurvrouw laten vallen, Dr. Ei, wat moet ik doen in deze benarde situatie?
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Henrieke » vr sep 07, 2007 8:43 pm

Luuk schreef:Ik heb een bowlingbal op de kat van mijn buurvrouw laten vallen, Dr. Ei, wat moet ik doen in deze benarde situatie?

Voer hem aan meneer anoniem.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Ei » za sep 08, 2007 12:19 am

Meisje van 15 schreef:Ik ben verliefd op een jongen maar ik weet niet hoe ik kan wete of hij mij leuk vind. Kan u mij helpe meneer ei?

Vertel hem een vreselijk flauwe afgezaagde mop.
Als hij lacht vindt hij je leuk.

Luuk schreef:Ik heb een bowlingbal op de kat van mijn buurvrouw laten vallen, Dr. Ei, wat moet ik doen in deze benarde situatie?

Kalmeer de woede van de kat met kattensnoepjes. Dan is het zo vergeven en vergeten.

Henrieke schreef:Voer hem aan meneer anoniem.

Luuk voeren aan meneer anoniem? Tsk. Tsk. Die fundamentalistische kattenliefhebbers ook altijd.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Stephan » za sep 08, 2007 11:51 am

Ei schreef:Vertel hem een vreselijk flauwe afgezaagde mop.
Als hij lacht vindt hij je leuk.

:)
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo sep 09, 2007 2:58 am

Ei schreef:
Meisje van 15 schreef:Ik ben verliefd op een jongen maar ik weet niet hoe ik kan wete of hij mij leuk vind. Kan u mij helpe meneer ei?

Vertel hem een vreselijk flauwe afgezaagde mop.
Als hij lacht vindt hij je leuk.

Wees voorzichtig met dit soort raad, Dr. Ei! Ik lach ALTIJD, al is het maar een glimlachje, uit beleefdheid! Als dat zou betekenen dat ik diegene leuk zou vinden... oei, oei, dan had ik nu een harem!
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo sep 09, 2007 2:58 am

Luuk schreef:Ik heb een bowlingbal op de kat van mijn buurvrouw laten vallen, Dr. Ei, wat moet ik doen in deze benarde situatie?

:lol:
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ei » zo sep 09, 2007 4:45 pm

Rockerduck schreef:
Ei schreef:
Meisje van 15 schreef:Ik ben verliefd op een jongen maar ik weet niet hoe ik kan wete of hij mij leuk vind. Kan u mij helpe meneer ei?

Vertel hem een vreselijk flauwe afgezaagde mop.
Als hij lacht vindt hij je leuk.

Wees voorzichtig met dit soort raad, Dr. Ei! Ik lach ALTIJD, al is het maar een glimlachje, uit beleefdheid! Als dat zou betekenen dat ik diegene leuk zou vinden... oei, oei, dan had ik nu een harem!

Wat zal Ei nu beleven? Iemand wil meeliften op het succes van Ei? Laat Dr. Rockerduck elders zijn eigen internetpraktijk beginnen. Dit topic is door Ei afgehuurd.

Ei heeft wel degelijk goed advies gegeven. Ei weet toevallig, heel toevallig, dat geen enkel verstandig meisje en geen enkele verstandige vrouw ooit verliefd zal worden op Dr. Rockerduck. En aangezien Meisje van 15 om raad vraagt bij Ei, is ze per definitie verstandig. Dus hoeft Ei geen rekening te houden met het gegrijns van Dr. Rockerduck. :D

Heb je ook een vraag, een probleem of wil je even je hart luchten?
Schrijf naar dit topic. Ei biedt uitkomst.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor F.Riemel » ma sep 10, 2007 9:26 am

Geachte heer Ei,

Ik heb een zeer lastige vraag. Eigenlijk wil ik het niet openbaar maken. Ik heb een aantal rekeningen liggen. Het Donald Duck-abonnement, gebonden jaargang-boeken 1958, een nieuw Donald Duck-dekbed door meneer Eimans en een aantal albums. Die eend met snavel kost me vreselijk veel geld! Wat moet ik nou doen?

Vriendelijke groet,

F.Riemel
F.Riemel
 

Berichtdoor Ei » wo sep 12, 2007 3:25 am

F.Riemel schreef:Ik heb een zeer lastige vraag. Eigenlijk wil ik het niet openbaar maken. Ik heb een aantal rekeningen liggen. Het Donald Duck-abonnement, gebonden jaargang-boeken 1958, een nieuw Donald Duck-dekbed door meneer Eimans en een aantal albums. Die eend met snavel kost me vreselijk veel geld! Wat moet ik nou doen?

"Dr. Ei" verwijst liever geen mensen door naar andere filantropen. Deze simpele vraag van F.Riemel is echter een overduidelijke zaak voor Sint Nicolaas en de Kerstman.

Ei wil hen niet voor de voeten rollen, in hun gebied van de markt. Dat zou stout zijn van Ei. Dan zou het over zijn met hun mooie cadeaus, zoals een gratis Donald Duck-abonnement, een gratis Donald Duck Extra-abonnement, gratis gebonden jaargang-boeken 1958, een gratis nieuw Donald Duck-dekbed door meneer Eimans en gratis albums.

Gewoon even een briefje naar ze sturen, of gewoon luidkeels je wensen roepen over straat.
Wat je verlangt komt naar je toe.

Klein nadeeltje: Alleen levering in december.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor F.Riemel » wo sep 12, 2007 7:25 pm

Ei schreef:
F.Riemel schreef:Ik heb een zeer lastige vraag. Eigenlijk wil ik het niet openbaar maken. Ik heb een aantal rekeningen liggen. Het Donald Duck-abonnement, gebonden jaargang-boeken 1958, een nieuw Donald Duck-dekbed door meneer Eimans en een aantal albums. Die eend met snavel kost me vreselijk veel geld! Wat moet ik nou doen?

"Dr. Ei" verwijst liever geen mensen door naar andere filantropen. Deze simpele vraag van F.Riemel is echter een overduidelijke zaak voor Sint Nicolaas en de Kerstman.

Ei wil hen niet voor de voeten rollen, in hun gebied van de markt. Dat zou stout zijn van Ei. Dan zou het over zijn met hun mooie cadeaus, zoals een gratis Donald Duck-abonnement, een gratis Donald Duck Extra-abonnement, gratis gebonden jaargang-boeken 1958, een gratis nieuw Donald Duck-dekbed door meneer Eimans en gratis albums.

Gewoon even een briefje naar ze sturen, of gewoon luidkeels je wensen roepen over straat.
Wat je verlangt komt naar je toe.

Klein nadeeltje: Alleen levering in december.

Ik had gehoopt dat Dr. Ei deze kleine bedragen zou kunnen sponsoren. Wij zijn toch vriendjes?
F.Riemel
 

Berichtdoor Ei » vr sep 14, 2007 2:03 am

F.Riemel schreef:Ik had gehoopt dat Dr. Ei deze kleine bedragen zou kunnen sponsoren. Wij zijn toch vriendjes?

Ei wil ook vriendjes blijven met Sint Nicolaas en de Kerstman. Zij zouden ernstig in verlegenheid kunnen worden gebracht als ze straks in december van je horen dat je alles al van Ei hebt gekregen.


Heb je ook een vraag, een probleem of wil je even je hart luchten?
Schrijf naar dit topic. Ei biedt uitkomst.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » ma okt 20, 2008 8:05 pm

O, beste dokteranders Ei, hoe kan ik meer berichtjes plaatsen dan ene zekere "Ei"? Ik moet zeggen dat, als u ooit op dat forum komt, u zeker moet kijken naar de bericten van "Rockerduck"! Ze helpen u te ontspannen van "Ei" en "Duckfan van Down Under"!
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ei » wo jan 28, 2009 8:20 pm

Wat ziet Ei? Een sterveling die om hulp vraagt en Ei is er niet? Hopelijk is Ei niet te laat.

Duckfan van McDrake Disne schreef:O, beste dokteranders Ei,

Dokteranders, ha ha! :)

Duckfan van McDrake Disne schreef:hoe kan ik meer berichtjes plaatsen dan ene zekere "Ei"?

Meer berichten dan Ei plaatsen is heel eenvoudig. Zo kun je een woord per bericht doen. Dan heb je na honderd woorden al honderd berichten.
Maar - en nu komt het - meer berichten plaatsen die minstens even superhoog van niveau zijn als die van Ei, dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk. Dan zou je bij Ei in de leer moeten gaan, en je oude leven opgeven. Weinigen zijn zo sterk. Tot dusver is niemand erin geslaagd, eigenlijk. Kan jij het wel aan?

Duckfan van McDrake Disne schreef:Ik moet zeggen dat, als u ooit op dat forum komt, u zeker moet kijken naar de bericten van "Rockerduck"! Ze helpen u te ontspannen van "Ei" en "Duckfan van Down Under"!

Helpen berichten van Rockerduck te ontspannen? Ha! Sinds wanneer valt het hebben van een hartverzakking onder ontspannen? :O Als Ei wil ontspannen leest Ei Ei-berichten. Dat zou iedereen moeten doen! :P
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Volgende

Keer terug naar Moppen en raadsels

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron