Eigen radiozender?

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Caspar » wo sep 26, 2007 8:33 pm

Radio RCS gaat momenteel even een pauze nemen ivm school. Sophie en ik zullen af en toe wel filmpjes of geluidsopnamen maken, maar niet meer regelmatig en ook niet live
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » vr dec 28, 2007 5:19 pm

Vandaag plotseling het 2e deel van de 3e uitzending van Radio RCS teruggevonden en online gezet, dus veel plezier met luisteren:
Uitzending 3 Deel 1 (Datum Onbekend) (http://media.putfile.com/Radio-NY-part-1)
Uitzending 3 Deel 2 (Datum Onbekend) (http://media.putfile.com/Radio-NY-Part-2)
3e uitzending, ook niet live geweest. Caspar en Sophie over New York.

Verder wilde ik weer verder gaan met Radio RCS. Sophie is nu op vakantie maar ze kwam vanavond terug, dus dan zal ik het maar haar overleggen. Melle had ik al wel gebeld, die was meteen heel enthousiast, dus ik denk dat we in het nieuwe jaar wel een leuke uitzending kunnen verwachten. :D
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » do jan 03, 2008 5:47 pm

Hee Caspar, wij gingen toch ook misschien de Mcdrake Radio oprichten, en dan verschillende McDrake-leden laten draaien?
En ook liedjes van forum-leden. Ik zou er best voor willen betalen, voor een betaalde hosting.
En als je dan bijvoorbeeld naar www.mcdrakeradio.nl dat je dan radio kunt luisteren.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Luuk » do jan 03, 2008 6:34 pm

Als we dan natuurlijk van Daniel wel de naam "McDrake" mogen gebruiken, want het is zijn site.
Anders zou dit wel een leuk logo zijn voor het Radiostation:
Afbeelding
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 04, 2008 7:13 pm

Luuk schreef:Hee Caspar, wij gingen toch ook misschien de Mcdrake Radio oprichten, en dan verschillende McDrake-leden laten draaien?
En ook liedjes van forum-leden. Ik zou er best voor willen betalen, voor een betaalde hosting.
En als je dan bijvoorbeeld naar www.mcdrakeradio.nl dat je dan radio kunt luisteren.

Luuk schreef:Als we dan natuurlijk van Daniel wel de naam "McDrake" mogen gebruiken, want het is zijn site.

Ik vind het een leuk idee. Ga je gang, jongmens. Kijk wel uit met gedonder over auteursrechten. In principe is het verboden om, zonder toestemming, muziek van anderen te laten horen aan anderen. Caspar's 'Radio RCS' heeft er volgens mij geen last mee. En YouTube staat overvol van dergelijke materiaal. Maar toch. Houd er altijd rekening mee dat je in dit soort gevallen, strikt gezien, doet aan piraterij. Mijn toestemming stelt op zich dus weinig voor en is uiterst relatief.

Misschien zouden we een keer met z'n allen, als special, kunnen bijdragen aan een speciale show, met allemaal eigen werk van onszelf? McDrake heeft genoeg talent in huis. Dan hebben we een uitzending waar we geheel zelf de rechten over hebben. Lijkt me leuk om eens te proberen. Wie doet mee?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za jan 05, 2008 8:07 pm

Ik doe mee :)

Nee, lijkt me leuk. Met Radio RCS heb ik idd geen problemen gehad met auteursrechten enzo. We moeten in elk geval wel nog even een programma of iets dergelijks zien te vinden waarmee we die radio kunnen maken en uitzenden.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » za jan 05, 2008 9:21 pm

He mensen...

..ik ben nieuw op dit forum en ben een vriend van luuk en zit ook in FTV (www.fluitketeltv.nl).
ik heb sinds gisteren een eigen radiozender (gratis) en kan 96 luisteraars tegelijk mee laten luisteren.
het is echt heel leuk maar er zitten nog wat foutjes in de instellingen waardoor hij nog niet online kan gaan.

als jullie nog hulp nodig hebben bij het maken van een radio zender kan ik jullie wel helpen.
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jan 05, 2008 9:23 pm

Caspar schreef:We moeten in elk geval wel nog even een programma of iets dergelijks zien te vinden waarmee we die radio kunnen maken en uitzenden.

Ik heb (toch) nog steeds goede ervaringen met Mediafire. Per week klik ik een aantal keer een eigen bestand aan, om het account levend te houden.

Een verschil met Putfile is dat je bij Mediafire eerst moet downloaden. Putfile heeft weer als nadeel dat downloaden moeilijk is. (Ik doe het via de txt-bron.) En Putfile gooit per bestand weg. Bij Mediafire gaat het blijkbaar per account.

Of bedoel je ook programma's waarmee geluid opgenomen kan worden?
Wat gebruik je nu? Kun je in meerdere sporen opnemen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor TimJoosten » za jan 05, 2008 9:39 pm

he jongens

ik werk met een paar super programma's waarmee je je radio streamt.

ik gebruik wimamp in combinatie met 2 shoutcast plug-in's die zorgen er samen voor dat je radio live kunt streamen dus dat zijn geen opnamens

dat ziet er hetzelfde uit als bij http://www.radio538.nl/web/show/id=109102
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Caspar » za jan 05, 2008 9:52 pm

Ja, wat Tim zegt, ik bedoel niet gewoon opnames van geluid, maar echt streamen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » za jan 05, 2008 10:05 pm

het is wel moeilijk om een radio zender met meedere mens [computers] te delen want niet iedereen heeft dezelfde bandbreette dus dat wil zeggen dat je elke keer wanneer je van computer wisselt moet je alles weer opnieuw instellen dus kun je beter niet te vaak wisselen want dat zorgt ook voor storingen en daar zitten de luiteraars niet op te wachten
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Luuk » zo jan 06, 2008 1:38 pm

Het zou ook leuk zijn om de oude uitzendingen in een archief te bewaren. Ik heb een programmaatje om live streams op te nemen, dus dat moet geen probleem zijn. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » zo jan 06, 2008 3:28 pm

Ik gebruik voor Radio RCS het programma Nicecast. Kost wel geld, maar het werkt wel fijn.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » zo jan 06, 2008 8:12 pm

Winamp is gratis maar niet makkelijk te installeren
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Caspar » za jan 12, 2008 7:21 pm

Kan dit topic eik. niet beter naar Subforum Eigen Creativiteit>
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron