Beautiful Freaks - alternative music pirate radio

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Ei » vr jan 29, 2010 2:29 am

Informatie van de makers, 24 januari 2010:
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio

Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek. Elke week valt er wel weer wat te winnen en het programma is zo divers dat de luisteraar het ene moment kan luisteren naar een vergeten b-side van The Beatles om vervolgens weer op te gaan in de heftige noisefolk van Six Organs of Admittance. Van pre-punk tot post-rock! De luisteraar mag elk moment van de uitzending bellen om zijn mening te geven ergens over, ook middenin een nummer, en dat maakt het programma spannend! Verder valt er elke week wel iets te winnen, van concertkaartjes tot CD’tjes tot buttons tot zelfgemaakte compilatie-CD’s. Kortom, Beautiful Freaks is een onvoorspelbaar leuk radioprogramma met ook nog eens mooie muziek!

Het programma is te horen op maandag van 15:00 tot 16:30 op Radio Patapoe, in en rond Amsterdam op 88.3FM, elders via de live stream:
http://icecast.freeteam.nl/patapoe.m3u

Playlist van 25 januari 2010, de eerste uitzending:
1. Eels – Beautiful Freak
2. Arcade Fire – My Body Is a Cage
3. Otis Redding – You Remember Me
4. Otis Redding – I’m Coming Home
5. The Wailers – Stand Up, Get Up
6. Kula Shaker – Govinda
7. Feist & Ben Gibbard – Train Song
8. Bob Marley – Stir It Up
9. Nina Simone – Ain’t Got No
10. U2, Bob Marley, Bob Dylan & Co – [Knockin’] On Heavens Door
11. My Brightest Diamond – Golden Star
12. The Cure – The Caterpillar
13. Arcade Fire & David Bowie – Five Years
14. Kate Bush – Hounds of Love
15. Muse – Bliss
16. Eric Clapton – Cocaine
17. Steve Reich/Kronos Quartet – Different Trains (Europe – During the War)
18. The Beatles – Piggies

bron: http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/2010/01/playlist-1-happy-soul-birthday/
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » vr jan 29, 2010 6:10 pm

Dankje voor deze informatie openingspost Ei. En ik ben inderdaad elke maandag vanaf afgelopen maandag van 15:00 tot 16:30 te horen op Radio Patapoe, samen met Abel. Dus luisteren iedereen!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » zo jan 31, 2010 5:08 pm

Ze hebben bij Beautiful Freaks een uiterst plezant belspelletje. Als je hun telefoonnummer goed kan verstaan, kun ze je bellen voor een prijs. :P
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » ma feb 01, 2010 6:59 pm

Vandaag was de tweede uitzending van ons superleuke programma! Wie van McDrake heeft er weer geluisterd? En wat vonden jullie ervan? De playlist was als volgt:

1. Eels – Beautiful Freak
2. Elvis Presley – Heartbreak Hotel
3. Pink Floyd – Time
4. Cream – White Room
5. Jimi Hendrix – Who Knows
6. The Doors – The Unknown Soldier
7. King Crimson – Epitaph
8. Led Zeppelin – Immigrant Song
9. Eels – Lone Wolf
10. Spiritualized – Ladies and Gentleman We Are Floating In Space
11. Oasis – I Am The Walrus (live)
12. Muse – Stockholm Syndrome
13. Godspeed You! Black Emperor – Moya
14. The Beatles – For No One

Zelf willen we de playlist vanaf nu meer een geheel maken. Nu maken we allebei van te voren een playlist en gooien die bij elkaar, maar voor volgende week gaan we ze echt op elkaar afstemmen. Zonder onze diversiteit te verliezen natuurlijk!

O ja, Daniel krijgt van mij zijn verzoekje nog te goed, ik had Abel gevraagd of hij het in zijn playlist wilde opnemen maar dat heeft hij niet gedaan. Tsss.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » wo feb 03, 2010 8:58 pm

Voor de geinteresseerden: ik heb een blogje geplaats over Peter Gabriel van Genesis die o.a. David Bowie, Arcade Fire en Elbow covert.
http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/2010/02/peter-gabriel-covert-arcade-fire-bon-iver-david-bowie-en-elbow/

Ik ben ook van plan vanaf nu elke dag een berichtje te posten, niet alleen over de radio maar ook gewoon over muziek of over concerten.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » ma feb 08, 2010 7:02 pm

Vandaag wilde het niet lukken.
Abel klonk vervormd, alsof zijn microfoon overstuurde.
Er werd geen muziek gespeeld vanwege stekkers die vergeten waren. Maar er werden wel hoorspelen van O.B. Bommel afgespeeld. Waarom lukte dat dan wel?
Meteen nadat de uitzendig na drie kwartier voortijdig werd afgebroken, werd er muziek gedraaid. Waar kwam die dan vandaan?

Ei snapt er niets van.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Daniel73 » di feb 09, 2010 8:44 pm

Vandaag ontving ik de volgende mededelingen:
Kijk vooral ook op de website, vanavond verschijnt er als het goed is een stukje over Jack Rose. En verder doen Abel en ik aanstaande zaterdagavond een eenmalige uitzending omdat die van afgelopen maandag niet door ging. Hoe laat staat ook op de site (die trouwens binnenkort een heel nieuw uiterlijk krijgt!).

Zie: http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/

De uitzending van aanstaande zaterdagavond (13/02/2010) duurt van 17:00 tot 20:00 uur. Dubbel zo lang als een normale uitzending.
http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/2010/02/extra-uitzending-zaterdagavond/

Verzoekjes:
http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/verzoekjes/
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di feb 09, 2010 10:10 pm

Ei schreef:Vandaag wilde het niet lukken.
Abel klonk vervormd, alsof zijn microfoon overstuurde.
Er werd geen muziek gespeeld vanwege stekkers die vergeten waren. Maar er werden wel hoorspelen van O.B. Bommel afgespeeld. Waarom lukte dat dan wel?
Meteen nadat de uitzendig na drie kwartier voortijdig werd afgebroken, werd er muziek gedraaid. Waar kwam die dan vandaan?

Ei snapt er niets van.

Er waren verschillende problemen:
Toen we wilde beginnen ontdekte ik dat ik het stekkertje was vergeten om de computer op de radio aan te sluiten. Dat wilden we zeggen, maar toen bleek dat er een soort constante ruis ergens zat (alle meters gaven ook aan dat er signaal was als we alles uit deden).
Later hebben we nog geprobeerd om via de centrale computer (die wel is aangesloten) ons programma van vorige week te herhalen. IN die uitzending was Abels stem vervormd en bovendien was er nog steeds die irritante ruis/vervorming over het geheel. DUs hebben we via die centrale computer de playlist opgezet die altijd aanstaat als er niks wordt uitgezonden (dat zijn altijd vreemde dingenl; dit keer zo'n hoorspel). Het stekkertje van de centrale computer kon overigens ook niet op Abels laptop aangesloten worden.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » di feb 09, 2010 11:07 pm

http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl ... jn-gitaar/

Recensie van Jack Roses Kensington Blues. Volgens mij is hij heel goed geworden maar ik heb hem nog niet nagelezen (in een keer getypt met de muziek aan), dus zeker spelfouten zullen er nog wel inzitten.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » zo feb 14, 2010 11:08 pm

http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/2010/02/grapje-van-the-flaming-lips-dark-side-of-the-moon/

Een recensie van The Flaming Lips' coveralbum 'The Dark Side of the Moon'. Verder wilde ik nog even laten weten dat morgen natuurlijk weer een leuke uitzending wordt met dan eindelijk de West Coast Pop Art Experimental Band en verder ook nog Nick Cave, The Veils, Archive en meer! Luisteren dus!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » ma feb 15, 2010 5:55 pm

February 13, 2010
Caspar

De uitzending van daarnet was eentje extra omdat die van maandag niet doorging wegens mijn blunder met het stekkertje. Gelukkig was ik deze keer niks vergeten en bovendien was de studio mooi opgeruimd dus de uitzending verliep voorspoedig. In de rest van het bericht de playlist.

1. Eels – Beautiful Freak
2. The Flaming Lips & Stardeath and White Dwarfs – Speak to Me / Breathe (feat. Henry Rollins & Peaches)
3. The Flaming Lips & Stardeath and White Dwarfs – On the Run (feat. Henry Rollins)
4. Stardeath and White Dwarfs – Time / Breathe (Reprise)
5. The FLaming Lips – The Great Gig In the Sky (feat. Peaches & Henry Rollins)
6. Midlake – Roscoe
7. The Veils – Larkspur
8. Jack Rose – Calais to Dover
9. Midlake – Balloon Maker
10. The Veils – The Letter
11. The Beatles – Happiness Is a Warm Gun
12. The Flaming Lips – Money (feat. Henry Rollins)
13. The Flaming Lips – Us and THem (feat. Henry Rollins)
14. The Flaming Lips & Stardeath and White Dwarfs – Any Colour You Like
15. Stardeath and White Dwarfs – Brain Damage (feat. Henry Rollins)
16. The Flaming Lips & Stardeath and White Dwarfs – Eclipse (feat. Henry Rollins)
17. Oasis – Heroes
18. The Animals – Interview/Paint It Black
19. Bob Dylan – All Along the Watchtower
20. Peter Gabriel – My Body is a Cage
21. The Bony King of Nowhere – My Invasions
22. The Irrepressibles – In This Shirt
23. David Bowie – “Heroes”

bron: http://beautifulfreaks.burgerwaanzin.nl/2010/02/playlist-4-experimentele-covers/
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » ma feb 15, 2010 6:45 pm

Net te vroeg Ei, want inmiddels staat de playlist van afgelopen middag online:
February 15, 2010
admin

De playlist van vandaag was, al zeg ik het zelf, weer erg goed! Het draaide voornamelijk om The Veils en enkele bands die daarop lijken, maar uitstapjes naar 60’s pop met onder andere het langverwachte Child of a Few Hours, shoegaze/post-rock gebeurens en andere variaties ontbreken natuurlijk nooit in ons programma. Lees verder voor de exacte playlist en de verwachting voor volgende week.

1. Eels – Beautiful Freaks
2. Elbow – An Audience With The Pope
3. The Waterboys – Old England
4. Archive – Bullets
5. Radiohead – Fitter Happier/Paranoid Android
6. Nick Cave & The Bad Seeds – Do You Love Me?
7. The Veils – Nux Vomica
8. Eels – The Medication Is Wearing Off
9. The Eagles – Hotel California
10. U2 – Until the End of the World
11. The Boxer Rebellion – World Without End
12. The Veils – Sit Down by the Fire
13. Oasis – The Importance of Being Idle
14. The Animals – When I Was Young
15. West Coast Pop Art Experimental Band – A Child of a Few Hours
16. Jeff Buckley – Hallelujah

Volgende week onder andere noise van Sonic Youth, shoegazepop van The Pains of Being Pure at Heart, het vrolijk-spacey Yeasayer en nog veel meer!

Heb je nog geluisterd Daniel? Jouw nummer is dan dan eindelijk voorbij gekomen!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » ma feb 15, 2010 7:23 pm

Caspar schreef:[West Coast Pop Art Experimental Band – A Child of a Few Hours] Heb je nog geluisterd Daniel? Jouw nummer is dan dan eindelijk voorbij gekomen!

Ik had me op mysterieuze wijze totaal in de tijd vergist en begon daarom een uur te laat te luisteren. Zou je voortaan kunnen zorgen voor een opname van elke nieuwe uitzending, voor wie een aflevering gemist heeft? Dat maakt het bereik meteen een stuk groter. Want je moet maar tijd hebben om te luisteren op maandagmiddag.

Over de West Coast Pop Art Experimental Band citeerde ik dat het zou gaan om het best bewaarde geheim van Los Angeles. Jij maakte er het best bewaarde geheim van de jaren 60 van. :)
En misschien had je voor de "jongelui" kunnen melden, dat er vorig jaar een cover van dit nummer is gemaakt. Door The Dead Weather, waarin Jack White.

Wat betreft Jeff Buckley's 'Hallelujah' heb ik elders gereageerd, in het topic 'Wat is je favoriete single/langspeler/etc.?':
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=13519#p13519
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma feb 15, 2010 7:31 pm

Ja, ik was vergeten van wat de band het best bewaarde geheim was, dus heb ik het maar wat uitgebreid. :P

De archieven vragen meer mensen om. Ik ga zelf even de mogelijkheden onderzoeken. De archieven worden wel gemaakt, maar ik weet niet hoe ik ze mee naar huis kan nemen of uploaden.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » ma feb 15, 2010 7:31 pm

Tenminste, de computer waarop de archieven staan is traag en oud en dus moeilijk om die archieven direct up te loaden. Ik ga eens een usb-stickje gebruiken.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Volgende

Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron