Nederlandse muziek 2.0

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Daniel73 » vr nov 30, 2007 6:55 pm

Caspar schreef:Ik denk dat het Eigen Creativiteit-gedeelte hier wel genoeg is.

Ja maar, wat moet ik dan doen om je naar het Tobia/Nijgh forumboard te lokken? :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo apr 27, 2008 8:46 pm

Heb ik goed begrepen dat bij de 3FM Awards het nummer 'I would stay' van Krezip is gekozen tot beste Nederlandse single allertijden?

Dat kan toch niet waar zijn?? Alsjeblieft? Zo zwaar gestoord zijn wij Nederlanders toch niet?
Zeg me dat het nepotisme (vriendjespolitiek) is tussen 3FM en hun lieveling Krezip. Zoals Trijntje Oosterhuis en Radio2 ook de beste vriendjes zijn.

Alsjeblieft zeg... Krezip.
En dan ook nog dat piano-gehamer 'I would stay'.
http://www.youtube.com/watch?v=QxZqAityHEU

Wat een aardappelmuziek. Is dit de beste Nederlandstalige single volgens 3FM?

Ligt het aan mij of zingt Jacqueline Govaert er genadeloos vals? Op z'n minst erger ik me aan het eeuwige gedram op klemtonen. (HAVE to learn, HAVE to try, HAVE to...) En aan het hysterisch, jengelend doordrammen van het refrein. (And if I could, I would staaaaaaaaaaay theeeere.)
Ik krijg niet gauw koppijn van muziek, maar Krezip krijgt het voor elkaar.

Heeft Krezip niet op de een of andere Nederlandse rock-academie gezeten? Er staat me zoiets bij. Hoe dan ook, in singles die ik heb gehoord is Krezip meester is het eeuwige blijven herhalen en doordrammen van deuntjes binnen een nummer. De eerste minuut is dan nog wel te pruimen. Maar dan volgt er een herhaling en nog een herhaling en nog een herhaling... Totdat zelfs hun pakkendste deuntje is uitgesleten en irritant wordt. Een treffend voorbeeld daarvan vind ik... 'I would stay'.

Heeft Krezip de beste Nederlandse single? Krezip?
Hier moet manipulatie in het spel zijn. Waar zijn De Dijk, The Scene en Doe Maar, bijvoorbeeld?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 30, 2008 11:25 pm

Daniel73 schreef:Heb ik goed begrepen dat bij de 3FM Awards het nummer 'I would stay' van Krezip is gekozen tot beste Nederlandse single allertijden?

Dat zal toch niet? Ging om het een verkiezing uit alleen nummers die echt als single zijn uitgebracht, waardoor heel veel albumnummers afvallen? Hoe dan ook, voor mij staat vast: het had een nummer van Boudewijn de Groot moeten zijn. Keuze genoeg. Beste Nederlandstalige zanger, en hij had de beste tekstschrijver.

Daniel73 schreef:Alsjeblieft zeg... Krezip.
En dan ook nog dat piano-gehamer 'I would stay'.
http://www.youtube.com/watch?v=QxZqAityHEU

Wat een aardappelmuziek. Is dit de beste Nederlandstalige single volgens 3FM?

Ligt het aan mij of zingt Jacqueline Govaert er genadeloos vals? Op z'n minst erger ik me aan het eeuwige gedram op klemtonen. (HAVE to learn, HAVE to try, HAVE to...) En aan het hysterisch, jengelend doordrammen van het refrein. (And if I could, I would staaaaaaaaaaay theeeere.)

Ik vind 'I would stay' helemaal geen slecht nummer. Het kan niet tippen aan écht geweldige muziek, maar ik vind ze in ieder geval wel talent hebben, bij Krezip. Ik hoor het bij tijd en wijle graag. Zo vind ik hun nieuwe single 'All my life' heel mooi; die kan ik eindeloos vaak horen zonder dat-ie gaat vervelen. Als ze er dan tóch één van Krezip moesten kiezen, dan dié.

Daniel73 schreef:Heeft Krezip niet op de een of andere Nederlandse rock-academie gezeten? Er staat me zoiets bij.

Dat klopt, de rockacademie in Tilburg.

Daniel73 schreef:Heeft Krezip de beste Nederlandse single? Krezip?
Hier moet manipulatie in het spel zijn. Waar zijn De Dijk, The Scene en Doe Maar, bijvoorbeeld?

Ik zelf houd het op een nominatie voor Boudewijn de Groot of Herman van Veen, maar ik ben natuurlijk al vroeg een ouwe lul. Dat is niets voor de 3FM-doelgroep. Akkoord, dat begrijp ik. Maar waarom dan niet Spinvis de prijs toegekend? Spinvis is toch hip en happening, heb ik begrepen? (Ik praat zelfs al oud.) Spinvis is van deze tijd en heeft mooie nummers gemaakt. Ik denk aan 'Ik wil alleen maar zwemmen' of 'De talen van mijn tong'. Nog een mogelijkheid: Bløf! Ik vind 'Aan de kust' en 'Zaterdag' erg mooi. Tekstueel wat minder, maar qua zang en muziek vind ik ze erg sterk.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Vorige

Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron