Grote Bijbelquiz 2009

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma okt 26, 2009 12:08 pm

Hallo,

Jullie zijn wat van de mensen die het misschien nog niet weten; in ieder geval: kijk dinsdagavond naar de Grote Bijbelquiz op Nederland 2! Ik zelf kan het niet zien, ik ben dan in Engeland, maar in ieder geval geeft het jullie de kans mij te zien! In heilsoldatenuniform!

Kijkt allen!

Groeten van Wouter.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Daniel73 » do okt 29, 2009 1:58 pm

De Grote BijbelQuiz 2009

Vanuit de Grote kerk in Den Haag presenteren de NCRV en de EO samen De Grote Bijbelquiz. In zeven ronden en een spannende finale wordt getest in welk gebied in Nederland de Bijbelkennis het grootst is. Weten de Katholieke carnavalvierders onder de rivieren het meest? Hebben de stugge noordelingen een verborgen talent? Zit de meeste kennis in het oosten van het land vanwege de Bijbelbelt? Of worden de kandidaten uit de Randstad verrassend de winnaar van De Grote Bijbelquiz? EO-presentator Bert van Leeuwen en NCRV-presentatrice Jacobine Geel leggen de 4 BN-ers en de kandidaten in de vakken Noord, Oost, Zuid en West de meest uiteenlopende en verrassende vragen voor over de personen en situaties uit de Bijbel. Zo moeten de kandidaten verhalen aanvullen die plotseling stoppen en raden welk verhaal uit de Bijbel in een filmpje met de verborgen camera wordt uitgebeeld. Ook wordt er gezocht naar vergelijkingen tussen figuren uit de Bijbel en hedendaagse mensen. De Grote Bijbelquiz is mede tot stand gekomen met het Nederlands Bijbelgenootschap. De quiz wordt uitgezonden tijdens de jaarlijkse Bijbel10daagse. Deze loopt dit jaar van 23 oktober tot en met 1 november.

Bekijk deze uitzending: http://player.omroep.nl/?aflID=10250048

Waar is Ridder te zien?

Dit jaar heb ik niet meegedaan, helaas. Omdat ik vorig jaar nergens de uitslag kon nalezen op internet. Moest je eerst ergens lid van worden. :(
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 30, 2009 4:12 pm

Ik heb eigenlijk voor het eerst meegedaan. Omdat ze via mijn kerk (het Leger des Heils) mensen vroegen. Uiteindelijk waren er maar 3 van het hele Leger des Heils in Nederland (een was nog twee maal goed in beeld als beste van de ronde). Op zich ging het nog heel goed; onze regio heeft gewonnen. Er waren ook rondes waarin ik alles goed had, maar dan werd de beste van de ronde op snelheid gekozen, dus dat redde ik niet. Ik heb het net terug gekeken, maar mezelf ook nauwelijks gezien. Ik zit bij Oost helemaal rechts, daar zitten als je goed kijkt op het juiste moment twee mensen in Leger-uniform, een oudere en een jongere man. Ik ben die jongere.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am


Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron