Taïda Pasic moet Nederland verlaten

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Jepee » di mei 02, 2006 5:26 pm

Menselijkheid=misselijkheid
Jepee
 

Berichtdoor Rockerduck » di mei 02, 2006 7:06 pm

Pluizer schreef:Menselijkheid? Wat een woord. Kun je uitleggen wat het betekent?

U hebt gezocht op menselijkheid:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

men·se·lijk·heid (de ~ (v.))
1 menslievendheid, humaniteit
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor montoyaruler3 » di mei 02, 2006 7:51 pm

Rockerduck schreef:
Pluizer schreef:Menselijkheid? Wat een woord. Kun je uitleggen wat het betekent?

U hebt gezocht op menselijkheid:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

men·se·lijk·heid (de ~ (v.))
1 menslievendheid, humaniteit

Je weet toch.... allemaal die goede doelen.... Amnesty shit enzo.... Je weet toch
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Pluizer » di mei 02, 2006 10:22 pm

Rockerduck schreef:men·se·lijk·heid (de ~ (v.))
1 menslievendheid, humaniteit

Zucht. Zo kan ik het ook. Volgende keer toch maar "Motiveer uw antwoord" bij mijn vraag neerzetten.

Welk woordenboek is dit? Menselijkheid betekent ook dat je vergissingen kunt maken. ("Niets menselijks is ons vreemd.")
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo mei 03, 2006 12:32 am

Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 03, 2006 9:26 am

Als mensen dit specifieke woord gebruiken bedoelen ze dat vaak niet. Dan zeggen ze dingen als 'vergissen is menselijk' etc.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Rockerduck » za jun 03, 2006 11:42 pm

Goed nieuws!

http://www.nu.nl/news/744808/10/rss/Ta% ... im_in.html

TAÏDA DIENT SCHADECLAIM IN

Uitgegeven: 1 juni 2006 18:09
Laatst gewijzigd: 2 juni 2006 00:09

DEN HAAG/LEIDEN - Taïda Pasic dient een schadeclaim in bij het ministerie van Justitie wegens het optreden van minister Rita Verdonk. Dat heeft haar Nederlandse gastouder Harrie Meulenkamp donderdagavond bevestigd. Hoeveel ze eist, is nog onduidelijk.

Aanleiding voor de claim is de conclusie van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) dat Verdonk (Vreemdelingenzaken) tijdens de uitzettingsprocedure onrechtmatig persoonsgegevens over de Kosovaarse scholiere naar buiten heeft gebracht. Het CBP oordeelde maandag dat de minister in strijd met de wet heeft gehandeld.

"Die constatering is terecht", vindt Meulenkamp. "Minister Verdonk heeft Taïda onrecht aangedaan." Voor verder commentaar verwees hij naar Taïda's advocate. Zij was donderdagavond echter onbereikbaar voor commentaar.

Verdonk blijft erbij dat ze zich aan de regels heeft gehouden toen ze in februari persoonlijke gegevens van de scholiere openbaar maakte, zo liet ze Tweede Kamer donderdag in een brief weten.

Beeldvorming

Verdonk stelt dat ze zich in het kader van een juiste en evenwichtige beeldvorming genoodzaakt zag tot openbaarmaking van de gegevens. Ze is het niet eens met het oordeel van het CBP dat ze in dit geval in strijd met de privacywet heeft gehandeld.

Het CBP verwijt Verdonk verder dat ze onjuiste en onvolledige gegevens over Taïda naar buiten heeft gebracht via De Telegraaf. Maar die informatie baseerde Verdonk naar eigen zeggen op verklaringen van de scholiere zelf.

Ingewikkeld

Tweede Kamerlid Jan de Wit van de SP, die om de brief van Verdonk had gevraagd, wil nadere uitleg van de minister. "De brief is vrij ingewikkeld. Ik wil precies weten wat haar redeneringen zijn, bijvoorbeeld dat het draagvlak voor haar beleid zou zijn aangetast", zei hij donderdag. De Wit zal schriftelijke vragen stellen en wat hem betreft zal daarna een debat volgen.

Taïda heeft in april Nederland vrijwillig verlaten, nadat de minister had aangekondigd haar het land uit te zetten wegens illegaal verblijf. De rechter bepaalde eerder die maand dat de Kosovaarse onrechtmatig in Nederland was.

Studentenvisum

De 18-jarige scholiere doet nu eindexamen vwo op de Nederlandse ambassade in Sarajevo. Taïda wil naar de Universiteit Leiden om daar rechten te studeren. Die onderwijsinstelling heeft al een dossier van haar aangelegd, maar vraagt pas een studentenvisum voor haar aan, als ze haar vwo-diploma heeft gehaald. Dat vernam het ANP donderdag van ingewijden. De examenuitslag krijgt ze op 15 juni te horen.

Taïda heeft haar interesse voor een studie in Leiden al ongeveer twee maanden geleden bij de universiteit kenbaar gemaakt. Als ze dat na het behalen van haar diploma nog steeds wil, begint de universiteit een procedure bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) om een studentenvisum voor haar te krijgen. Voor het visum moet de aspirant-studente dan nog wel kunnen aantonen dat ze wonen en studeren in Nederland kan betalen, wat een gebruikelijke eis is in de procedure.

Het nieuwe collegejaar begint op 4 september. Als Taïda op de Universiteit Leiden wordt toegelaten, komt ze deze zomer terug naar Nederland. Of ze ook bij andere universiteiten aanvragen heeft lopen, is niet bekend.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Dukka » zo jun 04, 2006 12:11 am

Kom nou, goed nieuws? Ik hoop dat je nu toch niet doelt op die schadeclaim, dat is dus gewoon grote onzin. Of onzin... het is gewoon pure hebberigheid. Tijdens die hele zaak heeft ze met veel plezier in de aandacht gestaan, ik heb toen helemaal niets gehoord over dat ze het niet fijn vond dat haar naam e.d. bekend waren. Mevrouw heeft nu toevallig gehoord wat het CBP vind, en ruikt geld...

(Wat overigens niet wil zeggen dat ik het goed vind wat Verdonk heeft gedaan.)
"This is a business for lame ducks."
Dukka
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: za jan 14, 2006 2:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 04, 2006 12:20 am

Taïda heeft zich altijd negatief uitgelaten over het feit dat Verdonk detals over haar naar buiten heeft gebracht in De Telegraaf. Zij heeft daar altijd kritiek op gehad. Natuurlijk vond ze de media-aandacht fijn, maar hoe zou jij zijn, als die aandacht misschien kon voorkomen dat je weg moest uit het land waar je aan verbonden was? Twee dingen moet je scheiden: Verdonk's verstrekking van gegevens aan de krant en de overige media-aandacht voor Taïda. En Verdonk heeft nu eenmaal -volgens het CBP- de wet overtreden, dus een schadeclaim is dan niet eens zo gek.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Dukka » zo jun 04, 2006 12:27 am

Ik lees de Telegraaf niet, dus dat heb ik dan gemist. Maar als ze dat al langer vind, waarom heeft ze dan nog nooit eerder een schadeclaim ingedient? Nu, nadat het CBP heeft gezegt dat het volgens hen niet door de beugel kan, besluit zij een schadevergoeding te eisen. Ze is gewoon er achter gekomen dat ze op deze manier even gemakkelijk geld kan vangen. Zo zie ik het tenminste.
"This is a business for lame ducks."
Dukka
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: za jan 14, 2006 2:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 04, 2006 12:43 am

Ik weet niet waarom ze niet eerder een schadeclaim heeft ingediend. Er was al veel langer ophef over het feit dat Verdonk dat had gedaan. Het is uitgebreid in het nieuws geweest (dus De Telegraaf niet lezen is geen excuus ;)). Kamerleden vonden het onverantwoord, maar voor onverantwoordelijkheid kun je geen schadeclaim indienen.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Dukka » zo jun 04, 2006 12:49 am

Ow, ik zie dat ik het verkeerd heb gelezen. Ik heb blijkbaar gemist dat Taïda die details vervelend vond, maar ik heb niet gemist dat Verdonk die naar buiten heeft gebracht.
"This is a business for lame ducks."
Dukka
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: za jan 14, 2006 2:08 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo sep 06, 2006 2:11 am

Gelukkig mag Taïda terugkeren naar Nederland om een studie Rechten te gaan volgen in Leiden. Maar al degenen die destijds het verhaal van minister Verdonk hebben gehoord en meenden dat zij gelijk had, zouden ook even de andere kant van het verhaal moeten horen, want het zou best eens kunnen dat het allemaal heel anders is gegaan dan toentertijd door Verdonk is beweerd:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 118d194104
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Snadrr » ma apr 16, 2007 4:16 pm

Rockerduck schreef:Ik ben omgeven door idioten! Misselijke reactie,Montoya helaas

Niemand zegt dat mijn 'Montoya' een misselijke reactie geeft.Je geeft zelf misselijke reacties,door onze grote heer Pluizer te beledigen!
Je hersens hebben het formaat van een atoom!
Snadrr
 

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 23, 2007 10:06 pm

Wow, bestaat dit topic nog? Taïda is alweer terug hoor. Volgens mij studeert ze nu rechten.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Vorige

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron