Berichten editen

Tips en klachten

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 5:02 pm

Een topic over achteraf editen van berichten. De edit-functie staat alleen aan voor het McDrake-beheer. Voor beheerders-taken.

Bij uitzondering kunnen op verzoek ook een aantal storende typefouten gecorrigeerd worden. Het gaat om typefouten in met name transcripties. Fouten bij het overtypen. (Bijvoorbeeld van een gedicht.)
Voortschrijdend inzicht valt buiten dit soort verzoeken. Zoals spijt. Dus niet "ik had achteraf iets anders willen schrijven". Zulke verzoeken zullen genegeerd worden.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » zo jun 03, 2007 1:53 pm

Ik stem voor een gewone edit functie. Zelf je eigen berichtjes editen is veel beter.
mcprul
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 3:02 pm

Berichtdoor Caspar » zo jun 03, 2007 5:40 pm

mcprul schreef:Ik stem voor een gewone edit functie. Zelf je eigen berichtjes editen is veel beter.

Dan kan je ook berichten verwijderen of zodanig aanpassen dat een discussie nalezen onmogelijk is. Dat zou ik jammer vinden.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor mcprul » zo jun 03, 2007 7:03 pm

Een dag ofzo. Daniel zal dan wel weer zeggen: "Nee, want dan is het nu een dag en dan krijg ik daarop weer de vraag of we er twee dagen van kunnen maken, enzovoort." Maar als het aan mij ligt houden we het op één dag.
mcprul
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 3:02 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jun 04, 2007 8:40 am

mcprul schreef:Een dag ofzo. Daniel zal dan wel weer zeggen: "Nee, want dan is het nu een dag en dan krijg ik daarop weer de vraag of we er twee dagen van kunnen maken, enzovoort." Maar als het aan mij ligt houden we het op één dag.

Daniël zal wel weer zeggen: Er is geen tijdslot in PunBB.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » di jun 05, 2007 8:14 am

McPrul zal wel weer zeggen: Zal ik die regelen dan?
mcprul
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 3:02 pm

Berichtdoor Caspar » di jun 05, 2007 12:36 pm

Caspar zegt daarop weer:
Kan je dat dan?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor mcprul » vr jun 08, 2007 8:56 am

McPrul denkt dat hij alles kan en denkt dat het moet lukken. Maar alleen als Baas Daniel het goed vind natuurlijk...
mcprul
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 3:02 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 08, 2007 12:39 pm

mcprul schreef:McPrul denkt dat hij alles kan en denkt dat het moet lukken. Maar alleen als Baas Daniel het goed vind natuurlijk...

Als er geen problemen met functionaliteit, beveiliging en updaten zijn, vind ik het best. Punt is dat ik de voortgang van de boards moet bewaken. Zodra ik daar een vergissing in maak, kunnen bezoekers daaronder lijden. Daarom ben ik voorzichtig en behoudend.

Komende tijd ben ik nog afgeleid door computerproblemen. Daarna hoop ik me eindelijk eens op technische kanten van het serverbeheer te richten. Zo wil ik een McDrake test-board waar plannen zoals een tijdklok uitgeprobeerd kunnen worden.

Ken je het topic 'Edit time limit', bij PunBB.org Forums?
http://punbb.org/forums/viewtopic.php?id=7199
Daar is te lezen hoe onder anderen Sander over een tijdslot in discussie was met makers van PunBB, vanaf april 2005 tot en met februari 2006.

2006-02-23, Sander D. schreef:I'm still wondering what Rickard thinks of putting an (optional) time limit on editing posts. If you don't want to implement it, will it be possible to make with a plugin in 1.3? (Will there be a 'hook' in edit.php?)

http://punbb.org/forums/viewtopic.php?pid=63067#p63067
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor dotz » zo jan 25, 2009 9:27 pm

De enige reden dat ik op dit forum zit is de monopoly positie van dit forum.. Want; je kan niet editten/privé berichten versturen.. Schande! En dat noemt zich een forum?

< Dat was mijn mening, maar ik ben meer ''professionele'' forums gewend. :/ >
dotz
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo jan 25, 2009 9:21 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 28, 2009 1:33 am

dotz schreef:De enige reden dat ik op dit forum zit is de monopoly positie van dit forum.. Want; je kan niet editten/privé berichten versturen.. Schande! En dat noemt zich een forum?

< Dat was mijn mening, maar ik ben meer ''professionele'' forums gewend. :/ >

Redenen voor het onbreken van edit-knop zijn, dat er grote nadelen aan een edit-knop kleven. Zo kunnen er berichten verschijnen en vervolgens verdwijnen waar het beheer geen weet van heeft. Zo kun je van alles uithalen en vervolgens delete je de tekst, zodat ook het beheer maar moet raden wat er aan de hand is. Dit is in het verleden op McDrake's voorganger McDuck gebeurd.
(Een edit-knop kan bijna hetzelfde als berichten verwijderen.)

Onder topic 'Beheer McDrake Nederland' op 'McDrake Nederland Disney' staat een langer antwoord van mij, van 2009-01-19 15:56:01.
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?pid=9422#p9422

Wat is een professioneel forum? Ik heb op forums die wel een edit-knop hebben, soms moeite om achteraf een discussie te volgen, omdat mensen inmiddels hun berichten hebben gewijzigd.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Over McDrake Nederland Off Topic

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron