Waar erger jij je aan?

Heb je een bril of een snor?

Berichtdoor Caspar » vr mei 25, 2007 12:28 pm

Ik erger me aan mensen die zich eraan ergeren dat ik me erger aan hun ergernissen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » zo sep 23, 2007 3:18 pm

Waar ik me ook erg aan erger is aan mensen die denken dat ze alles beter weten.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Beterweter » ma sep 24, 2007 2:11 pm

Luuk schreef:Waar ik me ook erg aan erger is aan mensen die denken dat ze alles beter weten.

Wie bedoel je? Mensen die dénken dat ze alles beter weten, of mensen die écht alles beter weten?
Beterweter
 

Berichtdoor Luuk » ma sep 24, 2007 8:00 pm

Kun je niet lezen ofzo? Ik zei al "denken".
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Beterweter » ma sep 24, 2007 9:44 pm

Luuk schreef:Kun je niet lezen ofzo? Ik zei al "denken".

Je kunt denken dat je alles beter weet, én het óók echt beter weten. Zoals ik.
Beterweter
 

Berichtdoor Luuk » za dec 29, 2007 8:25 pm

Caspar schreef:Dat is gezonder dan je neus snuiten ;)

Maar het klinkt niet echt lekker, vooral niet tijdens proefwerken. :/
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » di feb 26, 2008 3:41 pm

In recente jaren luister ik, misschien door mijn leeftijd, in toenemende mate naar Radio 4. Een zender met "klassieke" muziek. Muziek met violen, fagotten, piccolo's, hoorns, etc. U kent het vast wel.
Nu heb ik vernomen dat men tegenwoordig steeds meer live met publiek opneemt, omdat het speciaal huren van een studio te duur is. Een publiek helpt zodoende de kosten te verlagen.

Maarr... Nu komt de maar. Zoals Wim Sonneveld ongeveer in een conference zei: "Mensen die ziek zijn gaan niet naar de dokter. Nee, ze komen allemaal hier zitten." En daarmee bedoelde Sonneveld kuchende en hoestende mensen in het publiek.

Men zegt dat muziek van Mozart gezond is. Zijn klanken zouden het menselijk brein allerlei prikkelingen geven. Dus ik de radio aanzetten. En dan precies in een mooi stukje: "KUCHE-UCHE-KUCH" Alsof het geen concertzaal is maar een stal, vol ziek vee.
En blijkbaar heeft kuchen en hoesten evenals gapen een aanmoedigend effect. Nog los van lijfelijke besmettingen. Want zodra je er... KUCH... één hoort kuchen volgen er... KUCHE-UCH!!!... vaak meer. In plaats van de kunsten van Mozart ben je zodoende getuige van.. KUCH.. een natuurprogramma waarin... KUCH... de voortplanting van... KUCH... bacillen en ziektekiemen.. UCHE.. wordt behandeld. Door het.. HOEST.. aanmoedigend effect zit ik als radio-luisteraar zelf ook al gauw mee te hoesten. KUCH!
Is klassieke muZIEK van Mozart gezond? Onder zulke.. HOEST!!.. omstandigheden?

P.S.
Zouden FluitketelTV en/of Radio Caspar hier aandacht aan kunnen besteden? Zij zijn mijn laatste hoop. Kunnen zij voor een oplossing zorgen? Zal ik ooit geheel kuch- en hoestvrij kunnen genieten van klassieke muziek? Bestaat er zoiets als een filter of zo? Help me toch. Ik erger me ziek. KUCH!!
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » di feb 26, 2008 8:15 pm

Tip:
Download alle liedjes met LimeWire en zet ze op een cd of mp3-speler, zo kun je ze wanneer je maar wilt (zonder gekuch) luisteren.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » di feb 26, 2008 8:36 pm

Luuk schreef:Tip:
Download alle liedjes met LimeWire en zet ze op een cd of mp3-speler, zo kun je ze wanneer je maar wilt (zonder gekuch) luisteren.

Maar lieve schat, dat gekuch zit in de opnames zelf. Dus als ik de liedjes zou downloaden zit het gekuch en gehoest erbij inbegrepen.

Is er dan niemand die mij begrijpt?
Kan Rolfje dit probleem behandelen? Ik lijd eronder!
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » wo feb 27, 2008 8:35 pm

Dus je wil de live opnamen luisteren? Ga er bijvoorbeeld in een wachtkamer van de dokter naar luisteren, dan valt het niet meer zo op..
Ik zal aan dit ernstige probleem zeker een einde maken door hier een protest filmpje over te maken!
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » za maart 01, 2008 3:05 pm

Luuk schreef:Dus je wil de live opnamen luisteren? Ga er bijvoorbeeld in een wachtkamer van de dokter naar luisteren, dan valt het niet meer zo op..

:)

Luuk schreef:Ik zal aan dit ernstige probleem zeker een einde maken door hier een protest filmpje over te maken!

Dank je, Luuk. Dit betekent veel voor mij. Jarenlang was ik een roepende in de woestijn. Eindelijk voel ik me begrepen.


Ander probleem:
Nadat je deze ergernis hebt opgelost, waar moet ik me dan aan ergeren? Kun je met FluitketelTV misschien een educatief filmpje maken over het leren herkennen van redenen tot ergernissen? Ik heb dagelijkse de indruk dat ik teveel langs me heen laat gaan, dat ik me aan meer kan ergeren dan ik nu doe. En dat ergert me.
Kan FluitketelTV misschien helpen? Hebben jullie een vaste problemenrubriek? Iets als "Luuk lost het op", of zo?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za maart 01, 2008 4:43 pm

Ik van Radio RCS vind het ook erg leuk om een uitzending te maken over ergernissen en tips hoe je ze kunt vermijden. Zal het zo direct met de anderen overleggen :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » za maart 01, 2008 5:06 pm

Caspar schreef:Ik van Radio RCS vind het ook erg leuk om een uitzending te maken over ergernissen en tips hoe je ze kunt vermijden.

Neenee. Niet vermijden. Ik bedoel het opzoeken en *koesteren* van ergernissen. Tegenovergesteld dus. Tips hoe je jezelf ten volste kunt ergeren. Je auto parkeren naast een voetbalveldje bijvoorbeeld. En dan wachten tot er een bal tegenaan gaat.

Wat betreft die klassieke muziek denk ik aan een hoorspel of een filmpje, waarin tijdens een gevoelig muziekstuk het hele publiek zich te pletter kucht en hoest. Die muzikant zou Caspar kunnen zijn met een orgel.
Geen idee of en hoeveel mensen Caspar mee mag nemen bij het kerkorgel, maar de akoestiek zou daar mooi zijn: Orgel droog op voorgrond en op de achtergrond weerkaatsend gehoest.
Zo zou je dat op Radio4 horen. Daar hoor je duidelijk een zaalgeluid: zo'n hoest heeft dus een echo of reverb. Je hoort de instrumenten dichtbij, alsof ze naast je staan. Daarachter zijn, vanuit de zaal, weerkaatsende bijgeluiden te horen. (Luister zelf.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » di apr 08, 2008 8:42 pm

Waar ik me ook heel erg aan erger zijn smekkende en luidruchtige mensen tijdens het eten. :|
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor TimJoosten » di apr 08, 2008 8:54 pm

Jij kan ook lekker irritant zijn hoor Luuk. Maar niet onder het eten.
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Vertel over jezelf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron