De slechtste president in de geschiedenis?

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Rockerduck » zo mei 07, 2006 4:22 pm

Dan kun je meteen aan abonnement nemen op Rolling Stone, The New Yorker, In these times, of een ander Amerikaans opinieblad waarin regelmatig van die goeie kritische stukken over de Bush-regering instaan. :D
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Pluizer » zo mei 07, 2006 8:33 pm

Rockerduck schreef:Dan kun je meteen aan abonnement nemen op Rolling Stone, The New Yorker, In these times, of een ander Amerikaans opinieblad waarin regelmatig van die goeie kritische stukken over de Bush-regering instaan. :D

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. De Nederlandse regering hobbelt met de Amerikanen mee. Als George Bush schuldig is, zijn wij ook schuldig. Amerika is machtig dankzij ons Europeanen.
Maar wat ga je doen, Rockerduck? Als een sandwich-man bij de Amerikaanse ambassade staan?

In Nijgh's 'Tobia' staat een schitterende passage over protesteren tegen Amerika en Vietnam, etc. Over hoe rechtse ballen zich links voordoen, en zogenaamd bezorgd zijn over de minderbedeelden.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » zo mei 07, 2006 8:39 pm

Heet Rockerduck misschien Marco Beile?

- - - - - - -

Het was warm in Amsterdam. Bloedwarm zelfs. Het verkeer zat nog vaster dan anders, het stonk ook harder dan anders, het was overal vergeven van de Amerikanen, kortom: het was zomer. Tobia, het hoofd vol colleges en tentamens, sjokte zwetend en zwijgend door de stad. Het was te warm voor trams of taxi's of andere gesloten middelen van vervoer en hij had besloten de weg naar het Centraal Station te voet af te leggen. En zo dwaalde hij over de grachten en loerde begerig naar de hoertjes, die uitgeput en klam tegen de ramen hingen. Tobia had al vaak overwogen om daar nu eens te gaan kijken, maar de vrees weerhield hem. Een medestudent, Freddie J., had het eens geprobeerd en die was bejegend met 'Kom nou, me kut is geen bewaarschool!' En dat mocht dan aan Freddies kleine postuur gelegen hebben, Tobia zag er ook niet uit als man van de wereld. Bovendien leek het hem niet sportief, net zoiets als een visser die op weg naar huis een grote vis koopt bij de visboer en dan doet of hij 'm zelf gevangen heeft.
Voor een van de hoerenkasten stonden vijf Amerikaanse matrozen in de rij, mogelijk niet ouder dan zeventien. Een uiterst schriel exemplaar werd naar voren geduwd.
'Now you go first, Cohen!'
Arme Cohen, dacht Tobia. Vast en zeker een lotgenoot. Tobia had overigens een hekel aan Amerikanen. Marco Beile had hem dat bijgebracht, hij had zelfs eens een paar uur op de tocht gestaan voor het Amerikaanse consulaat met een bord om zijn nek met 'USA out of Vietnam!' er op en naast hem stond een lief meisje, ook met een bord en ondertussen zat Marco Beile in café Keyser en nam de situatie deskundig waar. En na een uur in de kou te hebben gestaan had Tobia het meisje bij de hand genomen om haar op te warmen en toen was Marco Beile met een bemerkelijke vaart uit het café gekomen met een bitterbal nog in zijn hoofd en hij had het meisje meegenomen.
Doch dit terzijde. Tobia liep, al filosoferend over Cohen en Vietnam, bijna onder een auto. Het was een witte sportwagen, waarin een klein ventje met een spits bekje zat die uitzinnig begon te gillen.
'Hee, Tobia, ouwe hoerenloper, ouwe kadet, hoe gaat het ermee?' Het was Dirk, de jongere broer van Boudewijn, in de wandeling Muis genoemd, een relikwie uit vroeger en roemrijker tijden. Muis liet Tobia instappen en bood aan hem naar Haarlem te brengen, want daar moest hij zelf heen.

- - - - - - -
http://www.lennaertnijgh.nl/lntk_to91126.html
- - - - - - -

Lennaert's vervloekte boek. Kwam in De Slegte terecht en die brandde vervolgens af. Een passend einde voor een jeugdzonde. :)

Ik houd van Lennaert!!!
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » zo mei 07, 2006 8:41 pm

Lennaert, over Amerika: "Er ligt niet voor niets een zee tussen."
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » zo mei 07, 2006 8:43 pm

Pluizer schreef:
Rockerduck schreef:Dan kun je meteen aan abonnement nemen op Rolling Stone, The New Yorker, In these times, of een ander Amerikaans opinieblad waarin regelmatig van die goeie kritische stukken over de Bush-regering instaan. :D

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. De Nederlandse regering hobbelt met de Amerikanen mee. Als George Bush schuldig is, zijn wij ook schuldig. Amerika is machtig dankzij ons Europeanen.
Maar wat ga je doen, Rockerduck? Als een sandwich-man bij de Amerikaanse ambassade staan?

In Nijgh's 'Tobia' staat een schitterende passage over protesteren tegen Amerika en Vietnam, etc. Over hoe rechtse ballen zich links voordoen, en zogenaamd bezorgd zijn over de minderbedeelden.

Jammer, nu heeft mijn zusje de Girlz, en mijn zus de Fancy, en dat vonden ze wel genoeg, maar ook die tijdschrifte zijn leuk :P
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 08, 2006 7:23 pm

Pluizer schreef:In Nijgh's 'Tobia' staat een schitterende passage over protesteren tegen Amerika en Vietnam, etc. Over hoe rechtse ballen zich links voordoen, en zogenaamd bezorgd zijn over de minderbedeelden.

En wat heeft dat met mij te maken?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 08, 2006 7:30 pm

Pluizer schreef:Verbeter de wereld en begin bij jezelf. De Nederlandse regering hobbelt met de Amerikanen mee. Als George Bush schuldig is, zijn wij ook schuldig.

Dat is één van mijn vele kritiekpunten op de huidige regering. Ik hoop dat ooit nog de stukken openbaar worden, waarop de regering destijds het besluit had genomen om de inval in Irak (politiek) te steunen. Brinkhorst had daar ooit op aangedrongen, maar veel is er helaas nog niet van gekomen.

Maar 'mede-schuldig' vind ik ze zeker. Hoewel er ook de nuance in moet worden aangebracht dat de Nederlanders daar niet als agressor zijn binnengevallen. Dat waren de Amerikanen.

Pluizer schreef:Amerika is machtig dankzij ons Europeanen.

Quatsch! De VS banjeren over Europa heen. Komt er kritiek uit Frankrijk en Duitsland, dan noemen ze dat "old Europe" en gaan ze verder met de Oostblok-staten die wél hun Amerikaanse hielen likken. They couldn't care less wat wij ergens van vinden. Aan Frankrijk hadden ze toch altijd al een pleurishekel, Nederland vinden ze toch het land vol zonden en Duitsland wodt niet meegeteld, want "we helped you liberate yourself from Hitler". Bovendien is en was Europa hopeloos verdeeld over belangrijke kwesties.

De macht van de Amerikanen ligt in hun militaire kracht en de onmogelijkheid van andere landen om het eens te worden om tegen de VS op te staan.

Pluizer schreef:Maar wat ga je doen, Rockerduck? Als een sandwich-man bij de Amerikaanse ambassade staan?

Ik blijf dit soort artikelen plaatsen en verspreiden zoveel ik kan. Mensen bewust maken.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Pluizer » zo mei 21, 2006 5:28 am

Rockerduck schreef:
Pluizer schreef:In Nijgh's 'Tobia' staat een schitterende passage over protesteren tegen Amerika en Vietnam, etc. Over hoe rechtse ballen zich links voordoen, en zogenaamd bezorgd zijn over de minderbedeelden.

En wat heeft dat met mij te maken?

Je zit vanachter je computer wat te mopperen, maar ook jij holt mee achter Amerika aan.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » zo mei 21, 2006 5:34 am

Rockerduck schreef:
Pluizer schreef:Maar wat ga je doen, Rockerduck? Als een sandwich-man bij de Amerikaanse ambassade staan?

Ik blijf dit soort artikelen plaatsen en verspreiden zoveel ik kan. Mensen bewust maken.

Spammen zul je bedoelen. Als je mensen bewust wilt maken zul je meer moeten doen dan een beetje internetten. Er is een groot verschil tussen borrelpraat en daadkracht. Ga waterputten graven, bijvoorbeeld.
Als jij zo bewust bent, hoe kan je dan voortleven met die wetenschap? Stilzitten maakt je dubbel zo schuldig. Heb je geen rechtvaardigheidsgevoel? Mijn respect gaat uit naar mensen die écht mensen bewust maken.

Robert Long zong ooit iets als:
"Je schrijft een stukkie naar de krant,
dat is alles wat je doet,
want dat ben je zo gewend."
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » zo mei 21, 2006 10:54 am

Pluizer schreef:
Rockerduck schreef:
Pluizer schreef:In Nijgh's 'Tobia' staat een schitterende passage over protesteren tegen Amerika en Vietnam, etc. Over hoe rechtse ballen zich links voordoen, en zogenaamd bezorgd zijn over de minderbedeelden.

En wat heeft dat met mij te maken?

Je zit vanachter je computer wat te mopperen, maar ook jij holt mee achter Amerika aan.

heel de wereld holt (gelukkig) achter de USA aan, want die zijn nu eenmaal het belangrijkste op deze wereld!! :D
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Stephan » zo mei 21, 2006 5:50 pm

Belangrijkste? Wat maakt Amerikanen dan zo belangrijk?
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » zo mei 21, 2006 7:35 pm

Stephan schreef:Belangrijkste? Wat maakt Amerikanen dan zo belangrijk?

wereldheerschappij
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Alberto » zo mei 21, 2006 8:12 pm

Wiereldhierschapie HAHAHAHAHAHAHAHAH Amerieka? Joelie grappiege Hoelanders. Er ies maar uno wiereldmacht ien die wiereld en dat ies Italion, Italia~ Met une grote voorsprong op Chiena de misloekte fake merken fabriekant. Woe nieds Amerieka, ze zoelen worden iengemaakt door die grote Chavez~!

Stieletje Jankies hier.
Alberto
 

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 22, 2006 1:13 am

Pluizer schreef:Je zit vanachter je computer wat te mopperen, maar ook jij holt mee achter Amerika aan.

Hahaha!

Nee.

Geef één voorbeeld?

Pluizer schreef:Spammen zul je bedoelen.

Je zult me verwarren met Alberto, of met één van je eigen verzinsels.

Pluizer schreef:Als je mensen bewust wilt maken zul je meer moeten doen dan een beetje internetten.

Met Internetten kun je een hoop bereiken. Iedereen wereldwijd kan meelezen. Ik heb veel geleerd van dingen die andere mensen mij via Internet aanreikten. Ik ben op veel dingen gewezen. Ik ben nu een stuk bewuster dan vroeger. Door die communicatie. Maar je moét het natuurlijk ook wel zelf willen. Je moet ook wel zélf zo'n artikel willen lezen. Je kunt natuurlijk ook gewoon je richten op de onzin die er op Internet te vinden is.

Pluizer schreef:Er is een groot verschil tussen borrelpraat en daadkracht.

Loze woorden. Wat is borrelpraat? Is dat wat jou niet aanstaat? Is dat wat jij niet wilt horen of lezen? Ik kan zeggen dat wat ij zegt, ook borrelpraat is. Maar maakt het dat ook borrelpraat? En wat is daadkracht? Als er één begrip overgewaardeerd is, is het dat wel. Iedere politicus heeft er zijn mond vol van, want het bekt zo lekker. Vraag maar aan Rita. Die zegt altijd dat ze zoveel daadkracht heeft. Ondertussen staat ze iedere dag weer te draaikonten. Dan heeft Ayaan het Nederlanderschap nooit verkregen, maar dan heeft ze het nog tot over 6 weken. Dan gaat ze motie van de Kamer uitvoeren, en dan weer niet (en moet ze op het matje komen). Het is een hol begrip.

Pluizer schreef:Ga waterputten graven, bijvoorbeeld.

Het verband met de Verenigde Staten en George W. Bush ontgaat me volledig, moet ik zeggen.

Pluizer schreef:Als jij zo bewust bent, hoe kan je dan voortleven met die wetenschap? Stilzitten maakt je dubbel zo schuldig.

Onzin. Dit is een zaak voor de Amerikanen. Dié moeten voor zichzelf opkomen. Zoals we de laatste tijd zien, daalt Bush verder en verder in de polls. Hij staat nu op 29%. Eindelijk worden mensen wakker. Eindelijk worden de media wakker. Binnenkort zijn er verkiezingen voor het Congres. Als de mensen de Democraten aan de macht helpen daar, kunnen zij eindelijk een afzettingsprocedure tegen Bush starten, want dan hebben ze de meerderheid.

Pluizer schreef:Heb je geen rechtvaardigheidsgevoel?

Juist wel. Daarom ben ik wel bezig met mensen bewust te maken, met ze in discussie te gaan. Je kunt ook iets bijdragen op je eigen manier. Niet iedereen hoeft meteen een Ghandi te zijn.

Pluizer schreef:Mijn respect gaat uit naar mensen die écht mensen bewust maken.

En Pluizer zal wel weer even uit gaan maken wat "écht" is. Dat riedeltje kennen we zo langzamerhand wel.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 22, 2006 1:23 am

montoyaruler3 schreef:
Stephan schreef:Belangrijkste? Wat maakt Amerikanen dan zo belangrijk?

wereldheerschappij

En waarom denk je dat dat zo goed is, Montoya?

Waarom is het goed dat de Verenigde Staten zonder enige vorm van proces honderden mensen vasthoudt op Guántanamo Bay? Mensen die zelf niet eens weten waarom ze daar zitten. Er is geen enkel bewijs dat die mensen daar zitten omdat ze iets fout hebben gedaan. Er zijn mensen na meer dan 4 jaar vrijgelaten omdat ze onschuldig waren. Maar ze hebben nooit een advocaat gesproken, geen proces gehad, geen aanklacht tegen zich horen eisen, nooit hun familie mogen zien. Maar ondertussen worden daar wel de Rechten van de Mens geschonden. Marteling is er aan de orde van de dag. Dat zijn dan zogenaamd de 'brengers van de vrede en de democratie'.

Hetzelfde is gebeurd in Abu Graib in Irak. Hetzelfde gebeurt nog steeds in Oost-Europese martelcentra van de CIA. De VS vervoeren verdachten naar landen in het Midden-Oosten waar, volgens de wetten van dat land, gemarteld mag worden. En dan gebeurd dat ook. De VS lezen landen in het Midden-Oosten altijd de les. Ze moeten de mensenrechten respecteren, maar zélf... Ha!

George Bush heeft gelogen over de massavernietigingswapens die Saddam Hoessein zou hebben gehad. Hij verteld over verrijkt uranium dat Saddam gekocht zou hebben in Nigeria, om er wapens mee te maken. De CIA had hem vantevoren al verteld dat dat niet klopte. Toch heeft hij het beweerd. Bush beweerde dat Saddam aluminium buizen had gekocht die geschikt waren voor de fabricatie van nucleaire wapens. Ook daarvan wist hij op dat moment dat dat niet waar was. Bush zei dat Irak binnen 45 minuten haar wapens gebruiksklaar kon hebben. Als dat echt zo was geweest, dan had hij de aanval toch niey 48 uur vantevoren aangekondigd? Je laat je vijand toch niet de kans zich voor te bereiden? Zijn er massavernietigingswapens gevonden? Nee. Heeft hij ze ooit gehad? Nee. Maar hoeveel mensen zijn er omgekomen? Meer dan 2000 Amerikanen en meer dan 30.000 Irakezen. En nu zitten ze op het randje van een burgeroorlog.

Maar Montoya vindt het wel goed zo. Iemand heeft hem ooit verteld dat de VS een goed land is en Bush een strijder van de democratie. Waarschijnlijk zijn papa en mama, of de juf of meester of school. En Montoya gelooft dat. Dat de feiten alles tegenspreken, deert hem niet. Ach ja, feiten.... wie maalt daar nou om?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron