Hoe belangrijk is een mens eigenlijk?

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Ridder ter Geit » di apr 03, 2007 10:03 am

In films worden ze moeiteloos afgeknald. Met heeft het over overbevolking; er zijn er miljarden. Hoe belangrijk is één mens dan eigenlijk?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Henrieke als gast » di apr 03, 2007 1:43 pm

Mensen zijn er genoeg. Méér dan genoeg.
Wilde zwijnen worden afgeknald op de veluwe, omdat er te veel van zouden zijn. Wanneer gaan we mensen ruimen? Er is zeker sprake van een te grote populatie.
Bij mensen vindt er trouwens ook geen evolutie meer plaats, omdat er niet selectief gefokt wordt, en omdat 'survival of the fittest' niet meer geldt.
Nee, van mensen zijn er al veel te veel. Wanneer ze mij echter op het ruimingslijstje zouden zetten, zou ik toch wel zenuwachtig worden. Wie offert zich op om de teloorgang van deze planeet te stoppen? Mensen vinden mensen niet belangrijk, ze vinden alleen zichzelf belangrijk. Vandaar.

Henrieke heeft nog nooit een mug platgeslagen!
Henrieke als gast
 

Berichtdoor Ei » wo apr 04, 2007 1:12 pm

Henrieke als gast schreef:Mensen zijn er genoeg. Méér dan genoeg.
Wilde zwijnen worden afgeknald op de veluwe, omdat er te veel van zouden zijn. Wanneer gaan we mensen ruimen? Er is zeker sprake van een te grote populatie.
Bij mensen vindt er trouwens ook geen evolutie meer plaats, omdat er niet selectief gefokt wordt, en omdat 'survival of the fittest' niet meer geldt.

Geen "survival of the fittest" meer? Er moeten nog dagelijks mensen overleven in barre omstandigheden. De macht van de sterkste geldt nog wel degelijk.

Henrieke als gast schreef:Nee, van mensen zijn er al veel te veel. Wanneer ze mij echter op het ruimingslijstje zouden zetten, zou ik toch wel zenuwachtig worden. Wie offert zich op om de teloorgang van deze planeet te stoppen? Mensen vinden mensen niet belangrijk, ze vinden alleen zichzelf belangrijk. Vandaar.

Henrieke heeft nog nooit een mug platgeslagen!

Mensen denken alleen aan zichzelf. Als ze zich op kun offeren om de planeet te redden gaan ze liever zitten tekenen... ;)

2007-02-24, Henrieke als gast schreef:Op het moment loop ik stage/werk als vrijwilliger bij de NOP, een opvangcentrum/dierenpark. Ik verzorg de dieren die door de AID in beslag zijn genomen. Denk hierbij aan papegaaien, neushoornvogels, toekans, eekhoorns, slangen, enz...
(maar eigenlijk wil ik gewoon tekenen)

http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=4349#p4349
Zie je wel? :P

Waarom ga je niet iets met dierenverzorging doen? Assistentie, bijvoorbeeld? Je kunt er diploma's voor halen. En als je schathemeltje rijk wil zijn kun je altijd nog dierenarts worden.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor verzuurde spiering » di apr 10, 2007 2:37 am

Ridder ter Geit schreef:In films worden ze moeiteloos afgeknald. Met heeft het over overbevolking; er zijn er miljarden. Hoe belangrijk is één mens dan eigenlijk?

Ha! Hangt van de mens af. President Bush wordt belangrijker geacht dan menig ander mens. En rijke landen zijn belangrijker dan arme landen. Zo heeft volgens het nieuws met name de derde wereld te lijden onder het broeikas-effect. Vele armen die het toch al slecht hebben zullen het slachtoffer worden. Hoe belangrijk is één mens dan?
Wie kan het wat schelen?

Hoe ver ga je om één of meer mensen te redden? Ben je alleen verplicht om een mens te redden die met z'n auto in de gracht is gereden?
verzuurde spiering
 


Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron