Taïda Pasic moet Nederland verlaten

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Rockerduck » di apr 25, 2006 10:27 pm

Hoe vind je nou zoiets? Taïda moet Nederland uit. Gemotiveerde intelligente hardwerkende mensen zetten we uit, terwijl de uitvreters blijven. Allemaal op basis van wat regel-staren. Dat is nou ons beleid. Ik word er treurig van. Zo gaat dit kabinet met mensen om.

Ik zie dit trouwens puur als een spelletje van Verdonk om zic te laten gelden. Was het een anoniem persoon geweest, had ze het zo vast niet gespeeld. Verdonk heeft er een wedstrijdje van gemaakt, omdat Taïda in de media kwam.

Kijk eens wat een schatje, die zet je toch niet uit?
------------------------------------------

Afbeelding


http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... taida.html

Taïda Pasic moet uiterlijk volgende week vrijdag Nederland hebben verlaten. Dat zei minister Verdonk van Vreemdelingenzaken na afloop van de ministerraad.

Maandag heeft de vreemdelingenpolitie een gesprek met de Kosovaarse scholiere over haar terugkeer.

Eerder vandaag bepaalde de rechtbank in Amsterdam dat Taïda Pasic mag worden uitgezet. Volgens de rechter verblijft de 18-jarige onrechtmatig in ons land.

Beroep
Taïda was in beroep gegaan tegen het besluit van minister Verdonk om haar uit te zetten. Het meisje zit in het laatste jaar van het vwo in Winterswijk en wil die opleiding graag in Nederland afmaken. Minister Verdonk ging daar niet mee akkoord.

De minister vindt dat het meisje op diverse manieren oneigenlijk gebruik heeft gemaakt van de aanvraag rond de verblijfsvergunning.

Haar familie vertrok vorig jaar met een vertrekpremie van 7000 euro, maar Taïda kwam met een Frans toeristenvisum weer terug in Nederland. Volgens Verdonk heeft de Kosovaarse op deze manier fraude gepleegd.

Vreemdelingenpolitie
Half januari werd ze uit de klas gehaald door de vreemdelingenpolitie. Die bracht haar vervolgens naar het uitzetcentrum Zestienhoven bij Rotterdam.

Daarop vroeg ze tot twee keer toe vergeefs een voorlopige verblijfsvergunning bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Zonder dat papier kan ze geen vwo-examen doen.

Taïda kreeg in haar strijd veel steun van medeleerlingen. Op 24 januari trokken zo'n 250 leerlingen naar het Haagse Binnenhof om een petitie en handtekeningen aan te bieden aan de Tweede Kamer.

Verblijfsvergunning
Verscheidene verzoeken voor een voorlopige verblijfsvergunning werden vervolgens afgewezen. Ook beroepsprocedures, bezwaren en andere juridische protesten leverden niets op.

De Kosovaarse kan nu nog bij de Raad van State in hoger beroep gaan, maar mag dat niet in Nederland afwachten.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo apr 26, 2006 9:08 am

Is het niet zo dat ze al lang het land uit had gemoeten, jaren voor haar eindexamen, en dat ze toen op illegale wijze is teruggekomen? Ik bedoel, we weten alle kanten hiervan niet. Er zullen wel heel wat mensen op minder illegale wijze net hun examen mislopen, maar die komen weer niet in de media.

Van mij mogen ze allemaal blijven, daar niet van, maar als je mensen eruit moet sturen moet je ook weleens ergens een lijn trekken. Dat gaat dan niet anders.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 26, 2006 10:11 pm

Van mij mogen ze ook allemaal blijven. Ik ben daar ook ruimhartig in. Ik weet ook niet alle kanten van het verhaal. Ik weet wel dat Verdonk ooit een overtuigend verhaal heeft gehouden bij Nova, maar tóch... Ik houd niet van dat regel-staren. En regels moeten er zijn, natuurlijk, en ergens moet een grens getrokken worden, maar toch... Ik pleit toch voor een menselijker aanpak. Overigens kan Taïda wel eindexamen doen op de Nederlandse ambassade in Kosovo. Maar zou jij naar Kosovo gestuurd willen worden? Ik niet.

Vanavond in Nova:

De Kosovaarse scholiere Taïda Pasic heeft nog twee dagen om Nederland te verlaten.

Maar haar gastouders vragen zich af Taïda wel over de benodigde reisdocumenten beschikt. NOVA sprak met Taïda Pasic.


En wie het gemist heeft, kan vannacht de herhaling zien, of vanaf morgen op Internet terecht:
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... N=53406972
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor montoyaruler3 » vr apr 28, 2006 8:06 pm

Die kuTaïda, wat profitere hier in dit land, en dan op illegale wijze nog durve terug te kere ook, en te lui om haar examen te halen in Kosovo, en maar het zielige huil-BrEeZaHtJe uithangen bij NOVA, oprotte slet!
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 29, 2006 12:05 am

Ik ben omgeven door idioten! Misselijke reactie, Montoya, helaas. Dat had ook wel met wat meer respect gekund. Begin je al op Pluizer te lijken? Triest, zeer triest. Jij stemt zeker ook Geert Wilders? Hoe ben jij opgevoed? Dit getuigt niet van manieren. Je laat jezelf erg kennen.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor idioot » za apr 29, 2006 1:54 am

Rockerduck is gek met zijn Geert Wilders.
idioot
 

Berichtdoor montoyaruler3 » za apr 29, 2006 4:17 pm

Rockerduck schreef:Ik ben omgeven door idioten! Misselijke reactie, Montoya, helaas. Dat had ook wel met wat meer respect gekund. Begin je al op Pluizer te lijken? Triest, zeer triest. Jij stemt zeker ook Geert Wilders? Hoe ben jij opgevoed? Dit getuigt niet van manieren. Je laat jezelf erg kennen.

Ik ben idd niet zo netjes geweest in dat bericht, sorry hiervoor (dit zouden mijn ouders ook afkeuren, al zijn die ook ant(i)aïda), maar ze heeft geprofiteerd van het geld van ónze overheid, om er een illegaal paspoort voor te kopen, en dit mag niemand, en zij ook niet, al zijn die feauteaux van haar in de disco wel geyl :P
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Pluizer » za apr 29, 2006 7:21 pm

Rockerduck schreef:Kijk eens wat een schatje, die zet je toch niet uit?

O, is het een schatje? Dan mag ze blijven. Uiterlijk is belangrijker dan het innerlijk, nietwaar? :rolleyes:

montoyaruler3 schreef:Ik ben idd niet zo netjes geweest in dat bericht, sorry hiervoor (dit zouden mijn ouders ook afkeuren, al zijn die ook ant(i)aïda), maar ze heeft geprofiteerd van het geld van ónze overheid, om er een illegaal paspoort voor te kopen, en dit mag niemand, en zij ook niet,

Montoyaruler3 heeft een punt. Laat Taïda plaatsmaken voor mensen die echt voor hun leven vrezen, of die echt te klagen hebben in Nederland. Dan kan zij ondertussen gaan bouwen aan de economie van haar eigen land.
Het asielbeleid van Nederland is asociaal en mensonterend. Schipholbrandje, bajesboten, wachtlijsten, onzekerheid, etc. Zwarte bladzijdes in de Nederlandse geschiedenis. Laat men zich daar eens druk over maken.

montoyaruler3 schreef:al zijn die feauteaux van haar in de disco wel geyl :P

Rita Verdonk had Rockerduck en Montoyaruler3 op Taïda af moeten sturen, dan had Taïda gesmeekt om te mogen vertrekken. Wellicht een tip voor de toekomst. Bij twijfel de asielzoekers met Rockerduck en Montoyaruler3 confronteren. Als ze dán nog willen blijven in Nederland, zijn ze echt aan afgrijselijke verschrikkingen ontsnapt. :P
Laatst bijgewerkt door Pluizer op za apr 29, 2006 7:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » za apr 29, 2006 8:19 pm

Ey wat, Rita Verdonk 4 President :D
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 29, 2006 9:10 pm

Rita Verdonk valt me tegen; ze is populistisch aan het worden.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 29, 2006 9:14 pm

Eigenlijk lijkt motoyaruler wel een handige graadmeter; wat hij goed vind begint mij vaak te ver te gaan.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Rita Verdonk » za apr 29, 2006 9:43 pm

Jullie kunnen veel van me zeggen, maar ik ben wel recht door zee. Net zo als Taida, recht door de lucht naar het warme Joegoslavie. Harrr
Rita Verdonk
 

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 30, 2006 1:23 am

montoyaruler3 schreef:Ik ben idd niet zo netjes geweest in dat bericht, sorry hiervoor (dit zouden mijn ouders ook afkeuren, al zijn die ook ant(i)aïda), maar ze heeft geprofiteerd van het geld van ónze overheid, om er een illegaal paspoort voor te kopen, en dit mag niemand, en zij ook niet, al zijn die feauteaux van haar in de disco wel geyl :P

Foto's? Disco? Waar? Laat zien laat zien! :P

Nee, ieder z'n mening natuurlijk en ik respecteer jouw mening, maar 'slet' enzo vond ik veel te ver gaan.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor montoyaruler3 » zo apr 30, 2006 9:59 am

Rockerduck schreef:
montoyaruler3 schreef:Ik ben idd niet zo netjes geweest in dat bericht, sorry hiervoor (dit zouden mijn ouders ook afkeuren, al zijn die ook ant(i)aïda), maar ze heeft geprofiteerd van het geld van ónze overheid, om er een illegaal paspoort voor te kopen, en dit mag niemand, en zij ook niet, al zijn die feauteaux van haar in de disco wel geyl :P

Foto's? Disco? Waar? Laat zien laat zien! :P

Nee, ieder z'n mening natuurlijk en ik respecteer jouw mening, maar 'slet' enzo vond ik veel te ver gaan.

Ik kan met je praten Rockerduck, dat was niet zo netjes ;) en die feauteaux komen van www.geenstijl.nl, mijn favoriete webstek :P
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo apr 30, 2006 7:00 pm

Van geenstijl.nl:

Het mediaoffensief omtrent Taïda Pasic is in volle gang. Gisteravond een tranentrekker bij 2 Vandaag en ook in Nova mocht de bReEzAh uitgebreid haar vuur spuwen. De komende 27 dagen (and counting) zal de druk op ijzeren Rita alleen maar...
-----------------------------------------------------------

Geen wonder dat jij ook dat soort taal gebruikt.

Weten die mensen van 'geenstijl' en jij eigenlijk wel wat een Breezah is?

Afbeelding

Eén blik op Taïda en haar schoolresultaten bewijzen al dat zij niet in die categorie valt. Maar praat gerust een roddel-site na...

Ik heb geen foto's kunnen vinden trouwens. Heb je geen directere link?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Volgende

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron