School of werk? Wat doe jij?

Heb je een bril of een snor?

Berichtdoor McDuck Menu » di jun 01, 2010 3:52 am

Ik heb VWO gedaan, gymnasium 2006 geslaagd. Dat ging nog vrij vlekkeloos. Toen een studie gekozen. Elektrotechniek is het geworden. Dat heb ik een half jaar volgehouden, om er in maart maar de brui aan te geven. Ik kon me niet concentreren, de lesstof was me te precies en de school stond me niet aan.
Ik zou iets met tekenen gaan doen. 2007 was dat. Ik heb toen geprobeerd aangenomen te worden bij de opleiding Games Design in Hilversum, wat me niet gelukt is. Ik helemaal niet meer onder de indruk van mijn tekentalent, en bang er nooit iets meer mee te kunnen doen.
Toen sprak mijn 'verstandige' ik weer, en ik ging wederom een technische studie doen, want daar waren volgens mijn ouders zulke goede banen in te vinden.. Dat ging best goed, en ik genoot vooral erg van vakken als handschetsen; lekker tekentechnieken onder de knie krijgen, en dingen natekenen. Daarna was het afgelopen met de pret, en kregen we alleen nog maar wiskundige vakken, terwijl de studie geadverteerd werd als zeer divers en breed.
Ik moest in 2008 een half jaar stage lopen. Dit heb ik gedaan, maar het is me niet best bevallen. Ik kreeg nauwelijks werk te doen, en als ik werk kreeg, was het binnen vijf minuten af.. En als ik me verveel ga ik tekenen, waardoor mijn hele bureaukladblok vol kwam te staan met gekke poppetjes, voornamelijk eenden en bomen met water, met hier en daar een hekwerk van houten paaltjes.. Ik hou van bomen en water, ik word er rustig van.
(Trouwens grappig: Mijn moeder zocht eens naar de naam Artz, onze achternaam. Blijkt dat er eind achttiende eeuw een schilder was, Constant Artz. Drie keer raden wat hij schilderde :P Kleine kans dat het familie was hoor, maar ik vond het wel grappig om te zien)

Ook kreeg ik steeds meer moeite met op tijd komen op stage, sommige dagen meldde ik me maar gewoon ziek, ik kon het gewoon niet opbrengen om mijn tijd daar te zitten verdoen. Als ik wel wat te doen had was het dan wel leuk om te doen, daar niet van, want ik vind techniek wel degelijk interessant. Medestudenten hadden soortgelijke verhalen, maar konden het wel opbrengen op tijd te komen en alles.
Toen ik ook nog eens de rest van het leerprogramma bestudeerde kwam ik erachter dat het alleen maar erger zou worden. Ik ben in september 2009 ermee gestopt.
Als ik dan terugkijk en zie dat handschetsen mijn favoriete vak was, dacht ik, ja kom op Tim, je kunt toch aardig tekenen, ga er nou verdorie iets mee doen! Maar wat?.. Disney tekenaar lijkt onhaalbaar, games design lukte je niet, en je hebt toch wel een diploma van iets nodig.
Toevallig kreeg ik eind vorig jaar (2009 dus) contact met de redactie van het Donald Duck weekblad, met de vraag of ik eens een stripje zou willen tekenen voor ze. Ik reageerde enthousiast met ja, en heb het werk met beide handen aangenomen. Het is ook niet het laatste wat ik voor het weekblad getekend heb, erg leuk om te doen.
Maar van alleen Disney strips tekenen kan ik denk ik niet leven, daar krijg ik te veel verkeersboetes voor. En wat als ooit die mogelijkheid weg zou vallen?
Nu ben ik dus van plan om te studeren aan de kunstacademie te Zwolle. Stories & Design gaat het worden. Ik moet en zal een diploma hebben, die zekerheid is onmisbaar voor mij. De studie heeft meerdere kanten: Animator, Striptekenaar, Illustator en Grafisch Vormgever.
Ik hoop dat ik nu eindelijk mijn studie heb gevonden, 3 juni ga ik een dagje meelopen in Zwolle, om te kijken of het niet allemaal te 'abstract' is. Ik heb een beetje een afkeur van abstracte kunst, als een paar blokken en strepen al mooi zijn is er geen kunst aan :P Wel knap van zo'n Piet Mondriaan dat hij er zoveel mensen mee weet te bereiken, maar ik zit er niet bij. Ik moet zien dat er moeite is gedaan, of er minstens een gedachte achter zit. Het komt te makkelijk op me over, of die gedachten gaan aan me voorbij. Ik vraag me af wat zo'n kunstenaar er dan mee bedoelt, moet zoiets niet duidelijk zijn als het af is? Of is die onduidelijkheid tegenwoordig kunst..

Goed daar gaat het hier ook niet over, daar open ik liever een ander topic over. Ik ga dus hopelijk studeren aan de kunstacademie, ik hoop dat er plaats is voor mensen die niet van abstracte kunst houden, we zullen het 3 juni weten.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 02, 2010 7:04 pm

Je achternaam is echt Artz? Dat is dan wel heel gaaf, natuurlijk!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jun 11, 2010 7:46 pm

McDuck Menu schreef:Ik ga dus hopelijk studeren aan de kunstacademie, ik hoop dat er plaats is voor mensen die niet van abstracte kunst houden, we zullen het 3 juni weten.

Nog iemand die niet van abstracte kunst houdt. Maar wel van goedgetekende eenden.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Re: School of werk? Wat doe jij?

Berichtdoor Jop Duck » ma jul 09, 2018 5:50 pm

Ik doe school.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 38
Geregistreerd: do apr 12, 2018 8:50 pm

Re: School of werk? Wat doe jij?

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 12, 2018 10:31 pm

Ik doe werk.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Vorige

Keer terug naar Vertel over jezelf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron